Kojima ville göra spelet MADS MAX med Mads Mikkelsen

Robot
Kojima ville göra spelet MADS MAX med Mads Mikkelsen

Hideo Kojima hade stora planer för Mads Mikkelsen

#Death-Stranding, #Hideo-Kojima, #Mads-Mikkelsen


Medlem

Skulle det varit tillåtet?

Medlem
Skrivet av nils45:

Skulle det varit tillåtet?

Tillåtet är det absolut, men skulle nog inte ta många minuter innan advokaterna ringer och kastar stämningar hej vilt
Ion Maiden (nu Ion Fury) är väl ett klockrent exempel på en sån tabbe.

Men som intern/projekt titel hade det ju funkat


signatur

no remorse

eld
Medlem
Skrivet av nils45:

Skulle det varit tillåtet?

Projektnamnet

Medlem

Dom gjorde bra jobb med Mads karaktär i Death Stranding. Kändes som en film.
Att spel känns som film är på gott och ont. Ibland kan det blir för mycket och för många mellansekvenser.
Kojima gillar det och det kan som sagt blir för mycket, men jag tyckte det var lagom nivå i Death Stranding.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Dom gjorde bra jobb med Mads karaktär i Death Stranding. Kändes som en film.
Att spel känns som film är på gott och ont. Ibland kan det blir för mycket och för många mellansekvenser.
Kojima gillar det och det kan som sagt blir för mycket, men jag tyckte det var lagom nivå i Death Stranding.

Instämmer. Det kan bli för mkt helt klart. Personligen tycker jag studion som gör Yakuza spelen generellt är bättre på mellansekvenser än Kojima.
Och längdmässigt ligger de på ungefär samma nivå haha.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Instämmer. Det kan bli för mkt helt klart. Personligen tycker jag studion som gör Yakuza spelen generellt är bättre på mellansekvenser än Kojima.
Och längdmässigt ligger de på ungefär samma nivå haha.

Inte alls spelat yakuza spelen.
Men tänkte framförallt på tidigare kojima spel som metal Gear.
I ett metal Gear spel så tror jag det var 30min prat bara i comradion 😂


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Inte alls spelat yakuza spelen.
Men tänkte framförallt på tidigare kojima spel som metal Gear.
I ett metal Gear spel så tror jag det var 30min prat bara i comradion 😂

Ah ja det var några rejält dryga comradio konversationer där.
I Yakuza: Like A Dragon (måhända kryddan vi talar om kanske? hehe) så finns det en mellansekvens som de delat upp i tre delar så man får chansen o spara. Den håller på runt 50 minuter haha.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Inte alls spelat yakuza spelen.
Men tänkte framförallt på tidigare kojima spel som metal Gear.
I ett metal Gear spel så tror jag det var 30min prat bara i comradion 😂

Skrivet av SunShine:

Ah ja det var några rejält dryga comradio konversationer där.
I Yakuza: Like A Dragon (måhända kryddan vi talar om kanske? hehe) så finns det en mellansekvens som de delat upp i tre delar så man får chansen o spara. Den håller på runt 50 minuter haha.

Nu var det länge sedan jag spelade MGS4, men var inte det typ 66% laddningstider/mellansekvenser och 34% gameplay? ☺
Finns det ens speedruns på 4:an?🤔

Skulle gärna se en uppdaterad variant av 4:an nu när det inte behövs laddningstider längre.

Jag har dock inte spelat Death stranding än, jag har dock köpt det och jag hörde någonstans att man kan betala en hundring för att uppdatera det till PS5, så jag avvaktar nog lite.

"If you already own the PS4 version of Death Stranding, you can get the PS5 Death Stranding Director’s Cut Digital Deluxe Edition Upgrade for only [$10, €10]. This option will be available at launch.

Death Stranding Director’s Cut
Buy any version of Death Stranding for PS4 to get the Death Stranding Director’s Cut Digital Deluxe Edition Upgrade for PS5 for the same price mentioned above.***

Let’s stay connected"

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Nu var det länge sedan jag spelade MGS4, men var inte det typ 66% laddningstider/mellansekvenser och 34% gameplay? ☺
Finns det ens speedruns på 4:an?🤔

Skulle gärna se en uppdaterad variant av 4:an nu när det inte behövs laddningstider längre.

Jag har dock inte spelat Death stranding än, jag har dock köpt det och jag hörde någonstans att man kan betala en hundring för att uppdatera det till PS5, så jag avvaktar nog lite.

"If you already own the PS4 version of Death Stranding, you can get the PS5 Death Stranding Director’s Cut Digital Deluxe Edition Upgrade for only [$10, €10]. This option will be available at launch.

