Vilka spel har ni ”varvat”?

Inte många alls förutom massa Nes spel:

Rune
Batman Arkham city
Tomb raider rebooten, andra spelet


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Spelen jag varvat mest är
- Half-Life 2 - Lika kul varje gång!
- Zelda A Link to the Past - När man vill ha lite nostalgi i livet
- Ninja Gaiden - När det är dags att bli farlig.

Bioshock, Metroid, MGS, Mario och valfritt Soulspel kan få vara med på ett litet hörn också.

Medlem

Torde väl vara i huvudsak NES-spel i o m att man på den tiden hade färre spel att tillgå. Nu är ju utbudet för stort och familjelivet tidskrävande för att man ska hinna dra igenom ett gammalt spel en gång till.

I min värld innebär "varva" att du helt enkelt klarat av ett spel, uppenbarligen är det inte TS definition, så när man varvat ett spel, har man då klarat det två ggr?

Nåväl, för enkelhetens skull listas antalet ggr jag klarat ett spel:

Super Mario Bros. 2: 2
Super Mario Bros. 3: Otaliga
Turtles 2: Otaliga
DuckTales: Otaliga
Super Mario World: 3
A link to the Past: 3-4
Turtles in Time: 4
Sonic 1-2: Många ggr
Ocarina of Time: 3
Wind Waker: 3
FFX: 2
GTA: Vice City: 2
GTA: San Andreas: 2
RDR: 2
Monkey Island 1-3: 2
Grim Fandango: 3
Super Mario Galaxy: 2

Säkert många fler, och säkert många som jag klarat 1,5-1,9 ggr.

Medlem

När jag va liten sa jag och andra alltid varva om spel man klarat ut. Men i skolåldern och när jag flytta in till stan så blev jag ständigt rättad… De andra i klassen sa att jag säger fel. Det heter ”klarat ut” om du bara klarat det en gång. Varva är att klara ut flera gånger.

Så idag säger jag ”klarat ut” (en gång) och ”det har jag till och med varvat” (flera gånger). Jag är dock öppen för båda, men säger klarat ut för säkerhets skull.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Inside
Resident evil 4
Late Shift

Medlem
Skrivet av brewitz:

Höj svårighetsnivån. Fienden blir inte "tuffare" utan smartare och betydligt mer träffsäkra samt mycket, mycket mer envisa. Kör kampanjen på allra svåraste med en likasinnad polare så kommer du ha mycket kul.

Spelade samma mission igen. Kunde skjuta mot fienden och de tappade bort mig och sprang förbi igen, visade sig att det är en scriptad reinforcement som kommer.

Medlem

Breath of the Wild
Resident Evil 0, 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8
Metroid Prime
Mega Man X
Halo Reach, 1, 2, 3, 4, 5, ODST
Halo Wars 1 & 2
Turtles In Time
Super Caslevania 4


signatur

"There will be another time"

Medlem

Kommer inte ihåg alla men drar dem jag varvat flest gånger

Metal Gear Solid spelen (Förutom det sista)
Half-Life 1 & 2
Skyrim
Oblivion
Fallout 4
Monkey Island 3
Quake 2

Medlem

Det är nog några stycken, men de jag kan komma på såhär direkt är;

Dying Light
Skyrim
Inside
Arkham spelen


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

En hel del spel man varvat sedan man var barn men när det kommer till att varva spel flera gånger händer det desto mer sällan. Nu för tiden känner jag mig ganska "mätt" på ett spel under lång tid efter att ha varvat det och känner ingen större lust att spela igenom det igen även om jag älskade det.

På senare år är det nog bara RE2: Remake, The last of us 1 & 2 och Dying light som jag spelat igenom mer än en gång. Kommer nog försöka dra igenom GoW också innan nästa spel hinner anlända. Kanske Days gone också någon gång

Medlem

Ratchet & Clank 2 : Going Commando: 20-30 gånger?!?!
Ratchet & Clank 2016 : 2 gånger
Ratchet & Clank Rift Apart : 2 gånger
Bloodborne : +10 gånger.
Skyrim : 2-3 gånger ca.
Red Dead Redemption : 2-3 gånger.
Red Dead Redemption 2 : 4:e Playthroughn nu.
Fallout 3, New Vegas, Fallout 4: Någonstans mellan 20-30 gånger jämnt fördelat.
Binding Of Isaac Rebirth: 100+.

