Nintendo Switch har i nuläget 6700 släppta tredjeparts-spel

Robot
Nintendo Switch har i nuläget 6700 släppta tredjeparts-spel

Nintendo tar inhemskt tredjeparts-rekord.

#Nintendo, #Switch


Medlem

Finns många bra spel men det försvinner lite i allt brus.
Samma problem som Steam


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Finns alldeles för få påkostade trippel-A och dubbel-A spel till den maskinen. Sååååå mycket smått indie crap de finns. O sedan NiNTENDO s always färgglada titlar.

Fan vad jag alltid ska klanka ner på denna konsol. Kanske bör hålla käften istället.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Finns alldeles för få påkostade trippel-A och dubbel-A spel till den maskinen. Sååååå mycket smått indie crap de finns. O sedan NiNTENDO s always färgglada titlar.

Fan vad jag alltid ska klanka ner på denna konsol. Kanske bör hålla käften istället.

Jag har en switch som jag spelat väldigt mycket på men jag tycker din kritik är ganska befogad. Att Nintendo lyckats få ut så få egna titlar är katastrofalt. Ett nytt "riktigt" Mario borde kommit för längesedan. Ingen annan Nintendomaskin har haft ett så skralt utbud. Vart är Punch Out, nytt Mario Kart, Kid Icarus, 3D-Metroid. Inte ens ett Zeldaspel har släppts exklusivt för maskinen.

Som alltid kliar hela världen sina huvuden över Nintendos beslut (inom precis alla områden).

Medlem

Undrar om alla spel blivit spelade? Ingen Seal of approval längre av Nintendo gissar jag.

Medlem
Skrivet av BiffTannen:

Jag har en switch som jag spelat väldigt mycket på men jag tycker din kritik är ganska befogad. Att Nintendo lyckats få ut så få egna titlar är katastrofalt. Ett nytt "riktigt" Mario borde kommit för längesedan. Ingen annan Nintendomaskin har haft ett så skralt utbud. Vart är Punch Out, nytt Mario Kart, Kid Icarus, 3D-Metroid. Inte ens ett Zeldaspel har släppts exklusivt för maskinen.

Som alltid kliar hela världen sina huvuden över Nintendos beslut (inom precis alla områden).

Har Nintendo öht kommit med något nyskapande IP de senaste 10 åren?

Medlem
Skrivet av nicbex:

Har Nintendo öht kommit med något nyskapande IP de senaste 10 åren?

Nyskapande vet jag inte om det är, men deras senaste IP är väl Splatoon? Annars så är det väl samma gamla titlar i ny skrud från dem.

Medlem

För det första så delar Switch väldigt mycket shovelware med både Playstation och Xbox, så det är knappast något unikt.

För det andra så är det egentligen bara titlar av högre kvalité som lyfts fram i t ex Nindies Showcase med mera. Nintendo får dessutom ofta förtur till många av dessa goda indie-titlar. De flesta släpps i efterhand på PS/XB.

Tror somliga bara måste trycka ned Nintendo enbart för att spelen inte passar dom. Riktigt tråkigt. Har svårt att tro att man på FZ klankar ned på Valve för att Steam har den största mastodontplattformen för just shovelware. Ingen bryr sig om de spelen, så bara att sluta bry sig om respektive plattforms shovelware också, och spela de spel man tycker är kul. Så sjukt enkelt.

Skribent
Skrivet av Jozo:

Nyskapande vet jag inte om det är, men deras senaste IP är väl Splatoon? Annars så är det väl samma gamla titlar i ny skrud från dem.

ARMS tror jag faktiskt var deras senaste nya IP.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Finns mycket bra titlar bland dessa tredjepartare för oss som uppskattar indiespel. Spelar hellre dessa spel än ett "nytt" CoD eller BF som kommer ut vartannat annat år. Vilket CoD är vi inne på nu med andra världskriget, har vi passerat tröskeln med 300 titlar än?

Medlem
Skrivet av BiffTannen:

Jag har en switch som jag spelat väldigt mycket på men jag tycker din kritik är ganska befogad. Att Nintendo lyckats få ut så få egna titlar är katastrofalt. Ett nytt "riktigt" Mario borde kommit för längesedan. Ingen annan Nintendomaskin har haft ett så skralt utbud. Vart är Punch Out, nytt Mario Kart, Kid Icarus, 3D-Metroid. Inte ens ett Zeldaspel har släppts exklusivt för maskinen.

Som alltid kliar hela världen sina huvuden över Nintendos beslut (inom precis alla områden).

