Vilket är det bästa spelet du aldrig har klarat?

Medlem
Vilket är det bästa spelet du aldrig har klarat?

Hej kompisar!

Det "klagas" titt som tätt över att ens backlog, det släpps ju för många bra spel! Hur ska man hinna spela alla? Buhu, i sanning ett angenämt problem.

Men så finns det det de där spelen som man faktiskt tar tag i och förälskas i... men som man av anledningar aldrig spelar klart. Kanske är det ett open world-spel med så många sidoaktiviteter att man hinner drabbas av utmattningssyndrom innan man blir klar med huvuduppdraget. Kanske kör man fast i ett överjävligt svårt parti. Kanske kommer det verkliga livet emellan, man tappar tråden och ids inte plocka upp den.

Mitt bästa spel är Metroid Prime 2. Ett fruktansvärt bra spel. Kanske rentav bättre än sin föregångare och därmed mitt absoluta favoritspel. Men Emperor Ing blev en för hård nöt att knäcka och jag gav av nån outgrundlig anledning upp. Sanning att säga hade jag även stora problem med Meta Ridley i ettan också, men gav inte upp. (Treans Dark Samus var dock ingen match).

Så vilket är ert?

Jag efterlyser alltså spel som faktiskt har ett slut. Onlinespel, high score-spel och sportspel av alla de slag går därmed bort.

Ni som aldrig spelar klart spel ombeds vänligen välja ut ett spel. Det här är ingen listtråd, ett spel per skalle.

Medlem

The witcher 3, nu väntar jag på next gen patchen innan jag försöker igen


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Tror det ligger delat mellan Amnesia och Alien: Isolation, älskar stämningen och miljöerna i Amnesia, och har varit en Alien-filmfanatiker sen jag var liten- dock är jag sämst i klassen på att spela skräckspel, åtminstone där man inte får tag på vapen. Vet jag att jag kan mörda eventuella monster som dyker upp brukar det gå bra men när jag ska leka kurragömma utan möjlighet att försvara mig så blir jag tokstressad.

En vacker dag kanske jag lyckas nöta mig igenom Amnesia... Alien har jag gett upp på, fick rent panik. xD (... ja, jag är lättskrämd )

Fragtjuv

Breath of the Wild. Det är utan tvekan ett spel som jag borde älska men det är något som känns lite off med det spelet för mig. Jag tycker inte riktigt att den känns levande. Link och de andra karaktärerna behöver röstskådespelare nu. Annars kan det vara :).


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Zelda: Skyward Sword
Final Fantasy 7
The Witcher 3

I samtliga har jag åtminstone 30-90 timmars speltid i.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

FM-guru
F.d. Sisyr

Du kan hitta en hel radda åsikter i denna tråd som handlar om samma sak.

För egen del har jag nog inget att komma med. Har nog klarat alla spel jag verkligen gillat, i alla fall vad jag kan dra mig till minnes.

Inaktiv

För mig är det nog Oblivion och Skyrim. Har rätt många timmar i båda men tror inte jag riktigt nått i mål vad det gäller main story questen.

Medlem

Skyrim är nog faktiskt den enda elder scrollstiteln som jag faktiskt kört igenom. Av de övriga håller jag Morrowind högst, trots galet många timmar har jag inte spelat klart det.

Sen skäms jag lite över att säga att jag inte spelat klart Witcher 3. Älskar det! Har nog bara några ynka timmar kvar i huvudstoryn men det kom något i mellan. Det blev lite svårt att ta upp i igen så det blev att jag körde igenom de fantastiska expansionerna men inte mer.

Ninja Gaiden Black avnjöts tillsammans med en god vän under studietiden. Brukar inte gilla genren toksvåra fightingspel men jag älskade det. Vi nådde aldrig slutet.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Du kan hitta en hel radda åsikter i denna tråd som handlar om samma sak.

För egen del har jag nog inget att komma med. Har nog klarat alla spel jag verkligen gillat, i alla fall vad jag kan dra mig till minnes.

