Hur gamla är ni?

Avstängd

40+


signatur

“If you have an apple and I have an apple and we exchange these apples then you and I will still each have one apple. But if you have an idea and I have an idea and we exchange these ideas, then each of us will have two ideas.”
George Bernard Shaw

Medlem
Skrivet av Gregerory:

39 i verkligheten
Kort och smal. Blir alltid leggad på systemet om jag inte har jobbsviden på mig.

Många här som skriver att dom får visa leg på systemet och att man fått höra att man ser mycket yngre ut osv. På mig låter det som ni har åldersnojja. Är man tex 39 så är man 39 och inte 24 om någon säger det. Detta landet är så extremt åldersfixerat.

Medlem
Skrivet av landahl:

Många här som skriver att dom får visa leg på systemet och att man fått höra att man ser mycket yngre ut osv. På mig låter det som ni har åldersnojja. Är man tex 39 så är man 39 och inte 24 om någon säger det. Detta landet är så extremt åldersfixerat.

Jag tror också att många missförstår varför man måste visa leg på systemet, de ber en visa legg om man ser ut som att vara yngre än 30 och inte 20.

Medlem

Att bli leggad på systemet är en komplimang, sedan jag tappade allt hår i 5e klass, ta och ge, så är det ingen som frågar om legg, utan snarare om jag inte borde resa med pensionsbiljett i kollektivtrafiken, eftersom jag tydligen är "på väg" till geriatriken...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av landahl:

Många här som skriver att dom får visa leg på systemet och att man fått höra att man ser mycket yngre ut osv. På mig låter det som ni har åldersnojja. Är man tex 39 så är man 39 och inte 24 om någon säger det. Detta landet är så extremt åldersfixerat.

😂 Det är nog helt normalt att ha någon åldersnoja runt 40-strecket. (och 30, och 50 och 65 och t.om. 18). Tror det är nyttigt att reflektera över sin ålder, beteende och vad man åstadkommit. Jag är väldigt 39 och det hör nog till att nojja (reflektera är nog ett mindre nedsättande ord), inget fel eller konstigt med det..alls.

Sedan tror jag att nojande är mänskligt, har nog inget med landsgränser, tid eller plats att göra. Finns överallt och har nog alltid funnits.

Jag är bekväm med min åldersnoja som 39-åring. Gubbe är ingen ålder, det är ett sinnelag.
Bättre förr mentalitet, då har man gett upp lite...

Medlem

Damn, FZ är ju nära pensionsklubben, helt plötsligt känner jag mycket yngre vid 42.

Var är dagens tonåringar och kids, är det discord och twitch? 🙂

Medlem
Skrivet av Gregerory:

😂 Det är nog helt normalt att ha någon åldersnoja runt 40-strecket. (och 30, och 50 och 65 och t.om. 18). Tror det är nyttigt att reflektera över sin ålder, beteende och vad man åstadkommit. Jag är väldigt 39 och det hör nog till att nojja (reflektera är nog ett mindre nedsättande ord), inget fel eller konstigt med det..alls.

Sedan tror jag att nojande är mänskligt, har nog inget med landsgränser, tid eller plats att göra. Finns överallt och har nog alltid funnits.

Jag är bekväm med min åldersnoja som 39-åring. Gubbe är ingen ålder, det är ett sinnelag.
Bättre förr mentalitet, då har man gett upp lite...

åldersfixerade svenskar

Medlem

Sök på age obsessed
Så får du artiklar liknande den från ja.
Irland, Tyskland, USA, Storbritannien och från överallt. Det är ”fult” att nojja men jag tror att alla gör det någon gång. Men ärligt talat så spelar det ingen roll vilken ålder man har. Det är väl bara att tugga i sig. Att en del blir oroliga att bli äldre någon gång är inte fel och fjantigt. Det ingår väl i processen att bli äldre.

https://www.google.se/search?ei=sfIyYNnqKMiyrgTU1524Dg&q=age+...

KoP
Medlem
Skrivet av Hipshot:

Att bli leggad på systemet är en komplimang, sedan jag tappade allt hår i 5e klass, ta och ge, så är det ingen som frågar om legg, utan snarare om jag inte borde resa med pensionsbiljett i kollektivtrafiken, eftersom jag tydligen är "på väg" till geriatriken...

Fast det där med att visa leg är något som slumpmässigt hoppar upp på kassörskans skärm också. Dom är tvingade till att kolla leg på kunden när texten ploppar upp på skärmen, oavsett om det är en 80-årig gubbe/tant som skall betala. Har något med att göra med att systemet kollar så att det inte slarvas med leg-förfrågningar eller hur det nu var.

Medlem
Skrivet av KoP:

Fast det där med att visa leg är något som slumpmässigt hoppar upp på kassörskans skärm också. Dom är tvingade till att kolla leg på kunden när texten ploppar upp på skärmen, oavsett om det är en 80-årig gubbe/tant som skall betala. Har något med att göra med att systemet kollar så att det inte slarvas med leg-förfrågningar eller hur det nu var.

