Senaste filmen du såg

Medlem

Blaze

Vackert och smärtsamt drama om ett barns traumatiska upplevelse från en brottsscen från en regidebuterande konstnär som använder starka scener med konstnärlig laddning för att belysa ett brott som drabbar fler än offret och är en del av ett större samhällsproblem. Visas just nu under Göteborg Filmfestival.

Black Panther- Wakanda forever!

Inget vidare för min del.

kändes som dom nerfade ner Wakanda.

Men ge mej för fan en serie med Dora Milaje.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Operation Fortune: Ruse de guerre

Det finns Guy Ritche filmer, osso finns det filmer av Guy Ritche. Detta är tyvärr det senare. En hjärndöd popcornsaction som är sevärd hemma i soffan på bakfyllan. Efter den fantastiska The Gentleman inbillade jag mig att Ritchie var på väg tillbaka till sina rötter, Snatch är en av mina absoluta favoritfilmer och alltid den film som dyker upp först i mina tankar när någon diskuterar ”bästa filmen någonsin”.
Operation Fortune dessvärre känns inte ens som Ritche varit med överhuvudtaget.

Hugh Grant är dock fantastisk, han har verkligen hittat rätt i rollen som artig otrevlig skurk 😄


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

FM-guru
F.d. Sisyr

Plane (2023).

De första 25 minuterna är klass. Sedan går det utför (pun intended). Inte direkt dålig, men förutsägbar och småtråkig då jag hade högre förväntningar efter inledningen... kanske eftersom jag inte hade en aning om vad filmen handlade om på förhand.

Medlem

The Princess bride (Bleka dödens minut) från 1987. Sambons tur att välja film; trodde det skulle vara en kärlekskrank drama, men det var en balanserad komedi som var riktigt underhållande.
Rekommenderas skarpt för lättsam underhållning, med "feel-good"-känsla.

Inaktiv

Collateral (2004).
Har bara sett den en gång innan, nåt år efter den kom, så mindes ingenting vid det här laget.
Satan va bra. Så inne i en film har jag inte varit på väldigt länge. Både jag och tjejen satt som klistrade.
Är övertygad om att såhär bra filmer görs bara inte längre.

Medlem

Code 8. Superkraftsfilm med lite annorlunda twist. Började bra, slutade i antiklimax.


signatur

I drank what?

Medlem

Sleepers (1996)

Netflix

Netflix kallar den för en rättegångsfilm, men den handlar mer om den kedja av händelser som leder fram till själva rättegången, än om rättegången i fråga.

Okej, men inte fantastisk.

Tre av fem.

En trailer med en hel del spoilers kommer här.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Crisis (Netflix)

En film om opioidmissbruket i 3 parallella stories: En DEA agent som arbetar med att bekämpa narkotikasmuggling över gränsen, en mamma vars son blir mördad och en Universitetsprofessor (Gary Oldman) som arbetar med research på ett nytt smärtstillande medel som visar sig vara beroendeframkallande, och han blir utsatt för trakasserier när han avslöjar det.

De två första historierna knyts ihop efter en stund, men Universitets storyn körs lite parallellt, men är relaterad till själva budskapet.

Ganska bra, 4/5.

Releasehästryttare

Va och såg nya Ant-man, den va väldigt bra, nya skurken är betydligt roligare än Thanos. 8/10

Medlem

Top Gun Maverick. Tänkte att ja skulle tycka den va skit men den var väl helt ok. Mycket är för den är så förbannat bra gjord.. Gillar Tom Cruise som vill göra allt på riktigt. Inge cgi skit!

Filmen är lite väl amerikansk för min smak.

Medlem

Brandon Cronenberg, son till legendaren David C, har gjort det igen! Ett egensinnigt och nyskapande boddy horor som han tyckts ha ärvt från sin far men ändå gör någonting väldigt eget med. Mia Goth fortsätter att briljera som en motsatsens Scream Queen och svenska Alexander Skarsgård gör sin bästa rollprestation någonsin. Den är ganska mind blowing men inte väldigt utmanande att hänga med i och förstå.

Medlem

Gissa!

Medlem
Skrivet av Ichinin:

Gissa!
<Uppladdad bildlänk>

Monty Python and the Holy Grail?


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Akronym:

Monty Python and the Holy Grail?

Ni!!


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem

Mirror

Inte så lång, men fylld med vackra bilder!

