Saints Row-rebooten splittrar spelarna, men Volition vägrar backa

Medlem

GIF-bilden var en bra PR-move!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

En trailer utan gameplay säger iofs noll och ingenting, men det såg väldigt mycket bättre ut än alla tidigare SR-spel.

Grymt svar från Volition, tummen upp till PR-ansvarig


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Jag har aldrig förstått mig på varför man gör prequels, reboots eller uppföljare som totalt går ifrån seriens ursprunget. Varför inte bara kalla det något annat vid det laget?


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

De borde bara släppa en SR2 remaster så de som inte kan acceptera förändring slutar gnälla. Det är ändå det de vill ha, de är intresserade av något nytt.

Jag gillade 2an, 3an var också bra men det började bli lite stelt. Ska dem göra samma sak en gång till? De bytte stil i 4an av en anledning. Hade det varit Saints Row 2 - 2 de visade upp hade inte jag varit intresserad iaf, jag har redan spelat det spelet minst 2 gånger.

Jag trodde jag såg trailern till "Fast & Furious 10", där de kan göra vilka tricks som helst.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv
Skrivet av Barkbiten:

Hur vet du att det är en minoritet? Sen är det fullständigt korkat att driva så med potentiella kunder som de gör. De sa i stort sett "fuck you, we'll do what we want" till dem.

Men det är ju det som är skoj. Utan det hade stora franshises som Star trek som blev uppsagt fortsatt att blivit det för att för många klagade över det. Star wars var emotsatt av bolagen. Family guy hade legat nere efter s2/3, mm mm. Finns många exempel på när fansen/företagsledning klagat men sen blir det en hit.
Bolag måste satsa på saker de tror på.
Det visar bara att de tror på sin produkt och att dom har sin vision.
Tycker det är skoj när dom faktiskt har attityd i svaren i ett samhälle som inte tillåter attityd.

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Jag har aldrig förstått mig på varför man gör prequels, reboots eller uppföljare som totalt går ifrån seriens ursprunget. Varför inte bara kalla det något annat vid det laget?

Fast Saints-gänget ar ju fortfarande spelets fokus, även om det är nya karaktärer. Gameplayet ser ju ut som de äldre spelen också, så varför bör det inte heta saints row? Det ända som är "borta" är ju Johnny Gat (som för övrigt inte var med i 3an heller) & co och den gråa staden.

Medlem

Det lilla dom visade upp såg inte särskilt imponerande. Huvudgänget föll mig inte heller i smaken, har inga starka känslor för dom gamla karaktärerna men jag hade hört att det här spelet skulle tona ner det löjliga lite och vara ett mer ett traditionellt gangster spel och dom här karaktärerna gav inte precis gangster vibbar. Får mer Watch dogs vibbar ....

Medlem
Skrivet av Barkbiten:

Hur vet du att det är en minoritet? Sen är det fullständigt korkat att driva så med potentiella kunder som de gör. De sa i stort sett "fuck you, we'll do what we want" till dem.

Och det är exakt vad dom borde göra.

Medlem

Oavsett vad andra tycker ser detta kanon ut, tycker jag

Medlem

trailern gav mig lite för mkt mainstream hollywood vibbar, typ disney/marvel.
hade jag personligen fått önskat så hade jag hoppats på mer typ the warriors stil fast med mer humor, men avvaktar med att döma vad jag verkligen tkr om spelet förrns mer gameplay kmr

Medlem
Skrivet av jk78ki:

Fast Saints-gänget ar ju fortfarande spelets fokus, även om det är nya karaktärer. Gameplayet ser ju ut som de äldre spelen också, så varför bör det inte heta saints row? Det ända som är "borta" är ju Johnny Gat (som för övrigt inte var med i 3an heller) & co och den gråa staden.

Men varför klagar folk då?


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Men varför klagar folk då?

För att folk gillar dem gamla karaktärerna antar jag. Men vi vet ju knappt något om dessa nya än, så... Även om jag själv inte heller är särskilt imponerad av dem vid första anblick så vet vi ju inte än.

