Ps4 extern hårddisk till Ps5

Medlem
Ps4 extern hårddisk till Ps5

Hej, jag har nyligen beställt en Ps5 och har massor av spel installerade på en extern hårddisk som är kopplad till mitt Ps4. Min fråga är om man bara kan koppla in den externa hårddisken till Ps5 och bara spela spelen direkt i Ps5an?

Medlem
Skrivet av ek-gamer:

Hej, jag har nyligen beställt en Ps5 och har massor av spel installerade på en extern hårddisk som är kopplad till mitt Ps4. Min fråga är om man bara kan koppla in den externa hårddisken till Ps5 och bara spela spelen direkt i Ps5an?

Vad jag läste på Gamesradar så ska det gå att bara plugga in och PS5'an ska till och med identifiera spel som har PS5 specifika patchar och ladda ner dessa.
Minns inte vad artikeln har för rubrik men jag sökte efter något liknande med orden Transfer PS4 to PS5 games och efter några länkar så kom jag in på den sidan. Det var inte det jag var ute efter men la det på minnet då jag tyckte det var rätt finurligt programmerat av sony, de kunde lika gärna krävt att man installerar om spelen igen. Har dock inte testat just detta så det kan ju faktiskt mycket väl sluta med att vissa spel ändå måste installeras om.

Medlem

Jag gjorde så, hade spelen på en extern disk på min PS4 Pro och sen kopplade jag bara in den i min PS5 när jag fått hem den, inga problem. Fungerade klockrent.

Medlem

Tack för era svar! Det uppskattas verkligen! Skönt att det ändå är så enkelt då jag har en hel del spel på disken som sagt.

Medlem
Ändring om hårddisk?
Skrivet av ek-gamer:

Tack för era svar! Det uppskattas verkligen! Skönt att det ändå är så enkelt då jag har en hel del spel på disken som sagt.

Hej.
Jag har nu köpt en PS5 jag också. Jag undrar bara om det fortfarande funkar med den externa hårddisken? Har tänkt att köpa en ny sådan MEN jag läste att det inte skulle fungera med en sådan för PS5. Verkar ju konstigt om det är så nu. Så vore tacksam för svar angående detta.

Medlem

Det går bra att spela dem från den externa disken.

Medlem
Skrivet av SolidWorks:

Det går bra att spela dem från den externa disken.

Det kommer han dock inte vilja göra, när han har provat på laddningstiderna på interna SSD i PS5an Jäkla skillnad, dock från spel till spel det där.


signatur

AMD Ryzen 7 78003DX
Asus TUF RTX 4080
HyperX Fury 32GB 6000MHz
WD SN850 1TB

Medlem
Skrivet av Tjobb0:

Det kommer han dock inte vilja göra, när han har provat på laddningstiderna på interna SSD i PS5an Jäkla skillnad, dock från spel till spel det där.

https://www.youtube.com/watch?v=dBteyaSCTfU

Okej! Tänker bara på om man inte kan lägga vissa spel internt och andra externt?
Jag bytte även till SSD på PS:4an redan när jag köpte den. Så jag kan väl säga att jag kapat en del väntetid redan tidigare.
Jag har dock ganska rejäla väntetider på t ex Halo och COD till XBONE med extern hårddisk. Men på den kan jag lägga internt och externt.
Jag antar att XBXn har mindre laddtider men jag spelar mest spel från GAMEPASS på den. Så jag har inte direkt hårdtestat den.

Något jag har är lyxproblem dock.😁

Medlem

Har kollat länken till youtube nu. Bra tips! Får väl fundera på dem och kostnaden också.

1
Skriv svar