Medlem
Skrivet av Ichinin:

Blir svårt, finns bara en nivå till, sen tror jag GUIt försvinner och jag måste hålla koll på ammunition etc själv. Gillar inte sånt. Vet inte hur många kulor jag samlar på mig eller om jag plockar upp ett nytt vapen etc. Sånt är bara drygt. Har ingen att spela med, brukar prova coop online ibland, men svårt att köra då vi inte har planerat, brukar automatiskt bli att en leder och den andra följer.

Ja infon försvinner, laddar du om ett vapen med magasinet halvfullt så förlorar du överskottet, de gevär du har patroner i laddar du med lösa skott så då tappar man inget.
Ingen karta, ingen magisk läkning, ingen möjlighet att gömma sig i buskar och fienderna ställer sig bredvid utan att se dig, ingen hjälp med siktet så du måste själv "räkna" ut vart du träffar vilket gör att man drar sig för långskott.

Jag har suttit i en eldstrid där fienderna har flankat genom att gå runt hela kartan, inte sprungit och rusat rakt fram utan gått metodiskt runt hela kartan och eftersökt oss då de inte var säkra på hur många vi var eller var vi låg någonstans.

Att inte ha möjlighet att spara och ladda gör att det blir ännu mer spännande och man gör allt för att inte bli upptäckt eller missa ett skott eller ännu värre: skjuta så det hörs och man väcker hela basen.

På vissa banor finns scriptade händelser såklart, men det är ju du själv som sätter fart på dem genom delmål som är uppfyllda.

Medlem
Skrivet av brewitz:

Ja infon försvinner, laddar du om ett vapen med magasinet halvfullt så förlorar du överskottet, de gevär du har patroner i laddar du med lösa skott så då tappar man inget.
Ingen karta, ingen magisk läkning, ingen möjlighet att gömma sig i buskar och fienderna ställer sig bredvid utan att se dig, ingen hjälp med siktet så du måste själv "räkna" ut vart du träffar vilket gör att man drar sig för långskott.

Jag har suttit i en eldstrid där fienderna har flankat genom att gå runt hela kartan, inte sprungit och rusat rakt fram utan gått metodiskt runt hela kartan och eftersökt oss då de inte var säkra på hur många vi var eller var vi låg någonstans.

Att inte ha möjlighet att spara och ladda gör att det blir ännu mer spännande och man gör allt för att inte bli upptäckt eller missa ett skott eller ännu värre: skjuta så det hörs och man väcker hela basen.

På vissa banor finns scriptade händelser såklart, men det är ju du själv som sätter fart på dem genom delmål som är uppfyllda.

Har inget mot att AIn blir smartare, men när de tar BORT zoom från kikaren + kikarsiktet då vägrar jag, vad är det då för mening att ha special prylarna? Kan lika bra ta bort allt kul ur spelet och skriv "köp CS istället". Alla såna där parametrar borde vara fria att välja, jag vill ha specialtrupper som jagar mig, men jag vill också ha alla coola toys.

AIn fuskar för övrigt redan lite när man tittar i kikaren, då blir du supersynlig och de ser dig hur dold du än är, även om du ligger en bit bort < 100 meter och glor på dem, blir som att sätta upp en neonskylt över huvudet. Funkar bortom 200-300 meter även om de glor på dig men det är sällan du har sån range att spotta dem, förutom det där uppdraget med bron med tåget på där du har +500 meter öppet från början.

Jag vill också ha assist i siktet, jag ska vara en högt tränad SOE soldat, inte någon nörd i en förort till Stockholm vars erfarenhet består av att klämma av några skott med en AK5. Jag vill inte lägga 50 timmar på att lära mig skjuta med gevär för att kunna träffa någon soldat på 200 meter, något som min karaktär borde kunna.

Medlem

Limbo och Inside har jag spelat igenom kanske fem gångar var.
Fez har jag spelat igenom några gånger.
Mest korta spel jag kört igenom många gånger.

Annars spelar jag nästan klart många spel och sen börjar jag spela något annat och glömmer bort första spelet, för att sen komma tillbaka till det första spelet, men då har jag glömt story och kontroller osv. så då börjar jag om på det spelet igen.
Detta händer alldeles för ofta.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av Ichinin:

AIn fuskar för övrigt redan lite när man tittar i kikaren, då blir du supersynlig och de ser dig hur dold du än är, även om du ligger en bit bort < 100 meter och glor på dem, blir som att sätta upp en neonskylt över huvudet. Funkar bortom 200-300 meter även om de glor på dig men det är sällan du har sån range att spotta dem, förutom det där uppdraget med bron med tåget på där du har +500 meter öppet från början.

