Total war Warhammer 3 - Immortal Empires - Vilket faction ska du spela först?

Total war Warhammer 3 - Immortal Empires - Vilket faction ska du spela först?

Här sitter jag och ser fram emot en helkväll med immortal empires, någon annan?

Jag har inte spelar Total war på flera månader då jag nästan avslutade en kampanj med Ogres.

Nu är jag sugen på att ta mig ann de nya Chaos-gudarna med något gammalt faction för att få lite nostalgi.
Mitt val av faction lutar nog åt Lizardmen och kanske Kroq-gar som jag tycker har en intressant startposition mellan 3 av de nya gudarna. Jag tror det kan vara passande att återgå till något man känner till såhär i ett lite ringrostigt stadie

Någon annan som funderar på vad de ska spela först?

Har svårt att välja..
Vill gärna vara i det nyare området i början.

Men har fortfarande lite tid kvar att tänka på det, skall släppas idag och sen skall man ladda ner dom 104gig som det ligger på


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Skrivet av Snake Plissken:

Har svårt att välja..
Vill gärna vara i det nyare området i början.

Men har fortfarande lite tid kvar att tänka på det, skall släppas idag och sen skall man ladda ner dom 104gig som det ligger på

Det är inte lätt! Jag ser fram emot att se den långa listan av valbara Legendary Lords (jag äger alla DLC utom Wood elves till 1&2)

Jag undrar vad själva uppdateringen kommer ligga på eftersom jag redan har Warhammer 3 nerladdat

Skrivet av GreasusGoldtooth:

Det är inte lätt! Jag ser fram emot att se den långa listan av valbara Legendary Lords (jag äger alla DLC utom Wood elves till 1&2)

Jag undrar vad själva uppdateringen kommer ligga på eftersom jag redan har Warhammer 3 nerladdat

Står på deras sida att den ligger på 104gig

https://www.totalwar.com/blog/tww3-ie-faq/

Edit: läste fel, det står att totalt ligger både spelet å uppdateringen på 104gig.. så ganska skönt, trodde att jag skulle behöva ladda ner 104gig 🤏


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Skrivet av Snake Plissken:

Står på deras sida att den ligger på 104gig

https://www.totalwar.com/blog/tww3-ie-faq/

Edit: läste fel, det står att totalt ligger både spelet å uppdateringen på 104gig.. så ganska skönt, trodde att jag skulle behöva ladda ner 104gig 🤏

Det var verkligen inte tydligt skrivet men jag uppfattar också det som att de syftade på hela spelet.

Skrivet av GreasusGoldtooth:

Det var verkligen inte tydligt skrivet men jag uppfattar också det som att de syftade på hela spelet.

Vi får helt enkelt vänta å se på hur mycket man får ladda ner 🤷🏼


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Frilansare

Väntar nog på det skarpa släppet, men då blir det Ogres eller döda pirater.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Väntar nog på det skarpa släppet, men då blir det Ogres eller döda pirater.

De har dock klargjort flertal gånger att dagens släpp inte bör ses som en klassisk Beta. Beta-flaggen de släpper IE med idag är mer som en markering för att klargöra att de kommer fortsätta uppdatera och balansera läget under en längre tid å inte bara släppa läget å sedan gå vidare oavsett skick.

Medlem

Blir en coop kampanj med kompisarna. Detta är första gången vi kan köra mer än 2 i en kampanj så det måste testas . Kanske kör vi ett Chaos-team och tar oss än Order Tide

Skrivet av Joakim Bennet:

Väntar nog på det skarpa släppet, men då blir det Ogres eller döda pirater.

Tycker du borde gå och testa det och köra "endast 1 turn"


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Med bara timmar kvar så är jag fortfarande inte säker på ifall jag vill spela Volkmar, Grombrindal, N'kari eller Grimgore i min första IE-kampanj. Grimgore kanske blir mer intressant efter Darklands blir populerat av chaos dwarfs. Eventuellt så spelar jag en champion of chaos zanbaijin-kampanj först för att se deras handling från början till slut.

FM-guru
F.d. Sisyr

Givetvis ska jag sätta tänderna i detta under kvällen! Synd att det är fullt upp med jobb resten av veckan sen bara. Ingen aning om vilket lag jag ska hoppa på dock.

Skrivet av Snake Plissken:

Tycker du borde gå och testa det och köra "endast 1 turn"

Det där är farligt i såna här spel ju!

jag ska bara göra en turn!

Skrivet av Doomed Devil90:

Det där är farligt i såna här spel ju!

jag ska bara göra en turn!

https://i.ytimg.com/vi/KTpd-CEJahw/mqdefault.jpg

Hehe Jo jag vet 🤭 det var därför jag skrev det, så fastnar han där endån


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Skrivet av Joakim Bennet:

Väntar nog på det skarpa släppet, men då blir det Ogres eller döda pirater.

Härligt! Ogres är väldigt roliga! kul mekanik och snabbt infantri som packs a punch!

