Remake av Star Wars: Knights of the Old Republic bekräftad!

Medlem

Riktigt kul nyhet då jag missade originalet back in the day och som idag har last gammal grafik. Så en totalt remake sitter perfekt så att jag kan få uppleva detta hypade kult spel.
Hoppas combat blir lika smooth som STAR WARS Jedi: Fallen Order som var mycket välgjort.
Vet dock inte hur duktiga studion Aspyr är. Om de kan ro i hamn ett sådant mastodont "films määts" projekt..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Är det kanske lättare då det inte är Canon längre utan "bara" extended universe eller vad dom kallar det?

Inte en aning om det har med saken att göra men bara en tanke.

Kallas "Legends" nu, inte EU.

Medlem

Ingen idé att skaffa PS5 då man har PC.

Medlem

Med Aspyr bakom rodret försvann alla min förhoppningar för spelet, sedan att det inte fanns något alls att visa betyder ju att spelet säkerligen är flera år från att vara färdigt…

Medlem
Skrivet av gundemannen:

Med Aspyr bakom rodret försvann alla min förhoppningar för spelet, sedan att det inte fanns något alls att visa betyder ju att spelet säkerligen är flera år från att vara färdigt…

Saber lär säkert hjälpa till och dom vet vad dom pysslar med.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

"remake KOTOR for a modern audience"

Personen som är inhyrd för att skriva storyn gillar inte KOTOR och hyllar The Last Jedi som den bästa Star Wars-filmen.

https://mobile.twitter.com/Dataracer117/status/14361688041915...

I have a bad feeling about this...


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Testpilot

Spännande vad det blir för gameplay system, actionbaserat eller mer troget originalet?

Medlem
Skrivet av floke:

Personen som är inhyrd för att skriva storyn gillar inte KOTOR och hyllar The Last Jedi som den bästa Star Wars-filmen.

Hon har ju även skrivit att Kotor är ett av hennes "all-time favorite games", att man inte har något som ABSOLUT favorit betyder ju inte att man inte gillar det.

Förövrigt får man väl se hur det här blir, originalet finns ju kvar hursomhelst.

Medlem

Jag hoppas fan de har kvar samma combat system som det var då, lirade om Dragon Age Origins i sommras och fy fan det är sååååååå mycket bättre än 2an och speciellt Inq... Det käns som att folk är för "lata" för att använda ett sådant combat system typ, med paus, tactical camera osv osv

Medlem

Visst var det KOTOR som sades vara det spel som är typ mest likt Neverwinter Nights av alla? Själv har jag aldrig spelat KOTOR (inget intresse av/kan ingenting om Star Wars), men jag älskar NWN. Men får man då försiktigt förmoda att det kanske inte kommer spela någon roll inför denna remake och att eventuella likheter kommer ha utraderats av modernitet?
Har svårt att tänka mig att de skulle göra ett Star Wars-spel i dagsläget som inte bara är total hastighetsaction för kidsen?

Avstängd
Skrivet av Witchfinder:

Visst var det KOTOR som sades vara det spel som är typ mest likt Neverwinter Nights av alla? Själv har jag aldrig spelat KOTOR (inget intresse av/kan ingenting om Star Wars), men jag älskar NWN. Men får man då försiktigt förmoda att det kanske inte kommer spela någon roll inför denna remake och att eventuella likheter kommer ha utraderats av modernitet?
Har svårt att tänka mig att de skulle göra ett Star Wars-spel i dagsläget som inte bara är total hastighetsaction för kidsen?

Gillade inte NWN men älskade KOTOR (1 speciellt). En remake kommer ju självklart likna Mass Effect mer, det är jag näst intill bergsäker på... Mass Effect var typ den naturliga utvecklingen av KOTOR kan man säga. ME var "ok", inte mer, imo..

Medlem

Wow! Efter över ett dussin år av rykten o falska förhoppningar. Väldigt glad att de gör något. En remake duger. Aspyr har jag inte mycket förtroende för, men de vet vilken skit de får från miljoner lojala fans om de misslyckas. Löjlig press. Äntligen! Jag älskade inte ettan när den kom, jag var en sån där nöt som köpte tvåan vid release utan att ens kört ettan, sen upptäckte jag mitt misstag, men kom ändå att älska tvåan lite mer Men jag älskar båda och längtar stort!

