Gran Turismo 7-köparna får ursäkt och 1 miljon ingame-pengar

Robot
Gran Turismo 7-köparna får ursäkt och 1 miljon ingame-pengar

Polyphony lyssnar på kritiken - snart kan du sälja bilar.

#gran-turismo-7


Medlem

Helt underbart, skall plocka in min miljon när jag loggar in idag. Superbra nyheter!
Just nu sitter nördgänget och kör multiplayer med grupp3 bilar och det är superskoj!


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Dom hade inte behövt att be om ursäkt om de gjort rätt från början 🤷‍♂️

Redaktör

Det här är fasiken bra hanterat.


signatur
Inaktiv

Nöjd med hur det hanterats och en extra miljon är ju inte fel.
Och folk (som faktiskt har spelet och aktivt spelar) verkar vara ok med det också på allehanda internationella spelforum.

Gnällkuk

Så troligt dåligt skött, att det skapade "förvirring" också bland spelarna är ju ungefär lika tröttsamt. Sony och eller Polyphony bestämde sig för att slå på mtx och nerfa rewards efter att recensionerna publicerats. En riktig munkiss på alla fans och att det hade något annat än att de ville profetera på spelet genom att göra det till någons slags hybrid mellan pay2win och f2p, men fortfarande ta fullpris tror jag inte någon låter sig luras av.

Hoppas att de som recensionsbombat spelet INTE uppdaterar sina betyg. Att bli påkommen med händerna långt ned i syltburken och sedan pudla med en sminkad lögn förtjänar inga rosor och lovord. Det är bra att de valde att pudla men dumstrut och skamvrå gäller fortsatt. De får jobba hårt med att ge spelarna bra innehåll framöver och vara transparenta för att ha en chans att återfå någon slags respekt.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Gnällkuk
Skrivet av Tomas Helenius:

Det här är fasiken bra hanterat.

Va? Hur är det bra skött? Det är som att sno någons cykel och sedan få "hittelön" när man får ångest och lämnar tillbaka den.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Dex
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Va? Hur är det bra skött? Det är som att sno någons cykel och sedan få "hittelön" när man får ångest och lämnar tillbaka den.

Jag håller med Tomas i detta. Det var väldigt dåligt hanterat under lanseringen och dom har fått mycket rättfärdig kritik för det, men jag tycker dom här förändringarna är väldigt bra och är väldigt mycket vad communityt har frågat efter så tycker jag även dom ska ha positiv kritik.

Detta tar inte bort allt det negativa, men det är en väldigt bra start på det.

Medlem

Jag ser att många är anti i tråden, jag förstår inte vad folk är sura på från början? Äger ni ens GT7?

För hela gänget på 5 personer så är det ingen _ingen_ som klagat på att det är för lite inkommande ingame-valuta. Alla hade miljoner kvar efter kampanjen och kunde köpa en gr3 bil och en gr1 bil utan problem sen börja racea ordentligt.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Redaktör
Skrivet av trickeh2k:

Va? Hur är det bra skött? Det är som att sno någons cykel och sedan få "hittelön" när man får ångest och lämnar tillbaka den.

Det är bra skött på så sätt att de visar att de lyssnar på kritiken, snabbt fixar det folk är förbannade på och dessutom kompenserar köparna. Stöldmetaforen köper jag inte - de har inte tvingat nån att betala för nåt, "bara" ökat grind-kravet och pushat för mtx-alternativet. Nog så illa förstås, men fortfarande inte stöld.


signatur
Medlem

Skönt att Polyphony ger bra förklaring och plåster på såren.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Va? Hur är det bra skött? Det är som att sno någons cykel och sedan få "hittelön" när man får ångest och lämnar tillbaka den.

Vad har det dom har snott från spelarna? Tid möjligtvis men det var ju ett misstag som man nu försöker rätta till. Det är bättre att erkänna att man gjort fel och försöker rätta till det, än gör som vissa andra utvecklare bara kör vidare och hävdar att spelarna har fel. Det förändrar ju inte att man redan gjort fel.

Medlem

Bra att man lyssnar på kritiken, blir dock inte förvånad om man går in och ändrar igen lite senare.

Medlem

Får alla tillgång till pengarna eller är de bara de som varit med innan patchen? Funderar på att köpa de nu när de går till korset.

Medlem
Skrivet av delli:

Får alla tillgång till pengarna eller är de bara de som varit med innan patchen? Funderar på att köpa de nu när de går till korset.

