Ett konkret bevis på att GTA-remasters är på intågande

Medlem
Skrivet av Lombra:

Nu var det ett tag sedan jag spelade dessa, men jag minns inga uppenbara fundamentala problem med dem. Nyfiken på vad folk vill ha ut av en remake jämfört med remaster.

Jag hade gärna sett remakes som gjorde om spelen till något som påminner mer om GTA 4 eller 5 vad gäller grafik och fysik, tänk Mafia: Definitive Edition men bättre utfört.

Medlem

Grymma spel på sin tid men va fan, det går inte att göra remasters på såna gamla lik.
Här krävs totala remakes för att det ska bli njutbart, iaf för egen del. Att göra om från grunden. Det är för gammal teknik och oföljsam gameplay o kontroll.
Drömmer fortfarande om en remaster på mästerverket GTA 4 från 2008. Helst remake dock!


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Om det portas över till Unreal Engine så känns det ju som att dom skulle kunna göra rätt stora ändringar till gameplay också och inte bara putsa på grafiken lite, eller vad tror ni?

Nej? Vadå porta till unreal engine, det kommer ju aldrig ske och vad för gameplay är det som inte går att göra i deras egen motor som måste till i dessa gamla spel?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Nej? Vadå porta till unreal engine, det kommer ju aldrig ske och vad för gameplay är det som inte går att göra i deras egen motor som måste till i dessa gamla spel?

Står ju i artikeln att det ryktas om att det utvecklas i Unreal Engine. Jag tänker att om man ändå portar över till en modern motor så borde dom väl även förfina gameplay en aning.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Nej? Vadå porta till unreal engine, det kommer ju aldrig ske och vad för gameplay är det som inte går att göra i deras egen motor som måste till i dessa gamla spel?

"According to a report by Kotaku published in August 2021, Rockstar Dundee is leading the development on remastered versions of three Grand Theft Auto games—Grand Theft Auto III, Grand Theft Auto: Vice City, and Grand Theft Auto: San Andreas—that will use the Unreal Engine and are due to be released in late 2021 for mobile phones, Nintendo Switch, PlayStation 4, PlayStation 5, Stadia, Xbox One, and Xbox Series X/S."

https://en.wikipedia.org/wiki/Rockstar_Dundee#Acquisition_by_Rockstar_Games_(2019%E2%80%93present)

Medlem
Skrivet av NoiizeR:

Frågan är hur många gånger man kan sälja samma spel på nytt. Hmm

Hur många gånger som helst. Det är ju bara att kolla på GTA 5 och Skyrim. Och det är tack vare personer som mig som dom fortsätter. Jag har GTA 5 till 360, PS4 och PC. Men det blir nog inte en fjärde gång. Har så mycket annat att spela.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Grymma spel på sin tid men va fan, det går inte att göra remasters på såna gamla lik.
Här krävs totala remakes för att det ska bli njutbart, iaf för egen del. Att göra om från grunden. Det är för gammal teknik och oföljsam gameplay o kontroll.
Drömmer fortfarande om en remaster på mästerverket GTA 4 från 2008. Helst remake dock!

Jag hade varit nöjd om det släpptes till moderna konsoler i 60 fps och med den lilla modifikationen att Roman inte ringer hela jävla tiden


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Det trodde jag aldrig, att de skulle porta till Unreal, då blir det väl mer en riktig sak ja. Aja... skall bli kul iaf!


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av NoiizeR:

Frågan är hur många gånger man kan sälja samma spel på nytt. Hmm

Fråga Bethesda, de är experter på det :).

Remasters i all ära, men som många andra sagt här, kom med nåt nytt. Remasters är ju uppenbara cash grabs för att dryga ut kaffekassan tills de släppt nästa stora GTA Pay2Win.

