Netflix lovar Henry Cavills Geralt en "hjältes avsked" i The Witcher

Robot
Netflix lovar Henry Cavills Geralt en "hjältes avsked" i The Witcher

Tredje säsongen blir Cavills sista.

#netflix, #the-witcher


Medlem

Typ ingen serie någonsin har lyckats byta en skådespelare och fortsatt vara bra. Det närmaste jag kan komma på var när de bytte dumbledore, som kanske kan vara undantaget som bekräftar regeln. Kan ni komma på något annat exempel där de lyckats?

Medlem

Damage control 101.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Typ ingen serie någonsin har lyckats byta en skådespelare och fortsatt vara bra. Det närmaste jag kan komma på var när de bytte dumbledore, som kanske kan vara undantaget som bekräftar regeln. Kan ni komma på något annat exempel där de lyckats?

Tycker de lyckades rätt så bra i Stargate sg1. (Där de bytte ut Daniel).

Men de som gjorde det sämst måste väl ändå vara Spartacus Serien. Där efter Season 1 bytte "Spartacus", vilket resulterade att jag skippade S2,3 helt .

CFW
Medlem
Skrivet av Kalliban:

Typ ingen serie någonsin har lyckats byta en skådespelare och fortsatt vara bra. Det närmaste jag kan komma på var när de bytte dumbledore, som kanske kan vara undantaget som bekräftar regeln. Kan ni komma på något annat exempel där de lyckats?

Om det görs på rätt sätt: Babylon 5 bytte huvudrollsinnehavaren (från Michael O’Hare till Bruce Boxleitner) och gjorde serien ännu mer underbar än innan. Dock ersattes inte rollen rakt av med samma namn och allt som jag nu förstår att de planerar med Geralt. När Cavill slutar, slutar jag.

ELF
Medlem
Skrivet av Kalliban:

Typ ingen serie någonsin har lyckats byta en skådespelare och fortsatt vara bra. Det närmaste jag kan komma på var när de bytte dumbledore, som kanske kan vara undantaget som bekräftar regeln. Kan ni komma på något annat exempel där de lyckats?

Räknas röstskådespelare?
I så fall Meg Griffin i Family Guy. Har för mig det är i säsong två redan som hon byter röstskådespelare till Mila Kunis.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Dejch21:

Tycker de lyckades rätt så bra i Stargate sg1. (Där de bytte ut Daniel).

Men de som gjorde det sämst måste väl ändå vara Spartacus Serien. Där efter Season 1 bytte "Spartacus", vilket resulterade att jag skippade S2,3 helt .

Ja det var tragiskt att huvudpersonen dog av cancer.

Medlem
Skrivet av Dejch21:

Tycker de lyckades rätt så bra i Stargate sg1. (Där de bytte ut Daniel).

Men de som gjorde det sämst måste väl ändå vara Spartacus Serien. Där efter Season 1 bytte "Spartacus", vilket resulterade att jag skippade S2,3 helt .

Dom bytte aldrig ut Daniel mot någon annan skådespelare, har alltid varit Michael Shanks som spelade rollen i SG1. Du kanske tänker på filmen? Men alla karaktärerna spelas av andra skådespelare i filmen.

Medlem
Skrivet av Barkbiten:

Dom bytte aldrig ut Daniel mot någon annan skådespelare, har alltid varit Michael Shanks som spelade rollen i SG1. Du kanske tänker på filmen? Men alla karaktärerna spelas av andra skådespelare i filmen.

Jo, jag tänker på att de bytte ut honom mot en annan man som fick ta hans plats i Sg1, han ju fick ju mer eller mindre hans roll, men under annat namn. Daniel dog ju i serien, för att senare återfödas? Så inte riktigt samma sak, men nya killen tog ju hans roll mer eller mindre "som den nya Dr Jackson".

Tor
Medlem

Synd att Cavill slutar, han är riktigt bra som Geralt.

Skrivet av Dejch21:

Men de som gjorde det sämst måste väl ändå vara Spartacus Serien. Där efter Season 1 bytte "Spartacus", vilket resulterade att jag skippade S2,3 helt .

Säsong 1 är definitivt bäst men det beror nog mer på storyn än skådespelarbytet, som skedde eftersom Andy Whitfield gick bort. De andra säsongerna är faktiskt rätt bra när man väl ser förbi det, Liam McIntyre är faktiskt också bra.

Medlem

En hjältes avsked = förnya kontraktet nu när han inte ska spela Superman längre tack. The Witcher är en väldigt bra serie, fortfarande med potential, lätt Cavills bästa roll och det han kommer att bli ihågkommen för som skådis.