De som köpt spelet fysiskt eller digital innan 25e mars.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av Brona:

Vad har det dom har snott från spelarna? Tid möjligtvis men det var ju ett misstag som man nu försöker rätta till. Det är bättre att erkänna att man gjort fel och försöker rätta till det, än gör som vissa andra utvecklare bara kör vidare och hävdar att spelarna har fel. Det förändrar ju inte att man redan gjort fel.

Tid och pengar
Det är ju ett live-service spel med mtx som dom sålde till full-pris
men höll all mtx hemligt för reviewers (inklusive FZ)


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Bra efter all kritik de fått.
Jag har inte ens börjat spela spelet ännu då all tid jag kan lägga på spelande fortfarande läggs på Horizon (ca 70 timmar sedan release). Ser fram emot att börja spela GT7!


signatur

PSN: Swede_78

Redaktör
Skrivet av Godofcheese:

Tid och pengar
Det är ju ett live-service spel med mtx som dom sålde till full-pris
men höll all mtx hemligt för reviewers (inklusive FZ)

Mtx var ingen hemlighet vid recension, det var bara inte aktiverat. Att jag inte nämnde det var för att det förekom även i GT5, GT6 och GT Sport. Med facit i hand skulle jag förstås ha sagt att det finns med, men det kändes rätt givet.


signatur
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Va? Hur är det bra skött? Det är som att sno någons cykel och sedan få "hittelön" när man får ångest och lämnar tillbaka den.

Hur kan man inte tycka det är bra skött när de faktiskt tar åt sig av kritiken och rättar till problemen samt ger spelarna en liten bonus för att säga "förlåt, vi erkänner att vi gjort fel men hoppas att ni återigen ska kunna njuta av det spel vi skapat" istället för vad de skulle kunnat göra och bara strunta i alltihop eftersom de redan fått betalt av fansen som i så fall väljer att inte spela mer.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Tid och pengar
Det är ju ett live-service spel med mtx som dom sålde till full-pris
men höll all mtx hemligt för reviewers (inklusive FZ)

Inget hölls hemligt och det var inte något nytt.
Har du själv spelat GT7?

Hursomhelst. Om Tid och Pengar är det viktigaste kanske man inte ska spela spel öht.
Det viktigaste bör såklart vara underhållningsvärdet och ingen kan klaga på ett spelet är tråkigt.
Folk som spelar för att vara ”effektiv” bör göra annat med livet.

Gnällkuk
Skrivet av Dex:

Jag håller med Tomas i detta. Det var väldigt dåligt hanterat under lanseringen och dom har fått mycket rättfärdig kritik för det, men jag tycker dom här förändringarna är väldigt bra och är väldigt mycket vad communityt har frågat efter så tycker jag även dom ska ha positiv kritik.

Detta tar inte bort allt det negativa, men det är en väldigt bra start på det.

Positiv kritik, absolut men att berömma dem är ju bara absurt.

Skrivet av Tomas Helenius:

Det är bra skött på så sätt att de visar att de lyssnar på kritiken, snabbt fixar det folk är förbannade på och dessutom kompenserar köparna. Stöldmetaforen köper jag inte - de har inte tvingat nån att betala för nåt, "bara" ökat grind-kravet och pushat för mtx-alternativet. Nog så illa förstås, men fortfarande inte stöld.

Absolut, visst är det bra att de både lyssnar och agerar snabbt men att de valde att genomföra detta från början är problemet.

Skrivet av Brona:

Vad har det dom har snott från spelarna? Tid möjligtvis men det var ju ett misstag som man nu försöker rätta till. Det är bättre att erkänna att man gjort fel och försöker rätta till det, än gör som vissa andra utvecklare bara kör vidare och hävdar att spelarna har fel. Det förändrar ju inte att man redan gjort fel.

Märkligt beteende att försvara ett rövigt beteende på en kanske något lytt jämförande. Vet inte vad för analogi ni behöver för att inte hylla dem. Om någon beter sig illa, blir sedan utskälld rejält och först då bestämmer sig för att be om ursäkt - då kan man välja att godta ursäkten och vara nöjd med det. Att istället börja hylla personen som aldrig hade gjort något åt saken om de inte blivit utskällda, trots att personen med största sannolikhet visste att det var rejält fult från början är bara ett barrockt beteende i min bok. Givetvis har vi alla olika åsikter, jag försöker bara förstå hur man tycker att det är är något "bra".

Acceptera ursäkt och gå vidare, absolut - Helt förlåta och hylla, helvete heller.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Keneay:

Hur kan man inte tycka det är bra skött när de faktiskt tar åt sig av kritiken och rättar till problemen samt ger spelarna en liten bonus för att säga "förlåt, vi erkänner att vi gjort fel men hoppas att ni återigen ska kunna njuta av det spel vi skapat" istället för vad de skulle kunnat göra och bara strunta i alltihop eftersom de redan fått betalt av fansen som i så fall väljer att inte spela mer.

