Diablo Immortal har dragit in 24 miljoner dollar på två veckor

Medlem

Nådde paragon 38 innan jag la av, med eller utan micro transaktioner så blev spelet bara tråkigt. Varje dag gjorde man exakt samma dagliga aktiviteter som inte va mycket annorlunda än dagen innan. Inget är utmanande i spelet förutom PVP och Challage Rifts men detta är mycket pga att vissa köpt sig power så ända sättet att ranka är genom att spendera pengar. Märks mycket väl vad dom försöker med och hur spelet är exakt format att dopa din hjärna för att få pengar.

Medlem

Man tappar hoppet på mänskligheten lite. Ni pumpar in pengar i ett rätt så kasst ARPG för mobiler som inte ens är gjort av Blizzard. Jesus...

Medlem

skamligt, jag tycker dom som tillför dom pengar är "part of the problem". Men ja det är vad jag tycker.

Medlem

Jag spelar som tur var inte på min mobil så jag slipper sådant där skräp.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Kan man inte bara lägga 10K direkt så har man klarat hela spelet sen? Fått exakt alla prylar och automatiskt klarat alla bossar. Vilket kul spel!

Skämt åsido så är det lite så P2W/mikrotransaktioner känns för egen del. Jag vill spela spelet, inte köpa mig till framgång. Så tråkigt att det knappt går att få tag på mobilspel som inte har denna modellen längre.

Medlem
Skrivet av Nest:

Nådde paragon 38 innan jag la av, med eller utan micro transaktioner så blev spelet bara tråkigt. Varje dag gjorde man exakt samma dagliga aktiviteter som inte va mycket annorlunda än dagen innan. Inget är utmanande i spelet förutom PVP och Challage Rifts men detta är mycket pga att vissa köpt sig power så ända sättet att ranka är genom att spendera pengar. Märks mycket väl vad dom försöker med och hur spelet är exakt format att dopa din hjärna för att få pengar.

Verkligen. Vi som inte betalar kan ha kul tills de bestämmer att du har du nått dag/vecko väggen. Betala eller få kopiöst lägre chans på allt så det inte ens är värt att försöka.
Jag är inte där men märker delvis av det är vilket är tråkigt. Han jag inte haft knodd, hade jag slaget i väggen konstant. Tråkigt när den finns och de helt missar vad som t.ex. gör Genshin Impact ruskigt bra för de som inte vill betala.


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Sverige avvecklar ingen kärnkraft.

Företagen som äger kärnkraftverken avvecklar för att det blir för dyrt att rusta befintliga kärnkraftverk, vilket är en nödvändighet pga ålder samt nya säkerhetsregler efter Fukushima. Bygga ny kärnkraft tar även för lång tid för att göra någon skillnad både för nuvarande energikris med högra priser efter Ukraina kriget men också för sent för att göra någon skillnad för klimatet.

Som jag förstår det om man lyssnar på "alternativa" källor som Elsa Widding och Jan Blomgren handlade nedstängningarna mer om att det dom senaste åren tillkommit mycket mer skatt på just kärnkraft vilket har gjort det olönsamt. Något som hade kunnat förhindras med politiska beslut. Enligt samma personer kunde dom nedstängda kärnkraftverken ha drivits i ca 20 år till.
Sen förstår jag inte varför vi skulle behöva ändra våra säkerhetsregler efter Fukushima eftersom vi inte ligger i ett område som ofta drabbas av kraftiga jordbävningar som Japan och därmed i princip obefintlig risk för en tsunami.
Och angående elpriserna började dom sticka iväg redan under hösten förra året, innan kriget, så priserna beror nog på något annat


signatur

PSN: OAKTHYR

Tycker det är oproportioneligt mycket wajn om p2w i diablo immortal. Det går att spela hela kampanjen gratis och det är ett välgjort och "bra" spel på mobil. PC versionen var rätt kass tycker jag. kanske beror på att det är beta.

