Vilken är din spelhistoriens sämsta uppföljare?

Medlem

Simon the Sorcerer 3D - Den initiala 3D-vågen var en ren misär att genomlida. Allt skulle vara i 3D, och resultatet här blev bara sorgligt.
Duke Nukem Forever - Behöver inte säga mycket mer...
Diablo 3 - Nästan allt var fel från början. Auction House, färgskalan, storyn... Det blev bättre, relativt sett, men om jag akut behöver döda min spellust totalt räcker det med att tänka på D3. Ett mer hjärnlöst spel är svårt att finna. Allt är slump och saknar bredd. Bedrövligt.
Mass Effect 2 - Storyn är cool, men det dummades ner jämfört med ettan rejält. För strömlinjeformat och för lite faktiskt "spel".
The Last of Us 2 - Japp.
Borderlands 3 - Storyn var verkligen bedrövlig.

Måste jag nämna bara en blir det nog ändå Diablo 3 faktiskt.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Molotov:

Resident evil 5

Precis! Sämsta skräck spelet i serien tsm med Del 6. 7an visa var skåpet ska stå. Bäst i hela serien med Remake 2 och 3. Digga Del 8 oså. Håller tummarna att del 4 remake slår 7an när det kommer nästa år! mer RE spel

Medlem

Rastan 2 var ju haveri utan dess like.

Medlem
Skrivet av GamerNurse:

Fruktansvärd bra tråd. Många jag håller med om, Dragon age 2. Fallout 4. Assassins Creed Valhalla.

Min röst måste dock falla på Mass Effect 3. Spelade 1an och 2an och älskade båda lila mycket trots deras olikheter när dom kom. 3an klarade jag aldrig ut, kommväldigt nära slutet men orkade inte. Den slog sönder hela spelserien för mig 2011.

Köpte legendary edition och har lirat igenom 1an och 2an igen och älskar dem fortfarande. Ska försöka våga mig på 3an i höst igen och ge det en sista chans.

Vet att en del håller med dig. För mig har ME3 alltid varit grymt och klart bättre än ME2.

Tycker tvåan alldeles för mycket kretsar kring lojalitetsuppdragen. De är alldeles för lika och ta upp så stor del av spelet. Mitt enda klagomål.

Medlem

Finns mycket skit där ute som bara odlat besvikelse. Många bra inlägg här. För min del är Diablo 3 högt på listan efter Diablo 2. Ned dummat och förenklat till idioti.

Grindiga spel behöver en djupare och mer komplex character development. D3 levererade absolut inte.

Medlem
Skrivet av D1versity:

Jag säger också the last of us 2, håller helt med dig. Based take.

Helt sjukt vilka shills som försvarar det spelet med sina shit takes, Internet Historians parodi stream på det hela på twitch är bland det roligaste jag sett.

Är förvånad men ändå inte förvånad att FZ gav det spelet så höga betyg, en ren skam.

Denna tråd handlar inte om TLoU PT2 men snacka om aggressivt påstående. Det roliga är att det är alltid dom som avskyr detta otroligt hyllade spelet som inte har några bra argument bakom det. Att säga att en story är "sämst" speciellt när det är i topp av PS mest sålda spel och vunnit otroligt många fina priser, speciellt för just handlingen får dig och andra att låta otroligt oseriösa. (Nej priser är inte allt.) Att man önskade och inte håller med hur storyn utspelade sig är en helt annan sak.

Argumentera din sak på ett schysst sätt istället för att kalla folk "shills" eller att FZs recension är en skam.

Medlem
Skrivet av Ichinin:

GTA4. Så färglöst och deprimerande så jag spelade inte mer än 30 minuter.

Jag kan med glädje upplysa om att det finns en mod som återställer färgerna. Med den och forcerad anti-aliasing blir det faktiskt en riktigt trevlig upplevelse!

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Fast Bound in Blood var ju ok, däremot 3an när man var knarkpoliser var hemskt.

Skrivet av submariner:

Bound in blod är första spelet i serien och Call of Juarez är efter följaren haha! Tycker båda e superb men sista delen med knark langare faller totalt

Kan faktiskt mycket väl ha varit the cartel jag lirade och inte bound in blood, var jätte längesen så jag chansa lite

Är du säker på att bound in blood är första? Enligt wiki kom Call of juarez ut 2006 och bound in blood 2009.

Skribent
Skrivet av abso:

Kan faktiskt mycket väl ha varit the cartel jag lirade och inte bound in blood, var jätte längesen så jag chansa lite

Är du säker på att bound in blood är första? Enligt wiki kom Call of juarez ut 2006 och bound in blood 2009.

