Diablo 4 Ultimate Edition kommer med redan upplåst Battle pass-innehåll

Robot
Diablo 4 Ultimate Edition kommer med redan upplåst Battle pass-innehåll
Medlem

Köper det på rea i framtiden patchad och spelbar 😁

Medlem

Kan dom inte släppa något paket där man slipper spela helt och hållet.
Tänk att få starta med maxad karaktär.
Varför spela liksom.

Men såg en kommentar på Reddit som slog huvudet på spiken;

Are we buying a game or an insurance?

Medlem

Önskar dom släppte spelet imorgon, vill verkligen spela nu! Det kommer bli en lång väntan under våren tur att Hogwarts Legacy släpps under tiden. 😀

Medlem

- Premium Seasonal Battle Pass
- Accelerated Premium Seasonal Battle Pass

Man spyr lite i munnen nu...


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Standard kostar $69.99, närmare 700kr**

Medlem

Fy faan för det här jävla skitföretaget... Kan bara hoppas att MS styr upp det lite, om köpet blir av.

Medlem

Jävla gnäll. Är väl inget ovanligt🤦🏼‍♂️ 110% gnäll bara för att det är Blizzard. Det börjar bli tjatigt nu.

Medlem

Ser ut som standard premium dynga som i dom flesta spel idag.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Skribent
Skrivet av Ronzem:

Kan dom inte släppa något paket där man slipper spela helt och hållet.
Tänk att få starta med maxad karaktär.
Varför spela liksom.

Men såg en kommentar på Reddit som slog huvudet på spiken;

Are we buying a game or an insurance?

Det handlar inte om spellevlar, utan 20 tiers med kosmetiska saker i battle pass. Jag trodde också det var levlar först, men det är bara "levlarna" i BP det gäller.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Deekar:

Jävla gnäll. Är väl inget ovanligt🤦🏼‍♂️ 110% gnäll bara för att det är Blizzard. Det börjar bli tjatigt nu.

Det är inte tillräckligt mycket gnäll imo annars får vi aldrig se en förändring som är positiv för konsumenterna.

Medlem

Egentligen har jag inget problem med att ett företag vill tjäna extra pengar på sitt spel, speciellt inte när det känns som de pengarna gör att företaget kommer underhålla spelet längre.
Men just nu känns det bara som att allt Blizzard gör är att försöka suga ut så mycket pengar som möjligt ur sina konsumenter.
Blizzard har tagit den tronen från EA.

Medlem

Skulle aldrig betala för extra skräp i ett spel. Ge mig base game bara och inget annat crap.

Medlem

Så länge battlepass och trams är valfritt ser jag inga problem med det. Jag kommer aldrig att lägga pengar på det, men om någon vill låsa upp en rosa clownnäsa till sin necromancer för en extra peng gör det inte mig något.

Edit: Tycker i grund och botten att battlepass och kosmetika är en ganska bra kompromiss. Företaget får mer pengar, så att utvecklingen av spelet fortsätter längre, men ingen får en orättvis fördel. Win-win för alla.

Ta Fortnite som exempel. Alla tycker inte om det, förstås. Men det utvecklas i en rasande takt med nya säsonger, kartor och innehåll. Alltsammans finansierat genom kosmetikt trams som är helt valbart att köpa. Kort sagt en bra modell för ett långlivat spel.

I andra änden av spektrumet har vi ett gammalt Blizzard-spel. StarCraft 2. Där implementerades kosmetika och liknande alldeles för sent. Därför utvecklas spelet knappt alls längre och e-sportscenen blöder pengar. (Att spelet är 12(?) år gammalt och ganska asocialt påverkar förstås också.)

Kort sagt tror jag att kosmetika, battlepass och liknande är bra för branschen. Det ger långlivade spel, utan att förstöra balansen.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Undra hur många som kommer att köpa spelet om det kommer till gamespass?

Medlem

Verkar enbart vara kosmetiskt man betalar extra för? Och att få spela lite tidigare. Det blir standard då för mig.

Medlem
Skrivet av Deekar:

Jävla gnäll. Är väl inget ovanligt🤦🏼‍♂️ 110% gnäll bara för att det är Blizzard. Det börjar bli tjatigt nu.

När medelmåtta blev den nya standarden. Gå ut och ta på gräs.

Medlem

70 dollar för ett live-service always online spel
känns färskt
Nej, du kommer inte kunna spelet offline eller helt själv


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Längtar! Blir tidig semester 👌

Medlem
Skrivet av Deekar:

Jävla gnäll. Är väl inget ovanligt🤦🏼‍♂️ 110% gnäll bara för att det är Blizzard. Det börjar bli tjatigt nu.

