Diskutera - Vilket spel har gjort dig mest besviken?

Half-Life 2 och Final Fantasy XIII


signatur

Tuba mirum spargens sonum per sepulcra regionum, coget omnes ante thronum.

Medlem

Rise of the Robots, absolut värdelöst fighting spel till Amiga. Snyggt var det i alla fall.

Metro, efter att ha läst boken förväntade jag mig psykologisk skräck men det var ju bara en genetisk shooter.

Medlem

Red Dead Redemption 2

Fantastisk story och värld, men gameplay är fruktansvärt dåligt och uppdrags-strukturen är katastrof många gånger.

Jag älskar western-spel och detta är nog det bästa som finns inom genren, men trots det så är det en sån otrolig besvikelse.

Medlem

Cyberpunk 2077

Medlem

Soul Calibur VI

Älskade fyran och spelade det otaliga förfester med vänner, sen missade jag helt femman men hörde det skulle vara bra så jag köpte sexan på launch och ångrade mig nästan omedelbart.

Storyn är skrattretande och fighterna oinspirerade.

Medlem

Shroud of the Avatar var inte nån höjdare.

Men mest besviken har jag nog blivit över en del uppdateringar till MMO's.

Ultima Online - The Second Age
Star Wars Galaxies - CU & NGE!


signatur

Through the cables and the underground now

Medlem
Skrivet av Winzi:

Nu stämmer ju dock inte något av det du skrivit om BotW.

Spelet har samma Lead designer Eiji Aonuma sedan N64 spelen. De hade hjälp med den topografi och ladskap för av den öppna världen av Monolith Soft och det var allt.

I jämförelse med tidigare Zelda spel så är det egentligen bara 2 saker som skiljer detta från de andra spelen bortsett från att det inte är linjärt.
Sättet dem gjorde dungeons, eller snarare avsaknaden av dem och vapen systemet.

Skulle absolut gärna sett stora dungeons utöver mini shrines (tyckte ändå om 100+ av dem)

Vapensystemet var det sämsta tyckte jag själv, fler val av vapen och användningsområden för dem hade gillats, uppgradering av dem utan att dem går sönder (eller i alla fall inte helt eller så fort) även det.

Men jag håller absolut inte med om att det inte finns något av dem äldre spelen i detts spel eller att det är för många olika ideer ihop tryckt i ett spel.

Det du säger är att min upplevelse av spelet är felaktig för att du inte håller med. Så här blir det varenda gång man inte tycker som majoriteten.

Här är för övrigt en nyhet som visar precis det jag skrev om att de anlitade nya, unga utvecklare:
https://mynintendonews.com/2016/06/15/zelda-breath-of-the-wil...
Detta återspeglades även av en nyhet här på FZ:
https://www.fz.se/nyhet/258002-zelda-skaparen-kritiken-har-fo...


signatur

Jätteintressant information.

Medlem
Medlem

Ingen som nämnt Diablo 3 ännu?
2an är ett av mina favoritspel genom tiderna, och väntan var lång på Diablo 3. Jag kan väl säga att det långt ifrån levde upp till mina högt ställda förväntningar när det väl kom…

Medlem

Håller med flera här om Zelda BoTW. Köpte en switch delvis för det och fy så enformigt och tråkigt det kändes. Spelade inte ut det utan tröttnade helt efter några dagar.

Annars har jag mest äldre kandidater. Age of empires 3 har nämnts också och är nära till hands, brukar låtsas att det inte finns.

GTA San Andreas är också högt upp på min lista. Efter mästerverket Vice City släpptes det med sitt förortsgangster-skräp till story.

Älskade även Need for Speed fram till dess de blev Burnout.

Medlem

Rise of the Robots. Såg magiskt ut på förhand. Hade skruvat upp förväntningarna till 11. Klarade spelet efter 5 minuter första gången. Tror det fanns fyra olika fiender eller så.

Medlem

Xenoblade Chronicles X. Första spelet fick mig att köpa ett Nintendo Wii och ångrade inte det en sekund, spelet var fantastiskt, som ett förbättrat FF12, typ, med bättre huvudkaraktär, story osv. Köpte ett Nintendo Wii U till uppföljaren, men fastnade inte för det alls. Storyn var skit, personerna var skit, musiken var skit osv. Köpte ett Nintendo Switch för över två år sedan, men har fortfarande inte köpt Xenoblade Chronicles 2 ännu för jag ogillade X så mycket.

Valkyria Revolution. Måste ha den sämsta antagonisten någonsin, han gör aldrig någonting, bara sitter där på sin tron i långa utdragna urtråkiga scener. Katastrofalt dålig story, och tråkigt enformigt gameplay. Valkyria Chronicles är oändligt mycket bättre.