Medlem

Knock at the cabin

Mystisk, spännande, bra.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Inaktiv

Little Big Man som utspelar sig under vilda 1850-talet i USA. En pöjk som lever bland Indianer och vita om vartannat. Den kulturella skildringen är intressant

FM-guru
F.d. Sisyr

The Whale (2022)

En emellanåt lite klumpig film som kanske påminner mer om pjäsen den är baserad på än den borde (med melodrama därefter). Tror den hade tjänat på att fokusera mer på storyns kärna och kapa lite av fluffet däromkring (specifikt Thomas och de religiösa aspekterna), men det är likväl en sevärd film om sorg, självförakt och hopp med en del starka scener. Och ja, som det ekas i princip överallt, så är Brendan Fraser fenomenal i filmen - liksom de flesta i ensemblen.

Medlem

Aftersun(2022). Extremt vackert kameraarbete, både stressande, ångestladdad och stundtals vacker.

Älskar både Mubi och A24, så visste att det skulle bli bra.

KoP
Medlem

1984 baserat på Georg Orwells bok. Har sett den några gånger genom åren redan men alltid bra att friska upp minnet då och då.

Medlem

Bullet Train (2022) - https://www.imdb.com/title/tt12593682/

Betyg: 3/5 - Inte jättebra men inte heller dålig direkt, en rapp actionrulle att stänga av hjärnan till.

The Ritual (2017) https://www.imdb.com/title/tt5638642/?ref_=nv_sr_srsg_0

Betyg: 3/5 - Mysig hednisk skräckfilm. Coolt utseende på "saken".


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

En kortfilm på tuben. Har du sex minuter och nio sekunder över och inte har något viktigare att göra så kan jag rekommendera den.

.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Pontypool (2008) - https://www.imdb.com/title/tt1226681/

Såg den vid release eller strax därefter, kom inte ihåg mycket bara delar av storyn och att den kändes ganska unik. Kom inte ihåg om den var bra eller inte.

Gillade den överlag och tycker fortfarande att filmen är en ganska unik "zombie"-rulle med en väldigt egendomlig atmosfär(på ett bra vis).

Skådespeleriet är lite tveksam under vissa delar, utförandet överlag kunde varit bättre och gillade inte riktigt överförklaringen som kom(eller att dom kunde ha gjort det på ett bättre sätt åtminstone). Sen tyckte jag någon grej mot slutet var lite dum.

Betyg: 3/5


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Legender från övärlden
Netflix

Eller Tales From Earthsea som den heter på engelska.

Studio Ghibli film.

Tillåter mig själv att leka lite med copy/paste här.

"In the land of Earthsea, crops are failing and livestock dying. Two dragons appear from the storm clouds and devour each other - an omen of impending disaster. The balance of the world is in peril of tearing apart."

Hanlar om en prins med problem, och en trollkarl.

Tre av fem.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Perfect Blue - https://www.imdb.com/title/tt0156887/?ref_=nv_sr_srsg_0

"A pop singer gives up her career to become an actress, but she slowly goes insane when she starts being stalked by an obsessed fan and what seems to be a ghost of her past."

Betyg: 4.5/5 - Förjävligt att Satoshi Kon dog så ung.

It Comes at Night- https://www.imdb.com/title/tt4695012/?ref_=nv_sr_srsg_0

"Secure within a desolate home as an unnatural threat terrorizes the world, a man has established a tenuous domestic order with his wife and son. Then a desperate young family arrives seeking refuge."

Betyg: 3.5/5


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

The Banshees of Inisherin
7/10
"I don't like you any more"
Mörk komedi som tar upp vänskap, personlig utveckling, envishet, självinsikt och andra teman.

Mycket vackert foto, Irland är vakcert men samtidigt vädligt deprimerande.
Filmen vill ibland vara mer pretentiös en vad den faktiskt är dock, vilket drar ned betyget.

Rekommenderas, den är stundtals riktigt rolig.


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem

Top Gun: Maverick

Sådär får jag säga. Välgjord och snygg med några riktigt feta och adrenalinfyllda scener och en grym Tom Cruise som visar upp mer känslor än jag trodde att han skulle göra. Han är så sjukt snygg och fräsch för sin ålder och en riktigt bra skådis. Love him.

Men med hypen i bagaget så blev jag tyvärr lite besviken.

3/5


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Cocaine Bear

Betyg: 2.5/5.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem
Skrivet av Ghost Writer:

Cocaine Bear

Betyg: 2.5/5.

men fan, inte bättre? har sett fram emot denna ända sen imorse när jag såg att den fanns.


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Skriv svar