Skribent
Skrivet av Witchfinder:

Visst var det KOTOR som sades vara det spel som är typ mest likt Neverwinter Nights av alla? Själv har jag aldrig spelat KOTOR (inget intresse av/kan ingenting om Star Wars), men jag älskar NWN. Men får man då försiktigt förmoda att det kanske inte kommer spela någon roll inför denna remake och att eventuella likheter kommer ha utraderats av modernitet?
Har svårt att tänka mig att de skulle göra ett Star Wars-spel i dagsläget som inte bara är total hastighetsaction för kidsen?

Det använde till och med en modifierad version av NWN-motorn om jag inte minns fel. Så ja, spelet känns väldigt mycket som NWN rent spelmässigt, utan att för den delen kännas som en modifikation. De använde ju ett modifierat system baserat på DnD och Jag tror till och med det var tärningsslag bakom kulisserna. Dock tror jag som dig att remaken kommer vara något helt annat, kidsen blir uttråkade idag om striderna liknar något som är omgångsbaserat.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Känns nästan lite barnsligt att göra det exekutivt till PS5… det är liksom en annan grej om det är exklusivt hela vägen.

Som någon sa är ju detta också ett xboxspel i grunden. Bara bök.

Medlem
Skrivet av floke:

"remake KOTOR for a modern audience"

Personen som är inhyrd för att skriva storyn gillar inte KOTOR och hyllar The Last Jedi som den bästa Star Wars-filmen.

https://mobile.twitter.com/Dataracer117/status/14361688041915...

I have a bad feeling about this...

"Skriva storyn"? Varför behövs en sådan person alls för en remake? Storyn är redan skriven, vill de inte sälja ett spel med originalstoryn kan de utveckla ett nytt spel under nytt namn istället.

Inaktiv

Blev lite orolig en stund att jag skulle tvingas spela kotor på konsol men skönt att det samtidigt kommer på PC. Efter att ha läst lite nu i efterhand så har min hype svalnat lite. Farhågan är om "remake for a modern audience" innebär vad Dragon age 2 blev för ettan, dvs rent skräp i jämförelse. Hoppas givetvis jag har fel.

Med anledning av diskussionen ovan, givetvis hoppas jag på coola NPC:er som insisterar på att berätta om vilka de föredrar att ha sex med när jag försöker rädda galaxen från undergång(Ja jag tittar på dig ME:Andromeda).

Så länge det sköts snyggt bryr jag mig inte så mycket om författarna vill ta med lite samtida samhällskommentarer i sina spel.

Gen
Medlem

Så underbart att det blev remake istället för remaster.

Medlem
Skrivet av anon_118566:

Blev lite orolig en stund att jag skulle tvingas spela kotor på konsol men skönt att det samtidigt kommer på PC. Efter att ha läst lite nu i efterhand så har min hype svalnat lite. Farhågan är om "remake for a modern audience" innebär vad Dragon age 2 blev för ettan, dvs rent skräp i jämförelse. Hoppas givetvis jag har fel.

Med anledning av diskussionen ovan, givetvis hoppas jag på coola NPC:er som insisterar på att berätta om vilka de föredrar att ha sex med när jag försöker rädda galaxen från undergång(Ja jag tittar på dig ME:Andromeda).

Så länge det sköts snyggt bryr jag mig inte så mycket om författarna vill ta med lite samtida samhällskommentarer i sina spel.

Känns sådär att börja blanda in samhällskommentarer i spel som egentligen inte handlar om vårat samhälle. KOTOR ska väl inte spegla våra värderingar/samhälle utan vara en fantasivärld som är frikopplad våran.

Inaktiv
Skrivet av Izuel:

Känns sådär att börja blanda in samhällskommentarer i spel som egentligen inte handlar om vårat samhälle. KOTOR ska väl inte spegla våra värderingar/samhälle utan vara en fantasivärld som är frikopplad våran.

Absolut, men hur ska man annars få fina priser??

Medlem

Oh! Mycket trevligt. Då får man även hoppas på att det inte blir sepia exklusivt för PC sidan.

Medlem

Detta har man gått och väntat på länge! Hoppas bara att det blir en bra remake och att de inte ändrar för mycket och riskerar att sabba gameplayet.

