Jocke Bennet säger ajöss, och tackar för den fina fisken!

Medlem

Du gör helt rätt Jocke som följer drömmen. Och som du märker så är vi några som redan saknar dig.

Lycka till!

Medlem

Slutet på en era! Lästa dina grejer sen ca 1996 på PC Gamer!
Helt klart en legend!

Hoppas du hitter på något nytt och spännande Jocke! Antar att du inte går i pension riktigt än iaf

Peace out och tack för allt bra! Respect!

Medlem

Ett tungt avbräck för FZ, kanske det största, men även för svensk speljournalistik. Inget varar för evigt men du ska verkligen ha kudos för att du vill utforska livet?! och göra något annat. Jag hoppas att du förstår hur du mycket du betytt för oss fans (du har flera stycken), för gamers och nördar i allmänhet. Snacka om vilken resa du gjort dessa år i spelindustrin.

Stort stort lycka till med det nya och jag hoppas på flera gästkrönikor från Maestro

Spännande, tråkigt och fullt förståeligt. Kör hårt! Man ska göra vad man vill när man har möjlighet. Hela spelsverige bugar ödmjukt och tackar för lång, trogen och extremt kompetent tjänst, Jocke. Stort lycka till på den nya stigen! Se till att svänga förbi Ale när du är i Götet så får du/ni gofika eller en bärs.


signatur
Skribent
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag ser framför mig hur han dyker upp i en såndär vidrig overall och bara pratar om ”spex” och ”kåren”.

Självklart! Du kan få låna min gamla OVErall så kan ni göra stan tillsammans!

Medlem

Åh fysatans nipplar.. ja du är välkommen åter. Jag älskade att läsa dina recensioner.. du är fz Jocke 🙏


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Medlem

Good luck, Bennet


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Tack för alla skratt, funderingar och lärdomar genom åren!
Önskar dig stort lycka till med plugget och framtida jobb <3


signatur

no remorse

CTI
Medlem

Men kommer vi få Jockes episka epos, av hans äventyr i Cyberpunk 2077, borde närma sig Jockes första genomspelning.


signatur

The Toys: PC I7 4930K@4,5Ghz - 32Gb - Strix RTX 3080, Ps5, Ps4 + SSD, Ps3, Ps2, Ps1 Mini, Xbox 360, Nintendo Famicon NES, Amiga 500 Mini

Medlem

Följt ditt skrivande sedan pc gamer tiden, du har definitivt gjort ett avtryck i ens liv. Så tack för alla fina år jocke och lycka till med den nya karriären.


signatur

God is dead

Medlem

Tack Jocke. Då jag läste PC gamer från tidig ålder så minns jag fortfarande när du dök upp i Sajber i deras expertpanel, jag tyckte det var coolt att få se och höra dig prata om games! Starstruck?!

Du är en gigant! Lycka till.

Avstängd

Du kan slå två flugor i en smäll och agera som spelarkeolog:

International
Man of Mystery

Vad i hela friden, man tar semester några veckor och kommer tillbaka till det här ?!

Anyway, lycka till med studierna, jag känner igen känslan att vilja plugga. Varje gång jag befinner mig på nån högskole-/universitetscampus känner jag suget att plugga, nästan vad som helst ( senast kirurgi, tur för mänsligheten att jag lyckades komma därifrån )

Men ändå, spännande att se hur fz.se kommer utvecklas, jag är säker på att du drillat Daniel att kunna ta över skutan nu.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

International
Man of Mystery
Skrivet av CTI:

Men kommer vi få Jockes episka epos, av hans äventyr i Cyberpunk 2077, borde närma sig Jockes första genomspelning.

Kanske kan Jocke hoppa in nån kväll som gäststreamer på fzplay ?


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Lycka till Jocke! Som många andra började jag läsa dina recensioner i PC Gamer och blev bara naturligt att ta klivet till det digitala med FZ. Hoppas du får riktigt skoj på utbildningen! Byta linje är alltid spännande, gjort det själv.