Mario Odyssey? Drt är väl i allra högsta grad ett ”riktigt” Mario. Har sålt över 20 milj ex så det är svårt att missa. Det en jäkla massa exklusiva spel till Switch.

Medlem
Skrivet av lasselason:

Mario Odyssey? Drt är väl i allra högsta grad ett ”riktigt” Mario. Har sålt över 20 milj ex så det är svårt att missa. Det en jäkla massa exklusiva spel till Switch.

Ett lanseringsspel kan väl knappast räknas som en officiell titel för att motivera inga fler mario spel någonsin till maskinen

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Finns alldeles för få påkostade trippel-A och dubbel-A spel till den maskinen. Sååååå mycket smått indie crap de finns. O sedan NiNTENDO s always färgglada titlar.

Fan vad jag alltid ska klanka ner på denna konsol. Kanske bör hålla käften istället.

Haha känner igen mig i detta sjukt väl. Vill gilla Nintendo och har ägt alla konsoler hitentills men de har så fruktansvärt svårt för att klämma ur sig Tripple A titlar och det blir extra uppenbart när de släpper så mycker re-releaser från tidigare konsoler. Det är såklart bra för de som inte ägt så många Nintendo konsoler sen tidigare eller bara vill köra handhållet läge men för mig som bara kör stationärt blir det väldigt tunt.

Familjen har ett par konsoler och tråkigt nog är det Swtichen som får klart minst tid och när de får tid så är det främst Mario Kart vi kör mot varandra och som vi egentligen lika bra kunnat köra på Wii U istället. Övriga spel är redan avklarade ett par gånger.

De har säkert många fina indie spel men de kan man lika bra spela på andra konsoler där man är oftare. Förövrigt är Nintendos shop katastrof, eller så har jag bara inte förstått mig på hur den fungerar än

Medlem
Skrivet av Keima:

Ett lanseringsspel kan väl knappast räknas som en officiell titel för att motivera inga fler mario spel någonsin till maskinen

Switchen lanserades den 3 mars 2017 och Mario Odyssey den 27 oktober samma år så lanseringstitel är väl att ta i.
Dock så släpptes BOTW vid lanseringen.

Medlem

Tycker det är kul att alla klagar på utbudet när det är själva formfaktorn som är usp:en. Sagt det många gånger förut, med en pc och switch går det knappt att motivera ett annat köp. Tycker det är Playstation och Xbox som står och trampar vatten. Nintendo har åtminstone sett till att ta riktiga kvalitetstitlar till mobilt spelande.

Medlem
Skrivet av lasselason:

Mario Odyssey? Drt är väl i allra högsta grad ett ”riktigt” Mario. Har sålt över 20 milj ex så det är svårt att missa. Det en jäkla massa exklusiva spel till Switch.

Jag kanske uttryckte mig fel men jag menade att det borde ha kommit ett nytt Mario vid det här laget. Odyssey kom 2017. Den ration är på tok för dålig. Detsamma gäller övriga spelserier.

It's not a lake, it's an ocean

Och ändå hittar jag bara drygt en handfull spel jag är intresserad av.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Supra8:

Haha känner igen mig i detta sjukt väl. Vill gilla Nintendo och har ägt alla konsoler hitentills men de har så fruktansvärt svårt för att klämma ur sig Tripple A titlar och det blir extra uppenbart när de släpper så mycker re-releaser från tidigare konsoler. Det är såklart bra för de som inte ägt så många Nintendo konsoler sen tidigare eller bara vill köra handhållet läge men för mig som bara kör stationärt blir det väldigt tunt.

Familjen har ett par konsoler och tråkigt nog är det Swtichen som får klart minst tid och när de får tid så är det främst Mario Kart vi kör mot varandra och som vi egentligen lika bra kunnat köra på Wii U istället. Övriga spel är redan avklarade ett par gånger.

De har säkert många fina indie spel men de kan man lika bra spela på andra konsoler där man är oftare. Förövrigt är Nintendos shop katastrof, eller så har jag bara inte förstått mig på hur den fungerar än

Grejen är ju att det fungerar. Varför släppa ett helt nytt spel när du kan kränga ytterligare 30 miljoner ex av ett gammal Mario Kart?


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Tror nintendo inser att det finns tre plattformar som inriktar sig på aaa-titlarna som cod som kommer en version med jämna mellanrum med nytt skin.
Måste säga personligen fastän jag har en xbox en pc också så är det nog switchen som rullar mest, även man känner igen sig i spelen och vissa är bara skinnade så sticker den ut.
Det spelar ju knappt någon roll vilken av de andra man har, samma spel, samma grafik, inget händer...
Inga försök till nya kontroller vare sig flopp eller ej..
Sedan är det roligt med de som ser steamdeck som en konkurrent och inte komplement.

