Vilken är den vidrigaste färdigrätten?

Skribent
Skrivet av jehuty:

https://cdn.natmat.se/content/shopimages/large/31335-73109600...

Herregud vad vidrig den var! Tog en tugga och slängde, skulle inte ens ge den till hundarna.

Vem...vad? Köttbullar på pizza...vad tänkte du ens när du köpte den?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

De flesta billiga fryspizzor tycker jag är vidriga. I princip bara hårt bröd.

Om jag ska nämna de jag gillar mest så är det Dafgårds frysrätter, deras asiatiska rätter, lyxlasagne och pajer är helt okej, till och med goda. När det kommer till fryspizzor så finns Tonys pizzor, de är bra.
Det verkar som att Dafgårds och Tonys är de enda företagen som börjat satsa på lite högre kvalité på frysrätter, för visst finns där en marknad för kvalitativa frysrätter.

Duger inte ens att äta i krig.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Billys pizza. Smakar exakt som att man ströslat kemisk fejkost på en måttligt fuktig disktrasa.

Skrivet av kingzla:

Ett tips är att fasta framför att köpa äckliga frysrätter.

Allt med färsbiff smakar blöt och oljig skolmatsrest.

Billys trodde jag inte vuxna åt. Men jag menar allvar med fastan, vi behöver bryta äta-varje-dag-normen.

Fattar faktiskt inte varför folk fortfarande köper de äckliga frysportionerna om det nu inte är för en snabb lunch på jobbet och inga alternativ finns. Tar ju enligt min erfarenhet bara typ 3-4 min längre tid att steka upp lite köttfärs och en näve spaghetti, och kostar mindre sett till 1 portion...

Medlem
Skrivet av Majoren:

Billys pizza. Smakar exakt som att man ströslat kemisk fejkost på en måttligt fuktig disktrasa.

Fattar faktiskt inte varför folk fortfarande köper de äckliga frysportionerna om det nu inte är för en snabb lunch på jobbet och inga alternativ finns. Tar ju enligt min erfarenhet bara typ 3-4 min längre tid att steka upp lite köttfärs och en näve spaghetti, och kostar mindre sett till 1 portion...

Jag gissar att de flesta har med sig matlåda alternativt äter ute. Det är iaf vad jag har upplevt när jag tidigare jobbat på kontor, numera pluggar jag samt arbetar som personlig assistent vilket gör att jag inte kan eller får lämna arbetsplatsen för att köpa något eller käka ute. Glömmer man då någon gång att göra matlåda så har man inte så många alternativ, om man nu inte vill fasta vilket ärligt talat sker i 9 fall av 10. Man överlever en dag utan lunch.

Anledningen till att jag startade tråden var ju lite den att jag nästan är förvånad över hur stort utbudet är då kvaliten är så urusel så vilken rätt är egentligen sämst av de sämsta?

Medlem
Skrivet av greb1989:

Jag gissar att de flesta har med sig matlåda alternativt äter ute. Det är iaf vad jag har upplevt när jag tidigare jobbat på kontor, numera pluggar jag samt arbetar som personlig assistent vilket gör att jag inte kan eller får lämna arbetsplatsen för att köpa något eller käka ute. Glömmer man då någon gång att göra matlåda så har man inte så många alternativ, om man nu inte vill fasta vilket ärligt talat sker i 9 fall av 10. Man överlever en dag utan lunch.

Anledningen till att jag startade tråden var ju lite den att jag nästan är förvånad över hur stort utbudet är då kvaliten är så urusel så vilken rätt är egentligen sämst av de sämsta?

Fryslasagnerna är dock helt OK tycker jag. Värmer man dem i ugnen så är de nästan lika bra som lasagne man köper på café typ Waynes. Men alla de där husmanskostportionerna är hemska, då är ju det bästa alternativet i t.ex. din situation så hade jag köpt kylda portionsrätter istället för de frysta. Sen är de väl iofs. orimligt dyra, typ 70 spänn jämfört med en frysrätt som kostar häften eller mindre. Men äter man färdigmat som engångsföreteelser är det värt den extra pengen.

Medlem
Skrivet av Aesoprock:

All form av husmanskost/riktiga maträtter man köper fryst. Typ pannbiff och potatis eller vad det nu kan vara. Sorgligare än den sorgligaste av skolmat. Äter jag fryst, så äter jag pizza.

Skrivet av Majoren:

Billys pizza. Smakar exakt som att man ströslat kemisk fejkost på en måttligt fuktig disktrasa.

Håller helt med här. Köper aldrig de maträtter jag dagligen gör själv som exempelvis pannbiff eller pasta. Blir det färdigmat från frysdisken så blir det ofta pizza men även Karins lasagne och Gorbys fungerar.

Billys är dock bland det sämsta jag ätit. Antar folk köper det enbart för mättnaden (massa bröd) och inte för smaken eftersom det finns andra fryspizzor som smakar okej.

Medlem
Skrivet av Loxus:

Köpte Coops egna variant av pan pizza...det gör jag inte om, var typ det äckligaste jag ätit.

Låter som de kan vara det äckligaste man kan äta

Medlem
Skrivet av Henkeror:

Håller helt med här. Köper aldrig de maträtter jag dagligen gör själv som exempelvis pannbiff eller pasta. Blir det färdigmat från frysdisken så blir det ofta pizza men även Karins lasagne och Gorbys fungerar.

Billys är dock bland det sämsta jag ätit. Antar folk köper det enbart för mättnaden (massa bröd) och inte för smaken eftersom det finns andra fryspizzor som smakar okej.

Grandiosa i "smörgåsstorlek" gillar jag, speciellt när man värmer på dem i ugnen. Smidigt att äta som en varm pizzamacka vid dumburken på kvällskvisten.

123
Skriv svar