PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem
Skrivet av Hasek82:

beställde igår 15:45 från Media Markt sen skrev jag med deras kundtjänst att min order kommer skickas snart😀

Snyggt och grattis! Där satt den. Fick hem min igår.

Medlem

Vilken kung du är! Fick igenom köpet får se ifall allt går som det skall nu!


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Medlem

Tack som fan! äntligen har man kunnat köpa en! fan helt otroligt att det ska behöva vara så här.

Medlem

Fan missar alla med ca 10minuter😂 Går att beställa på mediamarkt men står ej i laget fördröjd leverans


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Beställde en nu, men jag räknar med att min beställning kommer att avbrytas.

Medlem

Grattis till som lyckades köpa nu. Fick min igår från Elgigantens utlottning så det känns härligt. Det är ju tack vare er som jag lyckades

Kommer nog hänga kvar här och rapportera om jag hör eller ser nåt. Det är det minsta jag kan göra.

Jag lyckades göra en beställning och fick ordernummer
https://www.mediamarkt.se/sv/product/_sony-playstation-5-extr...

Medlem
Skrivet av FlowerpotSparky:

Jag lyckades göra en beställning och fick ordernummer
https://www.mediamarkt.se/sv/product/_sony-playstation-5-extr...

Grattis men du läste att det är ca 2 veckor till leverans så du vet. media markt får in mer om 2-3 veckor

Skrivet av rangman_106:

Grattis men du läste att det är ca 2 veckor till leverans så du vet. media markt får in mer om 2-3 veckor

Absolut men har försökt nu i några veckor så för mig är det helt ok med 2-3 veckor. Kommer även kanske kolla om man får tag i en ändå och då finns det ett val att annulera ordern.

Medlem

Lyckades lägga en order på mediamarkt för Digital Edition + extra Dualsence, bara hålla tummarna att orden inte annulleras pga överskriden maxgräns

Medlem

Lyckades köpa i förra veckans mediamarkt rusch, men hade glömt postnords rouletten! För efter jag skulle hämta ut den på postnord så fanns den inte där, och de visste inte hur den kunde vara borta. De hade ju scannat in den i systemet...

Postnord kan inte heller reklamera den försändelsen på plats, där den sist sågs. Utan jag måste ta det med mediamarkt som måste vara dom som gör reklamationen.

Nån som haft liknande problem och har ett hum hur lång tid det kan ta att ordna med reklamation? Med lite byråkrati och att det inte finns PS5 att få tag i så är min gissning att detta är avklarat nästa gång Sverige får anordna TI. #JagÄrBitter

Glad midsommar, får väl äta sill och ett par halvråa potatisar och gråta lite extra i snapsen.

Medlem
Skrivet av FlowerpotSparky:

Jag lyckades göra en beställning och fick ordernummer
https://www.mediamarkt.se/sv/product/_sony-playstation-5-extr...

Tack för tipset! Jag lyckades göra en beställning på en digital edition, får se om den dyker upp!


signatur

Steam: Patch | PSN/Origin/RaceNet: PatchedPlayer | Xbox: PatchedPlayerSE | Fanatec enjoyer

Man blir lite orolig över det faktum att man fortfarande kan beställa en PS5 + Dual sense på Mediamarkt... med tanke på att enheterna vanligtvis tar slut efter 15-20 minuter :I

https://www.mediamarkt.se/sv/product/_sony-playstation-5-extr...

Medlem
Skrivet av UntouchableFart:

Man blir lite orolig över det faktum att man fortfarande kan beställa en PS5 + Dual sense på Mediamarkt... med tanke på att enheterna vanligtvis tar slut efter 15-20 minuter :I

https://www.mediamarkt.se/sv/product/_sony-playstation-5-extr...

Det står i röd text under att det är beräknat 2 v leverans och att dom även annullera din order om dom inte kan fixa fram enheter .

Gen
Medlem

Finns på Amazon:
https://www.amazon.se/-/en/dp/B08LM3KW18/ref=twister_B08MW2S5...
https://www.amazon.se/PlayStation-5-PS5/dp/B08LLZ2CWD/ref=mp_...

Edit : DE är slut och länken pekar numera mot en handkontroll. SE finns dock kvar (funnits i runt 45 min nu, helt otroligt lång tid).

Medlem

Tackar! Verkar ha fått igenom min beställning där. Jag har aldrig beställt av Amazon Sverige, hoppas allt flyter på som det ska.

Gen
Medlem
Skrivet av slipenhenrik:

Tackar! Verkar ha fått igenom min beställning där. Jag har aldrig beställt av Amazon Sverige, hoppas allt flyter på som det ska.

Borde vara OK med tanke på att det är Amazon själva som levererar men du får väl se Hoppas att du inte får en brödrost istället eller något liknande som hände en polare (iofs hade han inte beställt PS5 utan en PC komponent men det var lite lustigt vilket felplock det blev).

Medlem

Fick igenom min beställning hos Amazon också! Tusen tack för hjälpen, försökt få tag i en i över en vecka nu men tillslut blev det min tur
Vad jag kan se går det fortfarande att beställa disc versionen men digitalt slutsåld

Medlem
Skrivet av Gen:

Finns på Amazon:
https://www.amazon.se/-/en/dp/B08LM3KW18/ref=twister_B08MW2S5...
https://www.amazon.se/PlayStation-5-PS5/dp/B08LLZ2CWD/ref=mp_...