Death Stranding Director’s Cut
Buy any version of Death Stranding for PS4 to get the Death Stranding Director’s Cut Digital Deluxe Edition Upgrade for PS5 for the same price mentioned above.***

Let’s stay connected"

hehe yes det var lite väl mkt laddningstider i det spelet. Men jag gillade spelet ändå bättre än MGS5 men mina personliga favvisar är Metal Gear Solid och Metal Gear Solid 2 sedan tyckte jag det blev lite för mkt Kojima flum för min smak.

Jopp önskar dock jag aldrig körde death stranding på ps4 för det är inte ett spel jag kan se mig själva spela igen. Det var roligt en gång. Men det lär må enorm bra av dualsense stöd med tanke på hur man spelar det spelet så att säga.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Ganska trött på kändisar i spel. Tar mig lite ur inlevelsen faktiskt. Lite distraherande.

Medlem
Skrivet av memorycard:

Ganska trött på kändisar i spel. Tar mig lite ur inlevelsen faktiskt. Lite distraherande.

Håller med. Har känts ganska b hela tiden tycker jag. Visst förstår jag de lockar att ha stora skådisar med som marknadsföring tex..

Men jag vill inte spela som en skådespelare. Ju mer känd desto sämre känns det.


signatur

Ultrazine

Avstängd
Skrivet av normalniklas:

Håller med. Har känts ganska b hela tiden tycker jag. Visst förstår jag de lockar att ha stora skådisar med som marknadsföring tex..

Men jag vill inte spela som en skådespelare. Ju mer känd desto sämre känns det.

Tycker riktiga skådisar fungerar bra i VuxenVR, håller med i övrigt dock.

Medlem

Tror det kunde bli spännande tolkning av Mad Max-konceptet, men som Mads Max vette fasen. Jag gillade dock Mad Max som kom för några år sedan till ps4an, var ett roligt casual spel med moment man sett i tidigare spel (open world som låses upp efter hand, lagom sido uppdrag som bidrar till att du uppgraderar ditt stronghold och bil)

Medlem
Skrivet av memorycard:

Ganska trött på kändisar i spel. Tar mig lite ur inlevelsen faktiskt. Lite distraherande.

Jag förstår hur du menar.
Death Stranding har dom gjort det bra, karaktärerna passar skådisarna.
Inte als som Johnny silverhand i Cyberpunk.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Kvadruppelmas:

Ion Maiden (nu Ion Fury) är väl ett klockrent exempel på en sån tabbe.

Vilket egentligen är helt sjukt, eftersom att en Iron Maiden är en sak, som Iron Maiden tagit sitt namn från.

Medlem
Skrivet av Kvadruppelmas:

Tillåtet är det absolut, men skulle nog inte ta många minuter innan advokaterna ringer och kastar stämningar hej vilt
Ion Maiden (nu Ion Fury) är väl ett klockrent exempel på en sån tabbe.

Men som intern/projekt titel hade det ju funkat

Tycker det är fel att kalla det för en tabbe. Den enda tabben här är ju ett rättssystem som låter Iron Maiden stoppa ett spel med titeln Ion Maiden bara tack vare att de har råd med bra advokater och en eventuellt längre utdragen rättsprocess. Du har lagen på din sida så länge du har mer pengar än din motståndare.

Medlem

Två tillägg:

1) Det handlade inte bara om namnet Ion Maiden:

"The lawsuit claims that Ion Maiden "has the same look and feel" to the Android/iOS game Iron Maiden: Legacy of the Beast previously released on July 5, 2016. It also lists several alleged similarities, including the name "Ion Maiden", the font used for the game title, the main character Shelly 'Bombshell' Harrison and Steve Harris, the skull symbol, and the Eddie character."

2) Tortyrredskapet Iron Maiden är inte ett varumärke som man kan rida på, till skillnad från bandet

eld
Medlem
Skrivet av Gesturr:

Två tillägg:

1) Det handlade inte bara om namnet Ion Maiden:

"The lawsuit claims that Ion Maiden "has the same look and feel" to the Android/iOS game Iron Maiden: Legacy of the Beast previously released on July 5, 2016. It also lists several alleged similarities, including the name "Ion Maiden", the font used for the game title, the main character Shelly 'Bombshell' Harrison and Steve Harris, the skull symbol, and the Eddie character."

2) Tortyrredskapet Iron Maiden är inte ett varumärke som man kan rida på, till skillnad från bandet

De vill såklart behålla stark kontroll på sin trademark vilket innebär liknande namn, men alla exemplen ovanför låter bara som en advokat som försökt leta anledningar till varför, lite för hårt.

Sen känns det som lite väl långsökta argument, "same look and feel":

Som när zenimax jämförde att scrolls och the elderscrolls båda hade berg.

1
Skriv svar