Låtar som vi knappt kommer ihåg

Medlem

Plåga från 80 talet...

Inaktiv

Ibland tänker jag på den här.
Var 11 år och jag minns hur min far satt bredvid mig i soffan och skrattade åt det här bidraget.

Sen har vi ju den här plågan från min gymnasietid som verkar nästan helt bortglömd nu.
Minns att jag såg dem live på folketspark i Tranås av alla ställen och att lokalen var på tok för liten för deras sound.
Hörde bara oväsen.
Sen höll vi på att krocka med en älg på hemvägen.

Medlem

Extra vuxenpoäng om du minns honom som programledare på MTV

Medlem

Man kanske måste vara från Skåne för att komma ihåg denna..... skapelse


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Inaktiv
Skrivet av Nizze Najs:

Ah Paul King! Det var inte igår.

Gnällkuk

Hälften verkar ju tro att man ska posta gamla klassiker/plågor, inte bortglömda låtar


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Hälften verkar ju tro att man ska posta gamla klassiker/plågor, inte bortglömda låtar

Fast det är väl ganska subjektivt om vad som är bortglömt? Och hur ska man kunna posta låtar ifall man glömt bort dom helt?


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Gnällkuk
Skrivet av Force:

Fast det är väl ganska subjektivt om vad som är bortglömt? Och hur ska man kunna posta låtar ifall man glömt bort dom helt?

Till viss del, men flertalet här är knappast låtar jag tror folk glömt Men ja, haha då blir det svårt om man glömt dem helt


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Jag och en kompis började spela Myst Online när dom startade servrarna igen. I en av världarna sprang man runt på en planet i rymden. Då dök helt plötsligt den här låten upp i huvudet på mig igen efter alla år.

Medlem

Tråd: låtar vi kan knappt komma ihåg

Alla inlägg: världens mest kända låtar

Medlem
Skrivet av noreason:

Tråd: låtar vi kan knappt komma ihåg

Alla inlägg: världens mest kända låtar

Många one-hit wonders som man nästan inte kunde missa även om man ville när dom kom. Tror inte många här sitter och lyssnar på dom dagligen nuförtiden. Därav nästan bortglömda, dom sitter fortfarande fastbrända någonstans långt in i minnesbanken.

Medlem

signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem

Den fick nytändning. Si så där 45mille har hört den sen 2018.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem
Skrivet av cybo:

Den fick nytändning. Si så där 45mille har hört den sen 2018.
https://www.youtube.com/watch?v=Vk8UEWHYfEg&ab_channel=PewDie...

Fy fan! Föredrar originalet alla dagar i veckan.

Ion
Medlem

Minns den här som en sommarplåga:

Medlem
Skrivet av noreason:

Tråd: låtar vi kan knappt komma ihåg

Alla inlägg: världens mest kända låtar

Varsegod, bara för dig

Inaktiv
Medlem

signatur

utassault.net - Assault i UT99 (Still Alive!)

Medlem

Fick fundera länge innan jag drog mig till minnes den här, så den räknas nog.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

. . . eller den här gamla godingen:

. . . eller:

. . . eller:


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Di sma undar jårdi

Medlem

UB40 - (I Can t Help) Falling In Love With You

Medlem
Medlem

Röyksopp & Robyn - Every Little Thing (Edit)

Medlem
Medlem

Those were the days, Mary Hopkin

Medlem

Holiday rap
bortglömd klassiker

Medlem
Skrivet av Henkeror:

Jag och en kompis började spela Myst Online när dom startade servrarna igen. I en av världarna sprang man runt på en planet i rymden. Då dök helt plötsligt den här låten upp i huvudet på mig igen efter alla år.

https://www.youtube.com/watch?v=JnPntwwxuq8

Vilken underbar låt! Fast jag hade inte glömt den, går igång i poddarna lite då och då

Här kommer en annan från svunna tider:


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Vet inte om den var så vida känd att den kan räknas som bortglömd men den här dyker upp i minnet då och då: Fragged By a Lamer av JAM


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Den här hade jag faktiskt glömt bort, tills någon påminde mig om den idag.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

123
Skriv svar