Suikoden Tierkreis. Älskar Suikoden 1-5 till PS1/PS2, men uppföljaren till DS hade en störig huvudperson och en ganska så ointressant berättelse och Suikoden-charmen var som bortblåst.

Metal Gear Solid 2. Jäkla Raiden, jag vill spela som Snake.

Mass Effect 3. Slutet, Starchild osv.

Deus Ex 2: Invisible War. Det som var bra från ettan var som bortblåst med mycket mindre banor, ointressanta personer och plastigare grafik.

Half-Life 2. Det som imponerade mig mest med ettan var att olika fiender slogs mot varandra. Om man bara gömde sig och höll sig undan så sköt militären och utomjordingarna varandra, hade aldrig upplevt något tidigare förut och det kändes speciellt. I HL2 så är det alltid Gordon mot fienderna, som vanligt. Det är också roligare att springa omkring i ett hemligt labb, istället för ruiner och kloaker. Och fysikpusslen var urtråkiga, inte svåra att klura ut alls, tar bara tid att lägga tillräckligt med saker där dom ska vara så man kan fortsätta slåss. Ett helt onödigt hinder för att få spelet att kännas längre än vad det är. Och den jäkla cliffhangern.

It's not a lake, it's an ocean

The Last of Us Part II

Jag älskade det första spelet och håller det som ett av de tre bästa spelen någonsin. Kanske det bästa. Jag tyckte aldrig att det behövdes en uppföljare. Slutet var perfekt. Jag var därför tudelad när uppföljaren utannonserades. Men mest taggad.

The Last of Us Part II var ett tekniskt mästerverk och gameplaymässigt fanns det inte heller så mycket att klaga på. Problemet var de vägval som Naughty Dog gjorde i berättelsen nästan fick hela bygget att rasa. Det finns säkert ett halvdussin andra vägar jag hade föredragit än den väg som de i stället valde. Att spelet var minst fem timmar för långt hjälpte inte.

Det blev väl inte bättre av att jag lagt ut 3000 spänn på Collector's och Special Edition av spelet (efter att ha missat Post-pandemic Edition av det första spelet).


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

QRT
Medlem

Neverwinter Nights. Efter BG2 förväntade jag mig ett storslaget singleplayeräventyr. Var väl dåligt påläst. Singleplayerkampanjen var urvattnat hack n slash. Aldrig varit särskilt intresserad av multiplayer, vilket jag hörde många uppskattade i spelet.

Medlem

Mass Effect 3. Efter den magiska ettan och bra 2:an så sabbar Bioware inte bara trilogin utan hela sitt universum.

Har aldrig under 40 år av spelande varit så besviken, nej ARG efter att ha spelat ett spel.

Fy Fan för Mass Effect 3!


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Mass Effect 3. Efter den magiska ettan och bra 2:an så sabbar Bioware inte bara trilogin utan hela sitt universum.

Har aldrig under 40 år av spelande varit så besviken, nej ARG efter att ha spelat ett spel.

Fy Fan för Mass Effect 3!

Jag tyckte om spelet när det kom, och tyckte fortfarande om det när jag spelade legendary edition i våras. Är det slutet du ogillar eller har du några fler problem med det?

On topic så får jag nog säga Cyberpunk 2077. Det var bra, men långt ifrån vad jag hade förväntat mig, tyvärr. Kändes inte som att mina val i spelet påverkade särskilt mycket.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem
Skrivet av Gudmundsdottir:

Final Fantasy XIII

This.


signatur

Konsolgubbe

Medlem

Älskade Bioware och var också hängiven WoW spelare. Övertygad då att vi äntligen skulle få ett mustigt mmorpg i rymden med innovativa nyheter. Fick ett trött Star Wars The Old Republic. Tycker inte Bioware hämtat sig ännu utan bleknar allt mer.

Medlem
Medlem

The last of us 2

Medlem
Skrivet av Ruffles:

https://i.imgur.com/LZfKD2i.png

The Last of Us Part II

Jag älskade det första spelet och håller det som ett av de tre bästa spelen någonsin. Kanske det bästa. Jag tyckte aldrig att det behövdes en uppföljare. Slutet var perfekt. Jag var därför tudelad när uppföljaren utannonserades. Men mest taggad.

The Last of Us Part II var ett tekniskt mästerverk och gameplaymässigt fanns det inte heller så mycket att klaga på. Problemet var de vägval som Naughty Dog gjorde i berättelsen nästan fick hela bygget att rasa. Det finns säkert ett halvdussin andra vägar jag hade föredragit än den väg som de i stället valde. Att spelet var minst fem timmar för långt hjälpte inte.