Hur som helst så har jag plöjt ner 1$, fick nämligen ett erbjudande om 800% value (!!!!) så jag var tvungen att slå till

Skrivet av Aletheides:

Diablo Immortal, om vi skall vara lite mer on topic, har jag inget emot så länge företeelsen stannar på mobila plattformar. Men tyvärr så har framgångar för P2W FTP spel en tendens att sprida sin smitta till spel på PC och Konsol eftersom det inte går att motstå den vinst dessa spel genererar. Så mekanik som får folk att spendera pengar under tiden de spelar sprids. Företagen som utvecklar dessa spel är vinstdrivande företag. Självklart sätter de vinstintresset före det konstnärliga när de investerar i spelutveckling. De måste göra det pga aktiebolagsformen. Det är bara att titta på Svenska versionen av Aktiebolagslagen. Lagens utgångspunkt, att aktiebolagets verksamhet ska bedrivas i vinstsyfte. Det är en skyldighet som finns mot aktieägarna.

Det som är bra för aktieägarna behöver däremot nödvändigtvis inte vara bra för oss spelare.

Ett sidospår som förtjänar en kommentar.

Sverige avvecklar ingen kärnkraft.

Företagen som äger kärnkraftverken avvecklar för att det blir för dyrt att rusta befintliga kärnkraftverk, vilket är en nödvändighet pga ålder samt nya säkerhetsregler efter Fukushima. Bygga ny kärnkraft tar även för lång tid för att göra någon skillnad både för nuvarande energikris med högra priser efter Ukraina kriget men också för sent för att göra någon skillnad för klimatet. "fjärde generationens kärnkraft" Samt mikroreaktorer är tekniker som ännu inte är tillräckligt mogna för att driftsättas utanför forskningsreaktorer och kommer heller inte kunna färdigställas i tid för att göra någon som helst skillnad för de utmaningar vi har.

Vi behöver en energimix av både förnybart och kärnkraft om vi skall klara klimatmålen. Så det behövs energitillskott i alla sektorer vi kan hitta som är hållbara. Den energiresurs vi kan bygga snabbast är havsbaserad vindkraft. Energilagring för tider när det ej blåser är möjligt via vätgaslager, där det första just invigdes i Luleå. Dessvärre så sätter det kommunala vetot käppar i hjulet för havsbaserad vindkraft just nu så i dagsläget så ser det inte ut som det kommer komma någon "silver bullet" för att rädda oss från höga energipriser eller klimatkonsekvenser i Sverige, oavsett vad politikerna säger under valrörelsen

Tyskland har dragit i handbromsen på sin avveckling, men de sitter lite i samma sits som Sverige med urgamla reaktorer som sjunger på sista versen och är för dyra att modernisera jämfört med andra energislag samt tar för lång tid för att lösa några problem. Tyskland ser fortfarande inte kärnkraft som en lösning på något. Så de lägger nu stora summor pengar på att bygga hamnar och rafinaderier i rekordfart för att kunna ta emot flytande naturgas (LNG) för att under vad de hoppas skall bli en övergångsperiod, ersätta rysk gas. LNG är jäkligt klimatskadligt då det utvinns via Fracking och kostar mer än rysk gas. Tysklands långsiktiga strategi har ej förändrats av kriget 24 februari. De satsar istället mer på förnybart nu för att kunna minska sitt beroende av LNG på sikt. De har även planer på att återanvända pipelines för naturgas för att flytta vätgas istället producerat av vind och sol.

Det är vad som faktiskt händer just nu. Vill man hitta röstfisket så skall man se på hur olika politiska krafter försöker förenkla allt detta till att allt handlar om kärnkraft vs vindkraft när det egentligen inte finns något motsatsförhållande. Det utlovas ett berg av "silver bullets" som egentligen inte finns. Men det är så populism fungerar.

LOL.

Regeringen är ansvarig för nedmonteringen av kärnkraft. Dom har gjort det dyrt genom politiska reformer.

Man har även tagit beslut om att lägga ner fullt fungerande (och välinvesterade och väl underhållna) reaktorer. Nu har vi skyhöga priser som följd och kommer ha det i många år tills dess att mer kärnkraft byggts ut.