Världen ser enligt mig MYCKET mer kul ut än alla tidigare spelen, och jag gillar ändå alla spelen av olika anledningar.

Jag är inget fan av den mer "hippa" stilen de verkar köra med här, men man får ju ge det en chans först.

De är inte intresserade av något nytt helt enkelt är min gissning.
Vilket är ganska ironiskt då man alltid läser "ugh, ännu en remaster, gör något nytt istället", och när dem gör något nytt får de denna respons.

Medlem
Skrivet av Barkbiten:

Hur vet du att det är en minoritet? Sen är det fullständigt korkat att driva så med potentiella kunder som de gör. De sa i stort sett "fuck you, we'll do what we want" till dem.

Ja det kan man ju säga att de sa...men det är ju faktiskt fortfarande deras spel vi kan knappast bli sura för att de vill prova ändringar.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Klart de inte kan göra om hela spelet nu, det där är ju liksom inget litet indiespel man bra gör om, men om folk klagar så mycket och inte köper det kanske ett senare spel går tillbaka mera till hur det var tidigare.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Jag började spela denna serie rätt så sent, Saints Row 2 spelade jag för bara några år sedan och har sedan dess spelat merparten av spelen. Jag har inga som hest problem med att man vill göra ett annorlunda spel men använd då för tusan inte heller varumärket för detta, för det finns bara en enda anledning till att man kallar det för Saints Row, det är ett enkelt sätt att skapa hype på. På precis samma sätt som EA gjorde med Syndicate, vi äldre fans börjar prata om spelet för att yngre spelare ska bli intresserade, tja det finns en nackdel med detta om man ämnar gå ifrån vad som gjorde att dessa äldre spelare gillade serien och det har vi sett med Devil May Cry och ser det nu med Saints Row rebooten.

Personligen ser jag inte mycket av de gamla spelen i det som visats än och som några redan nämnt ser det snarare ut som ett spel som verkar ha mer gemensamt med Watchdogs 2. Så jag kan bara anta att detta är målgruppen. Återstår att se om jag kommer gilla spelet eller inte men Epic exklusivitet är något jag inte kan eller vill bidra till, således blir det inte ett köp förrän den är över.

Medlem

Varför inte bara döpa det till Woke Row !?


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Medlem

Jag ser fram emot spelet trots att det ser mer ut som fortnite. Kul att dom går tillbaka till grunden.. inte en massa superhjältar/alien/djävular längre. Men varför inte satsa på att bli mer verklighets troende som GTA.. det spelet behöver konkurrens.

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Jag har aldrig förstått mig på varför man gör prequels, reboots eller uppföljare som totalt går ifrån seriens ursprunget. Varför inte bara kalla det något annat vid det laget?

Jag har bara spelat första SR och minns ärligt talat inte så mycket från det annat än att det kändes som en lättsam San Andreas-kopia.

Men generellt tror jag att det du pratar om handlar om att man hatar varumärket och hatar alla som gillar det och vill förstöra det genom att göra något värdelöst "kanon", som en trofé. Jag tror också att man ser på det som viktigt och modigt.

Inaktiv
Skrivet av Hipshot:

Klart de inte kan göra om hela spelet nu, det där är ju liksom inget litet indiespel man bra gör om, men om folk klagar så mycket och inte köper det kanske ett senare spel går tillbaka mera till hur det var tidigare.

Precis detta. Jag tycker också personligen att detta på många sätt känns långt ifrån de Saints Row vi fått tidigare men fan vad det ska suga för utvecklarna att läsa nästan bara negativa kommentarer.

Dock ska det bli intressant att se säljsiffrorna för det kan mycket väl vara många som tycker SRR ser kul ut som kanske inte har spelat de tidigare lr inte bryr sig. Svårt att avgöra nu men vi kanske bara är en högljudd minoritet när allting kommer omkring.