Medlem
Skrivet av Nerox:

Ett litet sidospår.
Skulle det kunna vara möjligt för en studio likt rockstar att ha igång två större projekt samtidigt? Tex att det arbetas med gta6 samt ett tidigt skedde av rdr3? Spontant så känns det som en svår jonglering, meb jag saknar dock en kunskap om spelutveckling för att veta svaret. Tänker även att det finns många delar i en utveckling och att just manus och generell plotline skrivs innan man börjar knappra kod, ett tidigt skedde av detta borde ju då kunna ske .

Har för mig att UBIsoft™ Montreal jobbar på flera spel samtidigt.

Skrivet av Oakenborn:

Hur många gånger som helst. Det är ju bara att kolla på GTA 5 och Skyrim. Och det är tack vare personer som mig som dom fortsätter. Jag har GTA 5 till 360, PS4 och PC. Men det blir nog inte en fjärde gång. Har så mycket annat att spela.

Det är på "grund av" såna som mig som det bara mjölkas på o på. Jag har köpt (GTA 5) 4 gånger. PlayStation 3, PlayStation 4, PC i fysiska version vilket var via R* Social Club. Sist Digitalt på Steam. Jag skäms rejält över denna synd o borde få smisk.

Skrivet av Oakenborn:

Jag hade varit nöjd om det släpptes till moderna konsoler i 60 fps och med den lilla modifikationen att Roman inte ringer hela jävla tiden

Yes, 60 fps o sedan höja upplösningen till 1080p så hade jag varit glad. Grejar inte 720p längre.

Hehe, Roman var rätt dryg han med sina samtal men oerhört charmig i mellansekvenser.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Har för mig att UBIsoft™ Montreal jobbar på flera spel samtidigt.

Det är på "grund av" såna som mig som det bara mjölkas på o på. Jag har köpt (GTA 5) 4 gånger. PlayStation 3, PlayStation 4, PC i fysiska version vilket var via R* Social Club. Sist Digitalt på Steam. Jag skäms rejält över denna synd o borde få smisk.

Yes, 60 fps o sedan höja upplösningen till 1080p så hade jag varit glad. Grejar inte 720p längre.

Hehe, Roman var rätt dryg han med sina samtal men oerhört charmig i mellansekvenser.

haha samma här, har för mig jag köpte min 360 bundled endast för att spela gta 5, köpte det till min ps4, köpte det till PC och xbox.
Fasiken, har nog lagt ut ett antal laxar om man inkluderar xbox360 vilket var det enda spelet jag spelade på den maskinen..
Rockstar är experter på att mjölka det sista av fattiga gamers och jag är en av deras bästa kunder..Tyvärr.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Det är på "grund av" såna som mig som det bara mjölkas på o på. Jag har köpt (GTA 5) 4 gånger. PlayStation 3, PlayStation 4, PC i fysiska version vilket var via R* Social Club. Sist Digitalt på Steam. Jag skäms rejält över denna synd o borde få smisk.

Yes, 60 fps o sedan höja upplösningen till 1080p så hade jag varit glad. Grejar inte 720p längre.

Hehe, Roman var rätt dryg han med sina samtal men oerhört charmig i mellansekvenser.

Haha skönt att veta att jag inte är ensam om att veta att det är "fel" men ändå fortsätta 😁
Försökte spela GTA 3 på PS4 men det gick inte eftersom dom bara hade 1 styrspak, precis som på ps2 tiden. Så en remake i full HD eller 4K med stöd för två styrspakar ❤️


signatur

PSN: MrOakenborn

San Andreas va bättre men Vice city vill man ha Remaster på , det va ...fränare


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Det här kommer bli en sån där generations grej i framtiden.

-Vilket WoW classic spelar du?
Wotlk
-Vilket GTA spelar du?
GTA San Andreas
-Vilket Elder Scrolls spelar du?
Skyrim E-scooter edition

Medlem

San Andreas är bästa GTA spelet imo men det kan vara att det var första spelet jag verkligen gillade med GTA. Men om de ska göra remaster så får de göra det enklare att klara flygskolan….

12
Skriv svar