Bound in Blood är 2an, men jag tror många började med det spelet. Första vara lite en sleeper hit som jag förstått det.

Ja jag gissade nästan du menade Cartel, men har hört att det finns de som tycker 2an var en besvikelse gentemot 1an.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Metar Gear Solid 5, eller Red Dead Redemption 2. Inte dåliga spel, men jag hade skyhöga förhoppningar som inte infriades.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem
Skrivet av zevile:

Denna tråd handlar inte om TLoU PT2 men snacka om aggressivt påstående. Det roliga är att det är alltid dom som avskyr detta otroligt hyllade spelet som inte har några bra argument bakom det. Att säga att en story är "sämst" speciellt när det är i topp av PS mest sålda spel och vunnit otroligt många fina priser, speciellt för just handlingen får dig och andra att låta otroligt oseriösa. (Nej priser är inte allt.) Att man önskade och inte håller med hur storyn utspelade sig är en helt annan sak.

Argumentera din sak på ett schysst sätt istället för att kalla folk "shills" eller att FZs recension är en skam.

Där la du den 😁 spelet är ju otroligt hyllat, har vunnit otroligt många priser och är en PS toppsäljare. Det är ju helt oseriöst att finna det tråkigt.

Medlem

Rage 2 blev något övernaturligt och löjligt FPS medans jag gillade ettan på 360 med en mer seriös allvarlig stämning.

Medlem

Att låta ett spel om människor och personliga tragedier i stället handla om en supertråkig soldat som är exakt som alla andra tråkiga huvudpersoner i alla andra spel gör ju att Last of Us 2 kändes som ett stort tapp från ettan. Abby hade ingenting att ge.

Men sett till mekanik och allt med Ellie så tycker jag inte att det där det största tappet i spelvärlden.

För min del är det när Zelda gick till 3d. Det enda bra i 3d är Wind Waker.

Annars så är ju Diablo 3 vid släpp också en kandidat (sen många år är det ett bra spel, men det som gick att spela på release var en skugga av vad de lockat med och pajigt på ett nästan parodiskt sett.

Medlem

Deus Ex: Invisible War är och förblir den sämsta uppföljaren genom alla tider. Det första spelet är ett mästerverk men uppföljaren är horribel. Fullständigt horribel.

Medlem
Skrivet av superapan:

Knights of the Old Republic II. Första spelet är bland det bästa jag spelat, uppföljaren var en enorm besvikelse. Jag förstår inte alls att spelet fått bra betyg...

Oj! Får påminna mig själv om att känslor är subjektiva och det finns inget rätt eller fel svar.

Vad tycker du är så dåligt?

Tycker tvåan är ett fantastiskt spel och en mycket värdig uppföljare, såpass att Mass Effect 2 måste slåss för att kunna behålla titeln som spelvärldens bästa uppföljare. Det enda som är synd med tvåan är att Obsidian inte fick tid att göra klart det dom ville.

Medlem
Skrivet av G4ruda:

Vet att en del håller med dig. För mig har ME3 alltid varit grymt och klart bättre än ME2.

Tycker tvåan alldeles för mycket kretsar kring lojalitetsuppdragen. De är alldeles för lika och ta upp så stor del av spelet. Mitt enda klagomål.

För mig, så är ME3 det sämsta spelet i serien (har inte spelat ME:A) på grund av en anledning: Slutet.
Slutet var så fruktansvärd dåligt, full av sig själv att jag gav upp på serien efter det.
Som tidigare sagt i tråden, DA:II är sämst, men ME3 känns ändå så om ett snäppt värre. För att jag hade roligt med spelet fram till slutet.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Halo 5. Jag spelar enbart sp eller couch coop och har alltid älskat Halo-seriens kampanjer. Men Halo 5 gjorde mig så otroligt besviken över att behöva axla spartanen Loke och jag gillade inte inriktingen med Cortana. Det som framförallt gjorde mig mest besviken var att man fick vara Masterchief så kort speltid.

Medlem
Skrivet av Ralf:

Oj ag ber om ursäkt över ordet trans. Det finns en karaktär som är född kvinna som vill vara man jag trodde det kallades transsexuell och förkortade det trans. Men du får gärna rätta mig.
.
Sen vet inte om det är din läsförståelse som brister men att du insinuerar att jag vore homofob är riktigt lågt av dig.

Nej, det finns ingen karaktär som är född kvinna som vill vara man.

Du vet ju inte ens vad du ogillar med spelet. Herregud så pinsamt.

