FZDZ - FZ DirtZone (Dirt Rally 2.0 klubb) - Säsong 02: 22/3 - 18/4

Medlem

OP uppdaterad

Då jag själv inte haft tid att ägna mig åt datorn i helgen har jag varit tvungen att lämna WO på detta event och inte heller följt med i hur det gått för övriga men här kommer en liten not om ställningen iaf!

Tobias kör in med snabbaste tiden 26:36 vilket är 4 sekunder snabbare än Borgqvist på 26:41 (4 sekunder om man tar tiondelar i åtanke )
Otto kör in på en tredjeplats med tiden 26:57.

I tabellen är toppen oförändrad då Otto, Borgqvist och Bogani håller i top tre i den ordningen med 106p, 104p och 89p. Alltså ett riktigt spännande upplopp nu om förstaplatsen!
Där nedanför går dock Mortaliis förbi Patched på fjärdeplatsen.

Det var något färre startande denna gång med 18st förare, varav två förolyckades på vägen!

Framför oss har vi nu mästerskapets sista vecka och två sista event. Först åker vi till USA igen och därefter väntar Nya Zeeland ännu en gång innan vi korar vår nya mästare!
Med blott två poäng som skiljer Otto och Borgqvist åt så kommer det bli spännande att se hur det ser ut inför nästa helg!

Lycka till alla!

Det kommer bli ett lite längre avbrott (2 veckor kanske) efter detta mästerskap inför nästa så vi får finslipa upplägget och för mig personligen låta lite IRL åtaganden lugna ned sig lite. Vore även kul att försöka arrangera något "live" framöver, typ en liten rallycross turnering men jag vet inte hur realistiskt det är att försöka få ihop tillräckligt med folk samtidigt. Något att fundera över iaf!
Om någon vill ta tyglarna inför kommande "silly season" så meddela mig så delar jag admin på klubben när det är dags!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Det kommer bli ett lite längre avbrott (2 veckor kanske) efter detta mästerskap inför nästa så vi får finslipa upplägget och för mig personligen låta lite IRL åtaganden lugna ned sig lite.

Om jag ska kunna vara med regelbundet kommande säsong behöver vi förlänga tiden för tävlingarna.
För mig innebär vår och sommar betydligt mindre tid över för spelande.
Men alla har såklart inte hus, trädgård, barn och ett jobb med högsäsong på våren så vi får väl rösta om det precis som sist

Medlem
Skrivet av Bborgqvist:

Om jag ska kunna vara med regelbundet kommande säsong behöver vi förlänga tiden för tävlingarna.
För mig innebär vår och sommar betydligt mindre tid över för spelande.
Men alla har såklart inte hus, trädgård, barn och ett jobb med högsäsong på våren så vi får väl rösta om det precis som sist

Samma här, fast utan hus o barn
Men ju närmare sommar ju mindre tid kommer jag kunna lägga. Kan nog bli ett mästerskap över sommaren med 1v per event eller dylikt.

Vi får se hur folk vill göra, kommer starta några omröstningar senare i veckan!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Jag instämmer. Har också hus och familj. En vecka per rally röstar jag på.


signatur

Spelar på: PC, Nintendo Switch, PS5 och iOS.
Äger även: NES, SNES, Saturn, Playstation 1,2,3,4, PSP, XBOX360.

Medlem

Körde precis klart New England, gick bra som fan tycker jag! Flög fram mellan fält och skog
Det gick så bra att jag var tvungen att köra i en å på sista sträckan och förlora, inte allt för mycket tid med tanke på omständigheterna, men hade hoppats på ett bättre resultat när det gick så bra på de tidigare sträckorna.

Jag tycker det är kul när man kommer tillbaka till events under säsongen så här, man är bekvämare med bilen men får ju självklart även ännu svårare motstånd.


signatur

ASRock B550M-ITX/ac | Ryzen 5 5600X | Noctua NH-L12S | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Medlem

Två j-la punkteringar, så taggad för ss6 nu! Hatar alla fordar jag ser ute i verkligheten också

Medlem

Har tyvärr inte kunnat vara med de senaste veckorna pga. min dator gett upp (rättare sagt moderkortet). Kul att följa er andras upplevelser i tråden! Får försöka drömma mig fram till en topplacering i framtida event

Försöker få ordning på min gamla dator, dock så behöver jag lite mer DDR3 RAM som fungerar Vet inte ens om Dirt2 kommer starta men ger det ett försök iaf.


signatur

no remorse

Medlem

Tack till alla som har lagt upp bilder på eran utrustning. Mycket intressant att se