Skrivet av Brona:

Blir en coop kampanj med kompisarna. Detta är första gången vi kan köra mer än 2 i en kampanj så det måste testas . Kanske kör vi ett Chaos-team och tar oss än Order Tide

Vad kul! Kommer nog starta en separat co-op (eller head to head) på torsdag med en kompis. Att kunna spela ut sina rundor samtidigt är en vansinnigt viktig förbättring!

Skrivet av ichirin:

Med bara timmar kvar så är jag fortfarande inte säker på ifall jag vill spela Volkmar, Grombrindal, N'kari eller Grimgore i min första IE-kampanj. Grimgore kanske blir mer intressant efter Darklands blir populerat av chaos dwarfs. Eventuellt så spelar jag en champion of chaos zanbaijin-kampanj först för att se deras handling från början till slut.

Det är verkligen inget enkelt beslut! Grimgore var min favorit i första spelet även om jag uppfattade hans kampanj som ganska trögstartad, nu har han flyttat upp lite i bergen som jag förstod den uppdaterade kartan?
N´kari är ju också löjligt stark, inte spelat henne själv men mötte henne i en Head to head jag spelade med en kompis, sjukt frustrerande möte

Skrivet av Sisyr:

Givetvis ska jag sätta tänderna i detta under kvällen! Synd att det är fullt upp med jobb resten av veckan sen bara. Ingen aning om vilket lag jag ska hoppa på dock.

Det är samma här, dessutom tvåbarnsförälder så jag är glad om jag får ut 2-3h ikväll

Medlem

Är sjuk laddad!
Ska nog börja en kampanj med Franz och Empire för att alliera mig med det nya Kislev och andra mänskliga riken för att försöka stoppa allt otäckt chaos-folk och demoner.

Sen blir det nog en Coop med en kompis nere i southlands-bowl.

Medlem

Ser ut som att Order tide verkar dominera. Värt att notera att det är minor factions från chaos sidan som lyckas bäst, antagligen för att AI inte designerar de som major threats?

Skrivet av Snake Plissken:

Hehe Jo jag vet 🤭 det var därför jag skrev det, så fastnar han där endån

Sitter och väntar spänt till kl 16!

Medlem

Mitt Go to är High elves Teclis, men tror det blir någon demon fraktion först, typ Be'lakor, Demon of chaos , Eller Skarbrand Exiles of Khorn.

Skrivet av Doomed Devil90:

Sitter och väntar spänt till kl 16!

Och lite då och då så kollar man innan ifall det endån har släppts 😆


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Skrivet av Snake Plissken:

Och lite då och då så kollar man innan ifall det endån har släppts 😆

Haha det är ju det, man hade ju hoppas att det var som total warhammer 3 när dom råkade släppa ut den kl 8-9 tiden ca. xD

Medlem

Jag är så sjukt pepp. Mannfred von Carstein kommer regera hela kartan.


signatur

I drank what?

Frilansare
Skrivet av Snake Plissken:

Tycker du borde gå och testa det och köra "endast 1 turn"

Haha! Men jag känner ju mig själv, inget annat kommer bli gjort då.

Skrivet av Destroah:

Är sjuk laddad!
Ska nog börja en kampanj med Franz och Empire för att alliera mig med det nya Kislev och andra mänskliga riken för att försöka stoppa allt otäckt chaos-folk och demoner.

Sen blir det nog en Coop med en kompis nere i southlands-bowl.

Kul med en nytändning på Total war! Alltid gillat idén av och enheterna i Empire men ogillar deras diplomati, aldrig riktigt kört någon längre kampanj med dem, kanske är för få monster också, dras lätt till lizardmen och Norsca eller dylikt

Skrivet av Natrium:

Mitt Go to är High elves Teclis, men tror det blir någon demon fraktion först, typ Be'lakor, Demon of chaos , Eller Skarbrand Exiles of Khorn.

Finns få så sköna starter som HE där man ser sina fiender smälta till Spear/archer - spam!
Inte riktigt fastnat själv för någon av demonerna men det kommer säkert!

Skrivet av Joakim Bennet:

Haha! Men jag känner ju mig själv, inget annat kommer bli gjort då.

Som dom flesta av oss då som skall endast göra en runda till 🤭


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Dags installera igen, första total War jag satt mig in i riktigt, när är släppet beräknat?


signatur

Spela spel är kul ibland.

Skrivet av miffot:

Dags installera igen, första total War jag satt mig in i riktigt, när är släppet beräknat?

Släppes nu precis klockan 16:00


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Gah, vad ska ja spela som!? Väntat på detta i 7 år och nu står jag här och vet inte vad ja ska spela som.

Nån annan än jag som inte kan välja alla lords DLC:ma från gamla spelen?? Även man har dom där!

Edit: hjälpte att starta om spelet mer än en gång för mej


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Släppes nu precis klockan 16:00

Tur man har fullt upp så det kan laddas ner, ungarna somnar 19, sambon får stå gorma, kan höja upplevelsen som war cry från ngån demonisk ras


signatur

Spela spel är kul ibland.

12
Skriv svar