Medlem

Eternal är lätt årets spel 2020. Klarat alla svårighetsgrader flertal gånger, dock ej på DLC. När man får in flytet och inser att skillcapen är oändlig blir det ett väldigt kungligt spel!!

Medlem
Skrivet av landahl:

Jag håller för första gången på att spela doom eternal på pc. Jag drog mig länge för att köpa spelet på grund av att det fick en ganska ljummen recension på fz. Det klagades på att ammunitionen tog slut fort etc.

Jag kan ärligt säga att detta är ännu bättre än Doom 2016. Spelet är mycket bra , jag tycker inte alls att man har för lite ammunition och att man tvingas använda motorsågen mm. Spelet är perfekt avvägt och flytet tar aldrig slut för mig. För att va ett doom spel så ger jag det nästan full pott. Underbart designade banor och utforskande.

Är det någon mer som håller med?

Håller med dig fullständigt. Mitt goty 2020 helt klart. Spelets design är så bra det kan bli nästan. Allt har ett syfte. När man nailar spel mekanikerna så känner man sig så jäkla badass.

Tycker inte hwller man har för lite ammo. Varje fiende är ju en ammo crate.

Medlem

Det är ett väldigt speligt spel, arkadigt. Jag gillade det väldigt mycket även fast det inte var 2016.(som också var jättebra)

Medlem

Är jag helt galen eller hade vi inte den här diskussionen för typ 2-3 veckor sedan??

//LD

CTI
Medlem

Doom 2016 är bättre, gillade inte Doom 2020


signatur

The Toys: PC I7 4930K@4,5Ghz - 32Gb - Strix RTX 3080, Ps5, Ps4 + SSD, Ps3, Ps2, Ps1 Mini, Xbox 360, Nintendo Famicon NES, Amiga 500 Mini

Medlem

Inget fan av pusslen och plattformandet men jäklar vilket dopaminpåslag vissa fighter ger. Spelet känns ibland aningen för svårt men väldigt sällan orättvist.

Medlem

Om man tycker att Eternal var svårt, vänta bara tills ni provat Ancient gods part 1, det får Eternal att se ut som en barnlek i jämförelse. En sak jag stör mig på i Eternal är alla dessa hinderbanor som att klättra på väggar och plattformssegment. Hade varit helt ok om det bara varit en del av secrets eller dylikt, men nu är det precis överallt.

Sen är det på tok för mycket uppgraderingar och massa småsaker. Doom behöver inte handla mer om än att bara skjuta demoner. Allt annat är överflödigt. Men som jag skrivit tidigare, jag förstår att de försökt utveckla doom och fps-genren, men det är minst lika viktigt att behålla doom identitet.

Och nej, jag tycker inte att doom 3 är det svarta fåret i serien, det är snarare Eternal som är det då det skiljer sig så pass mycket från de andra doom i serien.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Jo jag gillade spelet väldigt mycket, sjukt bra optimerat oxå flöt på bra.

ELF
Medlem

Känner likadant som jag gjorde vid släpp. Kommer inte att ta i det med tång även om det är gratis. Lite för mycket plattformande för att få Kallas Doom i mitt tycke...


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Doom Eternal kändes som ett Fan-spel av det första och serien. Man slängs in i en story som känns som ett part 2. Varför är vi i denna HUB? Vad är den? Var vi inte någon annan dimension i slutet av 2016? Så mycket cringe i huben som att han har en dator mm. Men det värsta med spelet är att man aldrig riktigt känner sig som en Doom Slayer utan mer som Ashen i Dark Souls där allt dödar en väldigt lätt om man inte vet i vilket ögonblick man ska hoppa åt sidan eller attackera. Första lyckades bättre där man sakta men säkert vart starkare och bättre.

Med det sagt så finns det mycket roligt och intressant i spelet.

Medlem

260 timmar i sp. Inte perfekt, men striderna är grymma. Längtar efter nästa expansion.

Medlem

Jag har ännu inte klarat Doom 2016.
Tröttnade till slut och avinstallerade, tyvärr. Det är för enformigt och för snabbt.
Därför köpte jag aldrig Doom Eternal.


signatur

autograph

Inaktiv

Körde igenom grundspelet. Men det hade varit så mycket bättre utan hopp-pusslandet. Det fick mig att tänka "Äeh, orka.." och stänga av DLC:n inom 40min.

Medlem

Jag ser lite på ETERNAL som folk såg på DOOM 3. Är ett stort fan av både de gamla doom-spelen och nytolkningarna så som Doom 3. Folk sa att D3 är ett grymt spel men inte Doom, och jag kan väl hålla med där, spelet kunde hetat något annat. Precis samma känsla fick jag av ETERNAL, man har bara skruvat nobbarna 200 varv åt andra hållet istället där spelet inte känns det minsta relaterat till 2016.

