Dying Light 2: Stay Human

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja 1an är ett bra spel.

Skrivet av Över45:

Ettan bör du definitivt spela. Den med allt Dlc och fortsättningen där man kraschar zombier med bil är mycket givande. The Following är det väl fortsättningen heter. Verkar ju som recensenterna är överens om att ettan nog är bättre.

Härligt, då ska jag klicka hem det. Skadar inte att vänta med att spela tvåan. När jag väl kommer dit har de nog finslipat spelet en hel del.

Skribent
Skrivet av Rydell1986:

Jag förstår, kommer det ut en recension om på den uppdaterade versionen?

För just nu är recensionen baserad på en version av spelet som ingen som köper spelet kommer att uppleva.

Jag kommer försöka hänga i tråden i alla fall och uppdatera om jag upplever förbättringar.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Såg en recension på youtube som visade att man hade x-ray vision och man var i stort sett tvungen att ha det på om man inte ville gå runt och klicka på allt som ev var lootbart. Var är spänningen i att smyga runt om man har x-ray vision? Tack men nej tack, synd verkade vara kul annars.

Hoppas ni som spelar det gillar det! trevlig helg på er

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag kommer försöka hänga i tråden i alla fall och uppdatera om jag upplever förbättringar.

Snyggt! Tack, det uppskattas.

Medlem

Börjar det inte bli lite tjatigt med alla zombiespel?


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Kris:

Börjar det inte bli lite tjatigt med alla zombiespel?

Den frågan ställdes för 10 år sen också. Svaret är tydligen nej; konsumenterna tröttnar aldrig på zombiespel.

Medlem

Du kan, om än begränsat, laga vapen genom att modda vapen. När du moddar dem får de x mängd durability.

Moderator | Testpilot
Skrivet av sebrock:

NAJ! en 3:a bara?!? Det här var mitt mest efterlängtade pannkaksspel sedan Doom Eternal. Skit. Ettan är otvivelaktigt en av de bästa open-world spel jag spelat.

Första spelet fick också en 3:a här på FZ och båda spelen får generellt liknande betyg.

Med andra ord, tyckte du om originalet så lär du ha kul med detta spel också.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Bör kanske nämnas att skillnaden mellan denna och ettan är att i ettan så spelar man ensam i ca 30 minuter innan man kan spela tillsammans med andra.
Här måste man spela ungefär 2 timmar innan världen öppnar upp sig för andra.
Om det fungerar, men tyvärr fungerade det inte alls för den streamern jag tittade på ikväll.
Provade med det mesta i 2 timmar utan resultat och det blev inget co-op och gav upp till slut, bra jobbat Techland.
https://i.imgur.com/ssPZQKm.jpg

Har inte spelat ettan än men det blir väl av snart då det är nästa co-op spel jag tänkte spela, och kanske om något år för tvåan, då majoriteten av buggarna är fixade. Ganska störande om story progression inte är samma för alla spelare, orka spela flera hundra timmar flera gånger, men det kanske inte ger något speciellt i slutändan utan det viktiga är sina färdigheter och prylar som går sönder för fort...

En riktigt störande sak med spel är när man startar dessa. Varför har de 30% högre volym på introt. Vad är poängen med att först starta spelet, ställa in allting sen stänga ner spelet och sen starta det med att förstöra hörseln. irriterande.

Medlem

Ettan är ett riktigt bra spel!
Tyvärr blir jag mera tveksam till tvåan desto mera jag läser om det.... men blir nog ett köp på någon rea!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Nu äger inte jag Dying Light 2 då mitt GFX inte klarar det... Men det lilla jag har sett utan att försöka spoila mig själv gör mig tveksam.

1. Som Johan skrev i recensionen: Varför kan man inte laga sina vapen? Det va ju det sköna i ettan, man kunde modda sitt favorit vapen och reparera det några gånger innan det går sönder.

2. Vad jag har sett så har man nu stamina när man klättrar. Varför då? Ni som har spelat, finns det någon skill som tar bort det i slutändan eller är det så hela spelet? Jag gillar inte det alls.

