Aj aj aj! Bowser åker i finkan i drygt 3 år

Robot
Aj aj aj! Bowser åker i finkan i drygt 3 år

Bus-Bowser ska ha tjänat miljoner på vd-Bowsers jobb.

#bowser, #nintendo, #switch


Medlem

Så är det samma person som dömdes till en massa böter tidigare? Jag fick inte svar på min fråga i förra nyheten, om det var så att det vad möjligt att dömas för samma brott 2 ggr i USA, eller om det 1) Är en annan person eller 2) Ett annat brott.

(Btw lustigt att priset på Thief är 29 kr på Eneba och 820 kr på Gamestop...)


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Wait, jag har hela tiden trott det var Nintendochefen det handlade om...?

Medlem

fan va billigt han kom undan.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

fan va billigt han kom undan.

Tror inte du inser hur lång tid 3 år är i ett fängelse...

Jag satt nästan 3mån lockdown i vår lägenhet på 52kvm när corona pandemin bröt ut. Jag höll på att få psykbrott.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

fan va billigt han kom undan.

Billigt hur?

Pedoifiler får kortare straff än så i Sverige FYI........


signatur

“People shouldn't be afraid of their government. Governments should be afraid of their people.”

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Wait, jag har hela tiden trott det var Nintendochefen det handlade om...?

Doug Bowser är Nintendos VD, ej att förväxla med Gary Bowser som nu får skaka galler (ej att förväxla med den elaka, gröna sköldpaddan som snor prinsessor).

It's Bowsers all the way down!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Helt otroligt.
Vad är han dömd för? Sälja en custom firmware?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Tror inte du inser hur lång tid 3 år är i ett fängelse...

Jag satt nästan 3mån lockdown i vår lägenhet på 52kvm när corona pandemin bröt ut. Jag höll på att få psykbrott.

I ett amerikanskt fängelse dessutom.

Skrivet av Mike_Swe:

Billigt hur?

Pedoifiler får kortare straff än så i Sverige FYI........

Skrivet av Molotov:

Helt otroligt.
Vad är han dömd för? Sälja en custom firmware?

Nej, alltså… du ska fan inte jävlas med företagens intäkter i USA.

Han måste ju dock i alla fall ha betalt sina skatter, annars hade han väl aldrig sett dagsljus igen.

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Tror inte du inser hur lång tid 3 år är i ett fängelse...

Jag satt nästan 3mån lockdown i vår lägenhet på 52kvm när corona pandemin bröt ut. Jag höll på att få psykbrott.

skulle han tänkt på innan vad han gjorde som var fel, inte minsta synd om honom. jäkla pajas är han. bra du har du kanske lärt dig en läxa..

Skrivet av SWEBarb:

skulle han tänkt på innan vad han gjorde som var fel, inte minsta synd om honom. jäkla pajas är han. bra du har du kanske lärt dig en läxa..

Vad är det för attityd? Man kan anse att någon straffas för hårt samtidigt som man inte gillar det som de gjorde. 3 år i fängelse är grovt för detta.

Medlem

Detta är för bra för att vara sant! Vilken komisk nyhet! Undrar om hans efternamn fick honom att ställa in siktet på just Nintendo spel? Är det någon som har försökt få en kommentar på detta? Det är frågan vi alla vill ha svar på!

eld
Medlem
Skrivet av SWEBarb:

skulle han tänkt på innan vad han gjorde som var fel, inte minsta synd om honom. jäkla pajas är han. bra du har du kanske lärt dig en läxa..

Det är även upphovsbrott att streama nintendospel utan nintendos tillåtelse, men ingen av oss sitter här och håller tummarna för fängelse för streamare eller youtubers (okej, vissa kanske gör detta oavsett)

Stora frågan är ju när det är okej att jailbreaka något som en spelkonsol, och varför det skulle vara okej i ett fall men inte ett annat, de kan inte lagligt stoppa folk från att jailbreaka sina devices, men de kan göra denna process krånglig genom att gå efter folk som gör det lätt.

Och emulatorer då? Nintendo hade ju gärna utrotad dessa från jordens yta om de hade den kraften.

Inaktiv

Skulle inte vilja sitta tre år i amerikanskt fängelse.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

bra du har du kanske lärt dig en läxa..

Vilken läxa tycker du jag har lärt mig genom att sitta inlåst i corona lockdown i 3mån?

Det enda jag har lärt mig är att många andra länder än Sverige tänker med röven och abusar sin makt för att styra folket mot deras viljor hux flux.

Medlem

Tycker ni detta är löjligt så läste jag nyss att en ryss blivit dömd till 5 års fängelse för att planera spränga en byggnad... i Minecraft!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Tycker ni detta är löjligt så läste jag nyss att en ryss blivit dömd till 5 års fängelse för att planera spränga en byggnad... i Minecraft!

jag synar detta fake news


signatur

I got an offer you cant refuse!

Medlem
Skrivet av Freywiind:

jag synar detta fake news

En kommentar på IG-posten:

"Post is very misleading, they were actual arrested or being politics enemies of Russia and they were making bombs irl, minecraft was just used as a cover as training to blow buildings up" så allt verkar stämma, förutom att slutdådet var tänkt att ske I spelet då.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

En kommentar på IG-posten:

"Post is very misleading, they were actual arrested or being politics enemies of Russia and they were making bombs irl, minecraft was just used as a cover as training to blow buildings up" så allt verkar stämma, förutom att slutdådet var tänkt att ske I spelet då.

well låt oss säga att jag läste genom nyheterna nyss på original språket, det är rätt skevt bild av hela alltihopa, men vad jag förstår och lyckats vaska fram så ursprungligen var det 3 grabbar på 14 bast som blev gripna redan 2020. De spred flyers till stöd av en som tände eld på polis byggnad. Därefter så hittades det filmer där dessa pojkar lekte med hem tillverkade fyrverkeri/ små bomber. 2 gick med på att samverka med utredarna och fick ingen straff, dock Nikita förnekade allt samt spred recept på hur man tillverkar diverse pyrotekniska anordningar, hans 2 polare också utpekade Nikita som ledare i deras grupp. Därav dömdes han på en väldigt sällsynt lagfart om träning och förberedelse för terrorism samt förvaring av explosiva medel.
Finns rätt mycket mer att läsa som sagt


signatur

I got an offer you cant refuse!

Medlem
Skrivet av Freywiind:

well låt oss säga att jag läste genom nyheterna nyss på original språket, det är rätt skevt bild av hela alltihopa, men vad jag förstår och lyckats vaska fram så ursprungligen var det 3 grabbar på 14 bast som blev gripna redan 2020. De spred flyers till stöd av en som tände eld på polis byggnad. Därefter så hittades det filmer där dessa pojkar lekte med hem tillverkade fyrverkeri/ små bomber. 2 gick med på att samverka med utredarna och fick ingen straff, dock Nikita förnekade allt samt spred recept på hur man tillverkar diverse pyrotekniska anordningar, hans 2 polare också utpekade Nikita som ledare i deras grupp. Därav dömdes han på en väldigt sällsynt lagfart om träning och förberedelse för terrorism samt förvaring av explosiva medel.
Finns rätt mycket mer att läsa som sagt

Haha, minst sagt intressant historia! Även om något annorlunda mot posten. Men så är det ju från en spelsida som antagligen ville ha den vinklingen att det var spelrelaterat snarare än seriöst rapporterad nyhet. Då blir det ju som det blir.

Medlem

Jahopp... ja dom värsta kriminella är ju konsoll hackare. Släpp ut lite peddosar och mördare så att alla Nintendo hackare får plats.

1
Skriv svar