Senaste spelet du klarade?

Medlem

Körde ut The Last of Us Part 2.
Bra spel, jag ger det 3/5, kändes utdraget en del av spelet men sen kom det igen. Men man kan verkligen säga mycket spel för pengarna och vilket story
Jag förstår inte riktigt varför så många blev upprörda av spelet.
Är det storyn? ja den var tung men det måste man väll klara av?
Är det för att det är kvinnor i spelet som är kära i varandra osv? Vad fan spelar det för roll?
🤷
Spelet var långt, jag tror inte jag kommer spela om det nångång men helt klart värt att köra 1an och 2an


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Körde ut The Last of Us Part 2.
Bra spel, jag ger det 3/5, kändes utdraget en del av spelet men sen kom det igen. Men man kan verkligen säga mycket spel för pengarna och vilket story
Jag förstår inte riktigt varför så många blev upprörda av spelet.
Är det storyn? ja den var tung men det måste man väll klara av?
Är det för att det är kvinnor i spelet som är kära i varandra osv? Vad fan spelar det för roll?
🤷
Spelet var långt, jag tror inte jag kommer spela om det nångång men helt klart värt att köra 1an och 2an

ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖH DÄ Ä WOKE!!!!1111oneonetwo

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Ja, en remake var onödig.

Kan hålla med. Är orolig att känslan går förlorad i remaken, hur det känns att skjuta och kniva fiender. Är rädd att det blir mer som i remaken av tvåan vilket är helt fel.

Med det sagt så ser jag fram emot att spela remaken och få se alla coola miljöer i modern tappning.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Loxus:

ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖH DÄ Ä WOKE!!!!1111oneonetwo

Vad är det som är woke? Jag antar att det menas på negativt sätt.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Körde ut The Last of Us Part 2.
Bra spel, jag ger det 3/5, kändes utdraget en del av spelet men sen kom det igen. Men man kan verkligen säga mycket spel för pengarna och vilket story
Jag förstår inte riktigt varför så många blev upprörda av spelet.
Är det storyn? ja den var tung men det måste man väll klara av?
Är det för att det är kvinnor i spelet som är kära i varandra osv? Vad fan spelar det för roll?
🤷
Spelet var långt, jag tror inte jag kommer spela om det nångång men helt klart värt att köra 1an och 2an

Är precis i slutet (tror jag) och det har varit en jäkla resa. Håller med om att det blir utdraget ibland.

Hade nog gett det en 4:a, mycket tack vare nivån på skådespelet och delar av storyn som var rakt av briljanta. Fin grafik också med bra flyt.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Är precis i slutet (tror jag) och det har varit en jäkla resa. Håller med om att det blir utdraget ibland.

Hade nog gett det en 4:a, mycket tack vare nivån på skådespelet och delar av storyn som var rakt av briljanta. Fin grafik också med bra flyt.

Jo den höga produktionsvärdet är nästan värd en extra poäng.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Vad är det som är woke? Jag antar att det menas på negativt sätt.

Dom som anser att det är woke (på ett negativt sätt) brukar tycka att såna saker är påtvingade och ditlagt bara för att vara PK. Superlöjligt.

Medlem
Skrivet av Loxus:

Dom som anser att det är woke (på ett negativt sätt) brukar tycka att såna saker är påtvingade och ditlagt bara för att vara PK. Superlöjligt.

Ja ska man ta sådana exempel finns det ju betydligt värre saker i tex filmer än the last of us.
Men jag antar att det är nån form av incelmen som sitter och stör sig på kvinnor osv.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja ska man ta sådana exempel finns det ju betydligt värre saker i tex filmer än the last of us.
Men jag antar att det är nån form av incelmen som sitter och stör sig på kvinnor osv.

Ja, lite så.

Medlem

Betat av ett gäng spel senaste 3-4 veckorna:

God of War (2018) - 5/5
Guardians of the Galaxy - 3/5 (Bra story och karaktärer, men strids-mekanismen var inte lika bra)
Ratchet & Clank Rift Apart - 5/5 (Lätt platinum)

Lär väl avsluta Control (Ultimate Ed.) om ett par dagar med, ett spel som hittills varit riktigt bra (påminner om TV-serien "The Lost Room" till viss del)


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Klarade Stray igår. Vet inte riktigt vad jag tycker. Var supermysigt och tankeväckande. Häftiga miljöer.. men kändes inte som man gjorde så mycket vilket iofs. Kanske är tanken.

