Högtflygande! Se hela flygplansscenen från Uncharted-filmen

Robot
Högtflygande! Se hela flygplansscenen från Uncharted-filmen

Biopremiären närmar sig!

#uncharted


Medlem
Medlem

Håller tummarna att filmen som helhet blir bra, dock tyckte jag att denna scenen var lite ”meh”.


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

För målgruppen (dvs inte vi 30+ gamer-gubbar) funkar det säkert. Tycker nästan det ser bättre än väntat ut.

Medlem

bästa uncharted-filmen. trovärdigare specialeffekter dessutom.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Den som kan sitt Uncharted i allmänhet, och Uncharted 3 i synnerhet, minns mycket väl en sekvens som inkluderar Nathan Drake och ett kaos ombord ett flygplan. Gör filmen den rättvisa?

Den är ganska snarlik, absolut.

Det som förvånar mig är varför filmen ens blev till. Spelen fungerar ju i princip som interaktiva filmer med en story som går helt i linje med äventyrsfilmer och actionfilmer från 1980- och 1990-talet.

En annan fundering: är Marky-Mark verkligen så gammal att han skall spela Sullivan?

Medlem
Skrivet av serdyllon:

Den är ganska snarlik, absolut.

Det som förvånar mig är varför filmen ens blev till. Spelen fungerar ju i princip som interaktiva filmer med en story som går helt i linje med äventyrsfilmer och actionfilmer från 1980- och 1990-talet.

En annan fundering: är Marky-Mark verkligen så gammal att han skall spela Sullivan?

Allt skall göras film på.
Finner dock större anledning att göra film på detta än t.ex. Last of Us, inte för att jag skulle föredrar Uncharted utan för att denna film gör ju i alla fall något utanför spelens historia som jag förstått det till skillnad från TLoU som bara ska återspela det folk redan spelat.

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

För målgruppen (dvs inte vi 30+ gamer-gubbar) funkar det säkert. Tycker nästan det ser bättre än väntat ut.

40+ gamer-gubbe här tycker det ser bra ut. Men så är jag inte så motvalls heller.
Underhållning är underhållning oavsett om det är Oscarsmaterial eller inte.


signatur

//mvh

Medlem
Skrivet av klantbo:

40+ gamer-gubbe här tycker det ser bra ut. Men så är jag inte så motvalls heller.
Underhållning är underhållning oavsett om det är Oscarsmaterial eller inte.

Närmar mig 40 (några år till), och det här, är så jäkla sant. Bra skrivet=)

2:10 Spiderman pose


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Varför ser filmer nuförtiden ut som skit?
Color-correctad till helvetet och animationerna ser helt tyngdlösa ut och liknar mest en Pixarrulle... 🙃
Diggar att det är fortfarande ingenting som ens kommer i närheten av Jurassic Park när de kommer till att animera nåt levande.

Medlem

Blir nog ok för en Netflix-kväll, men jag har rätt svårt för action som ska vara "han har bara en chans på 100 att klara det här"...flera jäkla gånger i rad. Det tar bort allt som ens påminner om spänning.

Medlem

Spelar hellre spelen men som söndagsmatine funkar det säkert.

Medlem

En del av animationerna ser ut som något från Marvel/Spiderman filmerna... rätt dålig greenscreen alternativt ful 3D i några scener tyckte jag...ett par missar där karaktärer försvinner från en scen till en annan. Påkostat men samtidigt mediokert, framförallt animationen stör mig.

Det är helt klart så att vi gamers inte är målgruppen för det här, för jag har nog inte läst en enda positiv kommentar någonstans. Jag kommer se den som en "best of" av Uncharted-spelen. Peter Parker kan absolut rädda detta äventyr.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Han är alldeles för ung för att spela Nathan Drake. Det är ingen som vill se en valp, harrison ford i indiana jones är förebilden. Skulle den där valpen vara historia-intresserad och ute och leta skatter? Ser mer ut som frisyren är hans största intresse.