3. Fienden har liv ovanför deras huvuden. Du hade inte detta i ettan, o det behövdes inte. Att lägga till detta i tvåan får det o se ut som en nedgradering för mig. Som att dom försöker göra det med RPG aktigt på ett dåligt sätt.

4. Många negativa anmärkningar på Steam är om att deras strider känns "luftiga" att det inte är samma styrka som i ettan. Vad är era åsikter om detta?

Oavsett om jag kan lösa min hårdvaru situation någon gång så lär jag ändå vänta ett tag på ett gäng patches, verkar som att spelet hade behövt några extra månader av buggputsning o speltestande

Medlem

Då jag inte har bråttom kommer jag vänta på en rea innan köp, då lär buggarna ha minskat.

Fin recension med bra inlevelse, men det känns fel att någon som är trött på både zombies och open world recenserar just detta spel.

Medlem

För mig är detta ett bättre spel än ettan.. gameplay är förbättrad och fighterna känns tunga. Talent träden känns lite övernaturliga i alla fall parkour delen. Tycket spelet är snyggt faktiskt.. spelar på XSX. Har inte upplevt några buggar 5 timmar in.

Skribent
Skrivet av orkamera:

Nu äger inte jag Dying Light 2 då mitt GFX inte klarar det... Men det lilla jag har sett utan att försöka spoila mig själv gör mig tveksam.

1. Som Johan skrev i recensionen: Varför kan man inte laga sina vapen? Det va ju det sköna i ettan, man kunde modda sitt favorit vapen och reparera det några gånger innan det går sönder.

2. Vad jag har sett så har man nu stamina när man klättrar. Varför då? Ni som har spelat, finns det någon skill som tar bort det i slutändan eller är det så hela spelet? Jag gillar inte det alls.

3. Fienden har liv ovanför deras huvuden. Du hade inte detta i ettan, o det behövdes inte. Att lägga till detta i tvåan får det o se ut som en nedgradering för mig. Som att dom försöker göra det med RPG aktigt på ett dåligt sätt.

4. Många negativa anmärkningar på Steam är om att deras strider känns "luftiga" att det inte är samma styrka som i ettan. Vad är era åsikter om detta?

Oavsett om jag kan lösa min hårdvaru situation någon gång så lär jag ändå vänta ett tag på ett gäng patches, verkar som att spelet hade behövt några extra månader av buggputsning o speltestande

På fråga 2; Det är en stamina mätare när man klättar och den kan förbättras. Vad de däremot har tagit bort är staminan när du springer, så nu kan du springa hur fort du vill och hur länge du vill. Att sen måsta tänka på orken när jag klättrar känner jag kan tillför till spänningen, inget som jag stör mig på. Det är framför allt när det kommer till högre byggnader som den är märkbar skulle jag säga och det känns logiskt. Klättra upp för en skyskrapa som Spiderman känns kanske inte helt "realistiskt".

Fråga 4: Jag tycker striderna är "luftigare" i ettan, faktiskt rejält mycket mer fladdrig och luftiga. Det känns som vapnen tar hårdare här och svingarna känns tyngre. Så jag håller inte alls med där.


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av Andreas88:

Då jag inte har bråttom kommer jag vänta på en rea innan köp, då lär buggarna ha minskat.

Fin recension med bra inlevelse, men det känns fel att någon som är trött på både zombies och open world recenserar just detta spel.

Nu gillade jag ju ettan mycket, så det är väl snarare risken att jag blir lite för "snäll" mot spelet.


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av Razuco:

För mig är detta ett bättre spel än ettan.. gameplay är förbättrad och fighterna känns tunga. Talent träden känns lite övernaturliga i alla fall parkour delen. Tycket spelet är snyggt faktiskt.. spelar på XSX. Har inte upplevt några buggar 5 timmar in.

Du får gärna uppdatera om du får problem, var efter ungefär 4-5 timmar saker började jävlas för mig. Men jag körde ju inte med patchen så förhoppningsvis har de fixat till en del.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av orkamera:

3. Fienden har liv ovanför deras huvuden. Du hade inte detta i ettan, o det behövdes inte. Att lägga till detta i tvåan får det o se ut som en nedgradering för mig. Som att dom försöker göra det med RPG aktigt på ett dåligt sätt.