De som gnäller verkar vara haters som inte gör något annat än att sitta och klaga på forum. Majoriteten har säkert inte ens spelat spelet.
Detta är bra skött. Det kan vilken logisk eller intelligent person som helst förstå. Och helt ärligt var det inte ens ett stort problem från början. (lite drygt men endast problem för de som vill ha alla 425 bilar)

Inaktiv
Skrivet av Tomas Helenius:

Mtx var ingen hemlighet vid recension, det var bara inte aktiverat. Att jag inte nämnde det var för att det förekom även i GT5, GT6 och GT Sport - kändes rätt självklart att det var en del av spelet.

This! Var fanns all denna upprördhet då i tidigare delar av spelserien?
Visst fanns det diskussioner om det men inte alls på samma nivå som nu.

Här är priserna på in game valuta i GT6:
500k – $4.99
1M – $9.99
2.5M – $19.99
7.5M – $49.99

Nu har Sony/PD bett om ursäkt och ändringar ska ske.
De hade lika gärna kunnat strunta i kritiken och kört på.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det här är fasiken bra hanterat.

Yikes...

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Positiv kritik, absolut men att berömma dem är ju bara absurt.

Absolut, visst är det bra att de både lyssnar och agerar snabbt men att de valde att genomföra detta från början är problemet.

Märkligt beteende att försvara ett rövigt beteende på en kanske något lytt jämförande. Vet inte vad för analogi ni behöver för att inte hylla dem. Om någon beter sig illa, blir sedan utskälld rejält och först då bestämmer sig för att be om ursäkt - då kan man välja att godta ursäkten och vara nöjd med det. Att istället börja hylla personen som aldrig hade gjort något åt saken om de inte blivit utskällda, trots att personen med största sannolikhet visste att det var rejält fult från början är bara ett barrockt beteende i min bok. Givetvis har vi alla olika åsikter, jag försöker bara förstå hur man tycker att det är är något "bra".

Acceptera ursäkt och gå vidare, absolut - Helt förlåta och hylla, helvete heller.

Om vi skiter i hela grejen med att mtx är dåligt eller ej.
Kan du förklara hur din spelupplevelse/underhållningsvärde av GT7 blev förstörd av detta? Exakt hur påverkade det dig dagligen när du spelade?
Blev bilkörningen tråkig? Annat?

Medlem

Det här ändringarna är bra och jag ser fram emot dem. Bra när företag lyssnar på kritik och gör ändringar därefter.
Men även om dessa ändringar hade släppts dag 1 eller 2 så hade det knappt påverkat mitt nöje med spelet senaste två veckor.
Kanske hade jag haft 137 bilar istället för 125. Och lite mer pengar i kassan. Men äh.

Medlem

Kul att spelarnas klagomål inte gick obemärkt förbi. Dumt gjort från början men många utvecklare gör sedan inget alls åt saken.

Medlem

Fanboys när kritiken om detta kom: Överdrivet! Folk letar bara efter ursäkter att hata! Köp inte spelet!

Samma fanboys nu: Helt rätt! Bra hanterat! De lyssnar på kritiken!

Hej fanboys. Ni är era värsta fienden. Hade utvecklare/utgivare bara lyssnar på er hade allt enbart blivit sämre hela tiden. Sluta bind erat jag till ett själlöst multimiljard företag.

Gnällkuk
Skrivet av Ronzem:

Om vi skiter i hela grejen med att mtx är dåligt eller ej.
Kan du förklara hur din spelupplevelse/underhållningsvärde av GT7 blev förstörd av detta? Exakt hur påverkade det dig dagligen när du spelade?
Blev bilkörningen tråkig? Annat?

Så jävla märkligt argument. Om du ändrar förutsättningarna för spelets ekonomi så påverkar det väl dig i varje race? Vad det skulle att ha att göra spel kördglädjen i spelet förstår jag inte heller. Svårt att skilja på äpplen och päron, det är inte spelet som är dåligt - det är Sonys/Polyphonys beslut att införa nya artificiella begränsningar som är problemet. Spelet släpps med en ekonomi, sen väljer man att göra om denna, men man säljer lösningen på problemet i form av mtx för de som inte har tid att grinda.

Kan du inte förklara då istället hur du tycker att underhållningsvärdet ökade med deras ändringar? Hur mycket bättre blev din körglädje?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Redaktör
Skrivet av D1versity:

Lust att utveckla?

Jag syftar alltså på hur de hanterar kritiken.


signatur
123
Skriv svar