Nej.. en orakad, nästan halvt alkoholiserad figur som slåss med lite jävlaranamma och ser ut som han ska säga "I'm too old for this shit" var och varannan minut vore bättre. Jag vill kunna tro att han studerat uråldriga manuskript i lampskenet tillsammans med någon billig whiskey om jag ska tro på karaktären.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem

30-plussare här och gillade verkligen det jag såg utav klippet. Känns troget till spelen, förutom att de valde göra Drake och Sullivan yngre (hade de fokuserat enbart på Drakes förflutna så hade jag förstått varför).

Jag ser iaf fram emot filmen, för mig så såg det ut som att det är ett par timmars bra underhållning

Skribent

Oroar mig lite över balansen i filmen. Jag vill ha så mycket äventyr i gamla ruiner som möjligt, minimalt med storstadsmiljöer och bara en gnutta action då och då.

Medlem
Skrivet av Maguz:

Han är alldeles för ung för att spela Nathan Drake. Det är ingen som vill se en valp, harrison ford i indiana jones är förebilden. Skulle den där valpen vara historia-intresserad och ute och leta skatter? Ser mer ut som frisyren är hans största intresse.

Nej.. en orakad, nästan halvt alkoholiserad figur som slåss med lite jävlaranamma och ser ut som han ska säga "I'm too old for this shit" var och varannan minut vore bättre. Jag vill kunna tro att han studerat uråldriga manuskript i lampskenet tillsammans med någon billig whiskey om jag ska tro på karaktären.

Filmen utspelar sig innan spelen. Alltså han spelar en ung Nathan Drake…

Medlem
Skrivet av Thane:

Filmen utspelar sig innan spelen. Alltså han spelar en ung Nathan Drake…

Det låter ungefär lika intressant som att se en 15-årig James Bond. Jag köper inte att han är en kvinnokarl ständigt med en flaska bollinger inom räckhåll i sin aston martin. Precis lika lite köper jag en ung Nathan Drake som kommer (uppenbarligen) bete sig som sitt äldre dito i spelen.

Citat:

The fourth game seems to be the main inspiration for the film, but it also borrows the airplane scene, one of the franchise's most memorable action sequences, from “Uncharted 3: Drake's Deception.”

Vad innebär det? Han kommer göra exakt samma saker som Drake gör i spelen, trailern är beviset på det om det fanns något tvivel.

I varken Uncharted 3 eller 4 är Nathan Drake en valp. Det finns en scen från hans barndom (origin) där han stjäl någonting från ett museum och hur han lärde känna Sully men det kan väl knappast jämföras med att han ska leka indiana jones och kastas ut ifrån flygplan. Karaktärsmord. Det är som att filmatisera Ondskan igen men denna gången är Jan Guillou i sin nuvarande ålder på internatet men ska hålla på likadant som han gjorde i ung ålder och boxas med tonåriga mobbare. Origin story.. jo tjena.

De ville ha en ung skådespelare (någon högt uppsatt idiot på filmbolaget som sagt sitt och inte vet ett skit om varken spelet eller karaktären, det skulle väl hjälpa kassaflödet med att ha någon ung och snygg) men han ska axla rollen av en 40 årig (ja, han är 38 i UC4) indiana jones kopia. Finns ingen trovärdighet i det. Kommer floppa totalt.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem
Skrivet av Thane:

Filmen utspelar sig innan spelen. Alltså han spelar en ung Nathan Drake…

Börjar misstänka att det konceptet är lite svårt att förstå av någon anledning. Om folk vill att filmen ska vara 100% som spelen finns ju de fortfarande där att spela.

Ansluter mig till de 40+:are som tycker detta ser lovande ut. Kommer inte vinna någon Oscar, men tycker inte heller de flesta Oscarvinnare är särskilt underhållande, vilket denna filmen verkar bli.

Medlem
Skrivet av Maguz:

Det låter ungefär lika intressant som att se en 15-årig James Bond. Jag köper inte att han är en kvinnokarl ständigt med en flaska bollinger inom räckhåll i sin aston martin. Precis lika lite köper jag en ung Nathan Drake som kommer (uppenbarligen) bete sig som sitt äldre dito i spelen.