De har varit tydligt med vad det är de gör och att gameplay är det de 100% fokuserat på i ETERNAL. Behärskar man teknikerna i ETERNAL är det ett fantastiskt spel och även man inte gör det bör man se att det är ett otroligt välgjort spel både tekniskt och gameplay-mässigt för vad det är. Svårt att klandra ID för att inte testa något nytt och innovera, men är det ett DOOM ? Nej jag tycker det kunde hetat något annat och känner mig lite snuvad på att vi aldrig fick något SP-DLC eller dylikt till 2016.

2016 var ändå lite mer realterbart och inlevelsefullt. I ETERNAL är allt spinnande vapen som om det vore Q3-arena och man förstår varför givet designprocessen. Älskar gameplayet i ETERNAL och det har växt på mig till den grad att det är svårt att njuta av 2016 nu, men jag tycker ändå 2016 hade en mer inlevelsefull stämning & kampanj m.m. just pga. att allt inte handlade om gigantiskt roterande pickups och ologiska miljöer överallt.

Det är ändå rätt fantastiskt att vi har fått nyrenoveringar av både DOOM och WOLFENSTEIN som hållit hög klass de senaste åren. Vore ju riktigt grymt om de gjorde något med QUAKE också, och då tänker jag mest på Single Player. ARENA-shooters verkar tyvärr vara dött bland dagens publik, spel som DIABOTICAL gjorde de mesta rätt och dog ut rätt fort.

Medlem

Vet inte, men jag spelar hellre Doom2, Q1 & Q2 än något av de nyare Doom spelen. Känslan som inte riktigt infinner sig i de nya, kan inte förklara det bättre.

Youtube-proffs

Doom Eternal är ett riktigt fint spel. Det jag kan nog uppskatta mest är att efter Ancient gods så växte det mer i och med att loren blev mer krämig förutom ett förjävla roligt gameplay.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Doom 2016 var väldigt bra, men det kom aldrig upp i samma adrelanin-pumpande som Doom Eternal! Tror jag nästan aldrig upplevt samma adrenalin-kickar som när jag spelade Doom Eternal; man måste röra sig hela tiden, för att få mer ammo, strategiska positioner, andra aktiviteter som att få hälsa / armour m.m. Ska spela DLC 1 snart, grymt peppad! Mer Doom åt folket

Medlem

Spelar själv också Eternal nu när man till slut skaffat ny dator. Det är inte lika bra som 2016 och jag var så jävla sur på att min ammo tog slut fort, träffade inte fiender och de döda mig fort som tusan. De blockade mig när jag dashade, kunde inte hoppa överallt mm. Var bara riktigt irriterad. Sen sänkte jag till lägsta svårigheten och spelet är lätt igen. Har inte dött efter det. Borde finnas fler svårighetsgrader på den lättare sidan. är typ "för lätt", "svårt", "idiotsvårt" och "omöjligt" på skalan.

Har dock Eternal, Witcher 3 med DLC (bara kört vanilla), Jedi Fallen order och RDR2 i backloggen. Känns ganska bra ändå faktiskt

Medlem

Jag älskade Doom (2016) men har inte kört Eternal ännu, och lär nog aldrig göra det heller. Jag gillar inte påtvingad parkour och kill moves. Varför kunde de inte bara köra på samma koncept som föregångaren? Jäkla nymodigheter

Medlem
Skrivet av I am Grööt:

Jag älskade Doom (2016) men har inte kört Eternal ännu, och lär nog aldrig göra det heller. Jag gillar inte påtvingad parkour och kill moves. Varför kunde de inte bara köra på samma koncept som föregångaren? Jäkla nymodigheter

Hade dom gjort spelet likadant som 2016 så hade folk klagat på att det är samma.

Varför inte testa spelet och bilda dig en egen uppfattning, Du har refund på steam med max 2 timmars speltid.

Medlem
Skrivet av landahl:

Hade dom gjort spelet likadant som 2016 så hade folk klagat på att det är samma.

Varför inte testa spelet och bilda dig en egen uppfattning, Du har refund på steam med max 2 timmars speltid.

Tvivlar på det! Tror vi var många som var sugna på mer Singleplayer content till Doom 2016 men som aldrig kom.

Nja det känns inte jättelockande. Men det är ju Steamrea (kinesiska nyåret) snart igen så vi får väl se.

Medlem

Här pratar en utvecklare om att vissa spelar spelet fel och därmed inte har roligt. Intressant att lyssna på.

Medlem

Angry Joe ger Doom Eternal 10 av 10. Jag håller med honom, detta är det bästa doom jag har spelat. Jag har spelat igenom spelet på hurt me plenty och ultra violence. Jag testade några kartor på nightmare men gav upp för det var för svårt. Jag ska nog installera det igen om några månader och försöka mig på nightmare igen.

12
Skriv svar