Medlem
Ubisoft+ värt?

Jag ramla in på Ubisoft+, deras (nya?) påhitt med att man prenumenerar på deras nya spel och även äldre, vad jag kan se som förhandsgranskning får man tillgång till alla deras nya/kommande spel, ingen bindningstid, och får även season pass och early access på köpet...

Börjar nästan snegla på att det kanske skulle kunna vara värt?

Köpte Legion för 500 spänn och jag knyter näven än idag för att jag var så förbannat dum...

Men hade jag istället haft Ubisoft+ hade jag kunnat njuta av billiga 149kr och dessutom fått tillgång till t.ex Valhalla som snart släpps, och Farcry 6, hade tagit cirka 7 månader innan jag betalar samma pris för BASVERSIONEN av båda spel som att jag vore ha spelat med Season pass på båda...

Är jag helt fel ute nu eller är det så bra som jag tror att det är?

Isåfall känner jag ju att en prenumeration är mycket mer på sin plats än att punga ut 500kr för varje nytt spel, när man kan få det för 149kr?

Finns det någon nackdel? Någon som använder sig av det?

FM-guru
F.d. Sisyr

Nackdelen är att du tappar tillgång till spelen om du säger upp prenumerationen... Konstigare än så är det väl egentligen inte. Har man inga problem med detta så är det ju absolut värt.

Jag har själv nyligen tagit en månads Uplay+ för att spela Watch Dogs Legion och Valhalla. 150 spänn för två spel som annars kostar drygt tusenlappen. Väldigt värt.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Nackdelen är att du tappar tillgång till spelen om du säger upp prenumerationen... Konstigare än så är det väl egentligen inte. Har man inga problem med detta så är det ju absolut värt.

Jag har själv nyligen tagit en månads Uplay+ för att spela Watch Dogs Legion och Valhalla. 150 spänn för två spel som annars kostar drygt tusenlappen. Väldigt värt.

Ja det är ju en nackdel förstås, men jag har nog aldrig hittills spelat ett och samma spel ~ett halvår utan rejält uppehåll efteråt, iallafall gällande Ubisoft spelen

Ska kika ifall någon mer tänker som oss att det känns värt, då blir det nog att slå till med det istället

(kan ju fimpa Cmore eller något så går jag ungefär 0~ ändå )

Medlem

Jag skulle säga att det är värt det någon eller några enstaka månader för att testa några spel du är intresserad av. Men som löpande prenumeration är det ganska ovärt.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Hinner man spela klart det man vill på 1 månad tycker jag det är värt. Man kan alltid köpa spelet senare när det kommer på rea och blivit ordentligt patchat. Gjorde så med Jedi fallen order, klarade ut det på runt 3,5 veckor i lugn takt.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Har man tid att spela absolut. Har gjort så med PSnow PC, 14 dagar trial så köttade jag 2-3 spel, gjorde nytt konto och köttade ett par andra spel. Hade hoppats ubisoft+ hade någon trial men verkar inte som det.

Att skaffa det för endast ett spel: Inte värt.
Spelar du Ubisoft-spel varje månad: Värt.

Sedan är det ju den personliga smaken som avgör om Ubisofts spel är tillräckligt bra för att du ska känna att det är värt att lägga ~1800kr/året.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Fick ju även R6 operators, allihopa så bara där kändes det värt haha

Men jag har aktiverat nu, får testa och känna efter.

Gnällkuk

Tänkte slå till, men jag kan inte köpa det av någon anledning? Står bara att det inte är tillgänglig på mitt Store. Hittar ingenstans om vart jag ställer in det heller. Var länge sedan jag starta Uplay och nu är det någon helt ny app som heter Ubi COnnect?

Edit: nvm, gick om jag köpte via webbsidan istället. Vettefan varför appen inte fungerar, aja.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Tänkte slå till, men jag kan inte köpa det av någon anledning? Står bara att det inte är tillgänglig på mitt Store. Hittar ingenstans om vart jag ställer in det heller. Var länge sedan jag starta Uplay och nu är det någon helt ny app som heter Ubi COnnect?

Den ger en prompt att du måste välja för ditt land, finns en stor blå knapp och en liten svart, den stora blåa, sen är det bara att köra

Kommer inte ihåg vad det stod i rutan, något med att byta till din region

Men kärvar det så kanske det är adblock eller något som spökar? Eller tvärtom, inbyggda browsers i spelklienter brukar vara skit

Gnällkuk
Skrivet av hannes.theorell:

Att skaffa det för endast ett spel: Inte värt.
Spelar du Ubisoft-spel varje månad: Värt.

Sedan är det ju den personliga smaken som avgör om Ubisofts spel är tillräckligt bra för att du ska känna att det är värt att lägga ~1800kr/året.

Beror ju helt på, jag har "köpt" flertalet spel via prenumerationstjänst och sparat pengar på det. Sällan jag hittar något som jag spelar mer än en-två månader. Skaffar du det som jag, enbart egentligen för Valhalla så motsvarar det ju fyra månader innan du börjar gå back om det endast är ett spel.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Gnällkuk
Skrivet av totte1015:

Den ger en prompt att du måste välja för ditt land, finns en stor blå knapp och en liten svart, den stora blåa, sen är det bara att köra

Kommer inte ihåg vad det stod i rutan, något med att byta till din region

Men kärvar det så kanske det är adblock eller något som spökar? Eller tvärtom, inbyggda browsers i spelklienter brukar vara skit

Nope, fick aldrig någon sådan Klickade förtioelva gånger utan att den skickade mig till rätt store, eller lät mig välja. Först stod det EU och Euro, efter jag klickat på den översta knappen så uppdaterade den till kronor, men fick fortfarande inte handla. Det var via Ubi-appen, när jag öppnade deras store i webbläsaren istället fungerade det direkt, utan att jag behövde uppdatera/ändra något.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Värt att nämna igen är ju som sagt att man får det "bästa" alternativet av spelen som är på Ubisoft+, alltså med alla extra saker, vilket i sig kan t.ex göra AssCreed Valhalla 400kr dyrare typ? Så ett spel för nästan 1000kr kostar annars 149kr i månaden och tar då 7 månader innan man uppe i samma pris

Men allt är ju hur man känner, vill man HA spelet, ÄGA det eller "låna" det, det är ju olika.

Jag brukar som sagt aldrig komma tillbaks till gamla spel, iallafall inte hos ubisoft.
Ioförsig R6 är undantaget, men där har jag redan spelet

1
Skriv svar