Vad innebär det? Han kommer göra exakt samma saker som Drake gör i spelen, trailern är beviset på det om det fanns något tvivel.

I varken Uncharted 3 eller 4 är Nathan Drake en valp. Det finns en scen från hans barndom (origin) där han stjäl någonting från ett museum och hur han lärde känna Sully men det kan väl knappast jämföras med att han ska leka indiana jones och kastas ut ifrån flygplan. Karaktärsmord. Det är som att filmatisera Ondskan igen men denna gången är Jan Guillou i sin nuvarande ålder på internatet men ska hålla på likadant som han gjorde i ung ålder och boxas med tonåriga mobbare. Origin story.. jo tjena.

De ville ha en ung skådespelare (någon högt uppsatt idiot på filmbolaget som sagt sitt och inte vet ett skit om varken spelet eller karaktären, det skulle väl hjälpa kassaflödet med att ha någon ung och snygg) men han ska axla rollen av en 40 årig (ja, han är 38 i UC4) indiana jones kopia. Finns ingen trovärdighet i det. Kommer floppa totalt.

Han gjorde ju liknande saker när vi spelade Nathan som ett barn, om än inte fullt så farliga, om jag inte minns helt fel. Nathan som 25-åring gjorde helt säkert samma saker som han gör som 40-åring, fast med mindre rehabiliteringstid efteråt 😄

Nej, tycker inte dina argument håller vatten. Mycket gnäll för att gnälla, även om du såklart får ha dina åsikter om det hela.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Mycket gnäll för att gnälla

Ja, suck. Så låter det såfort någon har en åsikt. Det ska helst sjungas i samma ton annars blir svensken bajsnödig. Det verkar vara svårt att begripa konceptet att man inte kan klistra på en etablerad karaktär och dennes särdrag på vilken ålder man vill.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

För målgruppen (dvs inte vi 30+ gamer-gubbar) funkar det säkert. Tycker nästan det ser bättre än väntat ut.

Tycker det ser för städat ut. Allt ser så rent och snyggt ut. Titta på allas kläder t ex. Det ser ut som om de plockat ut dem direkt ifrån affären eller som om de vore helt nytvättade med världens bästa tvättmedel.

Drake är dessutom allt för skicklig med att slåss och parrera. Visst kan han slåss i spelen, men utöfrandet är mer klumpigt och improviserat. De försöker väl få till det lite i klippet (filmen) också, men det är mest när det ska vara komiskt. Annars är han ju lika skicklig som vilken superhjälte som helst. Tycker inte detta känns som Uncharted alls, mer än att det är en scen tagen från spelet.

Jag är 40+...


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

eld
Medlem
Skrivet av Maguz:

Det låter ungefär lika intressant som att se en 15-årig James Bond. Jag köper inte att han är en kvinnokarl ständigt med en flaska bollinger inom räckhåll i sin aston martin. Precis lika lite köper jag en ung Nathan Drake som kommer (uppenbarligen) bete sig som sitt äldre dito i spelen.

Vad innebär det? Han kommer göra exakt samma saker som Drake gör i spelen, trailern är beviset på det om det fanns något tvivel.

I varken Uncharted 3 eller 4 är Nathan Drake en valp. Det finns en scen från hans barndom (origin) där han stjäl någonting från ett museum och hur han lärde känna Sully men det kan väl knappast jämföras med att han ska leka indiana jones och kastas ut ifrån flygplan. Karaktärsmord. Det är som att filmatisera Ondskan igen men denna gången är Jan Guillou i sin nuvarande ålder på internatet men ska hålla på likadant som han gjorde i ung ålder och boxas med tonåriga mobbare. Origin story.. jo tjena.

