50 % har slutfört Ghost of Tsushima, snudd på PS4-rekord för ett open world-spel

Robot
50 % har slutfört Ghost of Tsushima, snudd på PS4-rekord för ett open world-spel

Hur ofta spelar du open world-spel till slutet?

#ghost-of-tsushima, #open-world, #playstation-4


Medlem

GoT är ett av de få spel som jag har Platinum på

Medlem

Imponerande! Håller själv på att spela igenom det och älskar det verkligen. Har lagt 70 timmar och satsar på platinum trophy men är fortfarande inte klar med main story och har kanske en fjärdedel av spelvärlden kvar att upptäcka.

Medlem

Första open world spelet sedan Oblivion jag bara vill ut och utforska utan att kolla på kartan.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Frilansare
Skrivet av dTexN:

Första open world spelet sedan Oblivion jag bara vill ut och utforska utan att kolla på kartan.

Låter lovande, hoppas du får kul! Vill ju ta mig an ett OW efter Valhalla, som jag älskade att bara rida runt i.

FM-guru
F.d. Sisyr

Är inte klar med det själv, men det beror mest på att jag tagit en paus från PS4:an... så småningom så!

Medlem

Det beror väl lite på vad man menar med ”till slutet”.
Jag spelar väldigt ofta igen hela storyn, men jag lägger inte tid på att klara varenda sidouppdrag eller hitta varenda liten grej.

Medlem

Det måste väl vara bland de hösta oavsett spel och konsol? har följt det här med achievements och trophies under några år och det är definitivt ingen majoritet som bryr sig och spela klart spel.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Emret:

Det beror väl lite på vad man menar med ”till slutet”.
Jag spelar väldigt ofta igen hela storyn, men jag lägger inte tid på att klara varenda sidouppdrag eller hitta varenda liten grej.

Så tänker jag med. RDR2 gjorde jag alla sidouppdrag på men tex Far Cry skulle jag aldrig göra alla sidouppdrag på, där snackar vi kvanitet före kvalitet. På Got körde jag inte heller alla sidouppdrag då jag inte tycker det gav något. Det var inte heller en värld jag ville utforska. RDR2 höjde ribban för högt där.

Tänkte sätta 110% på alla Batman-spelen, Spider-Man och Ghost. Lite kul är det ändå.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Testpilot

Ofta är huvudberättelsen ganska kort i open world spel så det är sällan några problem.

Medlem

Ett av väldigt få open world-spel jag slutfört till 100%, fantastisk speldesign. Att spelvärlden var helt magisk lär väl inte att skadat utforskarglädjen heller.

Medlem

Ett av få spel jag lyckades skrapa ihop en Platinum 👍 fantastiskt spel, men lite sidouppdragen blev lite för ensidiga. Men trots det så tröttnade jag aldrig för världen var så vacker och jag älskade stridssystemet

Inaktiv

Också platium i det, var ganska rolig att ta förutom att följa dom jäkla rävarna.
Bra spel, brukar i pricip alltid spela igenom spel jag tar mig an om jag inte tycker dom suger helt och hållet.
Sitter med Cyberpunk 2077 nu, ett av de bästa open world på ett bra tag.

Medlem

Vad menas med slutföra spelet? Pratar vi bara klara själva storyn eller pratar vi göra allt som finns i spelet?

Medlem

Storyn växte ju längre in jag kom i spelet, men känslan av ett AA spel på en AAA budget lyckades jag tyvärr aldrig komma ifrån. Det kändes verkligen som att Sony pressade ett sommarsläpp innan ps5 kom. Allt från animationer till massa svarata ladd skärmar istället för korta mellansekvenser drog ner det för mig. Men med något år till på spelet så hade det nog kunnat bli något riktigt bra, om än väldigt västerländskt.

Medlem
Skrivet av gundemannen:

Storyn växte ju längre in jag kom i spelet, men känslan av ett AA spel på en AAA budget lyckades jag tyvärr aldrig komma ifrån. Det kändes verkligen som att Sony pressade ett sommarsläpp innan ps5 kom. Allt från animationer till massa svarata ladd skärmar istället för korta mellansekvenser drog ner det för mig. Men med något år till på spelet så hade det nog kunnat bli något riktigt bra, om än väldigt västerländskt.

