Rapport: Hellena Taylor erbjöds mer än hon hävdar för Bayonetta 3

Robot
Rapport: Hellena Taylor erbjöds mer än hon hävdar för Bayonetta 3

Åtminstone enligt källor som Bloomberg har pratat med.

#Bayonetta-3, #Platinum-games


Medlem

Vilken soppa detta är...

Medlem

Förstår inte varför det blir sådan stor grej av detta. Åh nej, en stackars skådespelare får bara 50 papp för 4 timmars jobb, stackars stackars


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem
Skrivet av Force:

Förstår inte varför det blir sådan stor grej av detta. Åh nej, en stackars skådespelare får bara 50 papp för 4 timmars jobb, stackars stackars

Det lär vara bra mycket mer än 4 timmar jobb men om man tror det så visst är 12500kr/timmen alltid bra.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Tror hon fick mest skit för att hon attackerade Hale., vilket hon ska ha.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Det lär vara bra mycket mer än 4 timmar jobb men om man tror det så visst är 12500kr/timmen alltid bra.

I artikeln står det ju att hon blev erbjuden 3000-4000 dollar per 4 timmar. Sen om det är sant eller inte vet jag inte.
" sägs ha erbjudit henne 3000-4000 dollar per inspelningssession på fyra timmar, med minst fem sådana sessioner planerade."

Medlem
Skrivet av Force:

Förstår inte varför det blir sådan stor grej av detta. Åh nej, en stackars skådespelare får bara 50 papp för 4 timmars jobb, stackars stackars

Skulle gissa att hon fick betydligt mer för Bayonetta 2, och sedan (iaf enligt henne själv) erbjuds något som är betydligt mindre än det för liknande jobb.
Vad skulle du säga om du helt plötsligt ska göra samma jobb som du gör nu fast för hälften av lönen (eller mindre)?

Dock verkar det ju enligt dessa olika källor inte vara som hon säger.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av Dave Lister:

Skulle gissa att hon fick betydligt mer för Bayonetta 2, och sedan (iaf enligt henne själv) erbjuds något som är betydligt mindre än det för liknande jobb.
Vad skulle du säga om du helt plötsligt ska göra samma jobb som du gör nu fast för hälften av lönen (eller mindre)?

Dock verkar det ju enligt dessa olika källor inte vara som hon säger.

Skulle jag vart anställd på företaget så skulle jag gå till facket, skulle jag vart frilans som hon är så skulle jag inte haft något att säga till om, säga tack och hej och göra något annat.


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem
Skrivet av Force:

Förstår inte varför det blir sådan stor grej av detta. Åh nej, en stackars skådespelare får bara 50 papp för 4 timmars jobb, stackars stackars

Hur mycket fick agenten? Olika skatter? Resekostnader? Andra utgifter?
Dra inte förhastade slutsatser. Vi vet inte vad som förväntas för pengarna eller vad som är normalt i branschen.

Medlem

Stämmer det lär hon ha totalkraschat sin karriär...


signatur

Processor: Intel Core i7 14700k
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av marsson90:

Stämmer det lär hon ha totalkraschat sin karriär...

Antar att det blir svårt för henne även om det inte är sant. Varför skulle man vilja ta risken som företag och jobba med någon som beter sig på detta viset.

Skribent
Skrivet av Lilagröt:

Antar att det blir svårt för henne även om det inte är sant. Varför skulle man vilja ta risken som företag och jobba med någon som beter sig på detta viset.

Ja jag tänker likadant. Även om hon har rätt så från ett företags perspektiv vill man ju inte anställa någon som kan skapa problem. Då väljer man ju antagligen en person som har större chans att rätta sig i ledet.

Men om detta är sant så gör det ju definitivt inte saken bättre för henne.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Force:

Skulle jag vart anställd på företaget så skulle jag gå till facket, skulle jag vart frilans som hon är så skulle jag inte haft något att säga till om, säga tack och hej och göra något annat.

Problemet i USA är att det finns väldigt få fackliga organisationer som godkänns och funkar.
Det är tyvärr inte lika vanligt och allmänt accepterat som det är här att vara med i ett fack, och att ens arbetsgivare godkänner det istället för att bara sparka dig som det ofta verkar vara i USA.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av Dave Lister:

Problemet i USA är att det finns väldigt få fackliga organisationer som godkänns och funkar.
Det är tyvärr inte lika vanligt och allmänt accepterat som det är här att vara med i ett fack, och att ens arbetsgivare godkänner det istället för att bara sparka dig som det ofta verkar vara i USA.

Arbetsgivare i USA kan inte lagligt sparka dig för att du håller på med och försöker organisera dig och kollegor i fack. Det finns naturligtvis vissa regler du måste förhålla dig till, och de kommer övervaka dig och sparka dig för det absolut minsta de kan. Naturligtvis kan de även gå till extrema fall för att stoppa dig och dina kollegor, inklusive mer eller mindre maffia-inspirerade tilltag och ge icke-organiserade arbetare fördelar.

