Dying Light 2: Stay Human

Medlem

Tråkigt att dom nedgraderat fysiken från första spelet. Försämrat blodet med. Ser märkligt ut med blod som rinner genom marken bara, lämnar inga spår. Verkar knappt ha ragdoll?

Medlem
Skrivet av MrCynical:

Skönt att du vet att det inte är värt fullpris utan att spela det, har in stött på en enda bugg efter 5h

”Du måste köpa det för att avgöra om det är värt fullpris” är nog det sämsta, mest konsumentfientliga argument som populariserats bland förbokningsapologeterna.

Skribent
Skrivet av Daven:

Tråkigt att dom nedgraderat fysiken från första spelet. Försämrat blodet med. Ser märkligt ut med blod som rinner genom marken bara, lämnar inga spår. Verkar knappt ha ragdoll?

Fast jag upplever att det är mer realistiskt här. I ettan så kändes ju kropparna som just det "ragdolls", armar och ben bara flängde runt som på en tygdocka. Här så känns det mer som kroppar.


signatur

"Writer and Fighter"

Ambassadör
Xbox

Trevlig recension! Blir nog ett köp, day 1-patchen verkar ha fixat det mesta. Enligt många som börjat köra så är det bäst att spela i performance och med VRR-skärm sägs det.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av kebbe:

”Du måste köpa det för att avgöra om det är värt fullpris” är nog det sämsta, mest konsumentfientliga argument som populariserats bland förbokningsapologeterna.

Köper man på steam eller andra plattformar som man kan refund på sånär det ju inga problem.
Köp och testa


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Skönt med en recension som faktiskt recenserar spelet du har framför dig och inte recenserar spelet utvecklarna lovar.

Medlem
Skrivet av Daven:

Tråkigt att dom nedgraderat fysiken från första spelet. Försämrat blodet med. Ser märkligt ut med blod som rinner genom marken bara, lämnar inga spår. Verkar knappt ha ragdoll?

Fysiken känns inte nedgraderad, snarare tvärtom. Iaf i strid.

Medlem
Skrivet av kebbe:

”Du måste köpa det för att avgöra om det är värt fullpris” är nog det sämsta, mest konsumentfientliga argument som populariserats bland förbokningsapologeterna.

Du får tolka det som du vill, men du skrev köpa. Du är duktig på att använda "stora ord" bra för dig 😊.

Man kan ju även lämna tillbaka spelet via steam om det nu inte faller en i smaken.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Köper man på steam eller andra plattformar som man kan refund på sånär det ju inga problem.
Köp och testa

Exakt så

Skribent
Skrivet av Mortaigne:

Trevlig recension! Blir nog ett köp, day 1-patchen verkar ha fixat det mesta. Enligt många som börjat köra så är det bäst att spela i performance och med VRR-skärm sägs det.

Efter patchen så slutade mitt spel starta! Så hade inget bra första intryck XD

Men jag avinstallerade spelet och installerade om allt, då funkade det. Spelat någon timme nu och tycker att spelet känns stabilare, även om den där märkliga upphettningsgrejen fortfarande är kvar om jag kör på Quality-mode.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Daven:

Tråkigt att dom nedgraderat fysiken från första spelet. Försämrat blodet med. Ser märkligt ut med blod som rinner genom marken bara, lämnar inga spår. Verkar knappt ha ragdoll?

Tycker absolut inte de "nedgraderat" fysiken. Känns som det är mer tyngd i kropparna och att de inte fladdrar iväg när de dör.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Johan Lorentzon:

Efter patchen så slutade mitt spel starta! Så hade inget bra första intryck XD

Men jag avinstallerade spelet och installerade om allt, då funkade det. Spelat någon timme nu och tycker att spelet känns stabilare, även om den där märkliga upphettningsgrejen fortfarande är kvar om jag kör på Quality-mode.

Haha, typiskt

Tror jag håller mig till performance, men får testa lite först.


signatur

Jump in.

Daz
Medlem

Körde igenom ettan två gånger med kompisar. Första genomspelningen så var det jag och två stycken vänner. Andra genomspelningen så spelade jag igenom det med två andra kamrater. Spelmekaniken var bra och vi hade roligt med spelet. Däremot var handlingen och sidouppdrag kassa men där hade jag hade inga andra förväntningar heller. Då sidouppdrag brukar vara väldigt generiska, tråkiga och repetetiva i stort sett i alla openworld-spel.

Vapnen gick sönder i ettan också. Gick att reparera dom tre till fem gånger beroende på vilken kvalite vapnet hade. Men efter det var de skrot och bara att slänga, enligt mitt minne i alla fall. Så det var ingen ide att bli fäst vid ett vapen utan man fick använda vapnet tills det var förbrukat och sedan gå över till något annat vapen.

Att de tagit bort mycket skjutvapen ser jag enbart som ett STORT plus. Skjutvapen var på tok för starka i ettan. Närstridsmekaniken var betydligt roligare och farligare att använda än att på säkert avstånd skjuta sönder varenda fiende utan att ta någon skada alls.

Verkar konstigt att framsteg inte sparas för alla i gruppen. Det fungerade i ettan att framsteg sparades för alla under båda genomspelningarna jag gjorde med mina vänner utan några problem. Kan vara som du säger att det har med valen att göra så att alla ska kunna göra egna individuella val. Men det ger sig när jag personligen spelar med vänner ifall detta är sant eller falskt.

Kommer mest troligt att vänta minst ett halvår innan jag köper och spelar det med kompisar. Alla spel brukar vara buggiga vid release och jag vill ha en så bra upplevelse som möjligt.

Bra recension även om det känns som vi tycker olika om en hel del grejer!

Medlem

Hur kommer det sig att en recension som kommer ut 15 på dagen för release inte är baserad på day 1 patch?