Skrivet av OAKTHYR:

Som jag förstår det om man lyssnar på "alternativa" källor som Elsa Widding och Jan Blomgren handlade nedstängningarna mer om att det dom senaste åren tillkommit mycket mer skatt på just kärnkraft vilket har gjort det olönsamt. Något som hade kunnat förhindras med politiska beslut. Enligt samma personer kunde dom nedstängda kärnkraftverken ha drivits i ca 20 år till.
Sen förstår jag inte varför vi skulle behöva ändra våra säkerhetsregler efter Fukushima eftersom vi inte ligger i ett område som ofta drabbas av kraftiga jordbävningar som Japan och därmed i princip obefintlig risk för en tsunami.
Och angående elpriserna började dom sticka iväg redan under hösten förra året, innan kriget, så priserna beror nog på något annat

Under 10-talet har förhoppningen nog varit att öka kärnkraften i Sverige med . Först slopades förbud att anlägga nya reaktorer och sen slopades skatten på termisk effekt i kärnkraftsreaktorer. Men det är förstås inte tillräckligt för att våga sig på att bygga nya reaktorer. Det kärnkraftsföretagen helst vill ha är att staten riktigt smörar upp en väg för dem där de slipper betala för en ny reaktor, de slipper alla jobbiga problem med gärna-kärnkraft-men-inte-just-här-kommuner och någon form av garanti mot att opinionen hinner vända innan bygget är klart.

Du tänker som kvällspressen... Säkerhetsregler till följd av Fukushima innebär inte ett skydd mot jordbävning + tsunami. Istället arbetar de med att utarbeta bättre skydd mot Okänd händelse. D.v.s. se exakt vad som gick fel i de redundanta system som fanns på plats och därifrån se vilka svagheter vi har i våra redundanta system.

Priserna beror som vanligt på efterfrågan. Mer efterfrågan högre priser.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Under 10-talet har förhoppningen nog varit att öka kärnkraften i Sverige med . Först slopades förbud att anlägga nya reaktorer och sen slopades skatten på termisk effekt i kärnkraftsreaktorer. Men det är förstås inte tillräckligt för att våga sig på att bygga nya reaktorer. Det kärnkraftsföretagen helst vill ha är att staten riktigt smörar upp en väg för dem där de slipper betala för en ny reaktor, de slipper alla jobbiga problem med gärna-kärnkraft-men-inte-just-här-kommuner och någon form av garanti mot att opinionen hinner vända innan bygget är klart.

Du tänker som kvällspressen... Säkerhetsregler till följd av Fukushima innebär inte ett skydd mot jordbävning + tsunami. Istället arbetar de med att utarbeta bättre skydd mot Okänd händelse. D.v.s. se exakt vad som gick fel i de redundanta system som fanns på plats och därifrån se vilka svagheter vi har i våra redundanta system.

Priserna beror som vanligt på efterfrågan. Mer efterfrågan högre priser.

Du verkar insatt. Kan du mycket om klimatförändringar och sånt? Du kanske i så fall kan svara på några saker som du kanske tycker är självklara men som jag inte riktigt har fattat.


signatur

PSN: OAKTHYR

Skrivet av hannes.theorell:

Under 10-talet har förhoppningen nog varit att öka kärnkraften i Sverige med . Först slopades förbud att anlägga nya reaktorer och sen slopades skatten på termisk effekt i kärnkraftsreaktorer. Men det är förstås inte tillräckligt för att våga sig på att bygga nya reaktorer. Det kärnkraftsföretagen helst vill ha är att staten riktigt smörar upp en väg för dem där de slipper betala för en ny reaktor, de slipper alla jobbiga problem med gärna-kärnkraft-men-inte-just-här-kommuner och någon form av garanti mot att opinionen hinner vända innan bygget är klart.

Du tänker som kvällspressen... Säkerhetsregler till följd av Fukushima innebär inte ett skydd mot jordbävning + tsunami. Istället arbetar de med att utarbeta bättre skydd mot Okänd händelse. D.v.s. se exakt vad som gick fel i de redundanta system som fanns på plats och därifrån se vilka svagheter vi har i våra redundanta system.

Priserna beror som vanligt på efterfrågan. Mer efterfrågan högre priser.

Priset beror på efterfrågan, ja. Men det beror också på utbudet. Tar man bort hälften av Sveriges reaktorer (genom politiska beslut) så tar man även bort en stor del av utbudet på el. Då går priset upp.

Och det är precis vad vi gjort. Nuvarande situation är till 100% skapad av politiska reformer och inget annat. Som man bäddar får man ligga helt enkelt.