*Sätter på mig dumstruten och ställer mig i skamvrån*

Medlem

Haha! Det var ju en hel månad sen den var uppe 😂

Medlem

Witcher 3 och Zelda BotW. Witcher 3 vill jag ta det lugnt med, så det har gått ett par år haha!
Zelda BotW fastnade jag inte för riktigt. Vet inte vad det är, men gillar Twilight Princess mer.


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Xcom 2
Åker på däng och börjar om. Aldrig klarat ut.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Skulle väl gissa att det blir Xcom 2 för mig.

Kan tyckas märkligt, då jag har varvat ettan något dussin gånger. Är dock inte jätteförtjust i upplägget i tvåan. Har inget emot striderna, det är hela sättet som världskartan fungerar på som irriterar mig något kopiöst. Detta till den grad att jag aldrig kommit längre än kanske de tre, fyra första uppdragen i tvåan.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Akronym:

Skulle väl gissa att det blir Xcom 2 för mig.

Kan tyckas märkligt, då jag har varvat ettan något dussin gånger. Är dock inte jätteförtjust i upplägget i tvåan. Har inget emot striderna, det är hela sättet som världskartan fungerar på som irriterar mig något kopiöst. Detta till den grad att jag aldrig kommit längre än kanske de tre, fyra första uppdragen i tvåan.

Har förvisso klarat Xcom 2, men håller med dig. Striderna tycker jag är ett steg upp från ettan, men kampanjkartan och allt man gör där är fan riktigt avtändande i jämförelse. Förstod inte riktigt hur de tänkte där, och det kändes lite mobilspel över hela grejen. Ettan var bättre. Tycker indiespelet Xenonauts, som bygger på de gamla Xcom-spelen, gjorde kampanjläget oerhört mycket bättre. Dessutom är storyn i Xcom 2 väldigt konstigt skriven, och en förvarning om vad som komma skulle i Chimera Squad. Blev som värst i expansionen (som även denna var riktigt bra vad gällde striderna) där allt vad gällde manus kändes så oerhört forcerat, klyschigt och svårköpt.

It's not a lake, it's an ocean

VI diskuterade just detta ämne här ganska nyligen.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Ancestors, Humankind Odyssey. Har försökt spela genom det, kul och utmanande att hoppa mellan träden och försöka samla mat med en sabretooth nedanför. Speliden är rätt bra, men bara orkar inte. Har så mycket annat att spela.

Medlem

Sekiro Shadows die twice

Skribent

Vågar knappt skriva det detta, men Super Mario Bros 1.

Jag har varit med och sett på när andra klarat det, men aldrig klarat det själv eller spelat sista borgen själv.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Subnautica. Hade precis tagit mig till den djupaste grottan. Men en dag behövde installera om datorn och förlorade min save. Har startat upp spelet flera gånger, men det är aldrig desamma

Medlem

Horizon Zero Dawn.
Kom ca 20% in i spelet sen fick min sambo syn på det. Hon tog över och har nu varvat det totalt 2ggr.
Nu när man sett spelet så blir det inte av att man fortsätter.

Skyrim
Oklart hur många timmar man lagt här. Var i slutet av spelet där jag fick syn på alla moddar man kunde ladda ner. Blev att man började om och om och om igen. Roligt var det men var aldrig riktigt nära slutet igen.

Inaktiv

Final Fantasy VII Remake, 2/3 in i spelet.
Men imorgon ska det bli ändring på det när Intergrade släpps.

Medlem

Kämpar fortfarande på med Red Dead Redemption 2... Klarade ca 40% på PS4 sedan började jag spela på PC istället, och har precis kommit ikapp. En oerhört tung backlog och nya prylar (VR, Xbox, ratt, osv) har gjort att RDR hamnat längre och längre ner på priolistan. Trots att spelet är jävelst bra. Ska ta tag i det...snart.

Medlem

"DOOM" från 2016. Trots visuellt bländande slakt har jag inte tagit mig igenom första nivån. Kan vara att det finns ett ljud i ljudbilden jag uppfattar som ett miljöljud men egentligen hör till ambientmusiken. Blir skitirriterad varje gång jag hör klickandet och tror att ett monster är i närheten och så är det ingenting, INGENTING!

1
Skriv svar