Medlem

Skrämmande hur folk tar företagets sida här. 4 000 dollar eller 15 000 dollar är inte särskilt mycket pengar för ett sånt här jobb. Och med tanke på hur mycket pengar dom kommer dra in så tycker jag det känns pinsamt att dom erbjuder så lite. Kan dessutom nästan garantera att en skådis av Jennifer Hales rang får mycket mer än 15 000.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Skrämmande hur folk tar företagets sida här. 4 000 dollar eller 15 000 dollar är inte särskilt mycket pengar för ett sånt här jobb. Och med tanke på hur mycket pengar dom kommer dra in så tycker jag det känns pinsamt att dom erbjuder så lite. Kan dessutom nästan garantera att en skådis av Jennifer Hales rang får mycket mer än 15 000.

Om det finns flera källor som säger samma sak (att det hon säger inte stämmer), och dom källorna är verifierade av flera olika aktörer, så är det svårt att säga att det är hon som talar sanning iaf.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Skrämmande hur folk tar företagets sida här. 4 000 dollar eller 15 000 dollar är inte särskilt mycket pengar för ett sånt här jobb. Och med tanke på hur mycket pengar dom kommer dra in så tycker jag det känns pinsamt att dom erbjuder så lite. Kan dessutom nästan garantera att en skådis av Jennifer Hales rang får mycket mer än 15 000.

Om detta stämmer så ljög hon, tror folk blir irriterade på det och tänker inte på summan vid det laget.

Medlem

Kan det vara så att hon inte läste kontraktet? Eller förstod kontraktet? Garanterar att Hale inte ens läste kontraktet för $4000. För om Platinum trodde att dem skulle tjäna pengar på att dra till med ett skam bud för Hellena Taylor men tvingades till Jennifer Hale så drog dem nit.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Kan det vara så att hon inte läste kontraktet? Eller förstod kontraktet? Garanterar att Hale inte ens läste kontraktet för $4000. För om Platinum trodde att dem skulle tjäna pengar på att dra till med ett skam bud för Hellena Taylor men tvingades till Jennifer Hale så drog dem nit.

Jag funderar på samma sak, att hon inte läste ordentligt och fumlade bort sig. Eller att hennes agent missförstog? Har hon ens en agent?

Skribent
Skrivet av itsnotme:

Jag funderar på samma sak, att hon inte läste ordentligt och fumlade bort sig. Eller att hennes agent missförstog? Har hon ens en agent?

Kan ju vara någon språkbarriär där, felöversättning? Eller bara missförstånd? Oklart om hon har en agent faktiskt? Men oavsett så gick hon ut med videon så det får hon stå för. Nu hävdar hon att det är lögn, så det skulle vara intressant att veta exakt vilka källorna är. Men det är ju inte säkert vi får veta, gissar att de eller den personen som läckt de dokumenten även har brytit NDA.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Kan ju vara någon språkbarriär där, felöversättning? Eller bara missförstånd? Oklart om hon har en agent faktiskt? Men oavsett så gick hon ut med videon så det får hon stå för. Nu hävdar hon att det är lögn, så det skulle vara intressant att veta exakt vilka källorna är. Men det är ju inte säkert vi får veta, gissar att de eller den personen som läckt de dokumenten även har brytit NDA.

Jag söjtr 8ch hittade hennes agent
"Agents Kimberly Sklanowsky & Jeff Danis"

Medlem

Hon skulle ändå så inte få mer betalt än en läkare så förstår inte vitsen med att hon förtjänar sämre betalt

Medlem
Skrivet av Dave Lister:

Om det finns flera källor som säger samma sak (att det hon säger inte stämmer), och dom källorna är verifierade av flera olika aktörer, så är det svårt att säga att det är hon som talar sanning iaf.

Jag tror 100% att det är flera aktörer som citerar samma källa eller till och med varandra, inte att det är flera olika källor. Det är hur vanligt som helst att en tidskrift citerar en annan tidskrift som "källa", cirkelcitering helt enkelt. Om jag ska välja att tro någon så är det skådisen i det här fallet, det är inte lönt att ljuga över en sån struntsumma.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Skribent
Skrivet av Slashgibber:

Jag tror 100% att det är flera aktörer som citerar samma källa eller till och med varandra, inte att det är flera olika källor. Det är hur vanligt som helst att en tidskrift citerar en annan tidskrift som "källa", cirkelcitering helt enkelt. Om jag ska välja att tro någon så är det skådisen i det här fallet, det är inte lönt att ljuga över en sån struntsumma.

Fast nu är det både Bloomberg och VGC som kan bekräfta saker från olika håll. De har inte citerat samma källa, men fått liknande information.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Fast nu är det både Bloomberg och VGC som kan bekräfta saker från olika håll. De har inte citerat samma källa, men fått liknande information.

