Fifa 22 till pc kommer bygga på "old-gen"-versionen (i år också)

Robot
Fifa 22 till pc kommer bygga på "old-gen"-versionen (i år också)

Går därmed miste om "Hypermotion"-tekniken.

#ea-sports, #fifa-22


Medlem

ea kan dra åt helvete

Medlem

Hahahaha! EA kan sälja andra spel som är mer krävande än FIFA utan att exkludera PC. Dum bortförklaring bara.
Däremot hoppas jag inte att folk blir lurade av deras re-branding av motion capture. Det kommer vara samma spel som varje år, dvs 99% fokus på hur man kan få fler att börja spela FUT och därmed spendera mer pengar.

Medlem

Har gett upp på Fifa, precis som EA verkar ha gjort. Större jävla low effort-spelserie får man ju leta efter.

Skrivet av Bojkott:

Har gett upp på Fifa, precis som EA verkar ha gjort. Större jävla low effort-spelserie får man ju leta efter.

De lägger väl lika mycket kraft på att utveckla spelet som FIFA lägger på att utveckla fotbollen?


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Jag kan väldigt lite om PC spelande och hårdvara, men hade inte ea kunnat släppa två versioner även till PC? Jag menar, släpper de två versioner till gamla och nya konsoler så borde de ju kunna släppa 2 versioner till pc och sen kräva av köparen att köpa rätt? Eller måste varje spel till PC vara samma spel så att säga?


signatur

Ultrazine

Medlem

Förmodligen bidrag från Sony för att pusha på PS 5.

För övrigt är PES 2021 på PC otroligt bra! Både grafik och gameplay. 👍

Medlem

Att det ska vara så svårt för EA att tänka på nå annat än pengar när det gäller EA Sport spel.
NHL släpps inte till PC för det anses sälja för dåligt vilket jag inte alls tror på.
Men det är samma synsätt på Fifa.
Fifa spelas i "hela världen", majoriteten på potatisburkar, därför vill inte EA släpps ett "mer krävande Fifa".
Snikna EA, sämsta spelföretaget.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Att det ska vara så svårt för EA att tänka på nå annat än pengar när det gäller EA Sport spel.
NHL släpps inte till PC för det anses sälja för dåligt vilket jag inte alls tror på.
Men det är samma synsätt på Fifa.
Fifa spelas i "hela världen", majoriteten på potatisburkar, därför vill inte EA släpps ett "mer krävande Fifa".
Snikna EA, sämsta spelföretaget.

att just nhl inte släpps till pc förstår jag inte.
hockeyfans kommer nästan uteslutande från rika länder, där är PC populärt och betalningsviljan för mtx stor.

Medlem
Skrivet av superlim:

att just nhl inte släpps till pc förstår jag inte.
hockeyfans kommer nästan uteslutande från rika länder, där är PC populärt och betalningsviljan för mtx stor.

Jag har sista riktiga PC NHL som inte är en konsolport. 2001 om jag inte minns fel.
Spelet fungerar fortfarande idag och har varje år en mer eller mindre aktiv mod community som fixar till för årets säsong

PC hade alltid den överlägset bästa versionen av NHL förr.
Bättre än vad det var på Snes och Mega drive tom


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av normalniklas:

Jag kan väldigt lite om PC spelande och hårdvara, men hade inte ea kunnat släppa två versioner även till PC? Jag menar, släpper de två versioner till gamla och nya konsoler så borde de ju kunna släppa 2 versioner till pc och sen kräva av köparen att köpa rätt? Eller måste varje spel till PC vara samma spel så att säga?

Anledningen att de inte släpper den nyare motorn till PC är för att det skulle kosta för mycket pengar att koda om den för PC-platformen och porta den över till PC, helt enkelt. De kör den äldre motorn för det är billigare och smidigare för dem och de har redan majoriteten av koden färdig. Är helt och hållet övertygad om detta, oavsett vad de säger officiellt.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Önskar att dom kunde ge karriärläget massa kärlek. Men det har ju inte hänt sen jag vet inte när. :/

Medlem
Skrivet av superlim:

att just nhl inte släpps till pc förstår jag inte.
hockeyfans kommer nästan uteslutande från rika länder, där är PC populärt och betalningsviljan för mtx stor.

Nu gissar jag bara, men de flesta kör sportspel framför en TV. Och även om många har en speldator tror jag det är ganska få som har den inkopplad till tvn utan de köper fifa osv till sin Xbox/playstation.

Jag spelar ex bara fifa och liknande med kompisar i soffan och då är det enklare att köpa det till en konsol. (Fast jag är en sån som inte bryr mig om aktuella lag så jag skaffar ett tre år gammalt för 29kr hellre än senaste så mig tjänar de knappt något på ändå).

Medlem
Skrivet av smuts:

Anledningen att de inte släpper den nyare motorn till PC är för att det skulle kosta för mycket pengar att koda om den för PC-platformen och porta den över till PC, helt enkelt. De kör den äldre motorn för det är billigare och smidigare för dem och de har redan majoriteten av koden färdig. Är helt och hållet övertygad om detta, oavsett vad de säger officiellt.

Du skojar!? Alla utvecklingskit är ju i princip PC så det finns ingenting att porta. Det handlar om politik inte om teknik. ☝️

Avstängd
Skrivet av jimmah:

Önskar att dom kunde ge karriärläget massa kärlek. Men det har ju inte hänt sen jag vet inte när. :/

Nja det har ju blivit bättre och bättre senaste åren? Men klart det finns saker dom skulle kunna lägga till.


signatur

PS5 och inget annat.

