Total war Warhammer 3 - Immortal Empires - Vilket faction ska du spela först?

FM-guru
F.d. Sisyr

Jaha! Var inte med på att det skulle släppas så "tidigt". Aja, bara att ge sig i kast med det efter middagen då!

Medlem

Tror det blir Wood elves, verkar som man kan köra dem även om man bara har ”The twisted and the Twilight”.
Får se hur det går, dom verkar krävs en del micromanagement.

Medlem
Skrivet av GreasusGoldtooth:

Kul med en nytändning på Total war! Alltid gillat idén av och enheterna i Empire men ogillar deras diplomati, aldrig riktigt kört någon längre kampanj med dem, kanske är för få monster också, dras lätt till lizardmen och Norsca eller dylikt

Finns få så sköna starter som HE där man ser sina fiender smälta till Spear/archer - spam!
Inte riktigt fastnat själv för någon av demonerna men det kommer säkert!

Ja bara man börjar så ser man rätt så snabbt skönheten I demonerna =D

Medlem
Skrivet av Natrium:

Ja bara man börjar så ser man rätt så snabbt skönheten I demonerna =D

For the glory of Tzeentch!


signatur

I drank what?

Medlem

Blev några svettdroppar när man såg alla val.. "summon the e..." nä vad falls jag kör en death metal kampanj med Valkia, spöa lite fåniga alver.. Jepp inte besviken första kvällen, hårresande pyrrhusseger över malekiths nu grovt nerbantade armeer, ikväll blir det ljuvlig uppstädning. 1337/10 poäng. Rekommenderar!

Medlem

Så sjukt töntigt av Sega eller vem det nu är som ansvarar över det här att WH,1 ,2 på steam inte kan syncas med Xbox live WH3.

Medlem
Skrivet av Mirage:

For the glory of Tzeentch!

Skulls for the skull throne!

Medlem
Skrivet av SamuelSvensson:

<Uppladdad bildlänk>

Gah, vad ska ja spela som!? Väntat på detta i 7 år och nu står jag här och vet inte vad ja ska spela som.

Precis! Suttit på låset för nerladdningen och sen gick det inte att välja när det var dags att börja.

Jag höll mig till min plan och betade av 63 rundor med Kroq-gar igår kväll!
Körde på Hard/Hard vilket kändes väldigt rätt första rundorna men sen har det varit lite dött på bra armeer ifrån motståndarna.

Kairos Fateweaver och Volkmar har fått stryk och nu ser jag Skarbrand visa sig i bergen norrut, han ska få smaka saurus!

Hur gick det för er?

Medlem

Efter en lång uppdatering hann jag med 1 turn med Empire, sen började jag en coop med Teclis och Kroq-gar.

Vi utrotade Skaven i området och skulle precis ta oss an Kairos när en av mina städer plötsligt tillhörde goblins (eller hade den alltid gjort det 😵‍💫). Jag tog den tillbaka, men det satte lite käppar i hjulen.

Skrivet av Destroah:

Efter en lång uppdatering hann jag med 1 turn med Empire, sen började jag en coop med Teclis och Kroq-gar.

Vi utrotade Skaven i området och skulle precis ta oss an Kairos när en av mina städer plötsligt tillhörde goblins (eller hade den alltid gjort det 😵‍💫). Jag tog den tillbaka, men det satte lite käppar i hjulen.

Ja, det tog minsann tid, men det spelade inte mig särskilt stor roll då ungarna ändå behövde somna.

Jag kör Military alliance med Teclis i min kampanj, så det måste känts ganska naturligt att köra coop med dem! Kan dock tänka mig att det blir lite trångt om expansionsmöjligheter om man inte planerar lite.

Fick en breyherd ganska tidigt som lyckades rasera en av mina städer, sen förlorade jag nästan en ambush(emot mig) när jag jagade dem också, men det berikade bara mitt engagemang såhär i efterhand!

12
Skriv svar