Spelade det på PS5 (tog platinum) och har inget direkt minne av laddskärmar 🤔


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem

Köpte det till PS4-Pro, men jag kom precis från Asscreed Valhalla, som jag i princip spelade igenom 100%. Blev lite trött på Open world efter det, väntar tills jag får tag i ett PS5, så jag kan njuta av det i 60 fps. Drömmen vore om det kom till PC, men sådan tur lär jag väl inte få.

Medlem

Vill ha det på PC!

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Låter lovande, hoppas du får kul! Vill ju ta mig an ett OW efter Valhalla, som jag älskade att bara rida runt i.

Jasså var det kul på det viset med? Måste verkligen testa detta spelet snart. Trodde det mest var byggande och bossbattlande. Valheim here i come!

Medlem
Skrivet av Saurfange:

Jasså var det kul på det viset med? Måste verkligen testa detta spelet snart. Trodde det mest var byggande och bossbattlande. Valheim here i come!

Innan du spenderar pengar i onödan - skulle gissa att personen du citerade menar Assassins Creed: Valhalla och inte Valheim.

Medlem

Försöker spela igenom det nu. Köpte det när det kom ut.. Spelade första delen. Blev lite för mycket att ta in. Men känns bättre denna gången. Blir å spela igenom det denna gången

Medlem

Vad menas med 100%? Alltså spelat ut main story och side quests? Eller gjort alla achievements?

Medlem
Skrivet av LARRYLUKE:

Vad menas med 100%? Alltså spelat ut main story och side quests? Eller gjort alla achievements?

Dom flesta spel har en % räknare inne i spelet vilket oftast inkluderar main och side quests.

Medlem

Drog en plat under coronan på 3-4 dagar, spelar Legends-delen dagligen då jag inte kan få nog av känslan i striderna. 4K60 på PS5 skadar inte heller.

Hoppas på ett liknande spel i framtiden!

Avstängd

Ett solklart 5/5 spel.
Vackert som tusan och otroligt bra gameplay mekanik.
Waypoint systemet med vinden och den minimala HUD'en gjorde att upplevelsen höjdes ännu mer.


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem

För enkelt och PS-exklusivitet gjorde denna titel fisljummen för min del.

Frilansare
Skrivet av Saurfange:

Jasså var det kul på det viset med? Måste verkligen testa detta spelet snart. Trodde det mest var byggande och bossbattlande. Valheim here i come!

Nä, menade ju Ass Creed Valhalla...

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Låter lovande, hoppas du får kul! Vill ju ta mig an ett OW efter Valhalla, som jag älskade att bara rida runt i.

GoT är fantastiskt att bara rida runt i, hamnade mycket oftare på sidospår där än jag gjort hittills i Valhalla.

Skrivet av Gasque1987:

Vad menas med slutföra spelet? Pratar vi bara klara själva storyn eller pratar vi göra allt som finns i spelet?

Skrivet av LARRYLUKE:

Vad menas med 100%? Alltså spelat ut main story och side quests? Eller gjort alla achievements?

Skrivet av nils45:

Dom flesta spel har en % räknare inne i spelet vilket oftast inkluderar main och side quests.

I det här fallet är det trophy för att klara Main story som menas.

efter att man mött sin farbror i strid

Medlem

Roligt att så många gillade spelet. Mig föll det tyvärr inte i smaken, jag tyckte att moralkakorna var för många och karaktärerna snudd på karikatyrer. Adliga goda, bönder fega och legosoldater opålitliga. Nästan så förutsägbart att det blev oförutsägbart.

Det ska dock sägas att världen var vacker och gameplay bra. Men det räckte inte för mer än 20-30 timmars spelande.

Annars är jag en sådan som försöker spela klart mina spel. Här insåg jag emellertid att det var 2/3-del kvar och att jag inte hade roligt längre.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

12
Skriv svar