Så skulle spelkaraktärer se ut som riktiga människor

Robot
Så skulle spelkaraktärer se ut som riktiga människor

AI ger oss en skrämmande inblick i hur våra favorithjältar (och skurkar) skulle se ut om de fanns i verkligheten. Gissar du rätt utan att smygkolla facit?

#spelkaraktärer, #uncanney-valley


Medlem

Lol @ Marcus Fenix.

Medlem

Elly och Aloy var riktigt bra.

Lara croft såg ju ganska uncanny valley ut xD

Hur skulle Gollum se ut?
Och även ickemänskliga karaktärer som tex Star fox?

Medlem
Skrivet av eddie the eagle:

Lara croft såg ju ganska uncanny valley ut xD

Hur skulle Gollum se ut?
Och även ickemänskliga karaktärer som tex Star fox?

Gollum är med i slutet av klippet.
https://youtu.be/H4Kqbm1WirU?t=1035

Frilansare

Clementine nästan bäst va? Förutom att kepsen blev en vattenskalle.

Fragtjuv

Testade själv igår och några resultat blev ganska bra faktiskt.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Jag sitter med sådant här och blir distraherad från mitt jobb….och ni….ni gör det till jobb…va fan!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av eddie the eagle:

Lara croft såg ju ganska uncanny valley ut xD

Hur skulle Gollum se ut?
Och även ickemänskliga karaktärer som tex Star fox?

AI:n har svår att se ansikten om de här för "omänskliga". Har testet Mario, Waluigi, Peach och några fler.


signatur
Gnällkuk

Jag vill typ ligga med Link...Zelda?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Usch, var tvungen att sluta scrolla efter en liten stund, var på tok för tidigt för att bli överbelastad med obehagligt creepy uncanny valley-bilder. Fortsätter efter morgonkaffen ☕ B.J. Blazkowicz såg ju i alla fall nästan ut som sig själv

Avstängd

Haha, asså, är det bara jag som får en känsla av en "medelålders Pettson" när jag ser Gordon Freeman? Visst, näsan är lite större på Petsson men annars så?:

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av trickeh2k:

Jag vill typ ligga med Link...Zelda?

Du ska inte spara dig till He-Man?


signatur
Medlem

De flesta ser ut som toffelhjältar utan karaktärsdrag.

Medlem

Jag försökte mig på några spelkaraktärer också, om man går ned en bit ned i flödet.

(skamlös reklam för mitt konto) -> https://instagram.com/photos.by.machines

Medlem

signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Duke såg nästan lite bajsnödig ut?

Tycker Ellie från Last of Us inte ser så pjåkig ut.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Känns som att man i många fall kan se vilka kändisar AI:n har plockat delar från / eller slutresultatet påminner om.. jag ser Kanye West, Kurt Russel, Elisabeth Olsen, Til Schweiger, Andre Braugher, m. fl.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av magma:

Duke såg nästan lite bajsnödig ut?

Tycker Ellie från Last of Us inte ser så pjåkig ut.

Påminner lite om hur hon ser ut i Part 2.

Medlem

Den stora frågan är hur Stefan Löfven skulle se ut som människa, eller som spelkaraktär också för den delen!


signatur

Skitfiske

Medlem
Skrivet av Leverantören:

Den stora frågan är hur Stefan Löfven skulle se ut som människa, eller som spelkaraktär också för den delen!

Steffe är som klippt och skuren som figur i Skrot-Nisse!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av bogani:

Steffe är som klippt och skuren som figur i Skrot-Nisse!

Försökte faktiskt få in skrotnisse i algoritmerna, men det funkade inte.


signatur
Medlem

Skön film!

Geralt blev riktigt skön. De borde köra använda honom till Dressman-affischerna. Det är nog ungefär lika mycket retuschering som idag.

Link och Cloud blev horribla. Det kanske skulle underlättas av om datorn fick hjälp att det nog är bäst att använda bilder på pojkar?


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Gnällkuk
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Haha, här säger skrädden bestämt nej.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Link blev ju... nåt helt annat. Kul att hon fick örhänge på ena örat bara.

Geralt från Witcher 3 ser rejält stridshärdad ut. Matchar bra.

Ganska tydligt i vissa fall att AI:n använder skådespelare. Hade varit kul att få info om vilken skådis den använt sig av och morphat.

Medlem

Man undrar ju vad som hände när Kratos helt plötsligt skulle bli lönnfet pensionär och Marcus Fenix skulle få frisyr hämtad från Justin Biebers tidiga karriär.

Medlem

Kratos blev ju lätt fulast. Ser ut som en ryss! Ser hemsk ut, kommer ha mardrömmar ikväll.

Medlem
Skrivet av Stripe:

Elly och Aloy var riktigt bra.

Förutom att Aloy fick en potatisnäsa.

Var bara Ellie jag riktigt fastnade för som blev bra i denna lista. Men det blev många skratt.

Medlem

Chun Li ser ju helt klart trevligast ut. Alltid haft en liten spelkaraktär-crush på henne.

Medlem

Känns som den största skillnaden är att man ser de efter pension från spelet de medverkade i, ser ut som de lagt på sig typ 20 kilo och är nöjda.


signatur

7900XTX
7800X3D

12
Skriv svar