Medlem

Jag har följt dig sedan tonåren när jag bodde i lilla Pålsboda och köpte lösnummer i ena Ica-butiken (ja, det fanns två då!) av PC Gamer varenda månad. Jag och mina barndomsvänner såg alltid fram emot CD Gamer för att testa nya demon, för att ladda ner från Internet fanns inte på kartan (satt med 56kbps modem). Har nog faktiskt det mesta kvar nere i källar'n i förrådet. Har tänkt att jag en vacker dag, när jag blivit vuxen och skaffat hus med utrymme för eget bibliotek, ska ställa fram min samling av tidningar. Då kanske jag kan få tips av dig hur jag på bästa sätt styr upp det! Cirkeln känns sluten.

Tack för allt Jocke!

Medlem

Vilken bomb!

Stort lycka till i framtiden med plugg och den nya karriären, du lämnar ett stort tomrum efter dig. Få personer jag förknippar så mycket med FZ, och det svenska spelmediet öht, som dig.

Hoppas på många frilansrecensioner så vi fortsatt får ta del av dina insikter och upplevelser


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Detta är tråkigt men det är kul att du följer din dröm! Lycka till med studentlivet!

Medlem

Väldigt inspirerande att ta sig ur bekvämligheten och följa sina drömmar, våga riskera och testa något helt nytt. Det är aldrig för sent!

Medlem

tragiskt att du lämnar. Har läst dina texter sen PC Gamer dagarna.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Tack för den här tiden och lycka till..
Jag saknar dig redan 😁

Medlem

Väldigt tråkigt men lycka till givetvis!

Geeks Gaming

Tråkigt för oss men ack så kul med nya utmaningar!
Det ska bli kul att följa dig inom nya områden med då jag är övertygad om att du kommer göra tydliga avtryck där med

Medlem

Hejdå och tack för allt!

Tråkigt att du går men förståeligt om du vill göra något annan också.

Lycka till framöver!

Medlem

Det vemodiga med att bli äldre är att det drabbar alla andra också. Jocke har varit en fast punkt att återkomma till här på FZ, precis som Calle var under sin tid och Emil på Sweclockers. Någonstans stannar hoppet kvar vid att att det någon dag blir en sequel, en comeback, men i ärlighetens namn unnar jag alla mina favoritnördgubbar att få pröva på nya utmaningar.

För egentligen skall man ju inte sörja att det här kapitlet snart är över utan glädjas över hur långt och bra det trots allt hann med att bli.

Hatten av Jocke, för att du alltid fortsatt vara dig själv. Unna dig det bästa av studieåren framöver.

Medlem

Detta gjorde ont.


signatur

Allätare

Inaktiv

Press F to pay respect 🫡

Medlem
Skrivet av Eschricht:

Haha, så kul att du letar upp citat och lägger tid på denna kommentar!

Om jag får gissa så skulle jag tro att Jocke är fullt medveten om vad han ger sig in i.

Allt i livet handlar inte om pengar.

Struntprat. Pengar är helt klart det viktigaste i livet. Har du mycket pengar kan du ägna mer tid åt intressen.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Tråkigt för oss, men kul för dig

Kan tänka mig att det är svårt att hålla flamman igång efter alla dessa åren, och du är ju inte den enda som tänkt om sin jobbsituation och karriär under pandemien.

Det här med att bli bibliotekarie (tack för att du faktiskt säger vad du ska göra) tror jag kommer passa dig perfekt. Har alltid sett dig som lite av en gammal själ, även i dina yngre dagar och jag tror du har mycket positivt att tillföra yrket.

Lycka till!

Medlem

Jag ska inte förneka att det känns trist att du ska sluta då du i så många år varit med mig både i text och senare varje fredag i rutan, det har varit kul. Jag önskar dig all lycka till samt att allt går bra. Tack för alla år bästa Jocke.

Skriv svar