3/5 landar det i tror jag

Medlem

Dead Space Remake. Väldigt välgjort och bra!

Det är dock en aningen långdraget i mitt tycke även om det är väldigt bra. Det har nog mest att göra med att miljön inte är så varierad som vissa andra spel så känns lite tradigt mot slutet men det är en Remake och inte ett helt nytt spel så man kan inte klandra dom för det

Medlem

Bayonetta på normal. Otroligt bra strider. Kanske bästa jag någonsin har upplevt. Djupt som tusan med massor av kreativ frihet. Witch time är en av de bästa funktionerna i ett spel någonsin.

Tyvärr påverkas helheten av hur dåligt storyn levereras och det faktum att nästan alla karaktärer är rent skräp. Förutom Bayonetta då som är grym plus något undantag. Användandet av quicktime events kan vara sämst någonsin då man har extremt kort tid på sig att reagera och gör man fel så är det game over. Det är också alldeles för högt krav för att maxa torture- och climax-attacker, hur mycket man än spammar knappen så går det nästan aldrig att maxa. Är helt övertygad om att det går att räkna antalet människor som klarar det i promille. Onödigt och dumt, det bidrar inte till något gott alls. Sen finns där en del trial and error moment som suger och bara skapar frustration. Och vi ska inte gå in på bilbanan och banan där man flyger på en missil. Just missilbanan kan vara en av de sämsta banorna i ett spel någonsin. Otroligt dåligt designad och alldeles för utdragen.

Med allt detta sagt så är det ändå ett fantastiskt spel, striderna är så pass bra. Så nu blir det till att jaga Pure Platinum-medaljer och att köra igenom det på hard.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Bayonetta på normal. Otroligt bra strider. Kanske bästa jag någonsin har upplevt. Djupt som tusan med massor av kreativ frihet. Witch time är en av de bästa funktionerna i ett spel någonsin.

Tyvärr påverkas helheten av hur dåligt storyn levereras och det faktum att nästan alla karaktärer är rent skräp. Förutom Bayonetta då som är grym plus något undantag. Användandet av quicktime events kan vara sämst någonsin då man har extremt kort tid på sig att reagera och gör man fel så är det game over. Det är också alldeles för högt krav för att maxa torture- och climax-attacker, hur mycket man än spammar knappen så går det nästan aldrig att maxa. Är helt övertygad om att det går att räkna antalet människor som klarar det i promille. Onödigt och dumt, det bidrar inte till något gott alls. Sen finns där en del trial and error moment som suger och bara skapar frustration. Och vi ska inte gå in på bilbanan och banan där man flyger på en missil. Just missilbanan kan vara en av de sämsta banorna i ett spel någonsin. Otroligt dåligt designad och alldeles för utdragen.

Med allt detta sagt så är det ändå ett fantastiskt spel, striderna är så pass bra. Så nu blir det till att jaga Pure Platinum-medaljer och att köra igenom det på hard.

Håller med i mycket av det du skriver. Jag tillhör promillen som fixar att spamma!😊 Grymt bra spel.

Medlem
Skrivet av lasselason:

Håller med i mycket av det du skriver. Jag tillhör promillen som fixar att spamma!😊 Grymt bra spel.

Haha, hur f*n lyckas du? Jag kämpar för familj och fosterland och lyckas någon gång då och då, men det är sällan. Den där man ska snurra på spaken lyckas jag med varje gång, av någon anledning så har man gott om tid där. Den med hjulet som snurrar som en såg är jag nästan övertygad om är omöjlig att lyckas med.

Och jag håller med, grymt bra spel trots dess brister.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Haha, hur f*n lyckas du? Jag kämpar för familj och fosterland och lyckas någon gång då och då, men det är sällan. Den där man ska snurra på spaken lyckas jag med varje gång, av någon anledning så har man gott om tid där. Den med hjulet som snurrar som en såg är jag nästan övertygad om är omöjlig att lyckas med.

Och jag håller med, grymt bra spel trots dess brister.

