Diskutera - Vem eller vad ska ha huvudrollen i nästa Witcher-spel?

Robot
Diskutera - Vem eller vad ska ha huvudrollen i nästa Witcher-spel?

Spelet som INTE heter The Witcher 4 är officiellt, men vi vet inte så mycket mer. Spekulera!

#diskutera, #huvudroll, #witcher-4


Avstängd
Frilansare

Jag hoppas personligen på ett open world-spel, där vi äntligen får skapa en egen witcher. Sen får vi cameos med några av de kända karaktärerna! Har inga problem med vare sig en titel som tar vid efter Witcher 3, eller mitt under seriens gång. Hoppas INTE på en "1000 år innan händelserna i The Witcher"...

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Jag hoppas personligen på ett open world-spel, där vi äntligen får skapa en egen witcher. Sen får vi cameos med några av de kända karaktärerna! Har inga problem med vare sig en titel som tar vid efter Witcher 3, eller mitt under seriens gång. Hoppas INTE på en "1000 år innan händelserna i The Witcher"...

Vad Jocke sa!


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Jag hoppas personligen på ett open world-spel, där vi äntligen får skapa en egen witcher. Sen får vi cameos med några av de kända karaktärerna! Har inga problem med vare sig en titel som tar vid efter Witcher 3, eller mitt under seriens gång. Hoppas INTE på en "1000 år innan händelserna i The Witcher"...

Håller med till 100% men med tillägget att man även kan skapa en Witcher som är alv eller dvärg

Medlem

Iom en ny skola så tror jag det blir att göra en egen witcher, men med förbestämt namn, personlighet/backstory, typ en customizable Geralt, som CP2077. Antar att det inte hade gått att spela som kvinna dock, då det inte finns några kvinno-witchers enligt lore.

Medlem
Skrivet av John7612:

Håller med till 100% men med tillägget att man även kan skapa en Witcher som är alv eller dvärg

Hur lore-vänligt är det? 😅

Ska bli intressant att se hur de kan förnya spelet så det blir unikt från TW3 och inte mer av samma.

Medlem

Lo är ju intressant tanke på djuret i sig? Bortsprungen prins? Nån brutta?

Medlem

Hoppas man får skapa en egen Witcher. Lite trött på Geralt och Ciri

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Jag hoppas personligen på ett open world-spel, där vi äntligen får skapa en egen witcher. Sen får vi cameos med några av de kända karaktärerna! Har inga problem med vare sig en titel som tar vid efter Witcher 3, eller mitt under seriens gång. Hoppas INTE på en "1000 år innan händelserna i The Witcher"...

Instämmer helt med detta. trött på prequels som åker tillbaka i tiden.

Medlem
Skrivet av laneg:

Will Smith!

Fast om ni vill ha bra dialog i spelet så är det ju Chris Rock som skall stå för snacket. Men det är klart, combat är ju viktigt med...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv
Skrivet av Sagolik:

Hoppas man får skapa en egen Witcher. Lite trött på Geralt och Ciri

Ja och nej. Det kan funka och det behöver inte heller vara Geralt eller Ciri men jag tror inte för 5 öre att The Witcher-spelen skulle blivit så stora som de blev utan Geralt och hans på sätt och vis härliga person. Det är alltid mer hit and miss med en förbestämd karaktär men en egenskapad är i princip alltid mellanmjölk.

Inaktiv
Skrivet av laneg:

Will Smith!

Medlem

Guitar Hero fast med Dandelion och hans gitarrliknande instrument där man köttar polska klassiker

Medlem
Skrivet av jk78ki:

Iom en ny skola så tror jag det blir att göra en egen witcher, men med förbestämt namn, personlighet/backstory, typ en customizable Geralt, som CP2077. Antar att det inte hade gått att spela som kvinna dock, då det inte finns några kvinno-witchers enligt lore.

Det kan ju vara 50-100 år efter The Witcher 3 med. Alternativt att storyn är i någon parallell dimension (säg att någon reser tillbaka i tiden och dödar en inflytelserik kung för 500 år sedan. Det lär förändra historien). Då kanske du kan köra som kvinna med.

Jag vill se Geralt i någon utsträckning i TW4. Du behöver inte nödvändigtvis spela som honom, men
han måste va med i spelet, annars blir det lite som att spela ett Batman-spel utan Batman. Ett halvdant exempel är Metal Gear Solid 2 där du spelar som Raiden, men stöter på Snake.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

föredrar original-witcher


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Jag hoppas personligen på ett open world-spel, där vi äntligen får skapa en egen witcher. Sen får vi cameos med några av de kända karaktärerna! Har inga problem med vare sig en titel som tar vid efter Witcher 3, eller mitt under seriens gång. Hoppas INTE på en "1000 år innan händelserna i The Witcher"...