Medlem

Går in i tråden för att se vad folk har att säga om nyheten. Första kommentaren jag ser handlar om den svenska kärnkraften


signatur

"I enjoy the sight of humans on their knees"

Skrivet av OAKTHYR:

Du verkar insatt. Kan du mycket om klimatförändringar och sånt? Du kanske i så fall kan svara på några saker som du kanske tycker är självklara men som jag inte riktigt har fattat.

Jag jobbar i försvarssektorn och där är infrastruktur förstås viktigt.

Skrivet av Jag tar livet med ett lol:

Priset beror på efterfrågan, ja. Men det beror också på utbudet. Tar man bort hälften av Sveriges reaktorer (genom politiska beslut) så tar man även bort en stor del av utbudet på el. Då går priset upp.

Och det är precis vad vi gjort. Nuvarande situation är till 100% skapad av politiska reformer och inget annat. Som man bäddar får man ligga helt enkelt.

Om det vore så väl. Men vi är kopplade till en internationell elmarknad där våra elproducenter drar nytta av det allt dyrare elpriset på kontinenten. Det enda som skulle hända med några reaktorer till är att vi skulle exportera ännu mer el till elmarknaden till samma pris för det är inte kärnkraften som är prissättande elproducent.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Som jag förstår det om man lyssnar på "alternativa" källor som Elsa Widding och Jan Blomgren handlade nedstängningarna mer om att det dom senaste åren tillkommit mycket mer skatt på just kärnkraft vilket har gjort det olönsamt. Något som hade kunnat förhindras med politiska beslut. Enligt samma personer kunde dom nedstängda kärnkraftverken ha drivits i ca 20 år till.
Sen förstår jag inte varför vi skulle behöva ändra våra säkerhetsregler efter Fukushima eftersom vi inte ligger i ett område som ofta drabbas av kraftiga jordbävningar som Japan och därmed i princip obefintlig risk för en tsunami.
Och angående elpriserna började dom sticka iväg redan under hösten förra året, innan kriget, så priserna beror nog på något annat

Det är just faran med "alternativa källor".

Svenska kärnkraftverk måste dimensionera om sin säkerhet på grund av ett EU direktiv från 2014 som kommit sedan en EU ledd utvärdering efter Fukushima. Samma ändring var dock redan på G i Sverige först 2005 och sedan 2011 men stoppades av politiker vid dessa tillfällen. Men det är inte lika enkelt att strunta i ett EU direktiv.

https://energiforsk.se/program/karnkraft-omvarld-och-teknik/n...

Det finns ingen straffskatt på kärnkraft. En blocköverskridande överenskommelse 2016 kom överens om att skatten på termisk effekt på kärnkraft som funnits sedan 1990 talet och höjts några gånger sedan dess skulle tas bort 2018 vilket även skett. Under stora protester från Greenpeace. Så idag skattas vattenkraft betydligt högre än Kärnkraft.

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-fo...
https://www.thelocal.se/20160610/sweden-agrees-to-continue-nu...

Till sist, rörande elpriserna.

Ja elrpiserna ökade redan förra året. Detta främst i Sveriges sydliga elområden som är sammankopplade med Tyskland. Men detta har mycket lite med kärnkraften att göra. Det har visat sig nu när man analyserat situationen att det beror på att Gazprom, det ryska putinkontrollerade företag som levererar den ryska gasen, redan förra året börjat manipulera energimarknaden i Europa i förberedelse för kriget som skulle komma. De drev då de gaslager som finns i bland annat Tyskland och hade i hemlighet börjat strypa gastillförseln och fyllde aldrig upp gaslagren fullt ut på sommaren inför vintern som var brukligt. Så när vintern kom så skenade priserna. Detta bland annat från ELS Analysis.

https://sverigesradio.se/artikel/energianalytiker-gazprom-for...

Som jag beskrev i mitt tidigare inlägg så är i dagsläget inte kärnkraft en lösning på våra priser. Kärnkraft behövs i energimixen, men vindkraft är det energislag vi kan bygga ut snabbt nog för att göra skillnad i vanligt folks vardag.

För att inte spåra tråden helt...

