Senaste spelet du klarade?

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Hellblade.

Inte min kopp te alls. Ninja Theory har lyckats med berättelsen, atmosfären, ljudbilden och den mentala leken med spelaren genom att göra något spelmässigt relevant av ämnet psykisk ohälsa. Det är ganska unikt och för detta ska de ha cred. Tyvärr har de inte lyckats skapa en tillräckligt underhållande spelmekanik. Det är helt enkelt inte kul att spela. Jag hoppas att uppföljaren blir något mer. Det första spelet skapades ju av ett väldigt litet team.

Håller med dig helt på denna, det kändes unikt men jag hade inte kul. Så jag gav upp mitt i spelet, begränsad tid att spela så får prioritera.

Körde klart Nier Automata, gjorde inte 100% men det som krävdes för att få det riktiga slutet...

Det var en rätt rolig resa allt som allt, blev ibland lite långdraget när man gjorde om vissa saker osv. 7.5/10

Medlem

Halo 5, har senaste två veckorna kört igenom MCC.

Just nu spelas Halo Infinite. Lirar på Xbox one via cloud gaming och det fungerar mycket bättre än om man installerar spelet, det är kraften i molnet.

Medlem

Spelade klart min andra genomspelning av The Last of Us 2 igår och det kändes skönt att man kunde avsluta med en platina trofé!

Just nu funderar jag på vad jag ska spela härnäst..

Medlem

Köpte Deathloop och Guardians of the Galaxy på Black Friday, precis blivit klar med båda!
Kan starkt rekommendera dom.


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

The Riftbreaker, underbart beroendeframkallande spel. Rekommenderas!
Nackdelen är att jag vill fortsätta spela, mer mer mer!! om jag fortsätter så blir ju andra spel som jag också vill spela lidande. 4/5


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem

Blev klar med första genomspelningen av Detroit: Become Human igår. Jag skriver första för ja jävlar, detta måste spelas igen! Fanns väl vissa små störningsmoment under spelets gång men jösses. klockren 4/5.


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem

Blev precis klar med Death's Door.
Jag vet inte. Jag gillade allt förutom hur mycket jag dog. Satan vad jag dog, stup i ett, hela tiden, inte en minut passera. Kändes som att det var mythic raids och man bankade huvudet i väggen mot en boss i 2 månader… så mycket dog jag..
Men det får nog ändå bli 4/5. Härligt lir.


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem

Inte jag men grabben som är hemma och lite "snorig" körde Fire watch" igår, tydligen kortare spel än vad jag trodde, klar på 3-ish timmar


signatur

i7-7800X|Asus Prime X-299|32Gb DDR4|2060FE
Ryzen 5 3600|Asus X-470|16Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|16Gb DDR4|Gigabyte 1660 OC
2xE5-2630v3|DL360G9|128Gb|4.8Tb|Pfsense 2.5 VM|4 Windows VM|Windows 7 VM
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS3|PS4 |PS5 |Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X

Medlem

Kört igenom en första, neutral runda av Undertale och fick direkt mersmak och kör nu Pacifist-rutten. Förstår verkligen hypen kring spelet, makalöst charmigt, och fick faktiskt genuint lite dåligt samvete efter att ha dödat vissa bossar i början. Har haft Spider Dance på hjärnan i 3-4 dagar nu...

Medlem

Final Fantasy VII Remake rullade jag eftertexter på idag och jösses! Hands down ett av de absolut bästa spel som jag har spelat. Det är också det första JRPG som jag faktiskt slutför. Visst hade jag lite problem med karaktärerna i början av spelet, men efter några timmar börjar man se förbi det där som stör och nu har jag verkligen tagit till mig de där karaktärerna.

Medlem

Chorus just nu Vissa grejer var frustrerande i spelet men över lag en positiv överraskning

Medlem

It takes two

Spelade tillsammans med min son och han älskade det, ”10/10”. Jag kände väl att precis allt i spelet inte var för mig, men det är också logiskt med tanke på dess stora bredd. Vilket sjukt bra spel ändå! Så mycket content! Nintendomagi, humor och variation. Krispigt! Detta lägger en ribba för framtida spel.