Vad är deras källor? Om det är ansvariga inom Platinum Games så är det i praktiken samma källa. Och varför ens ljuga om en sån liten summa? I värsta fall för henne så har hon missförstått kontraktet, men det låter osannolikt.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Jag tror 100% att det är flera aktörer som citerar samma källa eller till och med varandra, inte att det är flera olika källor. Det är hur vanligt som helst att en tidskrift citerar en annan tidskrift som "källa", cirkelcitering helt enkelt. Om jag ska välja att tro någon så är det skådisen i det här fallet, det är inte lönt att ljuga över en sån struntsumma.

Om man går in och läser på VGC hänvisar dom till sina egna källor och säger att informationen som dom har fått stämmer överens med den Bloomberg publicerat. Dom upprepar alltså inte det som står i Bloomberg artikel.
Varför väljer du Taylor över Platinum Games? Så vitt jag vet har ingen av dom publicerat några slutgiltiga bevis. Men med två oberoende källor lutar det åt att Taylor ljugit eller missförstått kontraktet.


signatur

PSN: OAKTHYR

Skribent
Skrivet av Slashgibber:

Vad är deras källor? Om det är ansvariga inom Platinum Games så är det i praktiken samma källa. Och varför ens ljuga om en sån liten summa? I värsta fall för henne så har hon missförstått kontraktet, men det låter osannolikt.

Men en källa kan ju bara i grunden komma från ETT ställe. Om de fått se dokument som de fått från Platinum Games som kan bevisa att hon har fel. Vad för fler källor ska de behöver? Det är ground zero då det rör ju Platinum och Taylor. Sen är det ju upp till henne att bevisa om de har fel, allt hon har än så länge är ord.

Sen håller jag med om att vi inte fått se källan och därav finns det också tveksamheter. Men jag tror detta kommer klaras ut när spelet släpps och alla NDAs släpper så folk involverade kan börja prata om det.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Dave Lister:

Problemet i USA är att det finns väldigt få fackliga organisationer som godkänns och funkar.
Det är tyvärr inte lika vanligt och allmänt accepterat som det är här att vara med i ett fack, och att ens arbetsgivare godkänner det istället för att bara sparka dig som det ofta verkar vara i USA.

Har en i klassen som utbildat sig som skådespelare i LA, och enligt honom är skådespelarfacket där väldigt respekterat och inflytelserikt. Överlag har du säkert rätt men för just skådisar tror jag faktiskt inte det utan där har de väldigt bra och stark organisation bakom sig. Det finns helt enkelt bättre vägar att gå än att grina i sociala medier, speciellt om en förljuger situationen samtidigt och gör sig till större offer än vad situationen faktiskt gjort. Detta är bara pinsamt av henne och all sympati och förståelse för henne är som bortblåst från min sida. Förstår helt företag som inte vill jobba med henne framöver. Inte bara för att hon "skapar problem" utan för att hon på ett oseriöst och förljuget sätt skapar drama som inte bara kan ge skadlig bild av företaget utan hela branschen och dessutom pratar skit om oskyldiga kollegor och därmed skapar otrevlig och osäker arbetsmiljö generellt.

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Och varför ens ljuga om en sån liten summa?

För att försöka få en större summa. Om det är så att hon erbjöds 15 000-20 000 dollar men egentligen ville ha minst 100 000 tror jag många hade kallat henne girig. Om hon istället bara går ut med 4000 tycker många synd om henne.
"Hon som är den riktiga rösten, hur kan hon få så lite betalt? Skandal!"
Sen byggs det upp ett hätsk stämning online som sätter press på Platinum Games att agera och kanske går med på en dyr förlikning för att få problemet att försvinna.
Jag spekulerar självklart här men underskatta inte makten hos förbannade personer online.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

För att försöka få en större summa. Om det är så att hon erbjöds 15 000-20 000 dollar men egentligen ville ha minst 100 000 tror jag många hade kallat henne girig. Om hon istället bara går ut med 4000 tycker många synd om henne.
"Hon som är den riktiga rösten, hur kan hon få så lite betalt? Skandal!"
Sen byggs det upp ett hätsk stämning online som sätter press på Platinum Games att agera och kanske går med på en dyr förlikning för att få problemet att försvinna.
Jag spekulerar självklart här men underskatta inte makten hos förbannade personer online.

Detta låter mycket troligt att det är precis vad hon räknat med. Att internet ska vara hennes vita riddare ska komma inridandes från Twitter-stormen. Men nu slår det ju dubbelt så hårt tillbaka istället. Bara pinsamt. Men många som är arga på internet bryr sig inte alltid om fakta så de kanske fortsätter strida för henne trots ny information så hoppet lever väl (hos henne) men loppet lär vara rätt dött. Nu och föralltid.

12
Skriv svar