Det bästa spelet ni aldrig klarade?

Medlem

Finns en del spel som jag inte har avslutat, men inte alla som jag känner att jag någon gång måste försöka klara av (typ GTA4 som bara är meh...)

Följande har jag inte avslutat men vill någon dag:
- South Park: Stick of truth
- Bioshock: Infinite
- Deus Ex: Human Revolution
- Kingdome Come Deliverance
- Saints Row IV
- Watch Dogs 2

Chefredaktör
Skrivet av perihelion74:

Impossible Mission på Commodore 64. Älskade spelet men jag var nog för dum och hade för lite skills....

Hehe, samma här! Man var inte smart och saknade skills, men det skyller jag på att jag bara var ett barn!

Redaktör
Ponny

Skamhögen! Finns ju en del där, men på toppen ligger nog ändå GTA V. 😬 Vet inte varför det har blivit så här, men så här blev det. Har dock köpt det tre gånger, så pengar har dom tjänat på mig.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Skamhögen! Finns ju en del där, men på toppen ligger nog ändå GTA V. 😬 Vet inte varför det har blivit så här, men så här blev det. Har dock köpt det tre gånger, så pengar har dom tjänat på mig.

https://cdn.cloudflare.steamstatic.com/steam/apps/271590/ss_c...

Jag har köpt 8 st Rockstar-spel. Femman har jag bara köpt en gång (PS3) och det räckte. Vice City och San Andreas två ggr vardera. Fyran skulle jag köpa om de släpper en remastrad version. Men icke femman.
Icke!

Medlem

Horizon: Forbidden West: dog så många gånger att jag backade ut, och levlade henne mer, försökte igen men klarade det likförbannat inte. Tittade på youtube, men där var de väldigt mycket bättre på mig att sikta och de verkar ha mer tid med. Så ja, jag ska spela färdigt eftersom det verkar komma DLC till det som jag vill ge mig på.


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem

Ojojoj, så många spel jag tyckt varit roliga men aldrig spelat klart😂 Senast var väl Elden Ring.

Medlem

Final fantasy 6, kört igenom spelet 2 gånger fram till slutbossen där tog det stopp då man skulle skapa 3 team som gick olika vägar. Va alltid 3 gubbar/ett team som va mycket högre lv än alla andra och jag orkade inte grinda exp så de andra gubbarna skulle komma upp till samma nivå så jag slutade spela då.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Final fantasy 6, kört igenom spelet 2 gånger fram till slutbossen där tog det stopp då man skulle skapa 3 team som gick olika vägar. Va alltid 3 gubbar/ett team som va mycket högre lv än alla andra och jag orkade inte grinda exp så de andra gubbarna skulle komma upp till samma nivå så jag slutade spela då.

Just ja, spelade äntligen FF7 för ett par år sen. Men la ner när det började bli krångligt med ett virrvarr av tunnlar. Fram till det så var det bra och kul att spela. Kollade slutet på Youtube

Medlem

The Witcher 3: Wild Hunt
Brist på intresse, Geralt är inte en karaktär som tilltalar mig.

Darkest Dungeon
Det är för jävla svårt helt enkelt, och jag har inte tålamodet att bemästra det.

Assassin's Creed Odyssey
Fel miljö och tidsepok för att fånga mig.

God of War (2018)
Gav mig på det när jag inte alls var sugen på ett 3D-äventyr, och nu är det så sällan jag drar igång PS4an. En dag så...

Watch Dogs 1&2
Intresset svalnade halvvägs igenom båda.

Bloodborne
Mekaniken med att behöva farma hälsoflaskor och att offensivt spel belönas mer än defensivt föll mig inte i smaken. DS3 är FromSofts bästa.

Mount & Blade: Warband
Det tar för jävla lång tid. Har kommit en bra bit på vägen med ett eget land och stora arméer, men att ta över hela världen är ett 1000timmarsprojekt jag inte orkar investera min tid i.

Prey
Jag är nog för feg haha

XCOM 2
Åkte på en Squadwipe av mina bästa soldater mot Archon King, och sen dess har jag inte startat spelet igen. En klassisk ragequit.

Mad Max
Det är nog för lite variation i miljöerna, efter 40 timmar så tröttnar man på sanddyner och brötande bilar.

Är väl de jag kan komma på just nu, men listan är oändligt mycket längre än så om jag börjar leta lite i garderoberna...


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

KoP
Medlem

Har klarat alla spel som jag har tyckt varit bra.

╮(′~‵〞)╭

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Skamhögen! Finns ju en del där, men på toppen ligger nog ändå GTA V. 😬 Vet inte varför det har blivit så här, men så här blev det. Har dock köpt det tre gånger, så pengar har dom tjänat på mig.

https://cdn.cloudflare.steamstatic.com/steam/apps/271590/ss_c...

För mig tog det nog 3-4ggr med långa pauser/avinstallationer emellan.
Det är så himla lätt att man börjar latja runt och göra massor av annat än det som för
spelet framåt
Världen är så stor att man lätt liksom blir distraherad av allt annat som pågår och man känner för att utforska och göra hyss som gör att man får farbror blå efter sig.

Sista gången så gav jag mig attans på att följa storyn och då gick det. Faktiskt riktigt skoj hela vägen till slutet även om GTA inte
direkt har en djup berättelse. Många roliga uppdrag dock!

