Vi har skaffat TV

Inaktiv
Vi har skaffat TV

Det är nog säkert fem eller snart sex år sedan som vi sålde vår tv eftersom vi såg att tv-licensen snart skulle höjas igen och vi ansåg att vi inte tittar så mycket på tv så att det är värt det. Så vi sålde vår tv och skaffade istället en ny dataskärm som vi kunde titta på film via eller spela.

Men idag måste man ju betala ändå eftersom det har lagts på skatten, så då kan man ju lika gärna ha en tv med. Så igår hittade vi tillslut en tv när vi kollade online som vi beställde och den kommer köras direkt hem till oss.

Så nu får man ju försöka göra plats för den med. Blir ju lite skillnad eftersom vår dataskärm är på 24 rum och den nya teven är på 42 tum, så det finns ju lite saker som står runt data skärmen nu som man får försöka flytta och hitta ny plats åt innan de kommer.

Inaktiv

När det fortfarande var tv-licens så hände det en gång att det hade varit hem en kontrollant när vi inte var hemma. Var alltid borta på måndagar på den tiden, och den kontrollanten hade anmält oss eftersom den påstod att hen hade hört tv ljud från vår lägenhet.
Så jag sade att det var ju konstigt att hen hade hört tv ljud från en tom lägenhet och sen om vi hade varit hemma så finns det ju datorer med mera som folk också kan sitta med så ett ljud betyder ju ingenting.

Men jag är glad att det ligger på skatten ändå.
Dessa kontrollanter som fanns gjorde ju allt möjligt för att få folk att betala. En som jag kände bodde i en lägenhet som hade två ytterdörrar eftersom det var en lägenhet som man kunde göra om till två om man satte igen en dörr inne i lägenheten. Men då försökte kontrollanterna få den personen att betala dubbel tv-licens eftersom de trodde det var två olika lägenheter.

Medlem

Sälj den igen.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Vad skall man ha den till?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Har inte betalt mycket tv-avgift alls i mitt liv, trots att vi alltid haft en. Skönt att den ligger på deklarationen på det sättet att ingen kommer undan istället för att det som innan var lite för lätt att slippa.

ZF
Medlem
Skrivet av anon_326145:

Dessa kontrollanter som fanns gjorde ju allt möjligt för att få folk att betala. En som jag kände bodde i en lägenhet som hade två ytterdörrar eftersom det var en lägenhet som man kunde göra om till två om man satte igen en dörr inne i lägenheten. Men då försökte kontrollanterna få den personen att betala dubbel tv-licens eftersom de trodde det var två olika lägenheter.

Avgiften var per hushåll, inte per hus. Var det då två hushåll i lägenheten så var det kanske inte helt orimligt tolkat.

Så det hänger ju på vad det står på (den enda) dörren och statusen hos de "inneboende" hos skatteverket. Så de var ju inblandade redan på den tiden.

Men praktiskt att ha kapat mellanmännen kanske..

Medlem

Håller helt med att det är bättre o ha det på skatten. Det är ändå en tjänst som alla i Sverige kan nyttja hur mkt eller lite de vill. Använder det rätt sällan men SVT play körs ngn gång ibland iaf och det är jävla skönt o slippa reklam ändå.
Har dock inga tv-kanaler alls kvar sedan många år tillbaka o har inga planer på det heller. Netflix o SVT grejerna är allt jag har samt youtube då.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Hade en skuld på flera tusen från Radiotjänst faktiskt för ett antal år sedan(dålig situation, livs-vis så hamnade efter med allt), fast jag inte har haft en tv, någonsin, typ.

Men till slut så tog dem bort den då jag begärde bevis för deras påstående att jag nu har haft en. Vilket dem uppenbarligen inte hade, för jag fick ett brev hem efter ett tag där dem avskrev den. Var knepigt.

Helt sjukt hur dem höll på.

Betalade aldrig på de 16 år man behövde betala licens
Fult ? Javisst men att kräva pengar för 1 an och 2 an när jag till 99,9% såg på reklam tv är ju lite absurt


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Började först betala för TV-licensen sommaren 2016 när jag köpte en 65" TV från Dustin, tydligen så anmälde dom mitt innehav åt mig.

1
Skriv svar