Skrivet av Molotov:

Att det ska vara så svårt för EA att tänka på nå annat än pengar när det gäller EA Sport spel.
NHL släpps inte till PC för det anses sälja för dåligt vilket jag inte alls tror på.
Men det är samma synsätt på Fifa.
Fifa spelas i "hela världen", majoriteten på potatisburkar, därför vill inte EA släpps ett "mer krävande Fifa".
Snikna EA, sämsta spelföretaget.

Skrivet av superlim:

att just nhl inte släpps till pc förstår jag inte.
hockeyfans kommer nästan uteslutande från rika länder, där är PC populärt och betalningsviljan för mtx stor.

https://www.aftonbladet.se/spela/a/G1Bmdx/piratkopieringen-ar...

Enligt den här gamla artikeln så säljer NHL för dåligt på PC samt att piratkopierandet är omfattande.

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

https://www.aftonbladet.se/spela/a/G1Bmdx/piratkopieringen-ar...

Enligt den här gamla artikeln så säljer NHL för dåligt på PC samt att piratkopierandet är omfattande.

Mest skitsnack från kostymfolket och som än mindre går att beskylla på idag.
EA har ju sin plattform, skulle kunna dominera sporspel och licenser.
Sen ska sägas att artiken är 10år gammal, det är efter ett antal år med dåliga konsolportar (likt Fifa i det här fallet) av den tidens lastgen NHL spel.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Stadia streamas väl från pc datorer? Där verkar det vara lugnt att få det att fungera

Skrivet av Molotov:

Att det ska vara så svårt för EA att tänka på nå annat än pengar när det gäller EA Sport spel.
NHL släpps inte till PC för det anses sälja för dåligt vilket jag inte alls tror på.
Men det är samma synsätt på Fifa.
Fifa spelas i "hela världen", majoriteten på potatisburkar, därför vill inte EA släpps ett "mer krävande Fifa".
Snikna EA, sämsta spelföretaget.

Jag tror de måste tänka på pengar när det kommer till framför allt FIFA.
Måste ju kosta obscena mängder pengar för att ha licensen till FIFA, UEFA och fotbollsstjärnor, där FIFA sitter på trumfkortet och kan styra och ställa för annars "spelar de inte boll".

Men så vänder sig inte FIFA-spelen till "gamers" utan till fotbollsfans, som mer än gärna slänger pengar på att få se sina idoler på skärmen.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Master race osv.

Medlem
Skrivet av ecHo!:

Hahahaha! EA kan sälja andra spel som är mer krävande än FIFA utan att exkludera PC. Dum bortförklaring bara.
Däremot hoppas jag inte att folk blir lurade av deras re-branding av motion capture. Det kommer vara samma spel som varje år, dvs 99% fokus på hur man kan få fler att börja spela FUT och därmed spendera mer pengar.

Word! Varje år snackar de upp sina uppgraderingar, sen när man spelar känns det ungefär som fifa 18.

Medlem

Inte speciellt intresserad av FIFA men NHL har jag varit ett stort fan av sen -94 men mig har de tappat helt och hållet som kund.
Minns inte vart jag läste det (FZ kanske?) men för x antal år sen var en skribent från nån spelsida inbjuden till EAs högkvarter för att kika på det kommande NHL-spelet och lyckades få syn på en whiteboard med en femårsplan för NHL-serien. Det som var uppskrivet på fem år tyckte skribenten kändes som en ettårsplan.

Jag tror tyvärr det är så det funkar hos EA.

Medlem

Tror andelen personer som spelar FIFA på PC är extremt liten, såldes förklaringen till att PC lågprioriteras.

Medlem

EA och 2K har dödat sportspel för mig sedan länge.

Medlem
Skrivet av Cenorida:

Tror andelen personer som spelar FIFA på PC är extremt liten, såldes förklaringen till att PC lågprioriteras.

Så är det, dock verkar det ha ökat sen det släpptes på Steam. Men lär inte öka heller när man skiter i PC-spelarna.

Medlem
Skrivet av Cenorida:

Tror andelen personer som spelar FIFA på PC är extremt liten, såldes förklaringen till att PC lågprioriteras.

Fast det lär ju inte vara svårt att implementera saker som PS5 kan göra på en PC förutom laddtiderna då kanske men de tjänar väl pengarna på konsol folket så de vill väl att alla ska spela där. Sen skyller de på nått mumbo jumbo.

Medlem

Som ren konsolspelare skakar jag bara på huvudet.
Hur svårt kan det i dag att släppa samma version som kommer till dom nya konsolerna till pc?
Tror inte vi kan skylla på varken Sony eller Microsoft, bara på ett icke lyhört EA.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Gnällkuk

Inte en rad om att man måste köpa ultimate för 1000:- om du vill kunna få next-gen upgrade utifall att du inte fått tag på en ps5a eller nya Xbox?

https://www.ea.com/games/fifa/fifa-22/news/fifa-22-dual-entit...


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Avstängd
Skrivet av trickeh2k:

Inte en rad om att man måste köpa ultimate för 1000:- om du vill kunna få next-gen upgrade utifall att du inte fått tag på en ps5a eller nya Xbox?

https://www.ea.com/games/fifa/fifa-22/news/fifa-22-dual-entit...

Det låter kasst men man behöver väl inte köpa ultimate för att få det om man redan har PS5?


signatur

PS5 och inget annat.

Gnällkuk
Skrivet av breahl:

Det låter kasst men man behöver väl inte köpa ultimate för att få det om man redan har PS5?

Nej, det här är det som förra året gavs som en gratis uppdatering ifall du köpte spelet till last-gen och sen uppgraderade. Finns enbart tillgängligt digitalt också.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

12
Skriv svar