Medlem

god of war. coolt och så men fastnade aldrig.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Håller också med om God of War. Objektivt sett ett bra spel men alldeles för linjärt och enformigt för min smak.

Elden Ring spelade jag intensivt under semestern då jag hade oceaner av tid. Med arbete och sambo har jag inte längre tid och lust att lägga två timmar av kvällen på att försöka dräpa en boss.

Medlem

Jet Force Gemini! Det gick bara inte. Omöjligt. Åtminstone när jag var 9. Men jag älskade spelet.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

disco elysium antagligen. börjat spela det 3 gånger nu, sist kom jag ganska långt, men det slutade ändå med att jag gav upp när nåt annat elden ring släpptes.

Medlem

MGS V, gillade det som fan men till slut slutade jag bara och har inte varit tillbaka sen dess...


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

Medlem

Breath of the Wild är nog det spel som jag i närtid har lagt väldigt mycket tid på men inte klarat. Jag har klarat alla 120 shrines (med en del hjälp från internet) och alla utom kanske tio uppdrag och sidouppdrag.
Just nu är jag fast på uppgiften att få den sista uppgraderingen av svärdet men det är snorsvårt och jag har inte orkat försöka en gång till.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Klarade aldrig botw. Gjorde det mestabi spelet förutom ganons slott, ville inte att det skulle ta slut. När dlc släpptes så körde jag dlc och lät bli ganon.

Kanske spelat klart det strax innan botw 2 kommer.


signatur

Rastaration @ PSN & Twitch

Medlem

Alice: Madness Returns

Spelade nästan igenom hela spelet, men annat kom i vägen och det rann ut i sanden.


signatur

IDKFA

Medlem

Alltså, är spelet bra så spelar jag ju klart det.

Men Arcanum började krascha mina sparfiler lagom när man nådde fram till kyrkogården efter att ha besökt alverna så fick det tyvärr vara nog.

Bra spel, men ack så buggigt.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Tror faktiskt jag spelat klart alla spel som varit bra...

Sen finns det ju spel som jag tyckte var så dåliga att jag inte spelade klart dem... Den listan är desto längre däremot.

Medlem

MGSV, fick det gratis vid release med en dator jag köpte. Spelat i två timmar och tyckte det var kul. Sen började jag spela annat och så rann det bara ut i sanden.

Medlem

Thimbleweed Park. Men det ligger i min nu för tiden rätt korta backlogg. Förr eller senare smäller det.


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem

Livet! Det är ta mig fan motgång efter motgång... 😄

Men mer seriöst så tror jag darkest dungeon det spel jag inte klarat av (iaf på ett tillfredställande sätt). Jag hade dock roligt fram tills jag slutade.

Medlem

Top Gun till NES

Älskade spelet när jag var liten men klarade aldrig förbi 3e uppdraget

Medlem

Bloodborne: Älskade det i 20 timmar men efter det gick "nu jäklar, nu tar jag den där bossen" över i en mörk sinnesstämning och frustration, så jag kastade in handduken för min omgivnings skull.

Demons souls remake: Samma som ovan.

Final fantasy VII remake: Intergrade: Gillade spelet oxh tyckte att inte att det var speciellt svårt, men gav upp vid slutstriden. Var något moment där jag blev one shot-dödad om och om igen och kände inte att jag skulle behöva youtubea mig fram till lösningen.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Prey.
Haft kul med det, trots att det är tålamodsprövande många gånger.
Spelat igenom det mesta av huvudstoryn, men nu gav jag upp.
"Så, nu har jag fått nog" tänkte jag och stängde av PS4:an.

Och nu la jag ner Dishonored 2. Samma utvecklare. Också frustrerande att spela, och mindre kul än Prey. Det är som nån skrev i en recension. Man straffas när man vill spela fritt, på den punkten var Prey bättre.

Och nu gav jag upp Deathloop. Samma utvecklare. För knepigt och svårt.

Verkar som jag inte kommer klara Immortals heller. Tyvärr är pusslen för långa och svåra. Trodde inte det här spelet skulle vara så svårt. Men det fick ju "just right/tough" på Gamefaqs.

Medlem

Slutade spela storyn in Red Dead Redemption 2 ganska tidigt för att lägga ett par hundra timmar på skattjakt, jakt och sidouppdrag. Kollade klart storyläget på Twitch i efterhand.

Medlem

Elden Ring. Och då har jag hundratals timmar i soulsborne spelen, samt att Sekiro är ett av mina absoluta favoritspel. Men känner att jag inte har tid att spela färdigt spelen som bara är "meh". Tror det var den öppna världen som gjorde att det kändes tomt och öde. Kanske att jag mest har tröttnat på settingen(fantasy medeltid i ruin, eller vad de nu vill kalla det).

Medlem

Bloodborne

Gillar det skarpt i många avseenden, men tjusningen med From Software-spelen är ju att nöta, nöta och nöta lite till för att tillslut bli närmast euforisk när man klubbar ihjäl en boss, men jag orkar verkligen inte köra om samma sekvens flera gånger.

Som ung hade jag inga problem med upprepningar eller att spela om något, och jag tog mig bland annat igenom Call of duty Modern Warfare på Veteran. Men nu blir det i princip alltid lättaste/ eller näst lättaste svårighetsgraden och mer fokus hamnar istället på att bara njuta och ta in atmosfär/story osv istället. Svåra partier/bossar blir snarare ett hinder som kan få mig att lägga ner/byta spel.

Skriv svar