Det blev väl inte bättre av att jag lagt ut 3000 spänn på Collector's och Special Edition av spelet (efter att ha missat Post-pandemic Edition av det första spelet).

Antar att du börjar hata golf nu oxo? 😂😂😂

Inaktiv

Total war: Rome 2.

Det mest trasiga spel jag upplevt på releasen. Anledningen till att jag aldrig mer förbokar.

Testpilot

Sim City - nyversionen som påstod cloud computing och annat skitsnack skulle göra spelet bättre.
En ren cash-grab och helt värdelöst , städerna var för små och inget funkade.

Som tur var kom Cities Skylines och krossade hela franchisen.

Många år efter erkände de också att det var ett kasst spel och att de ljög.

Medlem

Första UFC spelet som släpptes till PS2. Fy röven vilket dåligt spel det är. Var super hype och efter 5min så var det mej och efter 30min rördes det aldrig igen typ.

Provade det igen för något år sen och det var lika skit då.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Det första jag kommer att tänka på är Too Human. Dessa förutsättningar detta spel och värld kunde ha haft och så pallade man mindre än 2 timmar... Visst, men den utvecklingen spelet hade borde man inte blitt förvånad men hoppades verkligen på detta spel.

Sen ligger ju Final fantasy 15 ganska bra till som en riktigt besvikelse. Men eftersom min kärlek för den spelserien aldrig blev starkare än den vart under ff7 så är jag inte lika förvånad att jag inte gillade det. Hyser dock på kommande spel då remaken faktiskt gjorde mig intresserad av serien igen


signatur

Ultrazine

Medlem
Skrivet av laban005:

The Last Of Us 2

Det där borde faktiskt vara kriminellt att nämna. Personligen ser jag det som ett fantastiskt mästerverk. 10 of 10 i betyg. Fruktansvärt välgjort och otroligt roligt att spela med en uppgraderad gameplay som gjorde susen jämfört med originalet. Och långt var spelet även med fina twister här o där. Otroligt detaljerad värld. Längtar till en eventuell 3e del i denna magiska kultserie.
----- Bring it ON Naughty Dog -----

Skrivet av noreason:

The Legend of Zelda: Breath of the Wild, tanke på hur mycket uppskattning detta spel har fått, och höga betyg så blev jag ypperligt besviken när jag insåg hur jävla tråkigt det var. Nintendo fans måste ha låg ribba.

I agree. Hade höga förväntningar på detta efterlängtade rollspel i den anrika Zelda serien. Men vilket jädrans bottennapp det blev för egen del. Trist suddig grafik med låga crappiga grafiktexturer, Världen var knappt befolkad och kändes relativt tom. Och för natt inte tala om de där satans svärden från helvetet som ramlade ihop efter ett fåtal simpla slag mot fienderna. Sedan saknade jag en möjlighet att få kunna välja en svårighetsgrad då jag suger dockey balls på detta spel. Nej du, som sagt... en enorm besvikelse är var detta NiNTENDO verk var för egen del. Sedan skulle jag önska en knivskarp och detaljerad grafikmotor i (Unreal Engine 4) klass men med NiNTENDOS Switch lastgamla teknik förblir detta en omöjlighet. Jag har egentligen ingenting att hämta hos denna gamla tekniska konsol. Jag är för grafikkräsen. Dags att sälja iväg rucklet kanske.....
______________________
END TRANSMiSSION


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av Muthoz:

Medans BF2042, absolut inte är det bästa har jag haft mycket kul i spelet, samt några andra punkter som jag inte tänker ta up. Däremot... Fallout 76.. vad i hela.. tror jag startade spelet gick längs med första vägen man spännade vid tog höger kom till en "kyrka" stängde av och har aldrig rört det sedan dess. Det var på releasen...

Vad var det för fel på kyrkan kan man undra...?


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem

Gta 5 (gratis på epic store) och Warcraft 3 reforged (inte köpt blev besviken ändå pga det sabbade originalet)

Medlem
Skrivet av anon_78917:

Total war: Rome 2.

Det mest trasiga spel jag upplevt på releasen. Anledningen till att jag aldrig mer förbokar.

Oh herre gud. Den minns jag. Kompis kom över en helg och vi skulle köra co-op campaign på releasen. Det tog 10 minuter mellan varje turn för att ladda allas steg. Vi la ner det rätt snabbt och körde annat. Återupptog inte spelet förrän Emperor Edition ett helt år senare.


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem

"Ghost of Tsushima" eller "Hellblade"....eller kanske "The Dig" från back in the day.

Skriv svar