Tvärtom för mig, ser hellre att det utspelar sig långt innan så att det är lore friendly. Alternativt att man är någon sorts frakshow skapad av Azar Javed från ettan.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

Lo(a) Falkman

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Jag hoppas personligen på ett open world-spel, där vi äntligen får skapa en egen witcher. Sen får vi cameos med några av de kända karaktärerna! Har inga problem med vare sig en titel som tar vid efter Witcher 3, eller mitt under seriens gång. Hoppas INTE på en "1000 år innan händelserna i The Witcher"...

Om dem kör på "School of the Lynx" som utöver bara nämns som existerande så är det inget annat än fanfiction som det finns "lore" för så det skulle ju vara ett ypperligt tillfälle för att tillåta just detta.

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Tvärtom för mig, ser hellre att det utspelar sig långt innan så att det är lore friendly. Alternativt att man är någon sorts frakshow skapad av Azar Javed från ettan.

Instämmer.

Jag hoppas att man får göra en egen karaktär typ 150 år innan TW1.

En direkt sequel där man får träffa på Geralt känns inte rätt. Om Geralt existerar så ska man ju spela som Geralt 😄
Om man nu inte spelar som Ciri. Fast frågan är vad en sequel med Ciri ens skulle kunna handla om?

Det finns inte mycket till lore efter TW3. Däremot finns det massvis med prequel-lore.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Ja och nej. Det kan funka och det behöver inte heller vara Geralt eller Ciri men jag tror inte för 5 öre att The Witcher-spelen skulle blivit så stora som de blev utan Geralt och hans på sätt och vis härliga person. Det är alltid mer hit and miss med en förbestämd karaktär men en egenskapad är i princip alltid mellanmjölk.

Skrivet av jk78ki:

Iom en ny skola så tror jag det blir att göra en egen witcher, men med förbestämt namn, personlighet/backstory, typ en customizable Geralt, som CP2077. Antar att det inte hade gått att spela som kvinna dock, då det inte finns några kvinno-witchers enligt lore.

Kan hålla med om att risken för att det blir en mindre välskriven protagonist blir större om spelaren ska skapa sin egen. Samtidigt skulle det kunna höja spelet avsevärt om man lyckades. Idén i CP2077 var lovande med att du kunde välja mellan olika inledningar för din karaktär men har inte spelat det ännu så vet ej om det fungerade. Skulle inte förvåna mig om de försöker med något liknande i Witcher 4.

Inaktiv

Jag, Tråddödaren kan jag kallas.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Ja och nej. Det kan funka och det behöver inte heller vara Geralt eller Ciri men jag tror inte för 5 öre att The Witcher-spelen skulle blivit så stora som de blev utan Geralt och hans på sätt och vis härliga person. Det är alltid mer hit and miss med en förbestämd karaktär men en egenskapad är i princip alltid mellanmjölk.

Gillar Geralt men nu har vi sett honom så mycket

Chefredaktör
Skrivet av Lirilesh:

Guitar Hero fast med Dandelion och hans gitarrliknande instrument där man köttar polska klassiker

Shut up and take my money!

Inaktiv
Skrivet av Sagolik:

Gillar Geralt men nu har vi sett honom så mycket

Ja jag känner inte heller något större behov av Geralt i ännu ett spel. Gillar verkligen den karaktären men man bör sluta när man ligger på topp

Medlem

Har skrivit det i en annan tråd, men ser gärna det är några få år i framtiden med en Lynx-skola isolerade i bergen, som arbetar med att återigen skapa nya Witchers, med varierade resultat. Huvudpersonen kan vara en Witcher som reser runt i världen och finner olika ingredienser och forskning för sin skola, men som kanske börjar slita lite med det moraliska och etiska kring det hela då experimenten hittills har fått brutala slut med rätt så obehagliga felmutationer.

Möjligtvis kan spelaren vara det enda vällyckade exemplaret hittills, och har därför flera förmågor och Signs som ingen annan Witcher har.

Då finns det även plats för forskning av kvinnliga Witchers som kommer vara kontroversiellt bland de mer trångsynta och gammalmodiga häxkarlarna. Bam, ännu mer konflikt och intrig att spela på.

Möjligheterna är ju närmast oändliga med bra designers.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Ja jag känner inte heller något större behov av Geralt i ännu ett spel. Gillar verkligen den karaktären men man bör sluta när man ligger på topp

precis

Medlem

School of the Cat tillåter kvinnliga karaktärer. Och orsaken till att det inte tilläts i The Order of Witchers eller de flesta skolorna var väl egentligen bara för att dödligheten för flickor var för hög.

Medlem

Så länge det inte är Ciri så blir jag glad


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Så länge det inte är Ciri så blir jag glad

Det är nog ingen risk.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

12
Skriv svar