Skrivet av Kalliban:

Typ ingen serie någonsin har lyckats byta en skådespelare och fortsatt vara bra. Det närmaste jag kan komma på var när de bytte dumbledore, som kanske kan vara undantaget som bekräftar regeln. Kan ni komma på något annat exempel där de lyckats?

Lexx kanske. Skådespelarbytet gick dock att "lösa" med en rimlig förklaring inom serien. Men jag vet fortfarande inte vilken Zev som är bäst. Eller Xev. De bytte väl stavning, men det är ju en petitess.

I svenska sammanhang kan man nämna Albert & Herbert, den gamla komediserien, där ingen idag alls minns att Herbert ursprungligen inte spelades av Thomas von Brömssen.

Men jag förstår vad du menar, det är svårt att byta skådis även om det säkert finns fler exempel där det lyckats.

Medlem

Serien var alltid sämst.
Cavill är bara en skådis som alla vill pussa för att han är snygg, därför serien gick bra, nu har Netflix hittat publiken.
Hemsworth är stilig, folk kommer fortsätta titta på serien, ett tag.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Typ ingen serie någonsin har lyckats byta en skådespelare och fortsatt vara bra. Det närmaste jag kan komma på var när de bytte dumbledore, som kanske kan vara undantaget som bekräftar regeln. Kan ni komma på något annat exempel där de lyckats?

Och Liam är väl inte den starkaste av Hemsworthbröder.

Medlem
Skrivet av Dejch21:

Jo, jag tänker på att de bytte ut honom mot en annan man som fick ta hans plats i Sg1, han ju fick ju mer eller mindre hans roll, men under annat namn. Daniel dog ju i serien, för att senare återfödas? Så inte riktigt samma sak, men nya killen tog ju hans roll mer eller mindre "som den nya Dr Jackson".

Aah du menar Jonas Quinn? Är ju inte riktigt en korrekt jämförelse då det är en helt ny karaktär. I detta fallet så byter de ut skådespelaren till samma karaktär.

Medlem
Skrivet av Barkbiten:

Aah du menar Jonas Quinn? Är ju inte riktigt en korrekt jämförelse då det är en helt ny karaktär. I detta fallet så byter de ut skådespelaren till samma karaktär.

Ja precis Jona Quinn. Ja precis, Stargate Sg1 skaparna tänkte ju ett steg längre? De hade mycket väl kunnat göra så som the witcher skaparna kommer göra nu, att helt enkelt bara byta skådespelare men behålla samma namn. Men Stargate sg1 lyckades göra det smidigare, genom att ändra lite i manuset och därmed få det att framstå som att det tillhör seriens gång?

Hade det inte varit bättre om the Witcher gjort samma sak, att han helt enkelt dog, och man ersatte honom med en av hans närmaste vänner eller annan jägare.

Medlem
Skrivet av Barkbiten:

Dom bytte aldrig ut Daniel mot någon annan skådespelare, har alltid varit Michael Shanks som spelade rollen i SG1. Du kanske tänker på filmen? Men alla karaktärerna spelas av andra skådespelare i filmen.

Skrivet av Dejch21:

Ja precis Jona Quinn. Ja precis, Stargate Sg1 skaparna tänkte ju ett steg längre? De hade mycket väl kunnat göra så som the witcher skaparna kommer göra nu, att helt enkelt bara byta skådespelare men behålla samma namn. Men Stargate sg1 lyckades göra det smidigare, genom att ändra lite i manuset och därmed få det att framstå som att det tillhör seriens gång?

Nä, inget direkt jämförbart något i SG-1, men..! Man kom ju nästan lite nära när Ben Browder, som kom in senare för att ta över efter Richard Dean Anderson, nästan var en dubbelgångare till Michael Shanks 😅

Skrivet av Dejch21:

Hade det inte varit bättre om the Witcher gjort samma sak, att han helt enkelt dog, och man ersatte honom med en av hans närmaste vänner eller annan jägare.

Hade varit bäst. Serien heter ju inte Geralt of Rivia, utan The Witcher. Hade säkert tystat en del kritiker om det helt enkelt handlade om en ny witcher. Har fortfarande förhoppningar om att det kanske, kanske kan bli så till slut, men att de inte vill spoila Geralts död.

Medlem

Han som gjorde hela serien


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av Dejch21:

Tycker de lyckades rätt så bra i Stargate sg1. (Där de bytte ut Daniel).

Men de som gjorde det sämst måste väl ändå vara Spartacus Serien. Där efter Season 1 bytte "Spartacus", vilket resulterade att jag skippade S2,3 helt .

Hmm, Michael Shanks spelade Daniel genom hela serien. Däremot var det James Spader som spelade honom i filmen, de bytte flera andra roller, även Jack O'Neill spelades ju av Kurt Russel i filmen och Richard Dean Anderson i serien.