Dagen försök slutade i katastrof. Värmer upp med två shakedowns. Fokuserar på att sätta de 2 hairpins som kommer precis i början. Noterar även var bilen ska vara i efterföljande hopp. Drar i gång rally. Löser hairpinsen och hoppen på ett bra sätt. Håller tempot högt. Phil säger 4 nivås kurvor, jag tar en koll på vilken växel jag har i, har i femman och dundrar på, tänker att där har har du nog lite fel allt Phil. Kommer fram till en 3 left och tänker ja nu ska jag bromsa.. lite för sent på det märker att det är i en nerförs backe så hinner inte få ned hastigheten tillräckligt mycket för att hänga med i svängen. Okej tänker jag och fokusera på att undvika träden. Lyckas undvika första trädet, men lyckas inte undvika andra. Pang. Förväntar mig att den röda "Terminal Damage" texten ska komma fram... Det gör den inte. Däremot visar det punktering på båda fram. Tänker att det är körbart, det kommer att suga men jag kan ta mig till service. Tar mig upp på banan och fortsätter. Hör hur gummit fladdrar runt fälgarna. Höger smäller först gummit är borta, bilen drar iväg i samma riktning. Kontrar med att svänga svagt åt vänster för att hålla mig på banan. Ytterligare några hundra meter smäller vänster också, fälgen slår i marken. Då kommer den.. Den röda texten. Terminal Damage, Part Failure: Wheels
NEJ! jag som var så sugen på att ta lite mer poäng detta rallyt. Nåväl. 1poäng, here i come!


signatur

a.k.a fritiofsson, Jiffy

Medlem

Kommer det köras rally från andra ställen i nästa säsong och byter ni klass mellan olika bilar?, skulle vara kul om finlands rally är med nästa.:)

Medlem
Skrivet av Millmount:

Kommer det köras rally från andra ställen i nästa säsong och byter ni klass mellan olika bilar?, skulle vara kul om finlands rally är med nästa.:)

Det kommer nog bli fyrhjulsdrivet och åtminstone några dlc rallyn!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

De kan då bygga staket dedär jänkarna, det är då ett som är säkert
Dundrade rakt in i ett stängsel på sträcka 2 och totalkvaddade bilen i 138.5km/h...Tyckte inte ens jag var så nära men när röken lagt sig var staketet det enda som var oskadat!
Terminal...

OP Uppdaterad

La till några omröstningar för kommande mästerskap.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Såg fram emot en god fight mot bogani på de sista tre sträckorna då vi låg väldigt jämnt efter tre första. Men redan på SS4 sket det sig.
Kom in helt fel i en kurva i hög fart på femmans växel och stötte emot innern så bilen drev ut och istället för att sakta ner så chansade jag och körde några meter utanför vägen. Där låg det förstås en stor sten och lurade i buskarn. När jag närmade mig den tog den tag i fronten på bilen och slungade den likt hulken över sig. Bilen rullade oräkneliga gånger.
Punktering på två hjul och närmast okörbar.
Kom någon kilometer till på sträckan och körde emot en sten igen. denna gång inte särskilt fort men det räckte för att totalkvadda bilen.


signatur

Spelar på: PC, Nintendo Switch, PS5 och iOS.
Äger även: NES, SNES, Saturn, Playstation 1,2,3,4, PSP, XBOX360.

Medlem

Då var NE klart. Gick faktiskt riktigt bra, trots det så var jag konsekvent 2-5 sekunder efter Borgvist på varje sträcka. Förutom SS2, där var jag i runda slängar 9 sekunder efter trots att jag tycket det gick fullt spätt med guds försyn överallt Den hade jag gärna sett en replay på Borgen

Medlem
Skrivet av bogani:

Då var NE klart. Gick faktiskt riktigt bra, trots det så var jag konsekvent 2-5 sekunder efter Borgvist på varje sträcka. Förutom SS2, där var jag i runda slängar 9 sekunder efter trots att jag tycket det gick fullt spätt med guds försyn överallt Den hade jag gärna sett en replay på Borgen

SS2 är en av de sträckor jag kan bäst i hela spelet. Har haft världsrekord på den i några klasser under korta perioder.
Spelade tyvärr inte in nåt när jag körde, men kan nog köra den på betydligt bättre tid ikväll på timetrial om ni vill se film på hur det går till

Mitt rally var väldigt stabilt och problemfritt, tror dock inte tempot kommer räcka mot Otto som varit brutalt snabb i USA innan

Medlem

Men vi håller oss till 2 st service som var tänkt från början eller? Blir ju brutalt oförlåtande med bara en om man gör en liten tabbe.

Medlem
Skrivet av fishfugg:

Men vi håller oss till 2 st service som var tänkt från början eller? Blir ju brutalt oförlåtande med bara en om man gör en liten tabbe.

Ja, som det var tidigare så fler av oss får ta oss i mål


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Bborgqvist:

SS2 är en av de sträckor jag kan bäst i hela spelet. Har haft världsrekord på den i några klasser under korta perioder.
Spelade tyvärr inte in nåt när jag körde, men kan nog köra den på betydligt bättre tid ikväll på timetrial om ni vill se film på hur det går till

Mitt rally var väldigt stabilt och problemfritt, tror dock inte tempot kommer räcka mot Otto som varit brutalt snabb i USA innan

Skönt att höra att det är en favoritsträcka iaf. Då blir man lite mindre ledsen i ögat

Medlem

OP Uppdaterad

Vi fokuserar nu endast på tabellen där toppstriden blivit riktigt spännande! Borgqvist klättrar iom senaste rallyt förbi Otto på förstaplatsen med 121p, Otto som sagt hack i häl med 118p och Bogani på tredjeplats med 103p.
Riktig nagelbitare mellan Borgqvist och Otto om förstaplatsen men då allt såklart kan hända så räknar vi inte bort Bogani heller!

