Svenska survival-spelet Valheim får flygande start på Steam

eld
Medlem
Skrivet av johanAndersson:

Är det verkligen så orimligt? Hur många tror du inte plockade upp Elder Scrolls efter de hörde nerevar rising eller Civ efter sogno di volare? Det sätter ett tema och är ofta likt den musik som spelet använder.

Tänker mest på de som skippade dessa spel så fort de hörde musiken, känns det inte lite orimligt?

Medlem
Skrivet av johanAndersson:

Är det verkligen så orimligt? Hur många tror du inte plockade upp Elder Scrolls efter de hörde nerevar rising eller Civ efter sogno di volare? Det sätter ett tema och är ofta likt den musik som spelet använder.

Musiken i spelet är dock väldigt långt ifrån Amon Amarth. Vid bossfighter blir det lite metal, men 99% av tiden är det lugn akustisk musik.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Ambassadör
The Elder Scrolls Online

Min sambo köpte spelet samma dag det kom ut i early access. Han har spelat det varje dag sedan dess.

Han älskar det. Han säger att för att vara i early access så är det riktigt bra!

Så, döm inte spelet pga att ni inte gillar musiken i trailen. Kolla upp en game play istället.


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Medlem

Slutade precis min jungfru session med 2 andra polare och den blev 8h i en sittning. Är frälst.

Känns inte alls EA-aktigt. Inte ens innehållsmässigt. Oslagbart pris dessutom. Uppfriskande grafisk design och animation. Prestanda kan helt klart förbättras men är absolut spelbart.

Prova med några nära vänner, läs inga guider och improvisera! Superkul!

Inaktiv

Kul spel!
Hade gillat det ännu mer om det var realistisk grafik, men det är bara min preferens.

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Kul spel!
Hade gillat det ännu mer om det var realistisk grafik, men det är bara min preferens.

Ungefär som jag när det kommer till Dota2.

Inaktiv
Skrivet av Dunder:

Varenda streamer verkar spela spelet av någon anledning, antar att de kör massa sponsring för att få fart på försäljningen?

Kommer antagligen inte testa själv, ser inte särskilt roligt ut.

De har garanterat inte råd att betala streamers i flera dagar, sponsring är dyrt och måste även uppges i titeln.
Har inte hört någon streamer prata om att de fått betalt, men jag kollar inte på alla heller.

Smaken är som baken, personligen står spelet på egna ben och är väldigt avkopplande, inte så många buggar heller, stridssystemet är väl sådär.

Medlem

Nja inte riktigt min stil men kul för utvecklarna.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Inte spelat, än. Allergisk mot early access men har fått hur bra betyg som helst, kliar lite i fingrarna om jag ska vara helt ärlig!

Och för övrigt, spelutvecklingen inom vårt avlånga rike glöder just nu och det är riktigt kul att se!

Du är nog inte den enda som tänker så, tanken var likadan här! Men spelet är väldigt bra för att vara early acces, väldigt få buggar och det finns extremt mycket content att göra för ett spel i en sådan fas. Har spelat konstant hela helgen och det är verkligen ett grymt spel med riktigt härlig atmosfär. Kartan är gigantisk och jag/vi har en hel del progress kvar för att komma vidare på vår server.

Medlem

36 timmar in i spelet o tycker det är riktigt underhållande. Dock stör jag mig på att man måste äta hela tiden samt att kistorna är för små

Medlem

Hur är spelet för ensam spelare? Är mest SP inriktad...

Medlem
Skrivet av matte76:

Hur är spelet för ensam spelare? Är mest SP inriktad...

Ok, inte spelat helt ensam, kört med min 8-åring... men det är nästan som att göra det
Kommer nog dock att bli mycket eget spel framöver, jag kollade en del på Cohh som körde
solo så det kändes solitt beslut för mig som mest kör Solo,

https://www.youtube.com/playlist?list=PLN39y5i_H0Fln95AFl7EshXVkullDbwsc

Medlem
Skrivet av anon_38597:

De har garanterat inte råd att betala streamers i flera dagar, sponsring är dyrt och måste även uppges i titeln.
Har inte hört någon streamer prata om att de fått betalt, men jag kollar inte på alla heller.

Smaken är som baken, personligen står spelet på egna ben och är väldigt avkopplande, inte så många buggar heller, stridssystemet är väl sådär.

Nä, självklart inte flera dagar, var inte riktigt det jag menade. Brukar väl vara några timmar som mest.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Körde hela kvällen och natten igår med brorsan o själv. Det finns en a ledning till att spelet har "overwhelmingly positive" på Steam. Älskar spelet. Det är en riktig pärla i min mening

Medlem
Skrivet av Acatoth:

Körde hela kvällen och natten igår med brorsan o själv. Det finns en a ledning till att spelet har "overwhelmingly positive" på Steam. Älskar spelet. Det är en riktig pärla i min mening

Trailern fick mig tyvärr att tappa suget med halvtaskig grafik och animationer, musik som jag inte alls gillar, och gameplay där man står och slår på träd och stenar. Antar man också gnider pinnar samman vid något tillfälle.

Men det är väl såpass populärt av en anledning tänker jag, så får tanka och prova själv 🙂

Inaktiv
Skrivet av matte76:

Hur är spelet för ensam spelare? Är mest SP inriktad...

Allt tar längre tid när man är ensam men det funkar. Hade en del problem med andra bossen trots att jag hade så bra gear som gick vid den perioden, kan tänka mig att bossarna blir värre och värre, men lägger man en portal innan fighterna så går det nog okej.

För övrigt så segla inte över havet utan portal är ett tips iaf. Gjorde det misstaget, blev välkommad av en massa fiender som zergade ihjäl mig. Fick bygga en flotte som jag fastnade på havet i vad som kändes en timme för att kunna hämta min utrustning och båt.

Skägg.
10 Chambers

Om någon ville starta igång en stor tråd om det vore det uppskattat!


signatur
Medlem

buggfritt är trots allt en sällsynt vara dessa dagar


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av matte76:

Hur är spelet för ensam spelare? Är mest SP inriktad...

Jag spelar bara själv o det är inga konstigheter. Är klar med andra bossen och nu på väg mot tredje.

12
Skriv svar