Senaste spelet som lämnade ett tomrum

Medlem
Senaste spelet som lämnade ett tomrum

Vilket är det senaste spelet du spelade där du kände att inga andra spel är kul? Att inget lever upp till det du precis spelat?

För min del är det två spel jag körde samtidigt, jag körde The Riftbreaker på PC, var så jävla roligt gameplay, nötte det som fan och längtade tills jag fick spela det igen.

Sen under tiden så körde jag tre omgångar av Detroit: Become Human direkt efter varandra.

Båda två var så jävla bra och nu vet jag inte vad jag vill.
Började med både Dishonored och Prey på PC, men har övergått till att spela Overwatch (igen) medans jag dricker mitt morgonkafffe.
Och konsol, jaa, startade upp Forza Horizon 5, sen Ori… nu sitter jag här och glor på serier istället. Har helt tappat suget efter dessa två underbara spel…

Jag har min backlog, men tittar jag igenom listan finns det inget som jag är sugen på just nu…

För fan för spel som är för bra

Btw, tipsa om en bra rubrik om ni har någon, fick hjärnstillestånd


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem

Det är säkert en hack i skivan när man säger detta men, Bloodborne. Tidigare var det Half-Life 1 för det var inget som höll samma nivå när det kom till dess leveldesign och påverkar mig ännu idag, men Deus Ex: HR, System Shock 2 och Prey (2017) är dem närmsta som kan upprätthålla standarden gällande valmöjligheter på en plats.

Men Bloodborne var så mycket mer än leveldesign, det är mer än summan av alla dess delar. Men främst så kom spelet ut i nästan samband när min far gick bort, association med spelets ton och atmosfär blev en krycka för hur jag mådde - och jag blev bättre av att spela det.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av Issue:

Btw, tipsa om en bra rubrik om ni har någon, fick hjärnstillestånd

Vad sägs om "Senaste spelet som lämnade ett tomrum"?

Skämt åsido så tycker jag bra spel är så jävla sällsynta nu för tiden. De flesta spel har liksom blivit ett nytt jobb, de hr för mycket tråkig utfyllnad och skit. Det senaste spel jag spelade och faktiskt satt och log när eftertexterna rullade var nog Ori and the will of the wisps. För jävla bra spel. Ettan också.

Medlem

Det finns spel som lämnar större tomrum och så finns det spel som lämnar ett tillfälligt tomrum.
Half Life Alyx har lämnat ett större tomrum, visst det har kommit bra VR-spel efteråt också men inget som gjorde så många saker bra samtidigt.
Kortsiktigt, Wanderer också ett VR-spel men den känslan är mer att "Yes ett bra story-drivet singleplayer spel" nått som inte händer allt för ofta på VR-scenen tyvärr.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

FM-guru
F.d. Sisyr

Disco Elysium tror jag.

Medlem

Senaste är nog Prey. Innan det Witcher 3, Mass Effect och Dead Space. Annars är det väl mest spel som varit sköna att bli klar med bara.

Medlem

Slutet på WoTLK, efter den expansionen så var WoW aldrig sig likt efteråt och lämnade ett stort tomrum, visst set kom amdra expansioner som jag spelade. Men inget som kunde jämföras med den episka resa jag precis varit med om.

Kan fortfarande höra tonerna till musiken i Dalaran sent om natten, snyft.


signatur

IDKFA

Medlem

Homm3, SC4


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Death Stranding

Medlem

Måste nog vara Final Fantasy 7 Remaken.

Trodde verkligen inte att jag skulle gilla det, då jag vanligtvis inte alls känner så mycket för JRPG's.
Ville ändå ge det en chans pga att jag tyckte det såg så snyggt och estetiskt tilltalande ut.

Det är bannemej bland det roligaste jag har kört på väääääldigt länge.
Det var längesen jag upplevde sån ren spelglädje.
Älskade den tokjapanska tonen (och japanska voice-actingen) och regin.

Sen när jag spenderat ca 30h och fått se eftertexterna rulla så kände jag att ingenting annat var lockande.
Älskade, älskade, älskade Jessie!

Som tur är så har jag ett DLC kvar att ta tag i.

Skribent

Det allra senaste var nog när jag för någon vecka sedan blev klar med den remastrade Mass Effect-trilogin. Sjukt högkvalitativa spel där man verkligen lever sig in i världen och lär känna de olika karaktärerna.

Snackar vi nyare spel så var det nog Death Stranding som senast gav mig en "Wow, jag visste inte att ett spel kunde kännas så här"-upplevelse, som gjorde att påföljande spel kändes väldigt ... simpla? Platta? Jag vet inte.

