Johan Lorentzons Youtube-kanal om BJJ och MMA

Skribent
Johan Lorentzons Youtube-kanal om BJJ och MMA

Jag har postat lite predictions för UFC-galorna i MMA och kampsportstråden där jag länkade från min egen nystartade youtube-kanal. Såg nu att denna kategori fanns på forumet (hur jag missat den fattar jag inte?) så jag tänkte jag postar min kanal här.

Det kommer främst vara kampsports- och MMA-relaterat. Mycket prat om MMA och UFC, men även min egen träning och teknikvideor baserat på Jiu-jitsu. Har ni något ni vill jag ska prata om är det bara skriva här.

Här är kanalen i alla fall.

Johlor BJJ

I senaste videon pratade jag om ONE X, Danielle Kelly och Mighty Mouse.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Kul initiativ! Sysslar själv bara med sw och bjj så det är alltid intressant.

Medlem

Jag är tyvärr inte insatt i MMA och så, men jag ser att dina videos blir bättre och bättre. Jag jämför med ett klipp du dela här för något halvår sedan.

Det som blivit bättre är framförallt att du har mycket mer ögonkontakt och sen känns introt proffsigt. Det som skulle kunna bli bättre är, mer flyt på vad du säger. Just nu är det lättare att se videon i 1.25 speed för då blir det bättre flyt och stackningarna kortare. Det är dock mest i början som du stackar och letar ord. Efter 2 minuter är du varm i rösten och allt flyter på bättre.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Kul med MMa och BJJ. Har själv tränat båda men det var ca 10 år sen. Lite sugen på att börja igen nu efter pandemin. Någon som vet någon bra klubb i Sthlm området?

Medlem

Coolt med kampsport. Hur tror det kommer att gå för Pat McAfee's debut i wrestlemania?

Skribent
Skrivet av Hanzo:

Jag är tyvärr inte insatt i MMA och så, men jag ser att dina videos blir bättre och bättre. Jag jämför med ett klipp du dela här för något halvår sedan.

Det som blivit bättre är framförallt att du har mycket mer ögonkontakt och sen känns introt proffsigt. Det som skulle kunna bli bättre är, mer flyt på vad du säger. Just nu är det lättare att se videon i 1.25 speed för då blir det bättre flyt och stackningarna kortare. Det är dock mest i början som du stackar och letar ord. Efter 2 minuter är du varm i rösten och allt flyter på bättre.

Tack för bra kritik! Jag är mer varm i kläderna nu och har fått lite koll på klippning också. Youtube är som helt nytt för mig, är mer van att visa saker med kroppen och inte prata på film. Men det tar sig, och jag tar åt mig av det du säger


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av Funkymook:

Kul initiativ! Sysslar själv bara med sw och bjj så det är alltid intressant.

Vart tränar du?

Skrivet av Lauchen:

Kul med MMa och BJJ. Har själv tränat båda men det var ca 10 år sen. Lite sugen på att börja igen nu efter pandemin. Någon som vet någon bra klubb i Sthlm området?

Sthlm har ju massa bra klubbar. Nacka dojo och Allstars är ju erkänt duktiga. Sen Stark har jag hört är en jättetrevlig klubb.


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av omgponies:

Coolt med kampsport. Hur tror det kommer att gå för Pat McAfee's debut i wrestlemania?

Just wrestling har jag väldigt dålig koll på. Men de som går dit brukar ju tjäna bra med pengar om de har ett namn redan. Så ur den aspekten kommer det nog gå bra för McAfee.


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent

Jag var med i en podcast-panel och pratade om BJJ som egenskap av att vara ett brunbälte.

Off the mats episode 100


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Vart tränar du?

Jag håller till i Örebro, tränar på en otroligt ny uppstartad klubb under Hanna och Venla som bägge har tävlat på Polaris bl a.

Vilken klubb tränar du på?

Skribent
Skrivet av Funkymook:

Jag håller till i Örebro, tränar på en otroligt ny uppstartad klubb under Hanna och Venla som bägge har tävlat på Polaris bl a.

Vilken klubb tränar du på?

Ah! Akademi Nord va? Hilti?