Det jag lyckas med är att spamma en knapp när det blir aktuellt, det lyckas jag med varje gång. Däremot har jag problem när man ska snurra vänstra analoga, den lyckas jag med sällan, det är alltså den du lyckas med varje gång? Olika skills helt enkelt,😊😊

Medlem
Skrivet av lasselason:

Det jag lyckas med är att spamma en knapp när det blir aktuellt, det lyckas jag med varje gång. Däremot har jag problem när man ska snurra vänstra analoga, den lyckas jag med sällan, det är alltså den du lyckas med varje gång? Olika skills helt enkelt,😊😊

Så märkligt det kan vara, för mig är det enkelt att snurra den vänstra analoga. Vi får slå oss ihop och spela tillsammans, vi kommer att dominera! 😅


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Så märkligt det kan vara, för mig är det enkelt att snurra den vänstra analoga. Vi får slå oss ihop och spela tillsammans, vi kommer att dominera! 😅

Det gör vi!👍😊😊

Medlem
Skrivet av Molotov:

Körde ut The Last of Us Part 2.
Bra spel, jag ger det 3/5, kändes utdraget en del av spelet men sen kom det igen. Men man kan verkligen säga mycket spel för pengarna och vilket story
Jag förstår inte riktigt varför så många blev upprörda av spelet.
Är det storyn? ja den var tung men det måste man väll klara av?
Är det för att det är kvinnor i spelet som är kära i varandra osv? Vad fan spelar det för roll?
🤷
Spelet var långt, jag tror inte jag kommer spela om det nångång men helt klart värt att köra 1an och 2an

Är faktiskt lite småsugen på att köra om spelet men det är väldigt långt som du säger. Fördelen med spelet enligt mig är att det blir bättre ju längre man spelar men det är väl en vattendelare.

Medlem

Dead space Remake xsx

Medlem

Jar spelat Assassin's creed odyssey till och från i typ två år. Idag spelade jag äntligen färdigt mainstory.
Finns ju hur mycket mer som helst kvar att göra men jag känner mig rätt färdig med det nu.


signatur

Cause i need to watch things die

Medlem

Dead Space Remake på PC.
Ett redan riktigt bra spel blev plötsligt extremt bra efter en remake.
Snyggt som attans och galet läskigt!

Medlem

Spelade precis klart Ghost of Tsushima på PS5. Köpte det vid release till PS4 men tappade suget någon gång mitt i. Nu startade jag en färsk omgång för ungefär en månad sedan och ikväll, lagom efter mello rullade eftertexterna. Jag upplevde att storyn var bra och det var den som fick mig att vilja fortsätta denna gången.

Combaten gillade jag också väldigt mycket men den tog verkligen ut sin rätt i senare delar av spelet när man fått tillgång till alla olika "stances". Det var tyvärr en del spelmekaniska buggar som irriterade mig. De var inte spelförstörande men de var ändå så att jag tänkte "Kom igen! hur kan det här ha gått igenom i QA?"

Allt som allt har jag varit underhållen denna genomspelningen och vill ändå ge spelet 4/5. Väl värt en genomspelning, men fokusera på huvuduppdragen.

Medlem
Skrivet av macalania:

Äntligen klar med Cyberpunk 2077, har varit ett nöje att plöja igenom. Fortfarande lite buggit men värt att plocka upp.

Försökt spela det på xbox series x men blir alldeles groggy undrar verkligen om jag har rätt version tycker inte det fungerar särskilt bra

Medlem

Ixion. Oväntat bra. Mycket stämningsfull musik dessutom.

Medlem

Såg slutet ikväll av Deliver us mars

Medlem

Secret of Mana - SNES. Spelar mest spel man inte blir klar med som WoW, Hearthstone, Escape from Tarkov m.fl.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Moderator | Testpilot

Sonic Spinball! På min egna Twitch-kanal (mest på Lördagar) kör jag igenom en del Sonic-spel. Kört Sonic 1, 2, CD och Spinball hittils. Riktigt kul!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Draugen, mystery, walking simulator på Steam.
Var engagerande story, med långsam "pace". Kort spel för en play-through; 6/10.

Medlem

Nyss klarat God of War Ragnarök, perfekt it tid till Hogwarts Legacy.

Vilket spel, prickar alla rätt som det första gjorde, men med bättre story, miljöer och combat. Riktigt mästerverk!


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Skriv svar