Diablo Immortal är ett mobilspel som folk tar på alldeles för stort allvar.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Skrivet av hannes.theorell:

Jag jobbar i försvarssektorn och där är infrastruktur förstås viktigt.

Om det vore så väl. Men vi är kopplade till en internationell elmarknad där våra elproducenter drar nytta av det allt dyrare elpriset på kontinenten. Det enda som skulle hända med några reaktorer till är att vi skulle exportera ännu mer el till elmarknaden till samma pris för det är inte kärnkraften som är prissättande elproducent.

Priset I elområde syd hade varit ca hälften av vad det varit i år ifall vi haft kvar våra reaktorer. Det hade alltså ändå varit betydligt högre än historiskt även med reaktorer men inte i närheten av vad som blivit fallet.

Sen är det en helt annan diskussion varför vi ska drabbas av andra länders idiotiska beslut.

Ytterligare en tredje diskussion som tangerar denna är eldistribution, som är ett mycket eftersatt område.

Det är en mycket komplex fråga, men man kan inte ducka för det faktum att kärnkraften i Sverige nermonterats av regeringen sista decenniet och att detta i allra högsta grad påverkar priset för oss svenska konsumenter.

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

För att inte spåra tråden helt...

Diablo Immortal är ett mobilspel som folk tar på alldeles för stort allvar.

Jag skulle säga att Diablo Immortal är en utveckling inom spelbranschen som folk inte tar på tillräckligt stort allvar.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Skrivet av Jag tar livet med ett lol:

Priset I elområde syd hade varit ca hälften av vad det varit i år ifall vi haft kvar våra reaktorer. Det hade alltså ändå varit betydligt högre än historiskt även med reaktorer men inte i närheten av vad som blivit fallet.

Sen är det en helt annan diskussion varför vi ska drabbas av andra länders idiotiska beslut.

Ytterligare en tredje diskussion som tangerar denna är eldistribution, som är ett mycket eftersatt område.

Det är en mycket komplex fråga, men man kan inte ducka för det faktum att kärnkraften i Sverige nermonterats av regeringen sista decenniet och att detta i allra högsta grad påverkar priset för oss svenska konsumenter.

Nä, priset hade fortfarande styrts av den allmänna efterfrågan på kontinenten. Det är ju inte så att kärnkraftsägarna glatt skulle sänka priset på el för oss när de utan problem kan ha ett högre pris. Antalet TWh/år har heller inte markant minskat de senaste 10 åren.

Som sagt tidigare, de politiska beslut vi tagit de senaste tio åren har försökt påverka elproducenter att behålla och öka kärnkraften. Sen kan du ju tänka att ifall fler kärnkraft minskar priset på el... Ja, då vill väl ingen starta fler reaktorer? Det är ju en förlustaffär redan från början. Enklare och billigare att smälla upp ett gäng vindkraftverk till.

Skrivet av Dunder:

Jag skulle säga att Diablo Immortal är en utveckling inom spelbranschen som folk inte tar på tillräckligt stort allvar.

Äsch, det är bara ett sidospår till "det riktiga spelandet". Det är ju inte så att det kommer spilla över på spelandet som görs vid PC och konsoler.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av Dunder:

Jag skulle säga att Diablo Immortal är en utveckling inom spelbranschen som folk inte tar på tillräckligt stort allvar.

Skulle snarare säga att nämnda utveckling inte startade med Diablo Immortal. På västfronten intet nytt.

Skrivet av hannes.theorell:

Nä, priset hade fortfarande styrts av den allmänna efterfrågan på kontinenten. Det är ju inte så att kärnkraftsägarna glatt skulle sänka priset på el för oss när de utan problem kan ha ett högre pris. Antalet TWh/år har heller inte markant minskat de senaste 10 åren.

Som sagt tidigare, de politiska beslut vi tagit de senaste tio åren har försökt påverka elproducenter att behålla och öka kärnkraften. Sen kan du ju tänka att ifall fler kärnkraft minskar priset på el... Ja, då vill väl ingen starta fler reaktorer? Det är ju en förlustaffär redan från början. Enklare och billigare att smälla upp ett gäng vindkraftverk till.

