PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Lägg till varan, det kommer stå 99.999, det finns en "knapp" som säger något om att använda kod, efter att man gjort detta kommer man få rätt pris. Här är en länk till sidan https://www.elgiganten.se/product/gaming/spelkonsol/playstati...

Ska man skriva in sina bankuppgifter m.m innan man kan skriva in koden?

Medlem

Jag kunde hämta ut en PS5 från webhallen idag, tidigare hade de kommunicerat att den inte skulle komma innan jul.

Medlem
Skrivet av Nino1788:

Ska man skriva in sina bankuppgifter m.m innan man kan skriva in koden?

Nej, när man lagt till det så trycker man på kundvagnen. Då får man fram att man ska ange email och personnummer, där har man även möjligheten att ange kod. Det står "Presentkort eller rabattkod. Klicka här".

Medlem

Verkar ju som flera fått större leveranser den här veckan. Frågan är vad som hände med Inet.
Ligger med en bokning på 2020-06-30 och de skickade ut t.o.m. 2020-04, men sedan har det varit tyst.
Om nu WH lyckas hoppa från 2019-10 till 2019-12 på sin leverans så borde väl Inet också göra något liknande.

Medlem
Skrivet av e3henri:

Verkar ju som flera fått större leveranser den här veckan. Frågan är vad som hände med Inet.
Ligger med en bokning på 2020-06-30 och de skickade ut t.o.m. 2020-04, men sedan har det varit tyst.
Om nu WH lyckas hoppa från 2019-10 till 2019-12 på sin leverans så borde väl Inet också göra något liknande.

Ligger några dagar före i min beställning från Inet och helt tyst här med. Försökt få lite svart på deras "frågor och svar" men de verkar inte vilja svara. Tråkigt att en för övrigt bra affär hanterar den här releasen så dåligt.

Medlem

Ett generellt tips till tråden:

Skriv inte för mycket om hur koderna från EG:s lotteri fungerar. Vi vill inte att bottar sätts upp för att kompensera med den nya informationen ni eventuellt ger vidare.

För egen del litar jag inte på nya konton som bara deltar i denna tråden och ställer konstiga frågor, då jag anser att det finns fog för misstanke. Har man fått en egen kod kan man enkelt gå in och kolla hur den fungerar på egen hand, instruktionerna från EG är sannolikt tydliga nog.

Medlem
Skrivet av e3henri:

Hela tråden är ju full med denna information om man tittar...
t.ex. 5 mess högre upp är det en som bokat 2019-10-15 och inte fått. De har dessutom skickat ut information om att ordrarna t.o.m. december täcker en bit in i okt 2019

Sådärja! Nu kan jag hämta min PS5a i Nordstan Göteborg. Bokade på webhallen i januari 2020. Så precis som jag misstänkte så fick jag konsolen 2020, med råge dessutom.


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

Medlem

Nu har jag hämtat ut min SE! 😊
Från: Mediamarkt
Leveranssätt: hämta i butik (Linköping)
Beställd: 18/9-20 kl09:04

Medlem
Skrivet av Freddan:

Sådärja! Nu kan jag hämta min PS5a i Nordstan Göteborg. Bokade på webhallen i januari 2020. Så precis som jag misstänkte så fick jag konsolen 2020, med råge dessutom.

Tack för bra info, det börjar röra sig i ganska rakt takt då även i webhallens kö.

Medlem

Bokade 9:e oktober i år på CDON. Det stod på produktsidan att det skulle bli leverans i februari. Den ploppade upp i Postnordappen imorse och har skickats. Så har ni bokat hos CDON runt det datumet så är kanske inte hoppet helt ute än.

Medlem

- Webhallen bokning april 2020 (högt över ribban)
- Elgiganten F5 vid release, fick in en order men sen buggade varukorgen ut, missade extrasläpp vid 12. (stolpe ut)
- Amazonbokning 20/11 (stolpe ut)
- CDON bokning 10/12 (stolpe ut)
- Elgigantenlotteri, no show (stolpe ut)

Jaja det är bara att ta ett steg tillbaka och ta ett djupt andetag.. ... ... och glädjas åt att man kan ta ett djupt andetag utan smärta eller tryck för bröstet.