Var sak på sin plats som alltid. Plattform på nintendo, racing på någon av de andra om det inte är sällskapsracing

Medlem
Skrivet av BiffTannen:

Jag kanske uttryckte mig fel men jag menade att det borde ha kommit ett nytt Mario vid det här laget. Odyssey kom 2017. Den ration är på tok för dålig. Detsamma gäller övriga spelserier.

Bowser's Fury kom ju i februari. Visserligen i ett paket med Super Mario 3D World, men Nintendo tycks kapitalisera så bra på den stora andelen Switchägare som aldrig ägde en Wii U att de satsar på omsläpp så långt det bara går och slänger in lite extramaterial.

Jag är nöjd med Mariospel i Odyssey-stil med längre mellanrum om alternativet är en massa 2D-titlar med omärkliga förändringar.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Och ändå hittar jag bara drygt en handfull spel jag är intresserad av.

Samma här, köpte switch för att kunna spela Mario Odyssey och andra liknande spel som kan vara roliga att lira med sambon. Men utbudet är verkligen klent på spel som är attraktiva (för mig). Senaste spelet jag köpte var disco elysium, vilket passar ypperligt i handheld 😁


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

KoP
Medlem

Kvantitet över kvalitet.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Aesoprock:

Samma här, köpte switch för att kunna spela Mario Odyssey och andra liknande spel som kan vara roliga att lira med sambon. Men utbudet är verkligen klent på spel som är attraktiva (för mig). Senaste spelet jag köpte var disco elysium, vilket passar ypperligt i handheld 😁

Det senaste jag köpte var Super Monkey Ball: Banana Mania. Hade lika gärna kunnat köpa det till Xbox, men av någon anledning tyckte jag att det passade på Switch. Ska köpa Luigi's Mansion 3 också vad det lider och kanske dubbeldippar på Donkey Kong Country: TF eftersom det är så jäkla bra. Men i övrigt är det väldigt lite som intresserar mig.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Det senaste jag köpte var Super Monkey Ball: Banana Mania. Hade lika gärna kunnat köpa det till Xbox, men av någon anledning tyckte jag att det passade på Switch. Ska köpa Luigi's Mansion 3 också vad det lider och kanske dubbeldippar på Donkey Kong Country: TF eftersom det är så jäkla bra. Men i övrigt är det väldigt lite som intresserar mig.

Luigi`s Mansion 3 är fantastiskt. Kolla in Astral Chain, det är många som missat det, otroligt bra spel om man tycker om Bayonetta o dyl.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av lasselason:

Luigi`s Mansion 3 är fantastiskt. Kolla in Astral Chain, det är många som missat det, otroligt bra spel om man tycker om Bayonetta o dyl.

Jo, det känner jag till. Visserligen gillade jag Bayonetta 2 på Wii U men Astral kände lite för hardcore för mig. Men kanske ska ge det en chans.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Jo, det känner jag till. Visserligen gillade jag Bayonetta 2 på Wii U men Astral kände lite för hardcore för mig. Men kanske ska ge det en chans.

Det är väldigt bra och unikt spel skulle jag säga, om du gillar Bayonetta så vågar jag lova att du kommer digga detta. Jag kör Paper Mario Origami King med min 6åriga dotter nu, också ett väldigt bra spel, även det ett tips ifall det skulle falla dig i smaken.

Medlem

Skulle vara bra om någon kunde göra en "best of" av dessa eller typ "topp 20 lista" av dessa 6700 spel.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av lasselason:

Det är väldigt bra och unikt spel skulle jag säga, om du gillar Bayonetta så vågar jag lova att du kommer digga detta. Jag kör Paper Mario Origami King med min 6åriga dotter nu, också ett väldigt bra spel, även det ett tips ifall det skulle falla dig i smaken.

Tack! Kanske kollar in det under nästa år.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av h0nden:

För det första så delar Switch väldigt mycket shovelware med både Playstation och Xbox, så det är knappast något unikt.

Ja, och iOS/Android, sjukt mycket av det är spel i mobilspelsklassen, vilket knappast kan anses imponerande. Vi köpte en switch för någon månad sedan till dottern och jag förbryllas över hur mycket skräp de säljer i shoppen, det är ju nästintill helt omöjligt att hitta bra spel i deras butik om man inte vet specifikt vad man ska söka efter.

1
Skriv svar