Cyberpunk 2077 får ny game director

Robot
Cyberpunk 2077 får ny game director
Avstängd

Jahapp, där sjönk Cyberpunk till botten.

Medlem
Inaktiv

Dragon Age: Inquisition är ju inget jag hade velat ha i mitt cv. Men hoppas det blir bra!

Medlem

Helvete också.... Anthem 2.0 vibbar

Medlem

Nu skall grisen sminkas

Medlem

Det här spelet är 4/5 glöm inte det.

nästan så att det snuddar på 4.5

edit: Finns det ens någon som bryr sig om det här spelet? Jag är största Witcher fanboyen som går att skåda men att bli så brutalt bedragen av CDPR fanns inte ens på min karta, största skitspelet i historien och rescensionen från FZ som prisade helvetet till skyarna fick mig att köpa något jag inte ens har spenderat 1½ timma på.

Medlem
Skrivet av fishfugg:

Det här spelet är 4/5 glöm inte det.

nästan så att det snuddar på 4.5

edit: Finns det ens någon som bryr sig om det här spelet? Jag är största Witcher fanboyen som går att skåda men att bli så brutalt bedragen av CDPR fanns inte ens på min karta, största skitspelet i historien och rescensionen från FZ som prisade helvetet till skyarna fick mig att köpa något jag inte ens har spenderat 1½ timma på.

Jag bryr mig, köpte spelet på release men har inte startat det än på grund av dess skick.

Väntar på PS5 versionen och hoppas att det blir en behagligare upplevelse då.
Var dock aldrig ett superfan av Witcher men gillar cyberpunk filmer, så konceptet är ju coolt även om hypen för egen del är låg, så jag kanske gillar det mer än de som hade hoppats på årtiondets spel.

Ifall de inte fixar spelet till en nivå som är ganska bra så blir det nog besvärligt för nästa spel de släpper, ifall inte Witcher fansen har problem att hålla sig och hypar upp sig så fort Witcher 4 utannonseras.
"Cyberpunk gills inte för det är ju inte Witcher" 😊

Medlem
Skrivet av fishfugg:

Det här spelet är 4/5 glöm inte det.

nästan så att det snuddar på 4.5

edit: Finns det ens någon som bryr sig om det här spelet? Jag är största Witcher fanboyen som går att skåda men att bli så brutalt bedragen av CDPR fanns inte ens på min karta, största skitspelet i historien och rescensionen från FZ som prisade helvetet till skyarna fick mig att köpa något jag inte ens har spenderat 1½ timma på.

Jag bryr mig. Mycket bra spel trots brister.
Har spelat nästan 150h totalt nu.
Väntar med spänning på uppdateringar.

Medlem

Helt otroligt att det bara fortsätter stinka från den hög med skit som detta spelets utveckling har varit.

Vi får inte heller glömma att FZ gav spelet "5/5 - MÄSTERLIGT" när det släpptes, och var långt mycket trasigare än vad det är nu. Portföljen med förtroendekapital skönk verkligen i samband med det. Subjektivitet i all ära, men ett uns av objektivitet vore önskvärt i framtiden.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Tycker spelet är riktigt bra, men visst det är inget GTA.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Ja du, hur ska man summera hela grejen.
Jag brukar inte bli hypad eller lätt flirtat av vad komma ska. Visa vad du har och låt bittra skribenter (@FZjocke?😂) riva dig i bitar innan jag sätter mina tänder dig dig. Sedan låter jag en djup skriven story och värld ta mig i sitt grepp och sedan vaknar jag upp ett par månader senare med diverse akuta problem som inte har med spelet att göra, men men.

Cyberpunk 2077 lyckades att sätta en kniv i min tjocka stridsväst av bitterhet och jag var en av de redbullsockradefjortist kickade idioter som rockade dygnet runt till allt som presenterades ut på mitt matbord, and it was delicious!
Musik, videos, gampe play, intervjuer, highlights, veckovis checkupsoch mer kick ass musik.
Jag var i nörd nirvana å det var underbart.

Sedan kom spelet, och min dator klarade av spelet (en av mardrömmarna som besökte mig från utannonseringen 2012 och "trailer" 2013 var att jag inte skulle ha tillräckligt med "powah") som jag oroligt hoppades på, byggt med mina vecka nördiga armar en muskel dunder till "gaming powah and god damn it you will be amazed you damn noob" dator.

165 timmar senare så, i korta drag, jag älskar världen, den drar in mig och håller mig kvar där, den får mig känna mig som en cyberkickad ass kicker av fetaste magnitud.

Jag har "som vanligt" inte haft lika många problem som börjar explodera över alla diverse medier runt om på nätet och jag är inte lika sårbar som de högst skrikande. Kanske är det för man är av det gamla gardet, där buggar och liknande är del av spelet och man bara biter ihop och ökar "kick ass bosten" och slår sig vidare, who and why, we will never know.

