Snabbkollen - Har du betalat för early access-spel?

Medlem

Battlefield 2042 måste vara de sämsta early access köpet jag gjort. -_-

Medlem

Köpte black mesa
Annars har jag inte köpt något early access spel


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Jag har köpt många Early Access spel, men jag försöker alltid tänka till två gånger om det är något jag verkligen vill, då man oftast är rätt trött på spelet när det väl släpps. Stora undantaget här är nog för min del Satisfactory, som jag aldrig verkar tröttna på.

Geeks Gaming

En hel del men uteslutande guldklimpar som valheim, long dark, my time at portia mfl

Medlem

Gjort det en endaste gång och det var med DayZ, var väl typ 2011? 2012? Inte gjort om misstaget sedan dess.

Medlem

Köpte vampyr spelet. Kommer inte ihåg vad det hette men det släpptes av en svensk spelutvecklare. Tror inte jag köpt annat early access spel.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Köpte vampyr spelet. Kommer inte ihåg vad det hette men det släpptes av en svensk spelutvecklare. Tror inte jag köpt annat early access spel.

Låter som V Rising.

Medlem

DayZ - Standalone. Första och sista early access köpet för min del.


signatur

Constants and variables

Medlem

Ready or not har jag inhandlat i early acess annars har jag hållit mig borta från för att få en mer komplett upplevelse vid släpp tänker på Baldurs gate 3 där jag kunna spela allt från början och bli trött på spelet innan full release.

Medlem

Teardown - Enda som lockat mig och köpa som Early access.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

Köpt många. Ni som drar alla early access-spel över en och samma kam är lite väl konstiga, även för det här forumet 😆

DayZ - Var kul i början, sen blev det dåligare och dog nästan när de byggde ny spelmotor. Nu är det riktigt bra med en stark community som aldrig varit mer stabil, och en massa bra mods. Det bästa spelet i sin genre. Helt klart värt pengarna när man tänker på vilken spottstyver det var man betalade nästan 10 år sedan.

Project Zomboid - Helt otroligt prisvärt. Tror det haft en rätt så stabil utvecklingskurva.

Hades - Ett av tidernas bästa spel. Praktexempel på hur early access ska vara. Många ändringar under utvecklingen baserade på spelarnas feedback.

Valheim - Behövs ingen förklaring. Har fått så många fantastiska timmars äventyr för 150 kr tillsammans med mina vänner.

Kerbal Space Program

Satisfactory

Säkert en massa andra jag inte kan komma ihåg just nu.

Medlem

Ja, ofta! Och kommer fortsätta med det.

Undantaget till det är survivalspel, den generen har gjort bort sig för mycket för att sponsra innan spelen är färdiga nog. Kommer aldirg någonsin igen köpa ett survivalspel före release och kommer därtill vänta ett tag efter release innan jag hoppar på det.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Inaktiv

Skulle aldrig falla mig in. Är spelet inte klart så blir det inget köp.

Skribent

Jag brukar hålla mig borta. Spelar sällan om spel och vill därför att de ska vara så färdiga som möjligt när jag väl sätter igång, annars är risken att jag aldrig kör klart. Har dock blivit ett undantag: V Rising.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Daz
Medlem

Jag har endast köpt ett Early Access spel vilket är 7 Days to Die. Annars väntar jag på spelets fulla release för att få en så pass bra upplevelse som möjligt när jag spelar spelet.

Ett spel som jag går och väntar på att det ska bli färdigt är Baldurs Gate 3. Jag vill spela spelet men känner inte för att stödja Early Access så det blir ett köp först när spelet är färdigt.

Ambassadör
Xbox

Nej. Det finns alldeles för många färdiga, bra spel att spela istället.


signatur

Jump in.

Medlem

Avgör från spel till spel, en del vill jag inte ge mig på förrän spelet är färdigt och andra känner jag att jag vill följa utvecklingen.

Under åren har det blivit ett antal spel och hittills har jag inte ångrat mig, senaste som just nu är i EA är My Time At Sandrock, uppföljaren till Portia, och det är riktigt bra.

Medlem
Skrivet av Dajvan:

Låter som V Rising.

Jo men precis helt rätt.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Bara när de har varit med i någon bundle, och jag egentligen var ute efter någonting annat i sagda bundle.

Varför ska jag betala för att få vara betatestare?


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Tror jag kanske har en gång men undviker generellt det. Vill spela Valheim men väntar på full release.

Medlem

Svårt definiera.
Men. Vampire Survivor och Songs of Conquest

Men det är nog de enda

Medlem

Ja, Valheim och Timberborn bland annat. Båda fantastiska! Men överlag så drar jag öronen åt mig när jag läser att det är EA, för mer än en gång har jag blivit besviken också.

Medlem

Några kickstarters när det var nytt föll jag för och gör nog aldrig mer även om det var intressant att följa. Minecraft och Valheim som båda var värt köp. Sen tycker jag att gränsen är blir mer och mer flytande på gott och ont. Många spel som inte är färdiga vid release även om de inte kallas för early access.

Medlem

Nej, snarare tvärtom. Helst väntar jag med köp 6-12 månader efter release så att patchar och eventuella DLCs hinner släppas.

Edit: Köpte några skins i Fortnite när det fortfarande var EA. Det är nog det närmaste jag kommit om man inte räknar spelköp till lilltjejen (som är trendkänsligare än jag).


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

12
Skriv svar