Medlem

Har aldrig spelat Kotor. Men älskar StarWars!
Blir kul att uppleva med alla lovord,

Sedan vet vi inget om remaken så att spekulera i att ett spel blir skit bara för att en person som inte matchar ens åsikter jobbar med det, är inte det lite att måla fan på väggen, ropa varg eller liknande.
Lägg ner,

Medlem
Skrivet av Gregerory:

Har aldrig spelat Kotor. Men älskar StarWars!
Blir kul att uppleva med alla lovord,

Sedan vet vi inget om remaken så att spekulera i att ett spel blir skit bara för att en person som inte matchar ens åsikter jobbar med det, är inte det lite att måla fan på väggen, ropa varg eller liknande.
Lägg ner,

Folk spekulerar alltid, varför ska man bara få hypea saker men inte spekulera hur något kan bli dåligt pga vissa kriterier? Aldrig förstått mig på det. Det är mer än helt okej att spekulera och hylla något i förväg, men så fort några visar skeptism så ska man lägga ner?

OT: Jag spelade aldrig klart KOTOR, var för ung för att riktigt förstå storyn, så jag hoppas Remaken blir bra så man kan besöka spelet igen och denna gång kanske spela igenom det.
Har försökt spela orginalet på nytt, men det känns väldigt daterad att jag kunde inte fastna i spelet. Med uppgraderad grafik och annat smått och gott så kan man hoppas att man kan fastna för spelet denna gång

Medlem
Skrivet av Löfbergs lila:

Du vet att Star Wars är third reich e.t.c. va?

På en väldig övergripande nivå visst finns det likheter men samtidigt så är det en fantasi med laser och ljussvärd.
De skildrar inte vårat samhälle i Star Wars bara för att de tagit inspiration från det.

Men visst kan man argumentera för att det går att implementera HBTQ kostymen på ett bra sätt men det gör bara fantasivärlden mera lik våran egen.

Skribent
Skrivet av Bojkott:

Detta har man gått och väntat på länge! Hoppas bara att det blir en bra remake och att de inte ändrar för mycket och riskerar att sabba gameplayet.

Jag tror det blir ett realtidssystem för striderna, kan inte se att någon satsar på omgångsbaserat när det är en AAA-titel, alldeles för risky. Kanske något liknande som de gjort med FF7-remaken vad gällande strider? Sen om det är att sabba gameplayer, är nog en smaksak.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Force Unleashed liknande gameplay vore smasken!

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag tror det blir ett realtidssystem för striderna, kan inte se att någon satsar på omgångsbaserat när det är en AAA-titel, alldeles för risky. Kanske något liknande som de gjort med FF7-remaken vad gällande strider? Sen om det är att sabba gameplayer, är nog en smaksak.

Det gamla spelet är redan realtid, så turordningsbaserat behöver nog ingen oroa sig för.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag tror det blir ett realtidssystem för striderna, kan inte se att någon satsar på omgångsbaserat när det är en AAA-titel, alldeles för risky. Kanske något liknande som de gjort med FF7-remaken vad gällande strider? Sen om det är att sabba gameplayer, är nog en smaksak.

Mycket möjligt att det blir ett realtidsystem, och därav att det är en remake och inte en remaster. En sån ändring kan jag personligen leva med, men säkert många som svär över det.

Medlem
Skrivet av FelixenS:

"Skriva storyn"? Varför behövs en sådan person alls för en remake? Storyn är redan skriven, vill de inte sälja ett spel med originalstoryn kan de utveckla ett nytt spel under nytt namn istället.

Vet inte hur länge sen det var du spelade kotor, men det är mycket dialog tex som inte är så bra skriven och väldigt onaturlig, flera story-element blir inte så bra/tydligt förklarade osv. Så det finns mycket potential till förbättringar för en författare att arbeta med.

Medlem
Skrivet av DrDoom:

Viktigaste frågan angående detta är ifall storyn kommer räknas som canon efter det här, ifall detta är ett sätt att få KotoR bli en del av det "riktiga" Star Wars igen och inte bara Legends. Har ju hänt liknande förr med att t.ex. Admiral Thrawn skrevs in i nya Canon eftersom han var så populär i Legends.

Kotor är redan en del av canon. Fast det är MMO versionen av KOTOR.
Hoppas verkligen inte de anpassar remaken efter det skräpet.

123
Skriv svar