Diskutera - Vilket sportspel är bäst?

Robot
Diskutera - Vilket sportspel är bäst?

Fotboll, hockey, ninjagolf..?

#diskutera


Medlem

NHL -99.

Ingen anledning egentligen, men det är det enda som jag har spelat mer än på någon förfest. (för att det var det enda som fanns på päronens första PC.)


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Eleven Table Tennis (VR). Inget annat kommer i närheten enligt mig.

Medlem

PGA Tour 2K21. Hatar golf, men det här är riktigt roligt med kompisar.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

Mutant League Hockey

Medlem

Blood Bowl såklart xD


signatur

//Romeo//

Medlem

Sportspel är en genre som generellt inte intresserar mig men ska vi ta det sportspel jag spelat mest och haft mest roligt med så är det Sensible World of Soccer på Amigan.

Det är under förutsättning att vi inte räknar fightingspel som sportspel, om vi ska räkna med dom så är utav tvekan BlazBlue (diverse versioner) som är min absoluta favorit.

Medlem
Medlem

Det är tajt mellan Speedball 2 och Wipeout (de flesta av dem).

Medlem

Mario Strikers


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Gnällkuk
Skrivet av Aesoprock:

PGA Tour 2K21. Hatar golf, men det här är riktigt roligt med kompisar.

Är det fortfarande lika sämst som att man inte kan skapa separata gubbar lokalt och levla dem? Vi testade spelet på ps4 för ett tag sedan men eftersom det inte fungerade som de gamla tiger woods-spelen körde vi ett par ggr innan vi la ned.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Avstängd

skate 3

Testpilot

Detta kanske var peaken för PES-serien

Jag har orimligt många timmar nerplöjda i Football Manager.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Eleven Table Tennis (VR). Inget annat kommer i närheten enligt mig.

Japp, man kan slänga ut pingisbordet hemma, få mer plats och alltid ha nån att spela med.
Folk som inte provat förstår inte hur nära realism det här spelet är.
Glad amatör som mig själv är lika dålig i Eleven som på riktigt


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Japp, man kan slänga ut pingisbordet hemma, få mer plats och alltid ha nån att spela med.
Folk som inte provat förstår inte hur nära realism det här spelet är.
Glad amatör som mig själv är lika dålig i Eleven som på riktigt

Helt enig. Enda anledningen att jag inte spelar det hela tiden är att jag inte alltid vill bli svettig och behöva duscha

Medlem

Deathrow. Våldsamt slagsmål och sport i ett av Xboxens mest bortglömda och underskattade spel.

Medlem

Football Manager. 1055 timmar i FM22

Skribent

Räknar vi Punch-Out! som ett sportspel?


signatur

"Writer and Fighter"

Elitserien 95 Sega Mega Drive

Medlem

Caveman Ugh-Lympics

Medlem

NHL 2K till Dreamcast, mumma

Medlem

Nba live 95


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Sportspel är en kategori som var bättre förr.

1. Punch-Out
2. Track and Field 2
3. Golf
4. Pro Wrestling
5. Nintendo World Cup

Medlem

Herregud! Hur långt är ett snöre? Det är ju olika sporter och således vitt skilda, men tankeövningen är lite rolig.

Sportspel var det som verkligen gjorde att jag fastnade för spel och de är fortfarande idag ett givet inslag hos mig...Men, de senaste åren har varit tuffa..Speciellt NHL-serien känner jag inte igen mig i längre, respekten och kärleken för sporten är borta...Det är verkligen bara en och samma produkt som man pumpar ut årligen för att tjäna en hacka på men som man som utvecklare knappt lägger någon tid på längre. Minns NHL-spelen i slutet av 90 och början på 00-talet. Det märktes att de här spelen gjordes av utvecklare med en kärlek och passion för sporten...Hell! Under några år så var ju NHL-spelen bra mycket mer utvecklade än FIFA. Med tanke på detta så tror jag nog att NHL 2004 någonstans var toppen för NHL-serien, spelet hade ett riktigt djup med sitt karriärsläge, hell! Du kunde välja inredning på ditt kontor....Spelet på isen var för första gången mer verklighetstroget och än idag finns det folk som sitter och uppdaterar det där spelet för att det var så himla bra.

Ska vi prata FIFA så tycker jag ändå att saker och ting inte är riktigt lika mörka där...Serien har snubblat runt en del och här finns också det härliga som EA Sports sysslar med där man plockar bort saker för att sedan några år senare implementera precis samma sak och lansera det som något nytt...Ett vidrigt beteende såklart, men överlag tycker jag ändå att FIFA haft en jämnare och bättre nivå än de andra spelen från EA Sports. Visst, mitten av 00-talet var ingen höjdare för serien då PES var överlägsna. Att välja ut någon favorit är svårare här, men skulle nog säga att FIFA 12/13 någonstans var en form av topp.

NBA! 2K gjorde ett tag precis allt rätt...Spelet på banan var grymt och de olika spellägena var riktigt djupa och fina. 2k11 spelar jag än idag ibland då Jordan-läget fortfarande är riktigt kul. Annars så måste jag säga att toppen kom med NBA2k14, herregud! Första trailern för Xbox One/PS4 för det där spelet ger mig gåshud än idag, sanslöst bra spel. Tyvärr så är ju spelen idag mer eller mindre ospelbara då de måste vara bland de absolut värsta när det kommer till mikrotransaktioner, ett spelläge som My Career är ju mer eller mindre ospelbart idag om du inte vill grinda 24/7 i ett år typ för att få upp sin gubbe i hyfsad nivå.

Sen har vi då FM också......En serie som jag medvetet slutat spela då det aldrig gick att hålla saker och ting på en normal nivå, det blev alltid att jag bara tänkte sitta någon timme och sedan visade det sig att man suttit hela natten lång....Det är fantastiska spel, men ohållbart för mig att spela det idag.

Andra sportspel kan jag inte uttala mig om då jag har lirat dem alldeles för lite. Det är dock en liten sorg för mig att jag inte längre ser fram emot släppen av NHL, jag hur vuxit upp med och älskat den där serien men det är totalt dött för mig idag...Hoppas någonstans att en annan utvecklare skulle ta mod till sig och börja utmana EA på allvar, men det är nog ganska så dött det också. NHL och Ishockey är ju en väldigt liten sport om man jämför med andra sporter...Inte särskilt mycket pengar att hämta där och troligtvis också därför som serien stagnerat så fruktansvärt de senaste åren.

Medlem
Medlem

2002 FIFA WORLD CUP GAMECUBE
Eller NHL 99 samt 2004.
Allt annat innehåller bara en massa fluff som fördärvar.

Redaktör

Virtual Pool-serien. Lirar nån match 9-ball, straight pool eller 8-ball då och då, och har gjort så sen sent 90- tal. Tror faktiskt att jag alltid haft ett VP-spel installerat sen 1998 eller så.

Ja, det är biljardsimmar. Seriöst realistisk fysik - gillar man irl-biljard så gillar man dessa spel.


signatur
Medlem

Det måste vara Mutant League Hockey som är tidernas bästa sportspel


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

12
Skriv svar