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Hur kommer det sig att en recension som kommer ut 15 på dagen för release inte är baserad på day 1 patch?

För att det tar tid att recensera ett spel?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

PC-versionen verkar ligga på en helt annan nivå för de som kan köra med Ray Tracing Global Illumination.

Medlem

NAJ! en 3:a bara?!? Det här var mitt mest efterlängtade pannkaksspel sedan Doom Eternal. Skit. Ettan är otvivelaktigt en av de bästa open-world spel jag spelat.

Medlem
Skrivet av sebrock:

NAJ! en 3:a bara?!? Det här var mitt mest efterlängtade pannkaksspel sedan Doom Eternal. Skit. Ettan är otvivelaktigt en av de bästa open-world spel jag spelat.

Då kommer du nog gilla 2an också. Det är ju recensenten som ger spelet en 3a.
Det kanske är en femma i dina ögon.

Medlem

Gameplay är prio 1 för mig i ett sånt här typ av spel så jag skippar nog tills det når reahyllan.
Hade gärna sett en mer adekvat arsenal som kanske shotgun eller några fler vapen.

Bakom fasaden att spelet använder RT för att se snyggt ut, det intressanta världsbygget och mekanikerna så ser det mediokert ut men samtidigt vilar stor potential om de bara kan räta ut gameplay.

Tack för recensionen.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Open world-spel blir väldigt snart tråkiga, enligt mina erfarenheter. Jag tycker man skulle gjort antingen eller, en bra story och ingen OW, eller OW och ingen speciell story; bara ut och nöta för dom som tycker det är kul.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skribent
Skrivet av Rydell1986:

Hur kommer det sig att en recension som kommer ut 15 på dagen för release inte är baserad på day 1 patch?

Då hade ni fått läsa recensionen på måndag. Fick koden tidigare i veckan och målet var att få ut recensionen till releasedagen.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Kommer nog vänta med att installera tills det kommit fler patchar. Men har massor i backloggen och så är det OS att kolla på också.

Det där med att vapnen definitivt går sönder tycker jag personligen inte låter särskilt kul. I ettan blev de till slut i stort sett obrukbara om man spelat länge med dem. Men det var roligt att mixtra och uppgradera, nu känns det ju som att det inte finns någon vits med att uppgradera över huvud taget.
Älskade ettan. Men de recensioner man läst om tvåan känns inte så uppmuntrande.

Bra recension i alla fall!

Medlem

Nja.
Jag är ett absolut fan av både dying light och dead Island, men detta ger so far inte den stämning som jag förväntade mig.
Inte alls samma feeling som när man gick ut i slums i harran första gången.
Okej storyn är skit, det är den i dying light med, men där fanns ändå atmosfären.
Någonting saknas här.
3/5 känns som ett rättvist betyg.
Spelat ca 5h än så länge btw

Skribent
Skrivet av Över45:

Kommer nog vänta med att installera tills det kommit fler patchar. Men har massor i backloggen och så är det OS att kolla på också.

Det där med att vapnen definitivt går sönder tycker jag personligen inte låter särskilt kul. I ettan blev de till slut i stort sett obrukbara om man spelat länge med dem. Men det var roligt att mixtra och uppgradera, nu känns det ju som att det inte finns någon vits med att uppgradera över huvud taget.
Älskade ettan. Men de recensioner man läst om tvåan känns inte så uppmuntrande.

Bra recension i alla fall!

Nä det är precis så jag känner också, varför uppgradera om skiten ändå går sönder. Jag är helt ok med att de slits, men som crafter borde jag kunna repa dem också. Hade till och med gått med på om de gjort det kostsamt att reparerar och att vapnen är orepbarar om de går sönder helt.

Jag gillar dock spelet ändå och gillar man ettan tror jag man gillar tvåan också.

Tack!


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av sebrock:

NAJ! en 3:a bara?!? Det här var mitt mest efterlängtade pannkaksspel sedan Doom Eternal. Skit. Ettan är otvivelaktigt en av de bästa open-world spel jag spelat.

Ettan är fortfarande det bästa open world spelet (vid sidan om botw)
Jag kommer fortsätta spela detta (spelat 5h än så länge) men det är en helt annan typ av spel känns det som. Inte samma känsla som dl1.
Jag kommer nog istället köra vidare med min moddade version av dl1 när jag tröttnar på detta om några dagar

Medlem

Tilläggas bör att jag spelar på Hard med så mycket av hud'en avstängd som går (som fortfarande ser ut som en julgran av ikoner på skärmen) och jag har inte dött en enda gång ännu. Det finns ingen känsla av skräck helt enkelt. Det är nog där det haltar.
Att mappen ser ut som Amsterdam med för mycket färglagda färger hjälper såklart inte heller.

Medlem

Tycker det ser fräckt ut! Bör man spela ettan först månntro? 150 kronor för platinum edition är väl helt okej.

Medlem
Skrivet av Roqka:

Tycker det ser fräckt ut! Bör man spela ettan först månntro? 150 kronor för platinum edition är väl helt okej.

Ja 1an är ett bra spel.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Roqka:

Tycker det ser fräckt ut! Bör man spela ettan först månntro? 150 kronor för platinum edition är väl helt okej.

Ettan bör du definitivt spela. Den med allt Dlc och fortsättningen där man kraschar zombier med bil är mycket givande. The Following är det väl fortsättningen heter. Verkar ju som recensenterna är överens om att ettan nog är bättre.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Då hade ni fått läsa recensionen på måndag. Fick koden tidigare i veckan och målet var att få ut recensionen till releasedagen.

Jag förstår, kommer det ut en recension om på den uppdaterade versionen?

För just nu är recensionen baserad på en version av spelet som ingen som köper spelet kommer att uppleva.

Skriv svar