Nu, ett sådära 4-5 månader senare, då av någon anledning börjar den hära hype cyber demonen inom mig dra i tåtarna igen.
Jag har den senaste veckan sett till att de tre officiella Cyberpunk 2077 t-shirts som jag äger är alltid rena, inte de andra kläderna jag har, de blir av misstag tvättade om de är i närheten av dessa tre underverk.

Idag så var det dags att gå utanför dessa underbart skyddande väggar va antisocial pansar, dags att hänga med goa arbetspolare från förr.
Innan ens dessa underbara personer hade kommit, till där vi skulle börja öla, då var jag helt uppe i musiken av Samurai, 2-3 låtar gick i en episk omspelning, den helige repeat unt shuffle var tillbedd att äga mitt liv. Hade jag haft en gedigen Sony Walkman så hade jag fått byta batteri och interna pinaler flera gånger vid tillfället då mina compadres kom till platsen.

Så, nu kommer man hem, slaviskt startar router, dator och tekokare. FZ i första tabben och man bemöts av ordet Cyberpunk!
Med onyktra fingrar (men ack snabba) startas Spotify och man klickar sig fram till SAMURAI - CHIPPIN' IN, volym och bas skruvas oförsiktigt upp till mina stackars grannars förtret. Men vem är jag att bry mig, jag är cyber pumpad och redo för strid! 😂

Tror ni inte att denna slappe nörd har lyckats att hypa upp sig igen till den grad att han tror att nästa låt han skapar (har aldrig gjort musik i mitt liv) kommer bli nästa fetaste hård rocks kicket för cyber kickade noobs.

En sak är säker, det är dags att bege sig in i Night City och vässa knogarna och leta efter bästa nudelvagnen igen!
Buggar eller inte buggar!


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Dragon Age: Inquisition är ju inget jag hade velat ha i mitt cv. Men hoppas det blir bra!

Ok, antar att ditt spelutvecklings-CV smiskar hans med hästlängder då..


signatur

7900XTX
7800X3D

Inaktiv
Skrivet av alias:

Ok, antar att ditt spelutvecklings-CV smiskar hans med hästlängder då..

Inte alls men tycker att spelet var riktigt dåligt.

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Inte alls men tycker att spelet var riktigt dåligt.

Nu är det ju DLC's han jobbat med vilka var ganska hyffsade trots allt.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av Belfry:

Helt otroligt att det bara fortsätter stinka från den hög med skit som detta spelets utveckling har varit.

Vi får inte heller glömma att FZ gav spelet "5/5 - MÄSTERLIGT" när det släpptes, och var långt mycket trasigare än vad det är nu. Portföljen med förtroendekapital skönk verkligen i samband med det. Subjektivitet i all ära, men ett uns av objektivitet vore önskvärt i framtiden.

FZ är de sista man ska gå efter när det kommer till betyg, sämre finns tyvärr inte. Att folk ändå styrs av ett betyg inför köp eller inte
gör mig jävligt fundersam hur människor styrs nu för tiden. Sorgligt med andra ord. När FZ ger högt betyg visar sig spelet vara skräp men när de kastar 2 or och 3or så är det totalt raka motsatsen alltså ett mästerligt spel. Minns deras urusla betyg för Days Gone som knappt fick en 2a medan man sj gav det en 5a tsm med de flesta som gav det en chans.

Inaktiv
Skrivet av submariner:

FZ är de sista man ska gå efter när det kommer till betyg, sämre finns tyvärr inte. Att folk ändå styrs av ett betyg inför köp eller inte
gör mig jävligt fundersam hur människor styrs nu för tiden. Sorgligt med andra ord. När FZ ger högt betyg visar sig spelet vara skräp men när de kastar 2 or och 3or så är det totalt raka motsatsen alltså ett mästerligt spel. Minns deras urusla betyg för Days Gone som knappt fick en 2a medan man sj gav det en 5a tsm med de flesta som gav det en chans.

Men det där stämmer inte, betyg är en subjektiv bedömning. "Sämre finns tyvärr inte"- för dig.

Medlem

Värst vad negativt det var här. Kan vi inte istället hylla grabbarna på FZ för att dem gör ett bra jobb?

Om dem vill sätta en femma; vem stoppar dem? Du? För att du tycker att spelet är värdelöst? Skärp er!

Medlem

Den som gav detta spel en 4a eller högre på en skala 1-5 vid release var garanterat köpt!


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av Crank:

Den som gav detta spel en 4a eller högre på en skala 1-5 vid release var garanterat köpt!

Nej


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Men det där stämmer inte, betyg är en subjektiv bedömning. "Sämre finns tyvärr inte"- för dig.

Det är sant men resonemanget/recensionen innan kan ju innehålla delar som man betydligt lättare kan sträva efter objektivitet i. Är spelet tekniskt kompetent, buggfritt, väl fungerande ui och inställningar osv.