Mm, vissa får energi av det av någon anledning. Det kommer nog att bli ett riktigt bra spel till slut och en minoritet kommer att vara högljudda som vanligt.

Medlem

Hoppas många köper de dyrare versionerna så det blir lugnare för servrarna på releasedagen när alla vi som siktar på basversionen loggar på Sjukt pepp på det här. Diablo 4 och Starfield, bästa spelåret för mig på typ tio år redan där.

Skribent
Skrivet av Kalliban:

Hoppas många köper de dyrare versionerna så det blir lugnare för servrarna på releasedagen när alla vi som siktar på basversionen loggar på Sjukt pepp på det här. Diablo 4 och Starfield, bästa spelåret för mig på typ tio år redan där.

Funderar på att safe:a och ta semester 1 vecka senare! XD


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jag kan väl knappast vara ensam på FZ som känner en viss spänning och motivation om att vara först om saker?
Att vara inne i ett spel, att upptäcka saker, att hitta saker, att klara av saker? Det känns nästan som det 😅
Så för mig är det drygt att 4dagar spelar roll, battlepass osv.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Köper bara standardversioner av spel nu och aldrig deluxe eller pre-order. En speltitel ska inte ha olika editions.

T. ex. i WoW fanns det en knapp tidigare som lyste upp om att spelet kunde uppgraderas, om man köpt basversionen (som är hela spelet, fast utan extra mounts m.m.) Det såg ut som en notis likt en påminnelse om att levla upp eller uppdatera klienten. Jag tror det lyste grönt med uppåtpil-ikon längst upp på första sidan intill spelikonen. Det var något frustrerande för det gick inte att klicka bort, förutom genom att uppgradera till deluxe vilket jag faktiskt gjorde, haha 😆

Nu verkar det som att de sansat sig och tagit bort den. Köpte senaste expansionen i basversion och nu ser ut som att man äger ett fullvärdigt spel.

Medlem

Grymt! Kommer lätt köpa ultimate!

Fragtjuv

Jag tycker att det kommer att bli väldigt spännande att se hur spelet blir. Just nu känner jag att jag kommer vänta någon vecka med att börja spela men frågan är om jag verkligen kommer att kunna hålla mig när det närmar sig.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Är battlepass vanligt I SP spel? Förstår inte syftet med att låsa skins bakom en betalvägg för ett SP spel.

Skrivet av dTexN:

Jag kan väl knappast vara ensam på FZ som känner en viss spänning och motivation om att vara först om saker?
Att vara inne i ett spel, att upptäcka saker, att hitta saker, att klara av saker? Det känns nästan som det 😅
Så för mig är det drygt att 4dagar spelar roll, battlepass osv.

Köpa först är den nya spänningen.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Hoppas många köper de dyrare versionerna så det blir lugnare för servrarna på releasedagen när alla vi som siktar på basversionen loggar på Sjukt pepp på det här. Diablo 4 och Starfield, bästa spelåret för mig på typ tio år redan där.

Oavsett hur mycket jag egentligen ser fram emot spelet så är deras tänkta inkomstgenerering sjukt dålig.
Man har ofta sagt att Free2Play spel likt PoE (inte ett spel jag spelar men bara för jämförelse) osv är ok med sin butik med saker de säljer för att det just är gratis. Dem har dessutom varit väldigt generösa med hur mycket spelet har uppdaterats.

Diablo 4 kommer alltså ha fullpris, fullpris expansione(r), butik och ett premium battlepass. Jag håller nog med tidigare kommentar om att Activision/Blizzard är uppe och ibland förbi den girigbuk även kallad EA.

Skribent
Skrivet av jehuty:

Är battlepass vanligt I SP spel? Förstår inte syftet med att låsa skins bakom en betalvägg för ett SP spel.

Nu är ju Diablo 4 mer ett MMO än ett singeplayer-spel. Världen är alltid populerad av andra spelare även om vissa saker sker i instanser.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Winzi:

Diablo 4 kommer alltså ha fullpris, fullpris expansione(r), butik och ett premium battlepass. Jag håller nog med tidigare kommentar om att Activision/Blizzard är uppe och ibland förbi den girigbuk även kallad EA.

Helt okej att tycka så naturligtvis. För mig är det precis tvärtom, tycker det låter som snudd på perfekt upplägg. Man kan köpa spelet och spela utan att behöva köpa nåt mer alls. Och sen kan de dra in pengar över tid på kosmetiska grejer som inte påverkar spelet, vilket gör att de kan fortsätta lägga till innehåll som live service. För alla oss som vara kommer köpa basspelet och spela är det ju grymt då vi får mer content och ett spel som utvecklas under lång tid. Jag hoppas fler spel tar efter, speciellt i delen där premium inte medför någon fördel i spelet.

Skriv svar