Vilken GTA-remaster ser du mest fram emot att spela på nytt?

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Ingen har de funktionerna om man som jag bara har ägt de första tre Playstation konsolerna. :/
Funderade att köpa de till Xbox men blev aldrig av så har i dagsläget endast PS2 versionerna och PS3 versionen av GTA4.

Nej det är bara en sak som fungerade på PC-versionerna.
Man la helt enkelt mp3 filer eller genvägar till filerna i en mapp så blev det en egen "radiostation"


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Provar lite san andreas via game pass. Blir inget köp overall för min del

Inaktiv
Skrivet av Molotov:

Nej det är bara en sak som fungerade på PC-versionerna.
Man la helt enkelt mp3 filer eller genvägar till filerna i en mapp så blev det en egen "radiostation"

Jag hade en kompis som hade spelen till första Xbox och där ska det också gå att göra så.
Vet inte om detta kan bero på att Xbox hade hårddisk till skillnad från Playstation 2 eller vad det beror på.
Tyckte i alla fall att det var lite orättvist på den tiden

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Jag hade en kompis som hade spelen till första Xbox och där ska det också gå att göra så.
Vet inte om detta kan bero på att Xbox hade hårddisk till skillnad från Playstation 2 eller vad det beror på.
Tyckte i alla fall att det var lite orättvist på den tiden

Ja det gick nog till xbox också, ja det är nog hela anledningen med lagringsutrymme som var orsaken att det inte fanns till playstation.
Sen var ju playstation versionerna först och PC och xbox kom senare så det var en funktion som lades till då för att dra nytta av formaten.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av laban005:

Borde du inte spela Scarface då 😉

Hehe nja det var ingen succé direkt 😂

KoP
Medlem
Skrivet av Kris:

En fundering. Hur har du kunnat bedöma att de är slappt remastrade när det inte finns tillräckligt med gameplay som har släppts? Vad har du sett som ingen annan har sett?

Det räcker med dom officiella screens/filmklipp som dom har släppt för att se var ambitionsnivån legat och att slanten dom begär för upplevelsen är lite i högsta laget. :'D

Medlem

Aldrig spelat och klarat ut storyn i GTA3 så kanske man ska köra det.. Först spelar jag nog San Andreas eftersom det kommer på game pass

Inaktiv
Skrivet av Kexchexx:

Aldrig spelat och klarat ut storyn i GTA3 så kanske man ska köra det.. Först spelar jag nog San Andreas eftersom det kommer på game pass

Tog faktiskt ett tag för mig med att klara av GTA III. Tror att jag gjorde det första gången tidigare i år eller om det kan ha varit förra året.

GTA San Andreas och Liberty City Stories klarade jag av hyfsat snabbt.

Vice City körde jag fast på ett tag men klarade till slut av.
Vice City Stories försöker jag med ibland men tycker att det är jobbigt. Skulle gärna vilja se ett lyft på det spelet med.

Medlem
Skrivet av KoP:

Det räcker med dom officiella screens/filmklipp som dom har släppt för att se var ambitionsnivån legat och att slanten dom begär för upplevelsen är lite i högsta laget. :'D

Jag håller inte alls med dig. Jag tycker det är alldeles för lite vi har sett än så länge för att kunna avfärda eller omfamna det. Många frågor som kvarstår vilka du kan läsa om här på forumet. Bara det visar att det lilla vi har sett inte get oss en helhetsbild över hur spelet kommer att bli och upplevas.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Skribent

Kommer testa San Andreas via Game Pass. Mina förväntningar är ljumma...


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Tog faktiskt ett tag för mig med att klara av GTA III. Tror att jag gjorde det första gången tidigare i år eller om det kan ha varit förra året.

GTA San Andreas och Liberty City Stories klarade jag av hyfsat snabbt.

Vice City körde jag fast på ett tag men klarade till slut av.
Vice City Stories försöker jag med ibland men tycker att det är jobbigt. Skulle gärna vilja se ett lyft på det spelet med.

Yes har klarat ut Vice City och San Andreas redan för längesen. Inte kört Vice City Stories dock tror jag

Inaktiv
Skrivet av Kris:

Jag håller inte alls med dig. Jag tycker det är alldeles för lite vi har sett än så länge för att kunna avfärda eller omfamna det. Många frågor som kvarstår vilka du kan läsa om här på forumet. Bara det visar att det lilla vi har sett inte get oss en helhetsbild över hur spelet kommer att bli och upplevas.

Håller med dig. De har ju exempelvis skrivit om förbättringar med kartan som vi inte sett än och det med vapen och radio kanal hjul som jag fattar är samma som i GTA V när man väljer vapen med mera.
Så det är ju en hel del förbättringar, så det går ju inte att säga något innan man sett gameplay.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Bekräftat att de har vad? Om du syftar på ändringarna så hittar du t.o.m länkad bild lite längre bak i denna tråden.

Vadå "att de har vad?"
Jag citerade ju klart och tydligt posten, där det står med "Dessutom har de varit inne och pillat med assets för att spelen ska passa dagens PK-kultur och har även tappat licenser till många av låtarna som utgjorde en hel del av spelen."

Jag skiter i en tröja som har blivit ändrad, däremot vill jag veta om det är bekräftat ifall musik har blivit borttagen, och isåfall i vilken utsträckning

Medlem

Älskade Gta III och Vice City när det begav sig.
Av någon anledning spelade jag däremot aldrig varken San Andreas eller Gta IV.
Så blir åtminstone till att spela San Andreas - för det kommer väl till Game Pass?
Sedan kanske det även blir trean och Vice City, beroende på om San Andreas fortfarande håller.

Medlem

Njae... jag tror mekaniken och uppdragen är nog lite föråldrad i dessa spel för att det ska vara intressant. Har tittat mycket på speedruns på SA och Vice City och allt är ganska simpelt, men det kanske hjälper med den nya grafiken för en del av den känslan är ju att originalspelen ser väldigt gamla ut.
Sen kunde kanske grafiklyftet vara något bättre, svårt att säga utan en riktig gameplay video.

Medlem
Skrivet av laban005:

Spelade 1an och 2an och drömde om att få spela det i 3d, sen var fokus mest på annat och jag tappade koll på spelvärlden i ett par år under gymnasiet. En klasskompis frågade helt plötsligt om jag ville komma hem till honom och spela GTA 3, fick en chock när jag testade det, så jävla snyggt tyckte man 🤣

Men sen kom Vice City och var coolare då det påminde om Scarface men precis som dig så säger jag San Andreas. En hel delstat istället för en stad och spelet är mycket mer hiphop.

Word up, homie! ❤️

Inaktiv

Går boka nu för 549kr på flera ställen, ganska bra pris, bokade på Elgiganten.
Om man inte vill köpa från Webhallen för 649

Medlem

Ingen. Ge mig GTA6 så kan vi snacka.

123
Skriv svar