Edit: ser att andra redan påpekat det hela, jag svarade från citatsidan

Kom för övrigt på ett exempel själv, dr who. Men även där är det ju en del av handlingen så det räknas inte.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Typ ingen serie någonsin har lyckats byta en skådespelare och fortsatt vara bra. Det närmaste jag kan komma på var när de bytte dumbledore, som kanske kan vara undantaget som bekräftar regeln. Kan ni komma på något annat exempel där de lyckats?

Daario Naharis i GoT lyckades!

Medlem

en "hjältes avsked". Vad menas med det då?

Jag tänker på Matrix när de bytte ut oraklet då hon dog. Det kändes ju oerhört märkligt. Vem är du? Systemet bytte kropp på mig.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av BrokenCow:

Daario Naharis i GoT lyckades!

GoT har t.o.m. fler bytta än så. Beric Donadrrion och Gregor Clegane byttes också ut. Berget byttes t.o.m. ut två gånger.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Typ ingen serie någonsin har lyckats byta en skådespelare och fortsatt vara bra. Det närmaste jag kan komma på var när de bytte dumbledore, som kanske kan vara undantaget som bekräftar regeln. Kan ni komma på något annat exempel där de lyckats?

James Bond? (som iofs varierar)
Batman?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

James Bond? (som iofs varierar)
Batman?

Bond och Batman är film och inte serier. Vi har ju olika Spiderman och Superman, Hulken osv.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Avsked? Trams. Karaktären Geralt ska ju ingenstans så jag undrar hur de ska klämma in det bra. Synd är det att de bytte ut Henry Cavill i alla fall.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Kalliban:

Typ ingen serie någonsin har lyckats byta en skådespelare och fortsatt vara bra. Det närmaste jag kan komma på var när de bytte dumbledore, som kanske kan vara undantaget som bekräftar regeln. Kan ni komma på något annat exempel där de lyckats?

Spartacus bytte ut mannen som spelade just Spartacus (pga att han led av obotlig cancer) och det funkade bra.

EDIT: Det hade visst nämnts. Så går det när man läser alldeles för fort.

Medlem
Skrivet av Mannagryn:

Damage control 101.

Ja, speciellt med tanke på det "brev" som någon där ifrån skrivit om att han har varit toxic, jobbig att jobba med för kvinnorna, använt "gamer like speech" och ska ha gjort och försökt många gånger med att skriva om manus och scener.
Han skall dessutom blivit sparkad från shoeen enligt den informationen och inte slutat självmant.

Ingenting som verkar trovärdigt enligt tidigare medarbetare från tidigare filmer.
Dem vägrar inse att allt detta som hänt är för att dem själva inte respekterat källmaterialet och han själv som fan av både spel och bok inte tyckte att det gått åt rätt håll.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Typ ingen serie någonsin har lyckats byta en skådespelare och fortsatt vara bra. Det närmaste jag kan komma på var när de bytte dumbledore, som kanske kan vara undantaget som bekräftar regeln. Kan ni komma på något annat exempel där de lyckats?

Rebecka i Skilda Världar 😆

Medlem

Tydligen så kan man inte riktigt lita på Netflix efter en tredje säsong av något. Tydligen så räknar dom med att förlora pengar vid det laget. Så jag kan tänka mig att dom är rätt så nöjda med att dom kan dra ner på kostnaderna inför den tredje säsongen. Utan att behöva anstränga sig på något sätt.

Medlem
Skrivet av Winzi:

Ja, speciellt med tanke på det "brev" som någon där ifrån skrivit om att han har varit toxic, jobbig att jobba med för kvinnorna, använt "gamer like speech" och ska ha gjort och försökt många gånger med att skriva om manus och scener.
Han skall dessutom blivit sparkad från shoeen enligt den informationen och inte slutat självmant.

Ingenting som verkar trovärdigt enligt tidigare medarbetare från tidigare filmer.
Dem vägrar inse att allt detta som hänt är för att dem själva inte respekterat källmaterialet och han själv som fan av både spel och bok inte tyckte att det gått åt rätt håll.

Inget av det där var sant, den som skrev detta hade ingenting med produktionen att göra och har ingen koppling eller relation till någon av skådespelarna eller i produktionsteamet. Det var bara en person som av någon anledning inte gillade Henry och ville trycka dit honom.

https://youtu.be/RYK-asqSJN0

Medlem
Skrivet av lonian:

Bond och Batman är film och inte serier. Vi har ju olika Spiderman och Superman, Hulken osv.

Delvis är det ju.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

12
Skriv svar