Gracie Barra Umeå är min klubb


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Ah! Akademi Nord va? Hilti?

Gracie Barra Umeå är min klubb

Precis! Men vi är gäng som lämnade Akademi Nord vid årsskiftet för att börja om på nytt.

Ah ok. Det är ett par mil från Örebro😅 Jag känner några och har tränat med Gracie Barra Karlskoga.

Skribent
Skrivet av Funkymook:

Precis! Men vi är gäng som lämnade Akademi Nord vid årsskiftet för att börja om på nytt.

Ah ok. Det är ett par mil från Örebro😅 Jag känner några och har tränat med Gracie Barra Karlskoga.

Aha! Bara för nya utmaningar eller något annan anledning?

GB Karlskoga, visst är de dem som håller till på folkhögskolan? Jag har sett att Niclas från GB Lidköping brukar vara där och hålla seminarier.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

När du har Michael Jai Whites autograf, då har du något att komma med Johan!


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skribent
Skrivet av Hipshot:

När du har Michael Jai Whites autograf, då har du något att komma med Johan!

PM:ar dig när jag skaffat!


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Aha! Bara för nya utmaningar eller något annan anledning?

GB Karlskoga, visst är de dem som håller till på folkhögskolan? Jag har sett att Niclas från GB Lidköping brukar vara där och hålla seminarier.

Det blev så helt enkelt. När en del människor inte vill blicka framåt.

Japp, stämmer bra! Dock aldrig träffat honom. Är ni en stor klubb i Umeå?

Frilansare

Inte min kopp te men snygg produktion, hoppas det går bra med kanalen!

Skribent
Skrivet av Funkymook:

Det blev så helt enkelt. När en del människor inte vill blicka framåt.

Japp, stämmer bra! Dock aldrig träffat honom. Är ni en stor klubb i Umeå?

Ah, ja jag förstår. Hoppas ni hittat hem nu då? Är ni fortfarande under Hilti?

Vi är en rätt liten klubb, runt 25-30 tränande. Iksu här uppe tar de flesta studenter, men vi riktar istället in oss på de som bor här och även lite äldre personer som har familj och barn (till exempel jag). Men det är ett trevligt gäng som mest bara vill umgås och träna tillsammans. Sen har vi en liten grupp som också tävlar och det går bra för dem. Brukar dra ett gäng till Nordic Open, typ 3 tävlanade och 10 som support i bussen. XD


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av Joakim Bennet:

Inte min kopp te men snygg produktion, hoppas det går bra med kanalen!

Kan bli lite spelsnack i framtiden, MMA-spel och möjligen kampsport i spel.

och tack!


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent

Vår svenska fighter Khamzat Chimaev går match i helgen mot Gilbert Burns. Chimaev som är UFC nya hajp får en riktigt svår motståndare i Burns som är en världsklass grappler och bJJ-utövare. Vad tror ni om matchen?


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent

För alla grapplingintresserade så har jag här en teknik som lite är min krytonit. Jag har väldigt böjliga axlar, men just den här tekniken kan även ta gummiaxelmän som mig,


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent

Vi har gratis självförsvar för tjejer på vår klubb i Umeå och har hållit på det i runt 5 år nu. Självförsvar är ju lite touchy då det är så många stilar som hävdar de har de "perfekta" självförsvarsteknikerna. I själva verket handlar det om att kunna göra saker så enkelt och effektivt som möjligt. En person som mig själv som hållet på med kampsport hela livet kommer givetvis ha det lättare att överleva om någon hoppar på mig, men man kan inte räkna med att folk ska behöva träna så länge. Självförsvar handlar mycket om att ta sig upp och ta sig därifrån.


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent

Maja från vår klubb åkte sporadiskt till Spanien och tog en guldmedalj i BJJ. 41 år gammal, tränat i 2 år. Så hoppet är ju inte helt ute för mig heller då antar jag?


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent

Lite annorlunda video där jag spelar och testar early access-verionen av Hellish Quart. Så gamingrelaterat istället för bjjrelaterat.


signatur

"Writer and Fighter"

1
Skriv svar