5/5

Medlem
Skrivet av Issue:

Blev klar med första genomspelningen av Detroit: Become Human igår. Jag skriver första för ja jävlar, detta måste spelas igen! Fanns väl vissa små störningsmoment under spelets gång men jösses. klockren 4/5.

Blev precis klar med min andra genomspelning.
Förundrad över hur många scenarios det fortfarande finns att uppleva.
Minus är att vissa val man gör inte påverkar det minsta, händelse Y kommer att hända oavsett om man gör val A eller B eller C, bara att cutscenen blir lite annorlunda.

Kommer inleda omgång tre redan i eftermiddag tror jag, har en plan


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem

Atelier Lydie & Suelle. Bra spel fram till slutbossen som var så fruktansvärt mycket starkare än allt annat man tidigare stött på, var tvungen att använda en väldigt specifik strategi för att besegra honom, en strategi som var fruktansvärt tråkig och kändes mer som en glitch än något som var påtänkt av utvecklarna.

Shin Megami Tensei V till switch.

Min första dykning i den här serien (med spinoff m.m.) och får väl konstaterat att det kanske inte var min typ av spel. För den oinvigde är SMT rollspel där du rekryterar "demoner" (i vilket flesta religioner, mytologier och folkväsen representeras), Lite som pokemon men ännu mer likt Dragon Quest V eller Final >Fantasy XIII-2.

Och det är kring den här mekaniken hela spelet kretsar runt. Man rekryterar demoner som man sen kan offra för att göra starkare demoner och ta fram starkare attacker. Ett väldigt häftig koncept, speciellt med tanke på designen på alla monstren, som kanske är det bästa jag sett i ett spel, nånsin. Men jag fann det tyvärr väldigt tungrott och klumpigt.

Jag kände ganska fort att det gick väldigt långsamt att progressera och att varje boss var ett gigantiskt väghinder som krävde sin egna uppsättning av demoner för att klara av. Serien i sig är också känd för att var svårt.

Så jag valde att ta den enkla vägen runt, jag spelade spelet på Casual-svårlighetsgrad och ladda hem fusk-DLC som ökar närvaron av belöningsdemoner. Vilket tryckte upp flödet till lite mer acceptabel fart.

En annan stor nackdel är den kassa designen på landskapet. Inte nog med att det är ännu ett apokalyptiskt Tokyo i ruiner. Svårighetsgraden letar sig även in i leveldesignen och det fanns gånger jag slet mitt hår när jag föll ner i dom lägre noivåerna och var tvunget att leta reda på gömda vägar upp. Alternativt inte hittade vägarna fram utan fick lämna spelet samlingsbara detaljer bakom.

Utöver det så tycker jag spelet var rätt meh. Ytterligare ett JRPG med rätt minimal handling och enkla karaktärer, smått meningslösa sidequests och musiken var inget jag kommer söka ut och lyssna på.

Känner väl att konceptet med demonerna är riktigt intressant men för tungt att navigera med mitt nuvarande tålamod. *ven designen på demonerna är en höjdpunkt men utöver det så tycker jag att det är en rätt blek soppa.

6/10.

Lite coola demoner:


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Paw Patrol : mighty pups saves adventure bay. till switch

Spelade med min 5 åring och fy fan. 420 spänn för 7 banor.

Slut på 3 dagar


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Issue:

Blev klar med första genomspelningen av Detroit: Become Human igår. Jag skriver första för ja jävlar, detta måste spelas igen! Fanns väl vissa små störningsmoment under spelets gång men jösses. klockren 4/5.

Skrivet av Issue:

Blev precis klar med min andra genomspelning.
Förundrad över hur många scenarios det fortfarande finns att uppleva.
Minus är att vissa val man gör inte påverkar det minsta, händelse Y kommer att hända oavsett om man gör val A eller B eller C, bara att cutscenen blir lite annorlunda.