Totalt 17 förare startade USA varav 4 blev skrot längst vägen

Vi startar nu vårt sista rally för detta mästerskap som avslutas på söndag!
Stort tack till alla som deltagit och i vanlig ordning kommer det att bli en paus efteråt tills nästa mästerskap drar igång, förmodligen 2 veckor så ta lite paus, öva på svängarna och delta i vad än för event Silly Season kan komma med denna gång!

Glöm inte omröstningarna på originalposten, det lutar åt en vecka per event och R5 klassen men de kommer pågå åtminstone tills efter helgen innan några beslut tas.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Ser ut som att mitt PC-haveri i Australien blir kostsamt..

Medlem

Kul att följa, gärna med och kör lite silly season för att mjuka upp tumlederna/härda psyket inför nästa säsong.

Du skapar ett bra drag i tråden @Soulless
Bra jobbat, bara hojta till om du behöver stöttning.

Medlem

Första halvan av NZ klar. Långsam rulltårta på SS1

Medlem

Lyckades äntligen ta "vägrar-svänga-R2an" i mål på ett rally. Tyckte jag höll bra fart och hade ett par gröna sektorer men ni grabbar uppe i toppen är ruskigt snabba. Kul att få vara med här på slutet och hoppas på att nästa säsong körs med bilar som även har drivning på bakhjulen

Medlem
Skrivet av Thorellski:

Lyckades äntligen ta "vägrar-svänga-R2an" i mål på ett rally. Tyckte jag höll bra fart och hade ett par gröna sektorer men ni grabbar uppe i toppen är ruskigt snabba. Kul att få vara med här på slutet och hoppas på att nästa säsong körs med bilar som även har drivning på bakhjulen

Lutar åt fyrbenta pållar nästa


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av bogani:

Första halvan av NZ klar. Långsam rulltårta på SS1

Jag tog över på ss2


signatur

Spelar på: PC, Nintendo Switch, PS5 och iOS.
Äger även: NES, SNES, Saturn, Playstation 1,2,3,4, PSP, XBOX360.

Medlem
Skrivet av Balkp:

Jag tog över på ss2

Misstänker att det var den rejälare varianten

Medlem
Skrivet av bogani:

Misstänker att det var den rejälare varianten

Faktiskt inte. Kom utanför ett staket. Det visade sig vara extremt välbyggt för det var omöjligt att köra igenom. Bilen tog även skada efter upprepade försök att åka igenom.


signatur

Spelar på: PC, Nintendo Switch, PS5 och iOS.
Äger även: NES, SNES, Saturn, Playstation 1,2,3,4, PSP, XBOX360.

Medlem

Forden står nu till försäljning hos Ärliga Benkes Bil AB och körde Peugeot istället. Slapp punka så jag e nöjd
Ser fram emot 4wd verkligen.

Medlem

Leder med 1,2 sekunder efter SS4. Borgqvist har 2 sträckor kvar. Blir spännande det här

Medlem
Skrivet av bogani:

Leder med 1,2 sekunder efter SS4. Borgqvist har 2 sträckor kvar. Blir spännande det här

Det blev inte så spännande. Startade i lugnt och säkert tempo utan att ta risker. När jag sen såg att Ottothecopilot tappat massa tid på ss4 sänkte jag tempot ännu mer och var inte nära dig på de två sista @bogani, bra kört!

I mål som stabil tvåa och det bör enligt mina beräkningar räcka till seger i totaltabellen.

Medlem

Rullar på sten hårt på Nya Zeeland. Kommer fram till SS5 och precis samma ställe som förra vändan här så klipper jag till högersidan vilket orsakar en rejäl av körning och punka på vänster bak. Ligger utanför staketet någonstans och på sidan, får återställa bilen för att ta mig vidare. Väl inne i mål så ser jag att jag nu tappat från 4 till 11 plats. Ajaj, jag undrar hur lång tid den återställningen tog. Har inte tiden på så vet inte hur mycket som lades på. Ivrig som jag var så tittade jag inte på reprisen. Med däcket bytt kör jag SS6, slutar på en 9:de placering på rallyt och en 8:de placering på hela mästerskapet.

Får säga stort tack till alla, har varit roligt att fightas med er. Och stort tack till @Soulless som har tagit väl hand om det
Btw, har du kvar resultatet från första mästerskapet någonstans? hade varit roligt att se skillnaden


signatur

a.k.a fritiofsson, Jiffy

Skriv svar