Vad man tycker om tex storyn är betydligt mer subjektivt än tex hur välgjord presentationen är, från animationer till miljö och ljud.

Bra exempel är ju last of us 2 , många bashar det för storyn men det finns ingen som tas på allvar eller har underlag för att säga att mocap, tekniken, animationer, dialoger m.m inte är riktigt välgjorda. Vad som är där är otroligt kompetent oaktat om man gillar vart de tog storyn eller ej.

Medlem
Skrivet av Belfry:

Helt otroligt att det bara fortsätter stinka från den hög med skit som detta spelets utveckling har varit.

Vi får inte heller glömma att FZ gav spelet "5/5 - MÄSTERLIGT" när det släpptes, och var långt mycket trasigare än vad det är nu. Portföljen med förtroendekapital skönk verkligen i samband med det. Subjektivitet i all ära, men ett uns av objektivitet vore önskvärt i framtiden.

Fortfarande det här tramset alltså? FZ baserade sin recension på PC och släppte den innan alla kontroverser med konsollversionerna var kända. Visst fanns det(och finns fortfarande) en hel del buggar på PC, men ganska många, mig inkluderad, kunde spela relativt smärtfritt på PC.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av Chrille_H:

Jahapp, där sjönk Cyberpunk till botten.

Cyberpunk har alltid varit på botten.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Det här är varför jag inte lyssnar på recensioner, speciellt inte här på FZ. Nyhetsartiklar är något jag tar del av här, men längre än så går det oftast inte.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Belfry:

Helt otroligt att det bara fortsätter stinka från den hög med skit som detta spelets utveckling har varit.

Vi får inte heller glömma att FZ gav spelet "5/5 - MÄSTERLIGT" när det släpptes, och var långt mycket trasigare än vad det är nu. Portföljen med förtroendekapital skönk verkligen i samband med det. Subjektivitet i all ära, men ett uns av objektivitet vore önskvärt i framtiden.

Om jag säger "if you play a game that you genuinely think is good, don't let some idiot talk you out of it" - vad säger du då?

Apropå din signatur.

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Dragon Age: Inquisition är ju inget jag hade velat ha i mitt cv. Men hoppas det blir bra!

Tur att inte alla tycker samma sak. Själv hade jag grymt kul igenom hela DA:I, både när det gäller story och gameplay. Det var inte Origins men det var inte dåligt och det smiskade DA2 på fingrarna med hästlängder på alla plan.

Inaktiv
Skrivet av Blackwolfe:

Tur att inte alla tycker samma sak. Själv hade jag grymt kul igenom hela DA:I, både när det gäller story och gameplay. Det var inte Origins men det var inte dåligt och det smiskade DA2 på fingrarna med hästlängder på alla plan.

Jag håller med dig om storyn till viss del och Inquisition sålde ju väldigt bra. Håller även med om att var bättre än 2an som var riktigt illa däran.

Jag körde klart spelet men var alldeles för mycket quests á MMO enligt mig. Gameplay var enligt mig riktigt tråkigt jämfört med Origin.

Inaktiv

Tänkte egentligen inte kommentera men låt detta vara en motvikt till alla pajasar i denna tråd som ska påpeka att FZ gav 5/5 osv;

Jag spelade på releasen (på PC) och ger lätt detta spel 4/5 i betyg. Absolut inte perfekt men det var mycket som var så djävulskt bra med spelet (på min PC) att jag verkligen älskade det och kommer absolut spela igen.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Tänkte egentligen inte kommentera men låt detta vara en motvikt till alla pajasar i denna tråd som ska påpeka att FZ gav 5/5 osv;

Jag spelade på releasen (på PC) och ger lätt detta spel 4/5 i betyg. Absolut inte perfekt men det var mycket som var så djävulskt bra med spelet (på min PC) att jag verkligen älskade det och kommer absolut spela igen.

Jag tokgillade det också, men känner att spelet behöver något mer för att jag ska spela om det. Men absolut 4/5 för min del.

Och som oftast är fallet, en recension är ju trots allt recensentens åsikt, inte fakta svart på vitt att spelet är si och så bra.

Inaktiv
Skrivet av Blackwolfe:

Jag tokgillade det också, men känner att spelet behöver något mer för att jag ska spela om det. Men absolut 4/5 för min del.

Och som oftast är fallet, en recension är ju trots allt recensentens åsikt, inte fakta svart på vitt att spelet är si och så bra.

Väl talat, det är det största problemet med folk som kritiserar recensioner som om (HELA) FZ (eller vilken sida som recensenten skrivit för) har givit det ”OBJEKTIVA” betyget X/5 när det i själva verket är en persons åsikt. Hade en annan person på FZ spelat det kanske spelet fått 2/5 och det hade också varit korrekt.

12
Skriv svar