Det var långt ifrån ett perfekt spel och jag gillar inte riktigt handlingen och hur sjukt invecklad Kojima alltid ska vara, men jäklar vilken upplevelse det var.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Det allra senaste var nog när jag för någon vecka sedan blev klar med den remastrade Mass Effect-trilogin. Sjukt högkvalitativa spel där man verkligen lever sig in i världen och lär känna de olika karaktärerna.

Snackar vi nyare spel så var det nog Death Stranding som senast gav mig en "Wow, jag visste inte att ett spel kunde kännas så här"-upplevelse, som gjorde att påföljande spel kändes väldigt ... simpla? Platta? Jag vet inte.

Det var långt ifrån ett perfekt spel och jag gillar inte riktigt handlingen och hur sjukt invecklad Kojima alltid ska vara, men jäklar vilken upplevelse det var.

Där sa du nåt, jag älskade denna remastrade ME och sa till mig själv att jag ska spela om det sen någon gång i år, kanske är det jag ska börja med nu


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem

Half-Life: Alyx definitivt. Sån underbar upplevelse rakt igenom och den polerade VR-implementationen lämnar känslan av mer utan att något riktigt kan ta dess plats. Att också få uppleva ytterligare ett spel i Half-Life världen fast denna gången kunna känna och utforska den i en detaljnivå som tidigare inte gått var en stor behållning. Det är så mycket gott för fans av Half-Life rakt igenom.

Får väl vänta på Half-Life 3 nu igen då ...

Medlem

Senast var Red Dead Redemption 2 för min del. Jag spelade i princip bara det spelet i två veckor och drev runt levde mig verkligen in i världen. Det jag saknade mest var nog dom vännerna jag hade fått i lägret. Speciellt Sadie Adler. Gillade hennes utveckling från traumatiserad änka till revolverkvinna som ville utkräva hämnd på alla O'Driscolls. Skulle vilja se ett DLC med hennes story.
Egentligen kände jag mig tom redan i epilogen. Vill inte säga mer för att inte spoila något.


signatur

PSN: OAKTHYR

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Cyberpunk 2077, och innan dess var det Death Stranding. Har inte haft den känslan på ett tag nu.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Uppstår i princip varenda gång jag spelat något med en bra engagerande berättelse och/eller roligt gameplay. Senast var nog Death's Door för två månader sedan.

It's not a lake, it's an ocean

Det var länge sedan jag fick den känslan (den är verkligen underbar), men när jag tänker tillbaka måste det ha varit Metro Exodus som senast kom åtminstone i närheten. Verkligen en upplevelse, och då hade jag faktiskt gett upp och lagt spelet åt sidan en gång.

Detroit: Become Human lämnade kanske inte efter sig just den känslan, däremot satte det sig i magen på mig som väldigt få spel lyckas med. Oj, vilken resa det var, och så känslomässigt påverkad jag blev. What Remains of Edith Finch hade en liknande påverkan på mig.

Yooka-Laylee and the Impossible Lair (2019) gav mig den där speciella glädjen, ni vet när man sitter och ler som ett fån genom nästan ett helt spel bara för att det är så förbaskat underhållande och bra.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Witcher 3 med samtliga DLC.. Spelade igenom de för 3 år sedan och de lämnad ett enormt tomrum hos mig.. The last of us 2 samt ghost of tsushima lyckade nästan fylla det men för mig har witcher 3 blivit det spel som jag jämför andra spel gentemot.. Och ja jag vågar säga att inget jag lirar hittills har petat ner witcher 3 från tronen.

Chefredaktör
Skrivet av OAKTHYR:

Senast var Red Dead Redemption 2 för min del. Jag spelade i princip bara det spelet i två veckor och drev runt levde mig verkligen in i världen. Det jag saknade mest var nog dom vännerna jag hade fått i lägret. Speciellt Sadie Adler. Gillade hennes utveckling från traumatiserad änka till revolverkvinna som ville utkräva hämnd på alla O'Driscolls. Skulle vilja se ett DLC med hennes story.
Egentligen kände jag mig tom redan i epilogen. Vill inte säga mer för att inte spoila något.

Så var det för mig också. Jag var så investerad i många av karaktärerna. Och min häst!
Ett DLC med Sadie skulle jag köpa direkt!
Känner igen mig i tomheten redan i epilogen, men oj vad fint med en epilog! Det blev en "soft landing" för tomheten.
Fan vilket bra spel ändå.