Rune 2


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Halo 4. Ja, femman är ännu sämre, men då var förväntningarna reda låga så besvikelsen var inte lika stor. Att gå från Halo 3 och Reach till fyran var bara konstigt. Jag kände mig inte hemma, helt enkelt. Vapnen såg konstiga ut, Warthogen lät som en moppe, MJOLNIR gick från att vara en bastant klump grön titan till att se ut som en väst med lite lösa plåtar på, humorn var borta... Nä, fan asså. Det tog tio år att reparera många av snedstegen som Halo 4 gjorde, och då har Infinite ändå en del egna problem att tampas med.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Trodde i min enfald att jag skulle komma igenom utan att läsa det jag ämnat skriva.

/agree

Medlem

Mafia 3!!

Usch och fy, vad dåligt det var...

Medlem

Det här gör så ont att säga, men Shenmue 3. Kan köpa argumenten att man måste i sinnet ta sig tillbaka till 2001 och bara svepas med i de uråldriga kontrollerna, stela dialogerna och den tidens storytelling men usch vad besviken jag blev när jag insåg att det var en copy-paste rakt in i en modern spelmotor. Hade skyhöga förväntningar om att det här minsann skulle bli det klimax jag hade väntat på i så många år. Men nä.

Medlem

Invisible War.
Vet inte riktigt om jag hade haft annan uppfattning om jag inte spelat Deus Ex eller om jag än idag har håller det (Deus Ex) som ett av de bästa spelen någonsin, men Invisible War var bara dumt, förenklat och trist om man jämför med föregångaren.
Mass Effect 3.
Dina val hade ingensomhelstbetydelse

Medlem

The Last of Us 2 känns som det enklaste svaret från min del. Spelserien gick från en av de bästa spelen på hela konsolgenerationen till ett av de långtråkigaste spelen jag spelat. Enformigt slappt gameplay som varvades med långa utspel av krystade politiska klyschor väl ingen bett om. Wave Race Blue Storm (Gamecube) är ett annat ganska givet exempel. Typ ett av de bästa spelen på Nintendo 64 fick en totalt generisk uppföljare som tappade alla kvalitéerna från föregångaren, inkl. vattenfysiken.

Skrivet av OAKTHYR:

Med det sagt så finns det segment av spelet som jag tycker är väldesignade och roliga men helheten föll mig inte i smaken. Det är egentligen inte ett dåligt spel man jag får inte samma spelglädje jag kände när jag spelade Super Mario 64.

Sen vet jag inte om det är historiens sämsta uppföljare. Mer senaste gången jag blev väldigt besviken.

Mmm...kan helt förstå hur du kände. Tror mycket handlar om nostalgi, för egen del så är plattformsspel helt enkelt inte lika roliga att spela nu som när man spelade SM64 1996. Tror det främst handlar om ens egen ålder och att preferenserna för spelgenrer ändras, och Nintendo plattformsspel helt enkelt är lite som att se på tecknat i vuxen ålder. Kan fortfarande vara underhållande, men inte på samma sätt som då man var 10. Odyssey var jag dock överlag nöjd med, faktiskt det enda plattformsspelet jag spelat mycket sedan Gamecube.

Medlem
Skrivet av xverminator:

Alla Battlefield efter BF3.

Tyckte BF4 var ok också.
Inte lika bra men inte det värsta.
Sen spårade det helt.

Sen kan jag tillägga en röst får varje expansion till WoW efter WotLK.
Även Diablo 3 och Immortal.
Snacka om att slakta ett arv av guld och byta ut det mot polerad avföring.


signatur

"Det var bättre förr!"

Moderator | Testpilot
Skrivet av Ralf:

Nej det behöver du inte göra. Tråden handlar om känslor. Alltså finns det inga rätta svar. 😊

Lustigt att du säger det när du ganska uppenbart skriver i ditt första inlägg att de som tycker om spelet har fel och de som ser spelet för "vad det är" har rätt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Castlevania II: Simon's Quest.


signatur

Jätteintressant information.

Medlem

Intressant nog tycker jag många av nämnda uppföljare är bättre. Såsom Simons Quest. Mycket beror på att den inriktning det tog känns oftare intressantare än originalet för mig.

Men inte Super Mario Bros 2., Zelda: Skyward Sword, Diablo 2 (inte dåligt, men föredrar första) och Final Fantasy X-2 som jag kommer på, på rak arm.


signatur
Medlem
Skrivet av Ratnip:

Där la du den 😁 spelet är ju otroligt hyllat, har vunnit otroligt många priser och är en PS toppsäljare. Det är ju helt oseriöst att finna det tråkigt.

Sarkasm förmodar jag? Då har du gjort bort dig, läs mitt svar och inlägget jag svarade - finner du nånstans att vi pratar om att spelet är "tråkigt"?

Skriv svar