De fuskar inte, de ser blänket i linsen i kikaren eller kikarsiktet du håller upp. Samma sak som gör att du kan lokalisera en fiendesniper från håll.

Vill du inte spela med mer motstånd så du fri att slippa, men ärligt talat borde du kanske kolla i den manuella svårighetsgradsmenyn då, borde finnas en setting även för dig.

Medlem

Räknas rouge likes? Har t.ex 300 timmar i FTL, det är rätt många genom spelningar

Men om vi ska ta spelen jag spelat igenom flest gånger som inte är rouge likes. 2 gånger är ingen gång så kommer inte ta med några sådana och det en hel del här, bara sånt jag kommer på nu.
Valdis Story: Abyssal City - ca 10 gånger
Castlevania: Aria of Sorrow - ca 8 gånger
Castlevania: Harmony of Dissonance - 4 gånger
Aquaria - 6 gånger
Hollow Knight - 5 gånger
Darksiders - 4 gånger
Batman: Arkham Asylum - 4 gånger
Overlord - 6 gånger
Plants vs Zombies - ca 8 gånger
Final Fantasy XIII - 5 gånger
Beyond Good and Evil - 4 gånger
Brothers - A Tale of Two Sons - 4 gånger
Castle Crashers - 4 gånger
Raptor: Call of The Shadows - ca 10 gånger
STAR WARS: Knights of the Old Republic - 4 gånger
Jade Empire - 4 gånger
Grandia 2 - 4 gånger
Jets'n'Guns - Från scratch 5 gånger, med alla varvningar (man kan varva spelet med behållen utrustning hur många gånger man vill) säkert 20-30 gånger.

Medlem
Skrivet av brewitz:

De fuskar inte, de ser blänket i linsen i kikaren eller kikarsiktet du håller upp. Samma sak som gör att du kan lokalisera en fiendesniper från håll.

Vill du inte spela med mer motstånd så du fri att slippa, men ärligt talat borde du kanske kolla i den manuella svårighetsgradsmenyn då, borde finnas en setting även för dig.

Tack för den där, visar sig att jag har tryckt custom förut, men inte edit option som var under. Tog lite längre tid, AI var mer eftersökande, men i sin tur lämnade de sina poster och det blev i princip folktomt på vissa ställen och jag kunde traska runt och plocka ammo. Fick använda medkit på ett mission jag aldrig har använt den förut.

Linsen borde reflektera när jag tittar mot någon och det är solsken och någon annan ljuskälla mot mig, inte när jag t.ex. tittar med solen i ryggen. Prickskyttarna borde inte lysa upp som polstjärnan när de siktar på en, speciellt inte i mörker. Lite fusk IMO.

Oavsett, det blev bättre i alla fall.

Medlem

Tydligt att jag gillar MP, för min lista är kort:
Half-Life 1 & 2
Portal 2
Return to Castle Wolfenstein

Medlem

Spelar oerhört sällan spel mer än en gång. Spelar nästan alltid klart spel jag väl börjar med men när de väl är avklarade så är det stopp. Men några finns det väl!

Portal 1 och 2
VVVVVV

Sen har jag klarat Time Crisis 2 (arkadspel, shooter) ett gäng gånger. Var så jädra bra på det till slut att jag bara behövde betala till nån enstaka continue för att köra igenom hela spelet

Kommer fasen inte på några andra. När jag var liten körde jag väl ett helt gäng NES/SNES-spel betydligt mer än en gång men det var ju mest för att man inte hade något annat att spela.

Medlem

Missade att jag typ är galen I celeste. Det spelet tröttnar jag aldrig på.

Medlem

Det är lite läskigt men jag kommer verkligen inte ihåg det senaste spelet jag varvat.. Det har blivit så mycket fokus på multiplayer de senaste åren, nåt som under 2022 ska ändras och då är de tillbaka till singelplayerupplevelserna. ♥️


signatur

Svenska Lets Plays 2022 med fokus på myspys och kvalitetstid!
Bli me du ååh! <3
Youtube/Twitter/Instagram - Pixelstugan

Medlem

BC Quest for tires på C64. Enda spelet jag minnas att jag varvat då jag väldigt sällan spelar om spel. Mycket möjligt även att det var det första spelet jag spelat.

Medlem

wing commander 1 (secret mission 1-2) ,
wing commander 2 (special operations 1-2),
wing commander 3,
wing commander 4

Vet inte hur många gånger jag varvat dom, men det är många ....

12
Skriv svar