Blizzard gör ett helt nytt survival-spel

Robot
Blizzard gör ett helt nytt survival-spel
Medlem

BLIZZARD SURVIVE


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Avstängd

Det utspelar sig på Blizzard Entertainments kontor där du innehar huvudrollen som en mycket fysiskt attraktiv kvinna.

Medlem

"unannounced-survival-game".... var ju en rätt underhållande formulering. Trevligt dock att se ett helt nytt IP, dock är det väl lite väl tidigt att avgöra hur det kommer att bli. Ställer mig försiktigt optimistisk.

Medlem

"Blizzard is embarking on our next questionable decision. We are going on a journey to a whole new safe space universe, home to a brand™-new super original "survival" game for PC and... sigh... console. Another place where everyone is a goddamn fucking hero, with stories and adventures we've seen a million times, but more generic and lame. A vast realm of possibility, waiting to be explored but you keep playing our games, why?"

Medlem
Skrivet av AplAy:

Det utspelar sig på Blizzard Entertainments kontor där du innehar huvudrollen som en mycket fysiskt attraktiv kvinna.

Nominerat till Årets Roligaste Kommentar 2022 👏 Välförtjänt pik till ActiBlizzard.

Medlem

Vill ju inte gärna vara "den" som försvarar Blizzard efter allt skit som det skrivits om på sistone...

Men kan man kanske låta bli skitsnacket om ett spel som precis utannonserats, och som man inte vet ett dyft om? Ingen som sett, ingen som spelat, ingen som vet nått.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av Meurik:

Vill ju inte gärna vara "den" som försvarar Blizzard efter allt skit som det skrivits om på sistone...

Men kan man kanske låta bli skitsnacket om ett spel som precis utannonserats, och som man inte vet ett dyft om? Ingen som sett, ingen som spelat, ingen som vet nått.

En ganska stor poäng med ett forum är ju dock att man ska diskutera saker och uttrycka sin åsikt. Skulle man bara få uttrycka sig positivt så hade det inte direkt blivit ett givande community.

Medlem
Skrivet av BloodFarmer:

En ganska stor poäng med ett forum är ju dock att man ska diskutera saker och uttrycka sin åsikt. Skulle man bara få uttrycka sig positivt så hade det inte direkt blivit ett givande community.

Jag är mycket väl medveten vad ett forum är ämnad för. Så du kan lägga ner idiotförklaringen med en gång.

Menar mest, om man vill spy galla över Blizzard, kanske göra det på saker de faktiskt gjort först? Här sitter folk och gnäller om ett spel som ingen sett eller spelat. Känns ju... felplacerat.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av Meurik:

Jag är mycket väl medveten vad ett forum är ämnad för. Så du kan lägga ner idiotförklaringen med en gång.

Menar mest, om man vill spy galla över Blizzard, kanske göra det på saker de faktiskt gjort först? Här sitter folk och gnäller om ett spel som ingen sett eller spelat. Känns ju... felplacerat.

Vem har gnällt över spelet?


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem
Skrivet av Hanzo:

BLIZZARD SURVIVE

Skrivet av AplAy:

Det utspelar sig på Blizzard Entertainments kontor där du innehar huvudrollen som en mycket fysiskt attraktiv kvinna.

Skrivet av Sapiens:

"Blizzard is embarking on our next questionable decision. We are going on a journey to a whole new safe space universe, home to a brand™-new super original "survival" game for PC and... sigh... console. Another place where everyone is a goddamn fucking hero, with stories and adventures we've seen a million times, but more generic and lame. A vast realm of possibility, waiting to be explored but you keep playing our games, why?"

Skrivet av Aesoprock:

Vem har gnällt över spelet?

Citerar alla ovan kommentarer. Läs än en gång, så får du ditt svar.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av AplAy:

Det utspelar sig på Blizzard Entertainments kontor där du innehar huvudrollen som en mycket fysiskt attraktiv kvinna.

Hahahaha 😂😂

Medlem
Skrivet av Meurik:

Citerar alla ovan kommentarer. Läs än en gång, så får du ditt svar.

Har läst de komentarerna
1 humor
2 en spelide
3 nåt skrivet på utrikiska


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem
Skrivet av Meurik:

Citerar alla ovan kommentarer. Läs än en gång, så får du ditt svar.

Det var väl bara jag som gnällde om själva spelet? Andra handla väl mer om bolaget och den tragiska situationen där folk verkar ha blivit utsatta på arbetsplatsen.

Kan erkänna det är lite småaktigt att skämta om ett nytt spel baserat bara ett citat och par konceptbilder. Men min första tanke var också att det såg extremt generiskt och lamt ut.

