Diskutera - Det bästa spelet du inte spelat?

Medlem
Medlem

Last of us. På något konstigt vis känner jag avsmak för spel det snackas för mycket om. Tyvärr hjälper det inte att det inte går att lyssna på en enda podd utan att nån ska nämna spelet/serien.

Kommer ju spela dom och kommer ju sitta där och tänka: oj! Dom hade rätt. Varför spelade jag inte detta tidigare? Precis som med god of war senast..

Medlem

Troligtvis många Arkad, SNES och Neo Geo spel.

När man var yngre bodde man aldrig nära en stor Arkadhall, missade flera bra SNES titlar och jag kände inte ens någon med ett Neo Geo.

Visst man kunde i efterhand ha lira på emulator men det blir aldrig riktigt samma sak.

Medlem

Om man ska gå efter Metacritic så ser min topp 3 över bästa spelen jag aldrig spelat ut så här.

1: Disco Elysium: The Final Cut
2: NFL 2K1
3: Elden Ring

Redaktör

Elden Ring. From Software är inte min studio, tyvärr.


signatur
Medlem

Har några omtalade spelserier jag inte lirat.

Alla Zelda spel i modern tid då senaste nintendokonsollen jag ägde var Nindendo 64.

Final Fantasy serien har aldrig intresserat mig, även fast jag varit en anime/mangatorsk sen jag va 13 år gammal.

Command & Conquer lirade jag aldrig heller, även fast jag lirat så jäkla många strategispel. Vet inte varför jag missade den serien, tyckte dom såg roliga ut men jag var för upptagen med warcraft, starcraft, impossible creatures, AoE/AoM etc.

Medlem

Någon skrev "Fortnite" på reddit.

Hen var så lättad över alla snorungar spelade det så hen slapp dem i andra onlinespel.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Elden Ring. From Software är inte min studio, tyvärr.

På vilket sätt?

Jag är själv orolig jag inte gillar det. Det kostar mycket. Vissa är lyriska. Jag gillade inte alls Dark Souls när jag testade.

Medlem

From Software-spelen (Ni vet vilka man syftar till)
Uncharted, Last of Us.
Doom eternal.
WoW.
Finns säkert andra jag glömt.


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem

Red Dead Redemption 2

Känns som att det aldrig kommer släppas en PS5-patch med 60 fps

Lika bra o köpa det bara kanske

Medlem

The Last of us, Uncharted, Half-Life: Alyx och Final Fantasy serien.


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem

Half-life. Spelat tvåan men inte ettan. Påbörjat många gånger men aldrig fortsatt. Har dock kört igång seriöst nu och tänkt ta mig tiden att spela igenom det nu med lite annan syn på spel. Gillar hur det berättas hittills, och atmosfären är riktigt bra!

Inaktiv

Är nog The Last Of Us Part 1 & 2.
Jag vet att jag kommer gilla dom men det blir liksom aldrig av.

Medlem

Om jag begränsar det till plattformar jag har så jag kan spela spelen utan att behöva köpa konsol så är det nog Elden Ring och de tidigare stora souls-like spelen. Nån gång så kanske…

Medlem

Zelda breath of the wilds

Medlem

- Alla tiders Nintendospel: Där jag växte upp hade alla Vic20, C64 eller liknande dator. Ingen i min klass eller någon jag kände hade ett Nintendo.

- Diablo: Blev helt enkelt aldrig av att jag testade.

zsm
Medlem

God of War: Ragnarök. Witcher-spelen. Half-life-spelen. Fallout Las Vegas...

Medlem

Min lust till spel överhuvudtaget har gått i botten! Hjälp någon!!!:) Men innerst inne, nånstans finns den lilla Kristoffer som vill spela. Förhoppningsvis kommer han ut nån gång!:) (Jag kan inte låta bli att besöka FZ nästan varje dag dock!:))


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem

Deus Ex, Thief, Uncharted, Witcher 3, Last of Us, aldrig fastnat för dom utöver första halvtimmen. Finns betydligt som jag aldrig testat men svårare att komma ihåg spel man inte hade intresse av att spela.

Bästa spelet som för många inte spelat, HL: Alyx.

Medlem

Nu vet man ju inte om ett spel är bra innan man spelat det men om man ska tro vad de flesta säger så God of war.

Medlem

ALLA PC-spel. Har aldrig ägt en speldator. Körde Quake,Quake 2, Doom etc hemma hos en kompis men mer än så är det inte.

Medlem

Jag har inte spelat ett Zelda-spel sedan Nintedo64 och då klarade jag det inte. Jag har aldrig fattat storheten med Zelda och tro mig, jag har försökt!

Redaktör
Skrivet av fooobar:

På vilket sätt?

Jag är själv orolig jag inte gillar det. Det kostar mycket. Vissa är lyriska. Jag gillade inte alls Dark Souls när jag testade.

Inte min typ av spel, helt enkelt (nötandet, estetiken m.m.).


signatur
Medlem

Några spel serier som inte intresserar mig.

Witcher.
World of warcraft.
Final Fantasy.
Halo.
Sport spel.
Call of Duty.
Red Dead Redemtion.
LittleBigPlanet.
Skyrim.
Mass effect.
Uncharted.
Spiderman.
BioShock.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Svårt val men om man får välja så fler blir det bioschock, souls/elden ring & breath of the wilds.. inte lirat något av det och inte de minsta intresserad att börja.

Medlem

Är väll min tur att få bikta mig inför alla vårans herre.
Som en enkel syndare erkänner jag att oftast spelar det "man inte ska spela" och är ganska ointresserad av vad flocken spelar ("vad man borde spela").

Jag har hundratals timmar i en F18 Hornet i DCS och kan genomföra en Case 3 landning, jag var en omtyckt stealth bomber pilot i guildet Pandemic Horde i EVE online, men förlåt min herre ty jag har syndat, för jag har aldrig gillat Elden Ring eller mästerverk som Minecraft.

Medlem

Snälla fragzonegud, förlåt mig jag har syndat.
Jag har aldrig spelat Witcher 3.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Knappt något i Resident Evil serien samma med Metal Gear Solid och Final Fantasy. Handlar mer om tidsbrist än ointresse.
Har testat lite av Rockstar spelen men det är inte min grej helt enkelt. Vice City hade jag kunnat tänka mig att spela mer av men känns lite gammalt nu tyvärr.

Medlem

Falloutserien (minus 1 och 2), uschliga spel!

Skriv svar