Medlem

Har Komplett totalt missat tåget för Ps5? Ångrar kraftigt att man förbokade där.

Medlem

Har ett par oöppnade sony 3dpulse lurar. Är beredd att offra dem till en snäll själ som sitter med en extra oöppnad PS5 standard edition i Stockholm som tack för hjälpen (självklart får man betalt för sin PS5 också). Min dotter har jobbat sig upp 40 meritpoäng på två år och vill kunna ge henne ett i julklapp. Har varit med på varenda utlottning och står i kö på amazon.se men inte fått något.

Medlem
Skrivet av serdyllon:

Ett generellt tips till tråden:

Skriv inte för mycket om hur koderna från EG:s lotteri fungerar. Vi vill inte att bottar sätts upp för att kompensera med den nya informationen ni eventuellt ger vidare.

För egen del litar jag inte på nya konton som bara deltar i denna tråden och ställer konstiga frågor, då jag anser att det finns fog för misstanke. Har man fått en egen kod kan man enkelt gå in och kolla hur den fungerar på egen hand, instruktionerna från EG är sannolikt tydliga nog.

Verkar vara en hel del nyreggade både här och på sweclockers som tigger koder/apparater.

Här tror jag dock vi sluppit stjärtarna som skryter om hur många PS5:or de skaffat (gissningsvis i syfte att locka den förra gruppen att buda). I Facebookgruppen Playstation 5 Sweden härjar båda dessa grupper helt utan spärrar vad det verkar.

Medlem
Skrivet av Fruxen:

- Webhallen bokning april 2020 (högt över ribban)
- Elgiganten F5 vid release, fick in en order men sen buggade varukorgen ut, missade extrasläpp vid 12. (stolpe ut)
- Amazonbokning 20/11 (stolpe ut)
- CDON bokning 10/12 (stolpe ut)
- Elgigantenlotteri, no show (stolpe ut)

Jaja det är bara att ta ett steg tillbaka och ta ett djupt andetag.. ... ... och glädjas åt att man kan ta ett djupt andetag utan smärta eller tryck för bröstet.

Har tur i ett lotteri hitills iaf.. 🙂

Känner igen mig och vi kan dela en kollektiv suck, samtidigt som du har helt rätt i att vi vunnit den högsta vinsten i år trots allt. Att få vänta någon månad eller två till på en konsol är ett väldigt världsligt problem.

Skrivet av Popski:

Verkar vara en hel del nyreggade både här och på sweclockers som tigger koder/apparater.

Här tror jag dock vi sluppit stjärtarna som skryter om hur många PS5:or de skaffat (gissningsvis i syfte att locka den förra gruppen att buda). I Facebookgruppen Playstation 5 Sweden härjar båda dessa grupper helt utan spärrar vad det verkar.

Absolut är det så.

Jag vet också att många läser här utan att regga ett konto, var själv en av dem (som på olika sätt varit med sedan FragZone-tiden). Men det skadar inte att mota Olle i grind, så att säga. Tyckte att det började osa lite katt om vissa inlägg nu i samband med lotteriet.

Medlem
Skrivet av e3henri:

Verkar ju som flera fått större leveranser den här veckan. Frågan är vad som hände med Inet.
Ligger med en bokning på 2020-06-30 och de skickade ut t.o.m. 2020-04, men sedan har det varit tyst.
Om nu WH lyckas hoppa från 2019-10 till 2019-12 på sin leverans så borde väl Inet också göra något liknande.

Pratade med Inet i veckan angående varför dom ej får in något i veckan. Fick bara ett drygt mail om att alla som har fått sitt skickat är mycket nöjda. Och att vi får lika frekvent som alla andra. Dom skulle som sagt fått den 15/12 men det belv okänt datum för dom är ju rätt tydligt att som ej är så prioterade. Men hatar att dom är dryga och aldrig vet något om nått. För att slippa alla folk som mailar dom. Skick ett mail till all varje vecka oavsett om dom vet något eller ej.