De ville ha en ung skådespelare (någon högt uppsatt idiot på filmbolaget som sagt sitt och inte vet ett skit om varken spelet eller karaktären, det skulle väl hjälpa kassaflödet med att ha någon ung och snygg) men han ska axla rollen av en 40 årig (ja, han är 38 i UC4) indiana jones kopia. Finns ingen trovärdighet i det. Kommer floppa totalt.

Klippt från uncharted wiki:

Citat:

Early treasure hunting
Throughout both his adventures with Sully and his brother Sam, Nate became a capable shooter, climber, explorer, swimmer, and treasure hunter, gaining noteworthy reputation within the treasure hunting world.

Allt detta innan han fyllt 23, Tom holland är 25 men har möjligheten att kunna spela både en yngre och äldre Nathan Drake.

Men uncharted spelen är ju actionäventyr fullt till bredden med omöjliga saker, så jag tror inte vi ska peka på hur fel det är i filmen.

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Tycker det ser för städat ut. Allt ser så rent och snyggt ut. Titta på allas kläder t ex. Det ser ut som om de plockat ut dem direkt ifrån affären eller som om de vore helt nytvättade med världens bästa tvättmedel.

Drake är dessutom allt för skicklig med att slåss och parrera. Visst kan han slåss i spelen, men utöfrandet är mer klumpigt och improviserat. De försöker väl få till det lite i klippet (filmen) också, men det är mest när det ska vara komiskt. Annars är han ju lika skicklig som vilken superhjälte som helst. Tycker inte detta känns som Uncharted alls, mer än att det är en scen tagen från spelet.

Jag är 40+...

Reagerade på att det ser ut som Nathans tröja är hämtat från en tvättmedelsreklam. Den är vit med andra ord.

Medlem
Skrivet av Maguz:

Det låter ungefär lika intressant som att se en 15-årig James Bond. Jag köper inte att han är en kvinnokarl ständigt med en flaska bollinger inom räckhåll i sin aston martin. Precis lika lite köper jag en ung Nathan Drake som kommer (uppenbarligen) bete sig som sitt äldre dito i spelen.

Vad innebär det? Han kommer göra exakt samma saker som Drake gör i spelen, trailern är beviset på det om det fanns något tvivel.

I varken Uncharted 3 eller 4 är Nathan Drake en valp. Det finns en scen från hans barndom (origin) där han stjäl någonting från ett museum och hur han lärde känna Sully men det kan väl knappast jämföras med att han ska leka indiana jones och kastas ut ifrån flygplan. Karaktärsmord. Det är som att filmatisera Ondskan igen men denna gången är Jan Guillou i sin nuvarande ålder på internatet men ska hålla på likadant som han gjorde i ung ålder och boxas med tonåriga mobbare. Origin story.. jo tjena.

De ville ha en ung skådespelare (någon högt uppsatt idiot på filmbolaget som sagt sitt och inte vet ett skit om varken spelet eller karaktären, det skulle väl hjälpa kassaflödet med att ha någon ung och snygg) men han ska axla rollen av en 40 årig (ja, han är 38 i UC4) indiana jones kopia. Finns ingen trovärdighet i det. Kommer floppa totalt.

Skrivet av Maguz:

Ja, suck. Så låter det såfort någon har en åsikt. Det ska helst sjungas i samma ton annars blir svensken bajsnödig. Det verkar vara svårt att begripa konceptet att man inte kan klistra på en etablerad karaktär och dennes särdrag på vilken ålder man vill.

Det vi vet är att Nathan är 31 år i Uncharted 1. Filmen ska utspela sig innan. Mer exakt det Nathan är ”in his 20s”. Alltså mellan 20-29 år. Det vi också vet är att Nathan är runt 15 år i tillbakablicken i 3:an. Och där hoppar han mellan hustak precis som i 4:an. Ser du logiken?

Slutsats: Det Nathan gjorde när han var 15 gjorde han som 38-åring. Och mellan de åldrarna kastades han ut från ett flygplan.

Det är väl mer rimligt att en 25-åring orkar med det än en 35-åring?

Medlem

40 plussare här och detta klipp gav mig väldiga B-vibbar.

1
Skriv svar