Edit : DE är slut och länken pekar numera mot en handkontroll. SE finns dock kvar (funnits i runt 45 min nu, helt otroligt lång tid).

Tack så mycket! Har inte ägt en playstation sedan PS1 och nu beställde jag en Playstation 5 och The last of us Remastered. Äntligen ska man få lira igenom exclusives som The last of us, Uncharted och God of War m.m.!

Medlem
Skrivet av joimy85:

Det står i röd text under att det är beräknat 2 v leverans och att dom även annullera din order om dom inte kan fixa fram enheter .

Jag uppfattade texten på samma sätt men läste precis igen… står det inte att de endast annullerar om ordern innehåller fler än en enhet?
Kanske önsketänkande för att jag själv lyckades lägga en order igår kväll. Men hoppas ju på det bästa 😄

Gen
Medlem
Skrivet av slipenhenrik:

Tackar! Verkar ha fått igenom min beställning där. Jag har aldrig beställt av Amazon Sverige, hoppas allt flyter på som det ska.

Skrivet av Hellitern:

Fick igenom min beställning hos Amazon också! Tusen tack för hjälpen, försökt få tag i en i över en vecka nu men tillslut blev det min tur
Vad jag kan se går det fortfarande att beställa disc versionen men digitalt slutsåld

Skrivet av ColtoN899:

Tack så mycket! Har inte ägt en playstation sedan PS1 och nu beställde jag en Playstation 5 och The last of us Remastered. Äntligen ska man få lira igenom exclusives som The last of us, Uncharted och God of War m.m.!

Så lite så. Fick själv hjälp av en FZare för flera månader sedan med köp av SEn och är bara glad att vi har ett community där vi hjälper varandra med tips istället för att behöva köpa dyrt av scalpers eller skumma butiker som utnyttjar situationen och säljer extra dyrt.

Medlem

Idag fick jag hem en PS5. Stort tack till alla i gruppen som tipsat eller get ut koder och allmänt försökt hjälpa till så gott det går. Sjukt tacksam verkligen! Stort lycka till till er alla andra som ännu inte fått tag i någon. Måtte denna cirkus ta slut snart även fast det varit angenämnt att få tjöta med er alla här! 🥂😃 Glad midsommar!!

Medlem

Nu är SE också slut på Amazon.

Medlem

Stort tack för Amazon tipset, lyckades äntligen få i väg en beställning trotts att jag var tvungen att lägga tid på att skapa konto också.

Blev en beställning av Ratchet o Clank på spelbutiken som hade bra pris också. Ska köpa Spider-Man så har jag lite nytt i spela på semestern.

Sen så kanske jag spelar om TLOU2 och Ghost of Tsushima och Days Gone i 60fps och så klart God of War.

Min Xbox S X känns redan gammal…. Den får stå o damma tills flightsim släpps.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

Jag fick nyss ett Mail att min PS5 med extra handkontroll är skickad idag från Media Markt jag beställde i Tisdags 15:45.

Medlem

Tack för tipsen !!! underlättar när man försöker hjälpa kompisar som inte orkar hålla lika stor koll när det finns i lager

Medlem
Skrivet av Crank:

Stort tack för Amazon tipset, lyckades äntligen få i väg en beställning trotts att jag var tvungen att lägga tid på att skapa konto också.

Blev en beställning av Ratchet o Clank på spelbutiken som hade bra pris också. Ska köpa Spider-Man så har jag lite nytt i spela på semestern.

Sen så kanske jag spelar om TLOU2 och Ghost of Tsushima och Days Gone i 60fps och så klart God of War.

Min Xbox S X känns redan gammal…. Den får stå o damma tills flightsim släpps.

Jag har lirat igenom allt du nämner plus massa annat, på ps5 med uppgraderingspatchen och JÄVLAR vad gött det är. Du kommer njuta sönder


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av joimy85:

Det står i röd text under att det är beräknat 2 v leverans och att dom även annullera din order om dom inte kan fixa fram enheter .

Nej det står bara med röd text att det är ca 2 veckors leveranstid och att dom annulerar orden om du köpt mer än 1 Playstation 5 vilket gränsen ligger på 1 per kund, står ingeting om att dom annulerar orden om dom nt kan fixa fram va fan har du fått det ifrån 😂😂😂😂

Medlem
Skrivet av joimy85:

Det står i röd text under att det är beräknat 2 v leverans och att dom även annullera din order om dom inte kan fixa fram enheter .

Skrivet av niklas23s:

Nej det står bara med röd text att det är ca 2 veckors leveranstid och att dom annulerar orden om du köpt mer än 1 Playstation 5 vilket gränsen ligger på 1 per kund, står ingeting om att dom annulerar orden om dom nt kan fixa fram va fan har du fått det ifrån 😂😂😂😂

Anledningen till förvirringen är att MediaMarkts text kan tolkas på olika sätt. Det är oklart om "maxgräns" hänvisar till de två veckorna eller regeln om en PS5 per kund.

Skriv svar