Kommer inleda omgång tre redan i eftermiddag tror jag, har en plan

Min tredje genomspelning klar på bara några dagar.
Spelet var nere och vände på betyget 3/5 (från 4/5), när det blev ännu tydligare att vissa val verkligen inte har konsekvenser. Karaktär Y gick och dog, lite senare dyker karaktär X upp och har exakt samma dialog som Y hade i omgång två utan att X vet ett skit om det ena och det andra…
Men sen lyckades jag med ett sånt jävla klockrent val så jag skrattade högt (av skadeglädje). Så då blev det 4/5 igen.
Sen fick jag spela om en checkpoint några gånger för att jag var kass, helt plötsligt från ingenstans (när jag failat igen) så blev det en helt annan händelse fast jag försökt göra samma sak igen.

Tror inte det blir fler genomspelningar nu, det finns mycket, mycket mer utfall i spelet, men det är för mycket att spela om bara för att få en ändring, det är väl den stora nackdel med detta spel.


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem

Control. helt okej spel, 3/5


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem

The chronicles of Riddick: Escape from butcher bay - (Spelat på original Xbox med ”the duke”)

Detta spel släpptes 2004 och det var nog också senast jag spelade det. Troligtvis Xbox/Gamecube/Ps2-generationens mest grafiskt avancerade spel med sin normal mapping. Numera framstår det såklart inte lika vackert men atmosfären sitter där än. Det vilar en otroligt tung och rå stämning över butcher bay. Betongväggarna känns verkligen som just betong och man riktigt känner friktionen av stål mot stål när vapen avfyras. Det är trovärdigt och brutalt.

Målet är att fly högrisk-fängelset butcher bay och det görs genom slagsmål, smygande och eldstrider. Ett upplägg med nog variation för att man aldrig tröttnar allt för mycket på något enskilt spelmoment. Spelet känns som före sin tid rent generellt och mitt främsta klagomål denna genomspelning är att det balanserar alldeles på gränsen till vad hårdvaran verkar kunna klara av, vilket resulterar i en del för frekvent förekommande laddningsskärmar.

Betyg 4/5 när det spelas 2022 (och förmodligen med något nostalgiska glasögon)

Medlem

Ghost of Tsushima (platinum, vilket dock var relativt enkelt att inhämta). 4/5


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Wanderer


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Blev klar med AC Origins idag, riktigt fin resa tycker jag även om den var lite seg i starten. Mainstoryn mådde helt klart bättre av det här mer fokuserade formatet än vad mainstoryn i Valhalla gjorde.

Medlem

Sekiro: Shadow Dies Twice.
Svårt men fantastiskt, ett av dom bästa i Soulsborne serien.

Medlem

Timesplitters: Future perfect

Det mest påtagligt bra och dåliga med detta spel som släpptes 2005(?) var att det ingav varma nostalgikänslor av att spela ett pre2001(Halo)-FPS. Långt ifrån lika bra som det bästa från den tiden dock. Underhållande men varför släpptes ens detta?

2/5

Medlem

Detroit Become Human

Väldigt tjusigt och trevligare att spela än Heavy Rain och Beyond Two Souls, mest tack vare starkare story. Ett stort problem för mig är att tillgängliga dialogval ofta inte speglar hur jag egentligen skulle vilja fortskrida, vilket tar mig ur berättelsen, och utan den närvaron finns inte mycket kvar att hämta beträffande gameplay etc.

3/5

Medlem

The Last of Us 2.

Riktigt bra, särskilt miljöerna (som inbjöd till utforskande och beundran) och intensiteten i striderna etc, men även berättelsen i sig.

En given fullpoängare, 5/5


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Klarade Infernax med sämsta slutet, får se om jag orkar mig igenom det igen där jag bara är snäll eller stygg...

Frustrerande men bra gameplay.

Medlem

Witcher 3 utan att ha perkat jättemycket (har inte lagt mycket energi på att göra rätt build) utan man har kört på bara hack n slash har förvisso lite B&W klar och annat som ligger outforskat men annars e det slut

Medlem

Nobody Saves the World. Fantastiskt roligt spel som jag start rekommenderar er. 4/5.

Medlem

Horizon Zero Dawn

Ville friska upp minnet lite innan släppet av Forbidden West samt att jag aldrig tog mig tiden att köra igenom The Frozen Wilds tidigare. Det var kul med lite nya vapen samt fiender dock så tyckte jag att det var en alldeles för kort expansion men men

Skriv svar