Ja, det är säkert så och vem bryr sig egentligen om det, man märker det knappt, skall ju ändå ta upp korten så.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

KoP
Medlem
Skrivet av Hipshot:

Ja, det är säkert så och vem bryr sig egentligen om det, man märker det knappt, skall ju ändå ta upp korten så.

Det är ändock smickrande att få visa leg när man e 40+.

Medlem

Min första tv var en svartvit 5 tummare jag fick låna av min bror...


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av KoP:

Det är ändock smickrande att få visa leg när man e 40+.

Japp, har hänt mig ett par ggr med mössan på. Man blir lite smickrad. 🙂 Dock aldrig med mössan av, antar att man blir bländad av flintskallen då det är väldigt ljust i butiken. 😁

@Sid: Gick det att spela på den? Eller var inte CPU uppfunnen än..🙂

Medlem

P12.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem
Skrivet av KoP:

Det är ändock smickrande att få visa leg när man e 40+.

Varför är det smickrande? Ju äldre man är desto klokare (förhoppningsvis) är man.

Medlem
Skrivet av kalaspuffar:

31. Men beter mig knappast som det.

Jag märker det

Medlem
Skrivet av Mattew:

Jag märker det

Aj, blev du kränkt? Ber om ursäkt.

Medlem
Medlem

47. Spelar inte våldsamt mycket längre. I princip bara singelplayer nuförtiden förutom att jag har väldigt roligt med rocket league som jag är helt ny på och oftast spelar efter någon eller några öl i kroppen. Annars gillar jag mest som sagt SP FPS, ARPG och bilspel som horizon/motorsport. Läser dock här varje dag och har väll någon dröm om att finna en gemenskap som i gammla dagars klanspel med mirc, vent osv. Rtcw:ET hade en fantastisk community, inte bara för spelandet.

Nickade: nUmb, (cenob) på den tiden om det finns andra som spelade RTCW:ET

Vi spelade både på clanbase och inhemsk SM liga.
Allt var väldigt vänskapligt och på MIRCen fanns folk från klaner från hur många länder som helst, som mixpraccade, snackade skit om allt. Träffade många irl där oxå. Saknar tillhörigheter.

Det känns hemma att läsa här varje dag med recensenter och personer som kommenterar som man sett hur många år tillbaka som helst.

Har inte så mycket tid nu, men använder spel i alla dess format, att läsa om, att spela, som rekreation.

Med det sagt så skulle jag gärna känna en delaktighet i ett spel med en bra community igen.

Minnet sviker här... Men jag har för mig att fragzone hade en spinoff rtcw sida med cEltic som admin. Celtic gjorde ju mycket för branschen då, men det kan ju ha varit någon anan sida oxå. Men jag vet att RTCW OCH RTCW:ET Sverige hade stor cred då.

Lägger in den här fantastiska videon gjord av svenska klanen DEO på den tiden vilken nog är aktuell även idag.
https://youtu.be/1qiriQsOjjI

Tack för mig 😊

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Att bli leggad på systemet är en komplimang, sedan jag tappade allt hår i 5e klass, ta och ge, så är det ingen som frågar om legg, utan snarare om jag inte borde resa med pensionsbiljett i kollektivtrafiken, eftersom jag tydligen är "på väg" till geriatriken...

Är 34 år. Blir typ förvånad varje gång jag INTE blir leggad på systemet. Men jag tog nog priset när jag för bara några år sedan blev leggad på en tobaksbutik när jag skulle köpa en Red Bull.... Jag kanske ser ung ut, men 14 år? Kom igen... Hade jag inte haft med mig legget då, hade jag blivit skogstokig. Tanten i kassan var dock nyanställd och ville väl bara "göra rätt".


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem

Starka 32 vårar

Medlem

Fyllde ganska nyss 33, känner mig bekväm med att bli äldre. Har det bättre nu än jag någonsin hade när jag var 20-25.


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Medlem

Fyllde 20 igår

Medlem

40 år, idag faktiskt. Lite stel i knäna emellanåt, men jag är väl ett par kilo tyngre än vad jag borde vara förvisso. Jag känner mig ganska ung ändå, spela tänker jag göra tills jag dör.

Medlem

Dingar 44 nu i maj. Knappt några ålderskrämpor. Jag har heller inga nojor och mår som en prins


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem
Medlem
Skrivet av Isak19:

Fyllde 20 igår

Grattis i efterskott!

Skrivet av Redstar:

40 år, idag faktiskt. Lite stel i knäna emellanåt, men jag är väl ett par kilo tyngre än vad jag borde vara förvisso. Jag känner mig ganska ung ändå, spela tänker jag göra tills jag dör.

Och grattis på dagen då Blir det väl tårta o grejer idag då?


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Gen
Medlem

38 och närmar mig 39, men totalt oförmögen att få ett skägg värt namnet.

Medlem

38, snart 39.
Nyrakad och iförd keps, alltid leggad på bolaget.

Förkyld, eller efter ett padelpass? 67.


signatur

Den som här flest prylar när han dör vinner.

Skriv svar