Äsch, det är bara ett sidospår till "det riktiga spelandet". Det är ju inte så att det kommer spilla över på spelandet som görs vid PC och konsoler.

Du sprider ju bara en massa dynga och desinformation. Politiskt har sol och vindkraft premierats senaste decennierna och raka motsatsen gäller för kärnkraft (som du påstår att vi skulle försökt öka sista 10 åren lololol). Det är också största anledningen till de höga elpriserna.

men det kanske är enkelt att skylla på kontinenten som om det vore något olösligt problem "någon annan" skapat.

Här kan du för övrigt läsa en statlig rapport om hur elpriset vart 30-50% lägre i elområde syd ifall ringhals 1&2 inte lagts ner: https://energiforsk.se/nyhetsarkiv/storre-elproduktion-hade-k...

Sista inlägget i ämnet från mig.

Medlem
Skrivet av Jag tar livet med ett lol:

Du sprider ju bara en massa dynga och desinformation. Politiskt har sol och vindkraft premierats senaste decennierna och raka motsatsen gäller för kärnkraft (som du påstår att vi skulle försökt öka sista 10 åren lololol). Det är också största anledningen till de höga elpriserna.

men det kanske är enkelt att skylla på kontinenten som om det vore något olösligt problem "någon annan" skapat.

Här kan du för övrigt läsa en statlig rapport om hur elpriset vart 30-50% lägre i elområde syd ifall ringhals 1&2 inte lagts ner: https://energiforsk.se/nyhetsarkiv/storre-elproduktion-hade-k...

Sista inlägget i ämnet från mig.

Nu är det ju så att den studien är baserad på vilken effekt mer havsbaserad vindkraft skulle ha fått räknat mot begränsad överföringskapacitet till kontinenten. Studien blev redan inaktuell i samma år då Norge tog nya överföringskablar i bruk till Storbritannien och Tyskland vilket även drev upp de norska priserna då norsk el kunde exporteras till högre vinst. Detta i sin tur spillde sedan över på Svenska elpriser. Svenska kapaciteten till Tyskland ökas as we speak och kommer ha mångdubblas fram till 2025. Elmarknaden är mer sammankopplad idag än tidigare så det Hannes.teorell skriver stämmer.

Internt i Sverige bygger vi ut kapaciteten mellan norra och södra Sverige just nu, men enda effekten det kommer få är högre elpriser i norr, inte lägre i söder. Detta då all energi som produceras i norr redan är intecknad till stora industriprojekt så som Northvolt och Hybrit. Faktum är att norra Sverige har elbrist. Det finns inte nog med produktion säkrad för alla nya stora projekt. Så mellersta Sverige kommer faktiskt skicka el Norrut som det ser ut nu. Samtidigt äger kinesiska företag stora delar av vindkraften i norr och de har tecknat avtal med bland annat Google i Finland och exporterar det mesta av sin produktion utanför Sverige. Så kinesiskt ägande av vår produktion är även en utmaning.

Detta har även lett till strid mellan energimyndigheterna i Norge och Sverige vilket även det drivit upp priserna ytterligare.

https://www.tn.se/hallbarhet/nordiskt-elbrak-kan-trissa-upp-e...

Medlem

Så länge dom tjänar pengar på det så kommer dom aldrig överge konceptet.
Sen är jag inte förvånad att dom lägger till microtransaktioner i ett free to play mobilspel. Dom måste ju få in pengar på något sätt. Det är ju inte välgörenhet dom jobbar med. Jag ser ingen mening med att gnälla på att det är p2w när det uppenbarligen genererar mer pengar än om dom tagit 200-300:- för spelet.
Man måste ju se det från företagets sida (som är vinstdrivande, Whaaaaaat!?) att man satsar på det som ger mest klirr i kassan.
Det enda vi som misstycker med modellen kan göra är att inte spela skiten.

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

För att inte spåra tråden helt...

Diablo Immortal är ett mobilspel som folk tar på alldeles för stort allvar.

Så, vad är då den korrekta mängden allvar folk ska ta det på?

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Skulle snarare säga att nämnda utveckling inte startade med Diablo Immortal. På västfronten intet nytt.