Ingen som heller tvinga dem till att utannonsera spelet så här tidigt. Och hursom tror jag Blizzard klarar sig. Får en känsla dock att du inte hade brytt dig om alls, om någon sågat ett liknande spel från en okända utvecklare.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Får en känsla dock att du inte hade brytt dig om alls, om någon sågat ett liknande spel från en okända utvecklare.

Du får ha vilka känslor du vill. Men jag hade brytt mig likväl om det hade vart en Indie studio som om det är EA, Blizzard eller något annat företag.

Det är väl mest att det är populärt att klanka ner på Blizzard i var och varannan artikel. Och visst förtjänar de viss kritik, men ser det mest meningslöst att kritisera en produkt man aldrig sett. Concept art har du säkert hört talas om, som ger NOLL indikation på hur det faktiskt blir...


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av Meurik:

Du får ha vilka känslor du vill. Men jag hade brytt mig likväl om det hade vart en Indie studio som om det är EA, Blizzard eller något annat företag.

Det är väl mest att det är populärt att klanka ner på Blizzard i var och varannan artikel. Och visst förtjänar de viss kritik, men ser det mest meningslöst att kritisera en produkt man aldrig sett. Concept art har du säkert hört talas om, som ger NOLL indikation på hur det faktiskt blir...

Mjasså, när jag söker på exempelvis Diablo 1 concept art, tycker jag ser rätt mycket som påminner om hur spelet sedan såg ut.

Är väl ganska meningslöst annars med konceptbilder om det inte ska ge viss indikation på hur spelet är tänkt att se ut.

Enda gångerna konceptbilder helt ändrats från spelet är ju om stilen inte gav önskat resultat, kanske pga feedback från fansen.

Medlem

Oh kul, alltid spännande med något nytt IP

Medlem

Jag hoppas att det kommer likna Rust, men tror tyvärr inte det.


signatur

Jätteintressant information.

Ambassadör
Xbox

Trevligt!

Ser fram emot att köra på Xbox Game Pass!


signatur

Jump in.

Medlem

Jag är fortfarande oerhört skeptisk till Blizzard, men jag känner inte mig lika negativt inställd nu som tidigare innan Microsoft köpte upp de. Betyder det något? Kanske inte - vi får se. Som sagt, fortfarande skeptisk, men är nu villig att åtminstone hålla ett öga på spelet.

Medlem
Skrivet av Metroid:

Jag hoppas att det kommer likna Rust, men tror tyvärr inte det.

Hoppas inte, hoppas de kör sitt egna och inte gör en kopia bland 100-tals andra kopior.

Medlem

Kul med ett nytt IP!

Hoppas att Blizzard gör vad Blizzard gör bäst; förädlar och förenklar*. Survival är en genre som skulle må bra av att anpassas lite till den breda massan. I varje fall tycker jag det, eftersom genren låter trevlig på pappret men alla spel (som jag testat) känns antingen ofärdiga eller obarmhärtigt repetitiva.

*Om du är hardcoregamer, läs fördumma.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Meurik:

Vill ju inte gärna vara "den" som försvarar Blizzard efter allt skit som det skrivits om på sistone...

Men kan man kanske låta bli skitsnacket om ett spel som precis utannonserats, och som man inte vet ett dyft om? Ingen som sett, ingen som spelat, ingen som vet nått.

Låt oss gnälla i fred.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Spännande! Ser fram emot att se vad det blir, hade varit trevligt om Blizzard kunde hitta tillbaks till storheten.

Medlem

Skall bli spännande att se. Säga vad man vill, men Blizz brukar vara rätt bra på att krama essensen ur genrer. Sedan återstår det att se vad dagens version av Blizzard kan åstadkomma. Lär bli underhållande oavsett vad!


signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Blizzard var ju mästare på att ta bra men nischade (och kanske svårsmälta) spel och göra dem mer mainstream. Det har passat mig bra. Hoppas de fortfarande är mästare på det.

Medlem

Trevligt. Släpp innan 2030 tack.

Geeks Gaming

Låter ju som Project Titan... Gick jätte bra ju.

Medlem
Skrivet av Govein:

Blizzard var ju mästare på att ta bra men nischade (och kanske svårsmälta) spel och göra dem mer mainstream. Det har passat mig bra. Hoppas de fortfarande är mästare på det.

Vet i fan... en gång i tiden kanske ja. Men det var då och nu är nu.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Gen
Medlem

Ska bli intressant om de kan ta denna välkända genre och sätta sin personliga touch på det som de gjorde med Overwatch. Egentligen har de samma problem med Diablo 4 då det har släppts/håller på att släppas grymma Diablo-kloner som gör allt bättre än D3.

12
Skriv svar