Frontier stoppar utvecklingen av Elite Dangerous konsolversioner

Robot
Frontier stoppar utvecklingen av Elite Dangerous konsolversioner

Den utskällda Odyssey-expansionen skrotas, pc-versionen får mer kärlek.

#elite-dangerous, #odyssey


Medlem

Helt rätt ändå om man känner att en version av spelet håller tillbaka spelet i sin helhet. Ska bli intressant att se vad framtiden har att ge med fokuset på endast en plattform.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Då kan jag nog sluta hoppas på att Odyssey ska bli lika spelbart på min burk som Horizons är då då. Satte mitt hopp till att optimeringarna som skulle gå åt till konsollversionen skulle kunna användas på PC-versionen och fixa't.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Inte köpt Odussey än, men är det fortfarande kass prestanda? Även i rymden?

Medlem

Men att expansionen var kass/trasig/under all kritik, det förmedlades klart och tydligt från ALLA håll redan under Alfan till Frontier. Ändå valde företaget att hoppa över beta och gå direkt till full release.
Spelet plågas fortfarande av kass prestanda så pass att det nu står klart för alla efter 10 stora patchar att det skulle vara omöjligt att få det att snurra på en PS4 eller krysslåda.

Företaget tycks inte ens testa eller spela spelet själva alls inför uppdateringar vilket är mycket märkligt.

Det var en snabb cashgrabb från Frontier som gick åt skogen, rätt åt dom!

Men synd om alla på konsol eftersom Elite har ett rätt stort hardcore community.
Hoppas att Frontier och andra spelutvecklare försöker dra lärdom av den här releasekatastrofen.

Medlem
Skrivet av Youjimbo:

Inte köpt Odussey än, men är det fortfarande kass prestanda? Även i rymden?

I rymden är den ok, men på marken planeter/stationer total katastrof ännu.

Medlem
Skrivet av CobraXnaiL:

I rymden är den ok, men på marken planeter/stationer total katastrof ännu.

Går det att använda kraftig hårdvara för att "brute force:a" bra prestanda, eller är det något som även plågar high-end system?

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Går det att använda kraftig hårdvara för att "brute force:a" bra prestanda, eller är det något som även plågar high-end system?

De med tillräckligt kraftfulla datorer kan spela det utan problem vad jag vet. Har ingen aning om var gränserna går för de olika komponenterna eller vad som är viktigast. Vet bara att jag garanterat inte är i närheten med min något åldrade uppsättning.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Hoppas på fullt VR stöd på planeterna så går det att spela där också.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Går det att använda kraftig hårdvara för att "brute force:a" bra prestanda, eller är det något som även plågar high-end system?

Både ja å nej, de går att bruta forca i viss mån. Men inte så pass att du får en shooter med tillfredställande hög Frame rate tyvärr skulle jag säga.

1
Skriv svar