Nej, det är precis det utveckling betyder...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

De var någon some skrev 2 dollar per skalle. Vilket inte gör mig inte förvånad dom satt väl några BAIT buys i början för typ 0.99 dollar etc Och dom jag vet testa köpte dessa. För att de bara är en tia etc. Men de just så dom kammar hem pengar.
Och dom fråga varför jag inte testa av just denna anledning just minna 2dollar är nog inte mycket i havet av pengar men. Men med att ej ladda eller ge bort pengar är nog ända sättet att se någon sorts ändring.

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

För att inte spåra tråden helt...

Diablo Immortal är ett mobilspel som folk tar på alldeles för stort allvar.

Fanns folk som tog horse armor alldeles för seriöst. Jag menar, det hände ju inget efter det. Vi fick inte en massa mikrotransaktioner för skins eller liknande efter det, eller hur? ;). /s
detta känns mer som en tråd om energipolicy vid det här laget än om diablo immortal och dess mikrotransaktioner


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Det är just faran med "alternativa källor".

Svenska kärnkraftverk måste dimensionera om sin säkerhet på grund av ett EU direktiv från 2014 som kommit sedan en EU ledd utvärdering efter Fukushima. Samma ändring var dock redan på G i Sverige först 2005 och sedan 2011 men stoppades av politiker vid dessa tillfällen. Men det är inte lika enkelt att strunta i ett EU direktiv.

https://energiforsk.se/program/karnkraft-omvarld-och-teknik/n...

Det finns ingen straffskatt på kärnkraft. En blocköverskridande överenskommelse 2016 kom överens om att skatten på termisk effekt på kärnkraft som funnits sedan 1990 talet och höjts några gånger sedan dess skulle tas bort 2018 vilket även skett. Under stora protester från Greenpeace. Så idag skattas vattenkraft betydligt högre än Kärnkraft.

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-fo...
https://www.thelocal.se/20160610/sweden-agrees-to-continue-nu...

Till sist, rörande elpriserna.

Ja elrpiserna ökade redan förra året. Detta främst i Sveriges sydliga elområden som är sammankopplade med Tyskland. Men detta har mycket lite med kärnkraften att göra. Det har visat sig nu när man analyserat situationen att det beror på att Gazprom, det ryska putinkontrollerade företag som levererar den ryska gasen, redan förra året börjat manipulera energimarknaden i Europa i förberedelse för kriget som skulle komma. De drev då de gaslager som finns i bland annat Tyskland och hade i hemlighet börjat strypa gastillförseln och fyllde aldrig upp gaslagren fullt ut på sommaren inför vintern som var brukligt. Så när vintern kom så skenade priserna. Detta bland annat från ELS Analysis.

https://sverigesradio.se/artikel/energianalytiker-gazprom-for...

Som jag beskrev i mitt tidigare inlägg så är i dagsläget inte kärnkraft en lösning på våra priser. Kärnkraft behövs i energimixen, men vindkraft är det energislag vi kan bygga ut snabbt nog för att göra skillnad i vanligt folks vardag.

Det var kärnkraftsskatten som gjorde att Ringhals 1 och 2 avvecklades.
Med investeringarna som krävdes för fortsatt drift, det då låga elpriset samt den då höga skatten så togs beslutet att stänga ned både 1:an och 2:an i oktober 2015.
Det hade då skett en skattehöjning på ~17 % senast i augusti det året. Skatteökningen från 2007 till 2015 var ~45 %.
Att skatten sedan slopades är irrelevant då det beslutet togs för sent.
Våra politiker har rätt i att dom inte tog några beslut om att stänga ned några reaktorer men det är hårklyverier då dom löste detta indirekt.
https://www.riksdagen.se/sv/webb-tv/video/skriftlig-fraga/min...

Sedan beträffande ditt tidigare inlägg om LNG så är det flytande naturgas/metan varken mer eller mindre.
Det kan komma från vilken källa som helst.


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Medlem

Jag förstår inte, vad har Diablo med kärnkraft att göra? Eller vad har kärnkraft med Diablo att göra?


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem
Skrivet av Issue:

Jag förstår inte, vad har Diablo med kärnkraft att göra? Eller vad har kärnkraft med Diablo att göra?

Tror Diablo lever på kärnkraft eller möjligtvis vindkraft. vet inte vid det här laget


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

123
Skriv svar