Folk klagade i 1:an att man inte såg hur mycket stryk fienden tog. Nu går det därför att välja om man vill ha RPG-stil på det eller inte.
Du kan alltså kryssa för vilka boxar du vill spela med eller inte.

Medlem

Så här säger jag efter första passet. Gillar du ettan så gillar du även det här. Det är mer av samma. Är det ett mästerverk? Nej, men det har inget av Techlands spel varit om vi nu ska vara helt ärliga. Det är liknande världsbyggande som Techland tidigare visat upp i både Dead Island och Dying Light 1.

Striderna är tyngre, ett tvåhandat vapen är och känns tyngre och ger en tyngre känsla även i handkontrollen (PS5), än vad samma vapen kändes i ettan.

Det är buggigt på vissa ställen och troféer som inte låser upp som de ska (gäller inte alla men många rapporterar om liknande fall).

Storyn börjar helt okej, det är inte ett AAA-spel utan utvecklat av en indieutvecklare och det märks. Det är ett AA-spel med en del egenheter till följd. Röstskådespelarna blandar och ger, läppar som inte rör sig i takt eller i vissa fall inte alls. Armar som flänger när huvudkaraktären springer.. Listan kan göras lång och kan tänka mig att det avskräcker en hel del (med all rätt).

Spelet är gjort med kärlek och jag tror helt ärligt att Techland har gjort sitt bästa för att leverera en bra och framförallt rolig upplevelse. Spelet är roligt att spela förutsatt att du gillar genren med zombies.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Nu gillade jag ju ettan mycket, så det är väl snarare risken att jag blir lite för "snäll" mot spelet.

Men likväl är du trött på genren

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag håller med om att det var lite obalanserat i första spelet, men tycker ändå det hade gått att göra på ett bra vis. Mindre ammo tex (vilket hade varit logiskt) så man sparar på det tills det verkligen behövs.

Techland har inte lyckats balansera upp det på två tidigare försök (Dead Island och Dying Light) och helt ärligt så tror jag inte de hade lyckats den här gången heller. Känner det är lika bra att de tog bort möjligheten.

Hur många FPS i en öppen värld har vi redan skjutvapen i? Det är faktiskt lite skönt med omväxling

Skribent
Skrivet av Andreas88:

Men likväl är du trött på genren

Japp, utom Dying Light, tydligen


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Att spelar med RT på är bara att glömma. Men annars flyter det på rätt bra i 1440p dlls quality med ett 2080super


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Får se om jag plockar upp det efter Mass Effect 3

Medlem

7,7 timmar och gillar det än så länge.

Medlem

Blir kanske att testa när det kommer på Game Pass. Är helt fast i Project Zomboid just nu, så detta skulle antagligen kännas på tok för simpelt.
Ser hyfsat kul ut från de streams jag sett, men verkar finnas en del problem att putsa på.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Inaktiv

Blir nog att vänta på rea för mig med. Tyckte inte första var någon superhöjdare.
Det var kul i co-op i början, men emot slutet blev det väldigt generic shooter tyckte vi. Sista tredjedelen av spelet hade ju typ inga zombies, det var bara människor med skjutvapen.

Medlem

Alla plus; man kan få detta i första spelet ( och weapon breakage, som går laga)

Alla minus; är precis det jag hatar med spel, så ledsamt att säga att denna recension fick mig från Wishlist, till ignore. Är det någon som vet om det kommer kunna moddas i spelet? (Kanske kan komma tillbaka till mig i så fall)

HATAR dålig weapon-breakage... (Referens till zelda's BotW)

Edit: har Denuvo anti tamper, så är för alltid på ignore 😄

Medlem
Skrivet av loerk:

Day-1 patchen fixade väl ungefär 1000 buggar. Och recensenten lär ju har kört utan denna.

ett spel som kräver en day 1 patch med flera hundra fixar visar hur jävla trasigt det är.. nej såna spel är inte värda fullpris.. cyberpunk all over again.

Medlem
Skrivet av Kris:

Börjar det inte bli lite tjatigt med alla zombiespel?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Japp, utom Dying Light, tydligen

Haha ok, då blir väl recensionen mer rättvis då

Skriv svar