Leka stålmannen

Medlem
Leka stålmannen

Har alltid gillat att ibland vara OP i spel. Gillade till exempel när mam kommit så pass långt i Jedi knight spelen att man i princip var ostoppbar för alla fiender förutom bossar och minibossar. Finner det skönt att känna sig lite övermäktigt ibland. Oftast gillar jag en utmaning i spel men ibland är det skönt att bara glida runt och "äga".

På samma ämne så såg jag att det verkar skapas ett spel på samma ämne:

Nytt superhjältespel

Är det fler här som vill känna sig lite OP ibland?

Medlem

Spelade det där spelet på steam. Har 0,2h spelat. Riktigt tråkigt spel.

Avstängd

Röstade ”Ibland” med motivationen att mina skills och kunskap om spelet gör mig ”OP” mot andra jag möter. Det gäller såklart enbart pvp/multiplayer.

I single player ser jag ingen som helst mening med att spela utan motstånd. Då kan man lika gärna se på en serie eller en film om man nu bara vill uppleva en berättelse utan att behöva kämpa för att klara av spelet.

Ungefär lika meningslöst som att fuska i spel med cheatcodes och hacks/trainers. Lönt att spela!? 😅

Men alla tycker ju olika som bekant..

Med rätt utvecklare hade ett Superman-spel kunnat bli riktigt bra, exempelvis Rocksteady, men dom har fastnat med annat; men, kanske i framtiden?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Man ska jobba sig upp till den nivån. Tänker t.ex New Game+. Man har redan klarat spelet och ska nu fortsätta uppgradera lite till men nu är man "färdig" och kan putsa på finliret och på så sätt enklare ta sig an fienden.


signatur

Halo kompis!

Medlem

Tycker rocksteadys Batman Arkham spel uppfyller detta, bra spel dessutom 🙂👍


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Det är ibland roligt att gå tillbaka till låglevel-områden i spel, bara för att ställa till med ordentligt med oreda medelst uppgraderad gear/skills. Ger en lite perspektiv på hur långt man faktiskt kommit sen start.

Medlem
Skrivet av FryinRyan:

I single player ser jag ingen som helst mening med att spela utan motstånd. Då kan man lika gärna se på en serie eller en film om man nu bara vill uppleva en berättelse utan att behöva kämpa för att klara av spelet.

Ungefär lika meningslöst som att fuska i spel med cheatcodes och hacks/trainers. Lönt att spela!? 😅

Men alla tycker ju olika som bekant..

Det är absolut single player jag tänker på faktiskt, det handlar egentligen inte om att uppleva berättelsen i det fallet utan mer att ibland uppskatta känslan av att vara oövervinnerlig. Det kanske är någon form av eskapism jag söker då. Sen är det såklart viktigt att ha kämpat sig upp till övervinnerlighet flr att verkligen kunna njuta 😊

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Spelade det där spelet på steam. Har 0,2h spelat. Riktigt tråkigt spel.

Noterat! Kollade bara kort och såg mer vad det kunde bli än vad det var tror jag 😊

Medlem

Är man för OP blir det bara tråkigt.

Dock så är "lagom svårt" väldigt individuellt.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

FM-guru
F.d. Sisyr

Prototype är det första jag kommer att tänka på. Kul spel, även om manuset är rätt hjärndött (men det är väl å andra sidan sällan för storyn man spelar superhjältespel) där man går loss rejält i storstadsmiljö. Det varierar ju dock köttande med mer utmanande strider. Känner man sig bara övermäktig hela tiden tröttnar man nog snabbt.

Medlem

Titanfall 2 har ju det när man på slutet får super pistolen och bara glider fram genom slutet.

Medlem

Låter som alla Dynasty Warriors samt Samurai Warriors-spelen. Det är avkopplande och underhållande att spela dem.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Tycker Control uppfyllde den kategorin bra när man börjat komma en bit in i spelet och kunde slänga allt möjligt bråte på folk och samtidigt levitera.

Blir det för lätt, så tröttnar iaf jag efter ett tag men ett spel som lyckas få en att känna sig riktigt "Bad ass" utan att man för den skull känner sig odödlig, då är det kul.

Medlem

Av någon anledning kommer jag att tänka på Mount and Blade II: Bannerlord. När man har riktigt höga skills mot slutet liksom så kan man ju bara andas i fiendens generella riktning så faller de omkull och dör. Kötta loss med ett tvåhandat svärd uppe på en mur och bara se kropparna flyga och fara är ganska tillfresställande, men fan vad man får jobba för att komma dit. Lite Stålmannen-känsla blir det.

Relevant Youtube-klipp:


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Skrivet av Dajvan:

Tycker Control uppfyllde den kategorin bra när man börjat komma en bit in i spelet och kunde slänga allt möjligt bråte på folk och samtidigt levitera.

Blir det för lätt, så tröttnar iaf jag efter ett tag men ett spel som lyckas få en att känna sig riktigt "Bad ass" utan att man för den skull känner sig odödlig, då är det kul.

Instämmer med control 👍
Och ja, självklart tröttnar man. Det jag syftar på är mer att det kan kännas nice att vara överlägsen allt och alla som omväxling 🙂

Medlem
Skrivet av ChalleT:

Instämmer med control 👍
Och ja, självklart tröttnar man. Det jag syftar på är mer att det kan kännas nice att vara överlägsen allt och alla som omväxling 🙂

Det kan jag skaka hand på 🙂.

1
Skriv svar