Medlem

Klarade Persona 5 Royal nyligen och det lämnade ett riktigt tomrum. Som tur var blev Persona 5 Strikers gratis via Playstation plus någon vecka därefter så man fick träffa gänget igen

Medlem
Skrivet av Dass Papper:

Witcher 3 med samtliga DLC.. Spelade igenom de för 3 år sedan och de lämnad ett enormt tomrum hos mig.. The last of us 2 samt ghost of tsushima lyckade nästan fylla det men för mig har witcher 3 blivit det spel som jag jämför andra spel gentemot.. Och ja jag vågar säga att inget jag lirar hittills har petat ner witcher 3 från tronen.

Instämmer, kändes så meningslöst att ens starta något annat spel efteråt, som att hobbyn som helhet tagit slut.

Bästa spelet jag någonsin spelat.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Senast för mig var Days Gone & Yakuza: Like a Dragon. Tog ett tag innan man fick sug för något nytt och som verkligen fastnade.

Medlem
Skrivet av Daniel Sjöholm:

Så var det för mig också. Jag var så investerad i många av karaktärerna. Och min häst!
Ett DLC med Sadie skulle jag köpa direkt!
Känner igen mig i tomheten redan i epilogen, men oj vad fint med en epilog! Det blev en "soft landing" för tomheten.
Fan vilket bra spel ändå.

Och epilogen var ju också en jättebra övergång till första spelet.
Jag skulle verkligen vilja uppleva RDR 2 för första gången igen för det var magiskt. Och givetvis satt jag och grät framåt slutet precis som i ettan


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Det måste ha varit The Last of Us part 2. Spelet var så otroligt snyggt, med fantastiskt röstskådespeleri, cut-scenes och aninationer med mera. Allt detta, kombinerat med att spelet var brutalt och seriöst, fick alla andra spel efter att kännas fåniga och "budget". Att springa runt och skjuta för skojs skull kändes väldigt konstigt i spelen jag spelade efter.

Medlem

Final Fantasy 7 Remake hands down!

Jag har aldrig varit något fan av JRPGs tidigare och knappt rört något spel i genren förutom en liten utflykt i Final Fantasy 13. Artstylen och karaktärerna gjorde mig tidigare helt avtänd på precis allt med genren, men så fick jag tummen ur och spelade igenom det här och jösses! Det var så länge sedan jag spelade ett spel som jag fick ångest över att det närmade sig slutet, jag ville bara att det skulle fortsätta. Älskade världen och lärde mig att älska karaktärerna i den.

Medlem

Ghost of Tsushima (<3) är det bästa open world spelet jag spelat och satte en ny standard i genren.

Har visserligen en förkärlek (likt gissningsvis 97% av fz-folket) till feodala Japan, dock inte särskilt utbildad inom det, men storyn å karaktärerna drev på mig på ett sätt Rockstar eller andra open world spel aldrig lyckats med.
Striderna var också mäktigt underhållande och allt är så förbannat vackert.

Mitt första spel jag orkade/ville ta platinum trofé i!

Medlem

Alien Isolation.
Som en som föddes i slutet på sjuttiotalet och växte upp med tekniken som fanns då och såg första Alien på svajig VHS mot föräldrarnas vilja så är det spelet helt jävla spot on. Det tog mig tillbaka till tidigt åttiotal då jag satt i pyjamas på heltäckningsmattan med den oranga telefonen hängandes på väggen och min C64 tuggandes kassetband i brungul plast. Lägg till lite allmänt sci-fi och rymdintresse på det så ja... Alien Isolation is the shit!

Medlem

Wildstar.

Visst, det hade sina brister. Men jag tycker att dom åtgärdades ganska fort och att det ändå blev ett jävligt kul mmorpg av det ändå i slutändan. Ingen kan spå framtiden men jag tror att om dom hade hållit ut, så hade Wildstar varit ett utav de populärare mmo spelen idag. Speciellt på dagens ganska så torra marknad. En gång i tiden så släppte dom det på Steam för att rädda det från undergång. Kan dom släppa det på Steam åter igen? För att på något sätt lyfta koden från graven dom en gång sänkte den i?

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Det allra senaste var nog när jag för någon vecka sedan blev klar med den remastrade Mass Effect-trilogin. Sjukt högkvalitativa spel där man verkligen lever sig in i världen och lär känna de olika karaktärerna.

Snackar vi nyare spel så var det nog Death Stranding som senast gav mig en "Wow, jag visste inte att ett spel kunde kännas så här"-upplevelse, som gjorde att påföljande spel kändes väldigt ... simpla? Platta? Jag vet inte.

Det var långt ifrån ett perfekt spel och jag gillar inte riktigt handlingen och hur sjukt invecklad Kojima alltid ska vara, men jäklar vilken upplevelse det var.

Samma spel för mig. Allt känns meningslöst efter sluttexterna på trean börjar rulla.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

Witcher 3 och Kingdom Come. Bästa någonsin.

1
Skriv svar