Man undrar hur de tänkte när de designade karaktärerna mer som edgy woke coola 20-30-åringar som i WD2 men de kanske räknar med att tjäna mer pengar på ”nya” spelare till serien och ”överge” oss långkörare.

KoP
Medlem

Känns ju mera som en tillbakagång till stilen ifrån 1:an och 2:an, vilket känns som ett plus för egen del. Så vad klagar folk över? :'D

Medlem

Vafan... Embracer aktierna går inte längre BRRRRR.

Medlem

Att folk inte tyckte att trean och fyran var cartoonigt är konstigt tycker ja. Också konstigt att man är på utvecklarna så pass mycket, så gillar deras svar att det är deras sätt att göra detta spelet. Bara det gör att man vill stötta spelskapare med lite backbone. Ser ju lite annorlunda ut vilket är bra för att det är en reboot, annars skulle de vara meningslöst att kalla spelet just det. Väntar tills det kommer så får man se om det faller en i smaken.

Medlem
Skrivet av FML:

För övrigt är Saints Row 3 gratis på EPIC Games för er som missat. Härligt lir!

Tack! Var ett tag sedan jag var inne på Epic, och hade missat detta

För övrigt ser jag inga större skillnader mellan Sains Row 3 remastered och denna reboot. Det som skiljer verkar ju mest vara de "galna" fordonen, vapnen och kläderna. Det syns ju rätt tydligt att Volition hela tiden strävat efter en mer realistisk stil på omgivningen med varje ny utgåva. Sedan kan jag kanske tycka att trailern inte visade mycket av det som faktiskt skiljer SR från titlar som Fortnite och GTA, men det är ju en annan femma.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Man undrar hur de tänkte när de designade karaktärerna mer som edgy woke coola 20-30-åringar...

Ok, jag bara sjuder av nyfikenhet över hur du kom fram till den spännande slutsatsen. Snälla, berätta för mig vad din definition av en "edgy woke cool 20-30-åring" är, för jag har fan ingen aning, och jag vill så gärna "hänga med"!

Jag
Bara
Måste
Veta!

Medlem
Citat:

En del av seriens anhängare är däremot sura. Trailern som släppts via seriens officiella Youtube-kanal har i skrivande stund 16 000 upptummar, medan nästan 22 000 valt att rikta sina tummar neråt. Via Twitter har Volition fått en del kritik, bland annat för att ha frångått den "cartoon"-aktiga stilen för något mer realistiskt. Teamet bakom rebooten tycks dock ta detta med ro.

Är helt möjligt att tummarna neråt kan bero på något annat.

Skrivet av xdrive:

Epic har köpt exklusivitet i ett år

Typ, det där. Epic-exklusivitet gör ju vissa väldigt arga...

Geeks Gaming

Så för att sammanfatta så är folk upprörda för att:

1. Grafiken är mer cartoonig?

2. Man vill inte ha ”hippa” karaktärer som springer omkring med en 1.5 meters lysande rosa (?)laserdildo innan man hoppar in i sin dildozer som är en dildoformad pansarvagn, utan för att uppnå samma nivå som de tidigare spelen måste det vara avsevärt ”tuffare” karaktärer som springer omkring med en 1.5 meters lysande rosa (?)laserdildo innan man hoppar in i sin dildozer som är en dildoformad pansarvagn? 🤔

Medlem
Skrivet av SCORPION2000:

Varför inte bara döpa det till Woke Row !?

Varför använda en död meme för sitt spels titel?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Vad är oddsen för att spelpressen börjar publicera snyfthistorier om orättvis "recensionsbombning" när spelet får kritik även vid release?

Ser inte ut att vara något för mig i alla fall, tycker dock att Saints Row 2 var den enda lyckoträffen som blev bra i serien så saknar inte direkt de gamla skräpspelen heller.

Medlem

Jag fattar inte? Jag tycker det här verkar se ut mycket mer som Saints Row 2 än 3? Och Saints Row 2-fansen klagar?

123
Skriv svar