Medlem

Herrejävlar! Fick precis mail från MM (Gbg Torpavallen) att jag kan hämta min SE PS5:a. Hade en svag förhoppning att jag skulle få den innan jul men förväntningarna var extremt låga så det här var ju kul!
Bokade 18/9-20.

Medlem
Skrivet av PsychoSaurus:

Jag kunde hämta ut en PS5 från webhallen idag, tidigare hade de kommunicerat att den inte skulle komma innan jul.

Skrivet av Freddan:

Sådärja! Nu kan jag hämta min PS5a i Nordstan Göteborg. Bokade på webhallen i januari 2020. Så precis som jag misstänkte så fick jag konsolen 2020, med råge dessutom.

Även jag hämtar upp PS5 på webhallen i Nordstan i morgon. Bokade 26 dec 2019.

Kul att vi åtminstone är i januari för alla som bokat. De digitala borde ju tagit sig in i juli-augusti 2020? Någon som fått besked idag ang digitala?

Medlem

Fixk min ps5a från webhallen idag, hade redan hämtat frpn EG så brorsan fick det. Var digital edition bokad 20/8 2020

Medlem

Elgiganten vill gärna ha insta PM med printscreens om någon ser försäljning av koder.

Medlem
Skrivet av Quad_SSG:

De har satt ett pris på 99999:- på Elgigantens sida nu. De kanske förbereder för att handla med kod. Dvs koden ger en rabatt till ord pris. Hoppas någon bot handlar för 99999:-

Annars kan man ju vara kall som privatperson. Köpa den på faktura nu, spela över julen och lämna tillbaka den efter 30 dagar
Eller utnyttja prisgaranti om de dyker upp i lager nån annanstans!

Medlem

Någon som vet vad som betyder med att min ps5 order på cdon har ändrats till mottagen av lagret. Är den redo för att skickas ut eller vad. Jag beställde 20 okt 2020 men sådan tur an jag väll inte ha att den ska komma snart.

Medlem
Skrivet av Ledkung:

Någon som vet vad som betyder med att min ps5 order på cdon har ändrats till mottagen av lagret. Är den redo för att skickas ut eller vad. Jag beställde 20 okt 2020 men sådan tur an jag väll inte ha att den ska komma snart.

Brukar betyda att den börjar packas. Grattis

Medlem

Får också hämta min nu, mail dök upp för hämta i butik MediaMarkt Göteborg Torpavallen, bokat 18/9 med skiva.

Medlem

Fick även jag et roligt mejl kl 19:25 att PS5:an jag beställde 18/9 går att hämta i butik! Torpavallen, Göteborg.

Medlem

Jag fick mail från Webhallen att jag kan hämta min ps5 disc edition i Sisjön (Göteborg) imorgon! Otroligt bra överraskning precis innan jul. Bokade i mitten av Januari. Hade fått mail innan om att jag inte skulle få den i år. Bonuseffekten blir att jag kan spela upp min sagan om ringen-trilogi 4K.

Medlem
Skrivet av e3henri:

Brukar betyda att den börjar packas. Grattis

Tackar hopps du får din snart med. Har för mig att du som mig beställt från Inet?. Dom får verkligen inget just nu helt tyst där och otrevliga. Hoppas som sagt att cdon ska leverera.

Medlem

Nu rasslar det till i Mediamarkt-butikerna, verkar det som. Är det bara jag som beställde den 18 men fortfarande väntar? 😐

Medlem

Är det någon som beställde på elgiganten idag som fått någon uppdatering från bring?

Medlem
Skrivet av yakostar:

Är det någon som beställde på elgiganten idag som fått någon uppdatering från bring?

Ja, min kom till terminalen i Jönköping och skickades vidare runt 20:30. Jag tror dock denna info är föga intressant för alla i tråden och den säger heller inget om din egen order. Du får spåra din egen försändelse för att få info om den. Jag skulle bli orolig först om det går flera vardagar utan att det händer något.

Själv har jag ingen lust att spamma ner tråden med minutiösa uppdateringar om var just min kartong befinner sig.

Skriv svar